Suomi Torinossa 2006

  • 312 413
  • 2 344
Tila
Viestiketju on suljettu.

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huvittavaa tässä tilanteessa on se, ettei tarvitse olla kovinkaan fiksu kuvitellakseen jo sen mahtavan itkun, mikä täällä syntyy, kun kisoihin vihdoin valitaan se yksi jätkä, joka tahtoo hypätä leijonapaitaan, vaikka kroppa on takuulla kroonisesti paskana.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
MS kirjoitti:
Eiköhän suurin vika ole järjettömissä aikatauluissa. Ihmisiä ne pelaajatkin vain ovat.

Hyvinkin pitkälti olet oikeassa. Tarkoituksenani oli olla sarkastinen, ja epäonnistuin siinä.
Pelaajia ei voi aikatauluista syyttää mitenkään. Syyttävä sormi osoittaa nhl päättäjien suuntaan, jotka on varmasti tahallaan tehneet kunnon ottelusuman ennen olympialaisia.
Työehtosopimuksessa seisoo, että pelaajat saavat pelata kisoissa. Missään ei taida olla mainintaa tarvitseeko ennen kisoja olla paria vapaapäivää, että ei tarvitse suoraan pelin jälkeen lähteä lentokentälle, että ehtii koko kisoihin.

Johan tuota samaa oli edellisten kisojen aikana havaittavissa, kun nhl:ää pelattiin täysillä, samaan aikaan kuin esim Slovakia karsi pääsystä itse pääturnaukseen.

Ottelutahti itsessään olisi varmaan ihan siedettävä, jos ei tarvitsisi mannerta vaihtaa ennen kisojen alkua.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Pahasti alkaa näyttämään siltä että Tomi Kalliolle tai Niklas Hagmanille avautuu takaportti kisoihin. Nämä kaksi on kuitenkin Erkan "luottopelaajia". Itse ottaisin tilalle Ville Niemisen. Hänestä saataisiin sellainen mies kentälle joka saisi jo jutuillaan härnättyä vastustajia.

Maalivahdinkin paikka olisi auki. Mikähän on Hannu Toivosen tilanne loukkaantumisen suhteen? Markkasta en kelpuuttaisi kisoihin. Hänen asenne tuntui olevan aika ylimielinen taannoisessa haastattelussa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
repe_joke kirjoitti:
Hyvinkin pitkälti olet oikeassa. Tarkoituksenani oli olla sarkastinen, ja epäonnistuin siinä.
Pelaajia ei voi aikatauluista syyttää mitenkään. Syyttävä sormi osoittaa nhl päättäjien suuntaan, jotka on varmasti tahallaan tehneet kunnon ottelusuman ennen olympialaisia.
Työehtosopimuksessa seisoo, että pelaajat saavat pelata kisoissa. Missään ei taida olla mainintaa tarvitseeko ennen kisoja olla paria vapaapäivää, että ei tarvitse suoraan pelin jälkeen lähteä lentokentälle, että ehtii koko kisoihin.

Jos nyt haluaa syyttävällä sormella ositella niin voi sitä yhtä hyvin pelaajiakin osoitella, he kun olivat se toinen osapuoli joka CBA:n neuvotteli. Pelaajat kuitenkin saavat 54% koko liigan tuloista joten tuskin heilläkään kovin suurta halua oli pelata vähemmän pelejä tällä kaudella. Olisihan se tietenkin voinut olla neuvoteltavissa tyytyä vähempään palkkaan tällä kaudella jos olisi vähemmän pelejä pelattu.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kaikenlaisia avautumisia on aina mukava lukea, esmes tuolta Hockey-blogista. Lehtosen ja Forsbergin sitaattien vastakkainasettelu mielenkiintosta, vaikka ikä ja uran suunta molemmilla kaiketikin eri(?) ja kattotaan ny miten Fopan kohallakin kisoille käy.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Sami Kapanen oli vuorossa nyt.

Minä tiesin tämänkin jo kauan sitten. Ette todellakaan uskoneet silloinkaan, vaan myös tällöin solvasitte äitiänikin jo kirjoitusteni takia. Nerokasta.

Kirjoitin aiemmin muunmuassa:
Mr Scarface kirjoitti:
Olen ollut Philadelphiaankin yhteydessä, ja Samin poisjäänti koneesta, joka matkaa Italiaan, on varmaa.

Että se siitä. Moneskohan pelaaja tämä Sami Kapanen jo oli, jonka tiesin jäävän pahojen vammojen takia pois Torinosta. Tutkin tarkasti Kapasen vammaa ja tuon tyyppisten vammojen historiaa sekä faktoja ja keräsin tietoa, jonka jälkeen tein todennäköisyys laskelmat yms. pystyykö pelaamaan Torinossa, ja ei pystynyt. Listasin 5 varmaa pois jäävää pelaajaa kisoista, ja melkein kaikki ovat jo toteutuneet. Philadelphia pelaa katsokaas edelleen siitä Stanley Cupista, ja maksaa palkat. Seuraavana vuorossa on Pitkänen, Philadelphia ei päästä häntä Torinoon, vaikka mies itse haluaisi. Ja mitä hyötyä hänestä on edelleenkään Suomen maajoukkueelle tuossa kunnossa ja tuolla pelituntumalla, vastaus: Ei mitään.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
^^^ Lol.

Kapasen poisjääntiin ei todellakaan vaadittu mitään Nostradamuksen taitoja, soittoja Philapdelphiaan tai muita lähteitä. Kun Kapanen kertoi noista vammoistaan julkisesti (ennen sinua) niin the writing was on the wall. Turha yrittääkään saada mitään "gloriaa" tuosta.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Master Chief kirjoitti: Kapasen poisjääntiin ei todellakaan vaadittu mitään Nostradamuksen taitoja, soittoja Philapdelphiaan tai muita lähteitä.

Ei tarvittukaan, vaan tietoa ja taitoa ja ymmärrystä. Tai siis soittoja Philadelphiaan ainakin minä kyllä tarvin silloin. Mutta miksi sitten väititte aina, että Lehtonen, Sami Kapanen ja Tuomo Ruutu muunmuassa pystyisivät muka pelaamaan Torinossa? Mielenkiintoista. Minä olin oikeassa, ja te väärässä. Kaikki te.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Kyllähän tuo Kapasen poisjäänti on ollut melko selvää kohta kolme viikkoa. Itsekin olin siitä varma kunnes linkku meni satuilemaan NHL-pelin aikana, että Kapanen pelaa. Onneksi oli linkkufiltteri päällä, enkä uskonut mokomaa penailijaa. Vaikka tietenkin toivon liekki lepatti. Hemmetin linkku.
 

JJ IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland
Mr Scarface kirjoitti:
Ei tarvittukaan, vaan tietoa ja taitoa ja ymmärrystä. Tai siis soittoja Philadelphiaan ainakin minä kyllä tarvin silloin. Mutta miksi sitten väititte aina, että Lehtonen, Sami Kapanen ja Tuomo Ruutu muunmuassa pystyisivät muka pelaamaan Torinossa? Mielenkiintoista. Minä olin oikeassa, ja te väärässä. Kaikki te.

Aika viisas olitkin, kun "tiesit" etukäteen esimerkiksi Tuomon nilkkavamman. ;)
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jenkeillä ja kanukeilla tullut näitä poisjääntejä vielä ? Minulla on ainakin sellainen mutu että jos ajatellaan että Martin Brodeur olisi samassa tilanteessa kun Kipper tai Lehtonen niin varmasti pelaisi silti Torinossa. Tuntuu vaan hauskalta että ukot vääntää sarjapelejä ihan täysillä ja Torinossa ei pysty kun pitää levätä.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Kylläpä maajoukkuejohto hoitaa asiat taas niin perkeleen hienosti. Varalla olevat pelaajat ovat pihalla kuin lumiukot, niinkuin esimerkiksi Niittymäen jutusta käy ilmi Iltasanomissa. Toimittajat tulevat onnittelemaan ykkösmaalivahdin paikasta ja maajoukkue"johto" seisoo sormi perseessä eikä edes ota varamiehiin yhteyttä. Potkut koko johdolle, eritoten "manageri" Kurrille, jolla ei älyn lahjat riitä toimimaan muualla kuin liukuhihnahommissa.

Mikä se on ettei Suomessa osata hoitaa mitään juttua kunnolla. Musiikkibisnes on hyvä esimerkki siitä miten takapajula tämä maa on. Monta vuotta ollut jo varteenotettavia bändejä ulkomaanmarkkinoille, mutta kun ei osata yhtään markkinoida ja viedä asiaa eteenpäin. Pienet piirit nuolevat toistensa perseitä, eikä kukaan halua vastuuta mistään.

V...u mua ei taas kiinnosta mikään ;) ....joo, vähän helpotti.
 

Hyttynen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Ramses kirjoitti:
Onko jenkeillä ja kanukeilla tullut näitä poisjääntejä vielä ? Minulla on ainakin sellainen mutu että jos ajatellaan että Martin Brodeur olisi samassa tilanteessa kun Kipper tai Lehtonen niin varmasti pelaisi silti Torinossa. Tuntuu vaan hauskalta että ukot vääntää sarjapelejä ihan täysillä ja Torinossa ei pysty kun pitää levätä.

Kaipa se vain joillekin on NHL-pelit tärkeämpiä kuin Olympialaiset. Forsbergkin sanoi puhuessaan mahdollisesta pois jäämisestään, että NHL-seura on ykkösprioriteetti, vaikka Olympialaiset kiinnostaisivatkin. Pelaaja on kuitenkin töissä ja saa palkan seuraltaan. Minusta on aivan selvä juttu, että seura on se ykkösasia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos hölmöily valinnoissa jatkuu, niin ensi viikolla valitaan Hannu Toivonen kisoihin, joka muutaman päivän sisällä ilmoittaa jäävänsä Bostoniin kisojen ajaksi hoitamaan vaivojaan. Tomi Kallio ja Ville Nieminen olivat ainakin nimettyinä varapelaajiksi Torinoon. Kai heistä toinen pelaa Sami Kapasen sijasta joukkueessa.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Johannes kirjoitti:
Jos hölmöily valinnoissa jatkuu, niin ensi viikolla valitaan Hannu Toivonen kisoihin, joka muutaman päivän sisällä ilmoittaa jäävänsä Bostoniin kisojen ajaksi hoitamaan vaivojaan. Tomi Kallio ja Ville Nieminen olivat ainakin nimettyinä varapelaajiksi Torinoon. Kai heistä toinen pelaa Sami Kapasen sijasta joukkueessa.

Järjestän henkilökohtaisen yhden miehen protestin, jos Kallio valitaan kisoihin en katso yhtään suomen ottelua.
Niemiselle on aina tilaa joukkueessa.

Jos Kallio ei pääse 1 tai 2 ketjuun ja pelaamaan säännöllisesti ylivoimaa on hän täysin hyödytön pelaaja joukkueelle.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Mr Scarface kirjoitti:
Seuraavana vuorossa on Pitkänen, Philadelphia ei päästä häntä Torinoon, vaikka mies itse haluaisi. Ja mitä hyötyä hänestä on edelleenkään Suomen maajoukkueelle tuossa kunnossa ja tuolla pelituntumalla, vastaus: Ei mitään.

Koskakohan tajuat että sinun kirjoituksissasi ei ole mitään järkeä, ne ovat täyttä paskaa ja niistä ei ole mitään hyötyä/iloa tälle keskustelupalstalle. Pidä "tietosi" omassa päässäsi ja kerro niitä mielikuvituskavereillesi.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Mr Scarface kirjoitti:
Minä olin oikeassa, ja te väärässä. Kaikki te.

Suosittelen erittäin vahvasti tarttumaan luuriin ja soittamaan heti maanantai-aamuna lähimpään terveyskeskukseen. Siellä sitten ohjaavat jatkotutkimuksiin ja lopulta hoitoon. Pikaista paranemista, mielenterveysongelmat eivät ole leikin asia!

Ja osastolla voi aikansa kuluksi myös opetella suomen kielioppia, itse suosittelen tarkastamaan mm. kohdan 'yhdyssanat'.


p.s. kalastellaan rangaistuksen lieventämiseksi mukaan vähän asiaakin, S.Kapasen tilalle lienevät vahvimmin ehdolla Hagman ja Nieminen, näistä itse suosisin ehdottomasti jälkimmäistä, vaikka Nemon rooli onkin melko erilainen kuin Kapasen. Mukavassa vireessä ollut Laaksonen voisi näin korvata Peltosen kolmoskentässä, kun Ville taas siirtyisi S.Kapasen tilalle kakkoseen (ja Nieminen tietty siis Laaksosen tilalle neloseen).
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Jotenkin poissaolevantuntoista peliä Pitkäseltä. Vieläkö on paikat pipinä, vai eikö vain ole päässyt rytmiin mukaan? Ei ole vielä näkynyt pitkäsmäisiä nousuja vastustajan maalille. Niittymäki pelaas jälleen parin huiliottelun jälkeen. Ihan ok peliä eli taitaa mennä väsymyksen piikkiin nuo viime aikaiset haparoinnit.

Huuru_Sauhunen kirjoitti:
Ja osastolla voi aikansa kuluksi myös opetella suomen kielioppia, itse suosittelen tarkastamaan mm. kohdan 'yhdyssanat'.

Antaisitte oikeasti näiden kielioppivirheiden olla. Tekstistä saa selvää, niin ei kai nämä ole niin olennaisia.
 

Vaicci#63

Jäsen
Mr Scarface kirjoitti:
Moneskohan pelaaja tämä Sami Kapanen jo oli, jonka tiesin jäävän pahojen vammojen takia pois Torinosta. Tutkin tarkasti Kapasen vammaa ja tuon tyyppisten vammojen historiaa sekä faktoja ja keräsin tietoa, jonka jälkeen tein todennäköisyys laskelmat yms. pystyykö pelaamaan Torinossa, ja ei pystynyt.

Anteeksi off-topic, mutta päivän parhaat naurut tuli naurettua.

Ja aiheeseen liittyen : Jos poissaoloja olisi tipahtanut pari vuotta sitten samaan tahtiin kuin nyt, miettikääpä kuinka huonossa jamassa oltaisiin. Nythän meillä riittää ainakin vähän leveyttä reserveissäkin. Kunhan ei enää tulisi poissaoloja. Esimerkiksi Koivun poisjäänti olisi kuolinisku olympiahaaveille. Puolustajistakaan en toivo kenenkään jäävän pois.

Kapasen tilalle vain Nieminen. Kolmoskentästä Kapasen paikan ottaa Laaksonen ja neloseen saamme vanhan kunnon rottakentän aikaan. Maalivahdeista en sano mitään, Norrenakin lienee vielä loukkaantuneiden kirjoissa? Sillä rintamalla kaikki on vähän rempallaan. Toivosta toivon sinne Lehtosen tilalle, mikäli kuntoutuu ja saa vähän tuntumaa. Markkanen on jo näyttönsä antanut.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Grainger kirjoitti:
Antaisitte oikeasti näiden kielioppivirheiden olla. Tekstistä saa selvää, niin ei kai nämä ole niin olennaisia.

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?p=623286#post623286

Suora lainaus keskustelupalstan sääntöesimerkeistä (§ 5):
"Isot kirjaimet virkkeiden alussa, yhdyssanojen oikea kirjoitusasu, kappalejaot, typot - näe hieman vaivaa tehdäksesi viestistäsi helpommin luettava."

Äläkä ymmärrä väärin, en halua piruilla tai näsäviisastella, itselleni vain on tärkeää juuri tuo vaivannäkö, kun itsekin aina yritän hioa omat viestini mahdollisimman helposti luettaviksi ja oikeinkirjoitetuiksi. Makuasioita ehkäpä, mutta joillekin nuo ovat olennaisia asioita.Ü

p.s. sori chat, poisjääntien aiheuttaman vitutuksen keskeltä täältä...
 

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kaikille maajoukkuepalstalle kirjoittaville tiedoksi: ignore-toiminnolla voi välttää Mr.Scarface -tyyppisten sekoilijoiden viestien lukemista. Itse olen jo poistanut kyseisen virtuaalivammaisen omaa Jatkoaikaani sotkemasta.

Ja aiheesta. Kaikkien poisjääntienkään jälkeen Suomen tilanne ei näytä huonolta. Kentälliset ja pakkiparit ovat hyvin tasapainossa ja Suomen avainpelaajat ovat huippukunnossa. Ja ehdottomasti nimenomaan Nieminen Kapasen stuntiksi. Ville ei liiku yhtä liukkaasti kuin Sami, mutta puolustavassa ärsyttäjän roolissa yhdessä J.Ruudun kanssa mies on timanttia.

Maalivahtiosasto kyllä hieman huolestuttaa. Kaikki meinaa jäädä yhden miehen varaan. Antero Niittymäen harteille lastataan nyt paljon paineita, jos Hannu Toivonenkaan ei kisoihin lähde.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Pitää nyt aluksi kiittää Luu2:ta tuosta ignore toiminnosta. Itse olin aivan unohtanut sen.

Tosiaan ei Suomen tilanne kenttäpelaajien osalta ole välttämättä ollenkaan huonompi kuin vaikka World Cupissa.Varsinkin ykkösketjun pelaajat alkavat päästä todella kovaan vauhtiin. Eilisellä kierroksella Selänne, Koivu ja Lehtinen tehtailivat yhteensä pisteet 3+3 jos nyt oikein laskin. Pitkänenkin pelasi YLE:n teksti-tv:n mukaan yli 20min tosin plus-miinus jäi miinus kahteen. Myöskin Jussi Jokisen vire ilahduttaa, ei varmastikaan huono paikkaaja Ruudulle kakkoskenttään. Tulokkaiden pistepörssin seitsemäs sija 32 pisteellä (11+21) ei todellakaan ole huono saavutus, vaikka pelaakin Lehtisen ja Modanon kanssa. Toinen Jokinen on myös todella kovassa vireessä. Pistepörssin kuudestoista sija 55 pisteellä (24+31) lupaa hyvää olympialaisiin.

Eniten huolestuttaa maalivahti-osasto. Siellä ollaan aikalailla yhden kortin varassa. Kaikki riippuu nyt Niittymäestä, sillä ei edes Suomella ole sellaista maalivahtien tasoa, että se kestäisi kolmen huippumaalivahdin loukkaantumisen (jos Toivonen ei pääse kisoihin) ja yhden epäonnistumisen (tai loukkaantumisen). Näissäkin kisoissa Suomen menestys on jälleen kerran kuitenkin suurimmaksi osaksi maalivahtipelin varassa.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Bäckström

Niin kirjoittelin viikkoja sitten, että jopa Kärppä-maalivahti voidaan vielä kutsua kisoihin, kun Kipru, Lehtonen, Toivonen ja joku muu saattavat olla loukkaantuneina. Muistaakseni Mäyris ja pari muuta lyttäsivät senkin ajatuksen ja kirjoituksen taas heti, ja haukkuivat mielipidettäni. Taas nähdään kuka se oikea jääkiekko asiantuntija on. Bäckström saatetaan todellakin vielä kutsua Torinoon, jos Norrena ei muka pysty pelaamaan, tai siis mahdollisesti soittelemaan ilmakitaraa. En ymmärrä miksi nekin kirjoitukseni piti haukkua, kun myös tässä asiassa osuin hyvinkin lähelle. Norrenan tilanne on hyvin epäselvä, ja tuon tapaiset vammat johtavat usein erinäisiin lisäongelmiin. Itseäni ei silti edelleenkään huolestuta maalivahtiongelma, koska sellaista ei ole.
 

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
noniin.. kaikkien aikojen maajoukkue taitaa jäädä taas kokoomatta, mutta niinhän se nykypäivänä on, että sitä ei saa ikinä kasaan. oli sitten maa kanada tai mikä tahansa..

s.kapanen jää pois, jota oltiin uumoiltukin jo pitkän aikaa. koska olen muissa artikkeleissani jo muista valinnoista puhunut, niin en keskity nyt siihen. mutta siihen puutun kuka pitäisi valita nyt s.kapasen tilalle. olen vahvasti sitä mieltä, että tähän paikkaan ei ole kuin yksi valinta, koska j.jokinen valittiin jo jälkijunassa. se pelaaja on nimeltään ville nieminen. kokemus, tämän kauden näytöt ja varmasti itsensä likoon laittava pelaaja. tietenkin olisi joku nikke hagmankin mahdollisena, mutta olen sitä mieltä, että v.niemisellä on se kokemus ja taito mitä maajoukkue kaipaa ja olisin nähnyt hänen jo alunperin nimetyssä joukkueessa. ei muuta kuin "maailman kauneimpien" naisten kaupungista tampereelta ihmemies nieminen joukkueeseen :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös