Periaatteessa kävi tämä mielessä, mutta en haluaisi uskoa, että kukaan kuuntelee tätä biisiä vakavissaan.El yhteenvetona: Onko Ukkometso Suomi-rockin paskin biisi?
Tästä ainakin osittain samaa mieltä. Egotrippi on erinomainen yhtye, jolla on paljon hienoja biisejä, mutta tämä on rasittava renkutus.
Usein bändit inhoavat itsekin tällaisia renkutuksia. Tajuavat, että tulipas tehtyä paska biisi, mutta soitetaan pitkin hampain jos yleisö haluaa. Mutta en ole varma, onko Egotrippi ymmärtänyt tämän biisin kohdalla sitä.
Vaikka fanitankin Egotrippiä suuresti, voisin heidän tuotannostaan Matkustajan laittaa omalle paskimpien suomirock-biisien listalle. Ehkäpä juuri siksi, että se on mielestäni Egotripin tuotannosta oikeastaan ainoa tyylipuhdas suomirock-kappale
On orkestereita, joiden kohdalla miettii, että miksi tämä on olemassa, kelle tämä on, kuka tätä kuuntelee ja Egotrippi on yksi niistä. Jopa maailman paskimmalle yhtyeelle nimeltä "Kuolema" löytyy se jengi, jonka mielestä päihteistä elämäntapana "laulava" noisecore-bändi on cool, mutta Egotripin kohdalla lyö tyhjää.Aiemmin mollasin jo matkustaja-kappaleen, mutta täytyy vielä sanoa että itse Egotrippi on kyllä tylsin suomalainen yhtye kirkkaasti. Laulajan äänikin on sellainen, että niitä mahtuu 13 tusinaan. Heidän musiikistaan en saa mitään irti, paitsi apatian ja anemian. Harmaampi kuin marraskuu
Jännä homma, mun mielestä tuolla biisillä ei taas ole mitään tekemistä perinteisen suomirockin kanssa, jos verrokiksi otetaan noita genren "klassisempia" nimiä. Upea ja melankolinen pop-helmi epätyypillisellä tahtilajilla jossa itse kuulen etäisiä kaikuja niin Neil Youngista, Soundtrack of Our Livesista kuin vaikkapa Carpentersistakin. Kuulemistani Egoptripin biiseistä aivan selkeä ykkönen.
Heidän musiikistaan en saa mitään irti, paitsi apatian ja anemian. Harmaampi kuin marraskuu
Miljoonasateen Marraskuu on helvetin hyvä biisi.Harmaampi kuin marraskuu
Se onkin harmaa hyvällä tavalla. Siinä on oikea tunnelma.Miljoonasateen Marraskuu on helvetin hyvä biisi.
Miljoonasateen Marraskuu on helvetin hyvä biisi.
Paskinta en osaa sanoa, mutta yksi väsyneimmistä on Egotripin Matkustaja. Maailman tylsin ja vetämättömin kappale.
Aiemmin mollasin jo matkustaja-kappaleen, mutta täytyy vielä sanoa että itse Egotrippi on kyllä tylsin suomalainen yhtye kirkkaasti.
Voi nyt ristuksen vittu, jos Egotripin nimeä aletaan heitellä täällä enemmänkin. Veli @Schwein mainitsikin tuossa jo moniäänisen laulun ja hyvät sävellykset, ja itse mainitsisin vielä sen, että bändi soittaa todella hyvin. Knipi ja Skele ovat maan parhaita kitarapartioita, menee ihan suomalaisen kitaransoiton kärkipäähän ikinä. Lisäksi Egotripin biisit ovat yleensä todella taitavasti ja tyylikkäästi sovitettuja.On orkestereita, joiden kohdalla miettii, että miksi tämä on olemassa, kelle tämä on, kuka tätä kuuntelee ja Egotrippi on yksi niistä.
Voi nyt ristuksen vittu, jos Egotripin nimeä aletaan heitellä täällä enemmänkin. Veli @Schwein mainitsikin tuossa jo moniäänisen laulun ja hyvät sävellykset, ja itse mainitsisin vielä sen, että bändi soittaa todella hyvin. Knipi ja Skele ovat maan parhaita kitarapartioita, menee ihan suomalaisen kitaransoiton kärkipäähän ikinä. Lisäksi Egotripin biisit ovat yleensä todella taitavasti ja tyylikkäästi sovitettuja.
Egotripin tyylilaji on power pop, ja ehkä tuollaiset käsittämättömät mielipiteet tulevat siitä, että tämä tyylilaji on Suomessa jokseenkin harvinainen. Siitäkin huolimatta, että sen juuret ovat suomalaisillekin aivan tuttuja. En myöskään käsitä noita syytöksiä bändin "harmaudesta". Egotripissä on paljon sävyjä - mikään niistä sävyistä ei vain ole räikeä. Egotripin musiikki on sellaista pastellisävyistä. Sitä paitsi Egotrippi pystyy halutessaan tekemään aivan järjettömän kaunista musiikkia.
Eli otetaanpas nyt uudelleen. Noista voi aloittaa:
Sitten se on niin. Kerro silti, mikä on mielestäsi hyvää. Tiedän ettei se ole tämän ketjun aihe, mutta minusta se on silti vertailukohtana tärkeä.Voit linkittää tänne vaikka jokaisen Egotripin biisin, mutta kun ei uppoa niin ei uppoa. Nää on näitä makuja ja mielipiteitä, jokaisella omansa.
Kerro silti, mikä on mielestäsi hyvää.
Valkoinen kupla on upea levy.
Tykkään tästä jo ihan ketjun ajatuksen tasolla, mutta pakko myös tykätä postauksesta Yön Joutsenlaulun takia. Täytyy myöhemmin tehdä oma lista. Joutsenlaulu löytyy ykköspaikalta.
Älkää nyt alkako allenne laskemaan.
(EI se nyt mikään Appetite ole tietenkään)