Nyt on varmaan kaikille muillekin selvä tämä Lehtosen tilanne.
Minähän kirjoittelin jo yli kuukausi sitten, että mies ei ole kunnossa, ja ei ole sitä Torinon aikoihinkaan. Ei päässyt viittä punnerrusta silloin, ja nytkään ei mene tarpeeksi, jotta Torinossa pelaisi. Ja syyksi ilmoitti saman kuin itse olen täällä usein kirjoittanut: (LOUKKAANTUMISRISKI) on liian suuri. Tosiasiassa joukkue ei anna lupaa pelata kisoissa, ja siihen yhdistettynä Lehtosen omat halut, niin tulos on tämä. Ja tietenkään hän ei ole tarpeeksi hyvässä fyysisessä ja psyykkisessä kunnossa kisoihin. Ilmoittelin aiemmin, että olen ollut myös Atlantaan yhteydessä, mutta ette uskoneet, että hän ei voi pelata kisoissa, täällä solvattiin ja loukattiin jopa äitiäni kirjoitusteni takia. Tuomo Ruudun ja Lehtosen olen jo tiennyt varmoiksi poissaolijoiksi, ja nythän tämä Pitkäsen tilanne on myös sellainen, että ei pelaa sekuntiakaan Torinon olympialaisissa. Hänen vammansa on niin pahaa luokkaa, että sen kuntoutus on pidempää aikaa vaativa. Pitkäsen kohdalla on tullut myös lisärasitteita yhdistettynä tuohon saamaansa vammaan. Pitkänen, T.Ruutu, ja Lehtonen ovat ulkona kisoista, ja nyt näyttää siltä, että Saku Koivulla on pienet mahdollisuudet jopa pelata kisoissa. Olen ollut Montrealiin viimeksi viikko sitten yhteydessä, ja minulle kerrottiin, että Saku on pelannut melkoisella säästöliekillä viime viikot. On varonut turhissa tilanteissa jopa kulmiin menemistä. Sen takia miehen otteet ovat olleet hieman heikkoja ja vaisuja viime aikoina. En ole nähnyt Montrealin otteluita paljoa viime viikkoina, joten joudun turvautumaan siihen tietoon, mitä minulle kerrotaan Kanadan suunnalta. Ilmeisesti Koivulle kisat Torinossa ovat tärkeämmät, kuin monille muille. Itse en silti usko että hänkään pystyy Suomea edustamaan kisoissa. Mutta Pitkäsen vamma esimerkiksi on sitä luokkaa, että hänestä ei olisi mitään hyötyä tuossa kunnossa Suomen joukkueelle, päinvastoin. Ilmeisesti Nummelin on lähellä kisapaikkaa, ja ainakin parhaita ehdokkaita hänen tilalleen. Nummelinin voiman puute on tietysti heikkous.
Kuten, jo aiemmin kirjoitin, Suomella ei ole mitään hätää, vaikka Lehtonen, T.Ruutu, Pitkänen ja Koivukaan mahdollisesti eivät pelaa kisoissa, kaikille löytyy varmasti joitain asioita osaava korvaava pelaaja. Ja maalivahtejahan meillä on hyviä paljon. Ei hätää edelleenkään.