Suomi-rockin paskimmat biisit ikinä

  • 25 458
  • 182

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Entäpä Nuket / Pyhät Nuket, Skädäm ja Bogart Co.? Löytyisikö näiltä suunnilta jotain valitettavan ikimuistettavaa paskaa? En tohdi itse tarkastella.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Musiikki vaikea aihe siinä kohtaa, kun mennään tuohon ”ei tuosta vaan voi tykätä” -vääntöön. Itsestä tiedän, että se voi vaihdella vaikka sen mukaan, miten elämässä menee. Osaan aina hehkuttaa suosikkeja, mutten ääneen inise inhokeista. Toisille ne vaan on tärkeämpiä.

Aloituksen kysymykseen tällä hetkellä on helppo vastata Mamban Vielä on kesää jäljellä, koska stn tuo ole vielä alkanutkaan.
 

Barney

Jäsen
Arttu Wiskari ei kuulu tähän ketjuun. Arttu tekee laskelmoitua iskelmää ja nauraa matkalla pankkiin. Se ei ole paskaa, vaan neroutta. Minä arvostan Arttua, oikeasti fiksu ja hauska jamppa. On niin jäätävän hauskaa, kun jengi luulee, että Arttu on tosissaan.
Annetaan Arttu Wiskarin musiikin "neroudesta" kuitenkin propsit oikeaan osoitteeseen eli Janne Rintalalle. Wiskarihan ainoastaan laulaa nuo biisit, jotka Rintala "neroudellaan" sanoittaa ja joku muu sitten tuottaa. Kovasti monet ilmeisesti kaipaavat Göstaa, kun noin kökkö ja korni kopio menee täydestä kuin väärä raha.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sitten se on niin. Kerro silti, mikä on mielestäsi hyvää. Tiedän ettei se ole tämän ketjun aihe, mutta minusta se on silti vertailukohtana tärkeä.

Tulee mieleen Janina Andersson aikoinaan eduskunnassa. Hän laittoi kädet korviensa peitoksi, kun hänelle lueteltiin ydinvoiman myönteisiä puolia. "Ei, ei, en halua kuulla!".
Itse pidän esim. Tehosekoittimesta ja Pelle Miljoonasta, varsinkin "Moottoritie on kuuma" albumi on täyttä timanttia. Dingolla oli myös hyviä biisejä kolmella ekalla albumilla, sen jälkeen onkin sitten ollut hiljaista. Lasten Hautausmaa on myös orkesteri josta pidän. Semmosia nyt tuli mieleen. Niin juu, ja Jarkko Martikaisen sanoitukset iskee kanssa. Hieno mies.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Annetaan Arttu Wiskarin musiikin "neroudesta" kuitenkin propsit oikeaan osoitteeseen eli Janne Rintalalle. Wiskarihan ainoastaan laulaa nuo biisit, jotka Rintala "neroudellaan" sanoittaa ja joku muu sitten tuottaa. Kovasti monet ilmeisesti kaipaavat Göstaa, kun noin kökkö ja korni kopio menee täydestä kuin väärä raha.
Ihan sama kenelle annetaan, mutta kyllä tällä Arttu Wiskari-ilmiöllä otetaan tavalliselta kansalta niin hyvin rahat pois, että pakko arvostaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse pidän esim. Tehosekoittimesta ja Pelle Miljoonasta, varsinkin "Moottoritie on kuuma" albumi on täyttä timanttia. Dingolla oli myös hyviä biisejä kolmella ekalla albumilla, sen jälkeen onkin sitten ollut hiljaista. Lasten Hautausmaa on myös orkesteri josta pidän. Semmosia nyt tuli mieleen. Niin juu, ja Jarkko Martikaisen sanoitukset iskee kanssa. Hieno mies.
Okei, ei noita voi moittia, hyviä artisteja. Ehkä se Dingokin. Sinulla on vain selvästi sokea piste Egotripissä. Tähän hymiö.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Arvasin jo heti ensi lukemalta, että tämä ketju tulee menemään jengillä kovasti tunteisiin.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Mitä tulee paskaan niin on mielenkiintoista, että Eppu Normaali veteli ojaan jo Kahdeksannella ihmeellä eikä vasta myöhemmin. Ja miten hieno levy on Rupisia riimejä jne.! Sitten tuota kamalaa paskaa vuoden päästä. En ymmärrä.

Valkoinen kupla on upea levy.
Individual on oikeassa ja Turha Kaukalo väärässä. Valkoinen kupla on omassa listassani paitsi Eppujen paras levy, myös suomirockin kautta aikojen paras levy. Hittibiisejähän tuolta levyltä ei juurikaan löydy, mutta esimerkiksi Pantsen kitara- ja Akun virhelisoundi on tuolla levyllä onnistuttu vääntämään täydelliseksi. Ymmärrän kyllä jos esim. nuoriso ei tykkää, kun kyseessä on ns. krapulamusiikkia, eikä tarttuvia kertosäkeitä juurikaan ole.

Ennen kahdeksatta ihmettä löytyy Epuiltakin ihan karseita luomuksia, kärjessä Coctail Bar ja Tie vie.

Mitä tulee ketjun aiheeseen, niin en pysty kuuntelemaan esimerkiksi yhtäkään Yön, Mamban ja Apulannan kappaletta.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Mitä nyt tuli ensimmäisenä mieleen, kun ketjun otsikon näki (kriteerinä ehkä se, että on päässyt laajaan radiosoittoon ja/tai on yleisesti enemmistön tuntema; eli naapurin Teron kellaribändin tuotokset ja tunnettujen yhtyeiden albumintäytebiisit karsiutuvat pois):

Suurlähettiläät - Pitääxunaina?
Neljä Ruusua - Missä Vaan
Eppu Normaali - Suolaista Sadetta

Nämä tiivistävät hyvin sen, mitä suomalainen listamusiikki oli pahimmillaan 90-luvun ja 2000-luvun alussa.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Mitä nyt tuli ensimmäisenä mieleen, kun ketjun otsikon näki (kriteerinä ehkä se, että on päässyt laajaan radiosoittoon ja/tai on yleisesti enemmistön tuntema; eli naapurin Teron kellaribändin tuotokset ja tunnettujen yhtyeiden albumintäytebiisit karsiutuvat pois):

Suurlähettiläät - Pitääxunaina?
Neljä Ruusua - Missä Vaan
Eppu Normaali - Suolaista Sadetta

Nämä tiivistävät hyvin sen, mitä suomalainen listamusiikki oli pahimmillaan 90-luvun ja 2000-luvun alussa.
Tuo Pitääxunaina? on muuten Suurlähettiläiden ainoa hyvä biisi. Kertsi on nerokas. Biisihän kertoo myös miesten välisestä parisuhteesta. "Olen niin onneton. Ei autossani ole edes nastoja talvella ja olen niin onneton, sinun vuoksesi kai."
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Tuo Pitääxunaina? on muuten Suurlähettiläiden ainoa hyvä biisi. Kertsi on nerokas. Biisihän kertoo myös miesten välisestä parisuhteesta. "Olen niin onneton. Ei autossani ole edes nastoja talvella ja olen niin onneton, sinun vuoksesi kai."
Olen vähän aistinut samaa tunnelmaa J. Karjalaisen kappaleessa Ankkurinappi. Kaksi läheisyydenkaipuista tapaa toisensa salaa satamassa sellaisella aikakaudella, jolloin asenteet homoseksuaalisuutta kohtaan olivat vielä pimeällä keskiajalla tässäkin maailmankolkassa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta tuossa ei arvosteta enää musiikkia, vaan rahantekokykyä. Pablo Escobar oli myös hyvä siinä lajissa.
Kyllä minä arvostan sitä musiikkiakin. Hyvässä taiteessa on kyse eläytymisestä. Arttu Wiskarin kohdalla umpiespoolainen janari eläytyy maakuntien ihmisten tuntojen tulkiksi. Maakuntien ihmiset tykkäävät ja Arttu käärii massit. Kaikki ovat tyytyväisiä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kyllä minä arvostan sitä musiikkiakin. Hyvässä taiteessa on kyse eläytymisestä. Arttu Wiskarin kohdalla umpiespoolainen janari eläytyy maakuntien ihmisten tuntojen tulkiksi. Maakuntien ihmiset tykkäävät ja Arttu käärii massit. Kaikki ovat tyytyväisiä.
Miten niin maakuntien?
Eikös noi rinnoista puristetut kahvimaidot iske paremmin niihin kalliolaisiin hipstereihin, perkele!

Kovasti olen tässä koittanut miettiä sitä paskinta suomalaista rokkibiisiä, mutta vielä ei ole tullut mieleen.
Paljon tässä ketjussa on lueteltua hyvää ja paskaa musaa, mutta paljon myös sellaista mikä ei kyllä ole rokkia.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jokainen joka mainitsee Janos Valmusen tässä ketjussa saa.maksaa.kalliisti. Bussipysäkillä on taidetta!

Mamba, Ruohosen veljekset Suomen Turuust, Zedu de Luca ym. ym. onhan näitä. Sen sijaan aiemmin mainitut Eppu Normaali ja Neljä Ruusua EIVÄT kuulu tähän ketjuun.

Tälle vahva kuuntelusuositus: Jere & The Universe - Huoli se on mun tuoli. Ollaan lähellä tämän aiheen ydintä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nämä ketjut on aina hauskoja, kun näissä on näitä "koko tuotanto" vastauksia yhtyeistä, joilta on parikymmentä studioalbumia. Minä en ainakaan jaksaisi moista määrää kuunnella läpi, jos jonkun bändin tyyli ei miellytä.

Itse olen kuunnellut Popedan tuotannon läpi ja en osaa sitä heikointa sanoa, mutta luultavasti se löytyisi Hullut koirat -levyltä, josta en tykkää ollenkaan. Siksi se on jäänyt hyvin vähäiselle kuuntelulle. Hönö -levyllä on myös huteja ja muutama kammottava sinkun b-puoli on tullut vastaan. Muuten diggaan bändiä kovasti.

Eppu Normaalin paskin biisi on Tahroja paperilla. Hyvänä kakkosena Voi kuinka me sinua kaivataan. Eppujen parhaat biisit löytyy Maximum jee & jee ja Akun tehdas -levyiltä, mutta onhan siellä paljon muitakin helmiä tuotannossa.

Yön alkuaikojen tuotanto on aivan loistavaa. Ensimmäinen kammotus oli Laulu rakkaudelle ja tuo lienee yhtyeen paskin biisi ikinä. En tosin ole enää jaksanut 2000-luvun tuotantoa edes käydä kokonaan läpi.

Täällä mainitut Tanna, Skädäm, Pyhät Nuket ja Tao-Tao ovat kaikki sellaisia, joista pidän, ainakin joidenkin biisien osalta.

Musta Paraati teki mainion Peilitalossa -levyn, mutta siitä seuraavasti en enää tykännyt.

Sielun Veljiltä en tykkää ainakaan Aina nälkä -biisistä. En ole tosin aikoihin sitä kuunnellut, ehkä voisi taas kokeilla, että onko se oikeasti niin huono.

Kokonaisuudessaan 1980-luvun Suomirock on kovaa kamaa. Sitten kun siirrytään 1990-luvulle, niin ei oikein enää iske mitkään Don Huonot, CMX:t ja Zen Cafet. Olen näitä yrittänyt aikoinaan kuunnella, kun kaikki muutkin niitä kuunteli, mutta niistä puuttuu se jokin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Varmaan jokaiselta 10 levyä tehneeltä artistilta löytyy jotain paskoja biisejä. Eipä CMX:n jokainen kappale ole timanttia, vaikka yhtyettä homona fanitankin.

Pistetään esimerkkikin:
Vieraita avaruudesta II. Otetaan hauskahko punk henkinen ralli ja sitten pistetään hidastettuna soimaan niin että kaikki alkuperäinen energia katoaa.
 
Viimeksi muokattu:

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SIG - Tiina menee naimisiin + Ludwig van beethoven
Kolmas nainen - Tästä asti aikaa

Samaa mieltä Kolmannesta naisesta, mutta SIGiltä tähän kategoriaan kuuluu ehdottomasti Hyvää syntymäpäivää. Onneksi laittoivat sen Purppura -vinyylille B-puolen viimeiseksi kappaleeksi, niin sitä ei vahingossakaan tarvi kuunnella.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
El yhteenvetona: Onko Ukkometso Suomi-rockin paskin biisi?
Ei se missään nimessä paskin ole, mutta menee samaan sarjaan kuin Eppujen Murheellisten laulujen maa tai Baarikärpänen; ei, se ei ole vitun ihanaa että humalaiset ihmiset julistavat känninsä tasoa hoilaamalla jotakin näistä. Naisten versio näistä on Kaija Koo - koko tuotanto ja Aikuinen nainen.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Erittäin kova biisi. Ei voi mennä pieleen, kun sen takana on kokoonpano Pelle-Varonen-Yaffa-McCoy-Taskinen. Koko albumi muutenkin on aivan täyttä timanttia.
"Tahdon rakastella sinua" biisi ei ole tuo Pelle Miljoona Oy:n tekemä vaan Pelle Miljoona & 1980

Nummenkallio kommentoi tuon minkä lainasit. No ei pillku nusata kun"Moottorie on kuuma" tarkoitit varmaan myös.

Otsikon mukaan:

Falsettia eli " suurta tunnetta/hitin yritystä" joka satan biisin kertsiin vetävä tyyppi jolla uimalakki pipan alla. Täyttä paskaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Popeda on vitun hyvä. Tässä kaikille ulisijoille lisää Popedaa.





Tämä on ehkä Popedan biiseistä se, joka herättää eniten tunteita, myös vihaa. Minusta tämä on kuitenkin erittäin hyvä.

Popeda ei pyytele koskaan anteeksi eikä tee mitään läpällä. Se on yksi juttu, mikä siinä bändissä on hienoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös