Suomi rap

  • 773 429
  • 3 821

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Meniköhän Nikke Ankaran ura muuten ihan alas tuomion takia, vai onko se julkaissu jotain tässä viime aikoina?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Meniköhän Nikke Ankaran ura muuten ihan alas tuomion takia, vai onko se julkaissu jotain tässä viime aikoina?

Tuo tuhat ja yksi yötä(2019) taitaa olla viimeisin ellei jokin fiitti ole mennyt itseltäni ohi.

Ei tuo jätkä itseään ja uraansa helpolla päästä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti

Barney

Jäsen
Ja mitä hittoa siellä Seinäjoella nyt on tapahtunu. :D
Varmaan "real OG:t tuli backuppaa".

Nikke Ankaralla oli myös ihan hyvä se "Aivotonta räpätiräpää" -sarja, jota hän aina tasaisin väliajoin julkaisi Youtuben puolella. Nuo levylle päätyneet biisit olivatkin sitten melko heikkoja, mutta hyvät rahat hän niillä teki. Lahjakas kaveri, mutta siviilipuolen perseilyiden perusteella ei kuitenkaan kovin fiksu. Jos hän paluun jossain vaiheessa tekee, niin tuon "Vain Elämää" -haipin hän on ainakin ehtinyt jo tuhoamaan.

Itselläni hauskin muisto Nikke Ankarasta on se, kun hän oli mukana Cheekin levyllä ja Jare taisi vähän haipatakin häntä. Vähän ajan päästä sen jälkeen Nikeltä tuli biisi, jossa Julma-Henri kävi heittämässä dissiversen Cheekille. En tiedä tajusiko Ankara tuota itse etukäteen, mutta aika hauska episodi tuo oli. Heitetään vielä linkki kyseiseen kappaleeseen:


 

jugitzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
PePo HC ja Florida Panthers
Vaikken itse mikään tasokas kirjoittaja ole niin nuo kahden sankarin fanien kommentit ovat melkoista kamaa. Toki kommenttiosiot monesti ovat, mutta selkeästi aikuisetkin vetävät kovia pohjanoteerauksia.
Oon jo pitkään mielessäni ajatellut että Gettomasa on suomalaisen musiikkikentän Patrik Laine. Lahjakkuutta ei voi kukaan kieltää, moni rakastaa, nykyään melkein yhtä moni vihaa, mutta aivan kaikilla on mielipide.
 

jugitzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
PePo HC ja Florida Panthers
Fiksuin veto Lukakselta olisi käydä tekemään ihan rehellisesti poppiräppiä, sillä suurimmaksi osaksi se hänen kuuntelijakuntansa koostuu kuitenkin Cheekin vanhoista faneista ja heitä ei kiinnosta vaikka Lukas saikin nyt vähän pataansa. Jos hän vielä tulevaisuudessa koittaa leikkiä jotain gangstaräppäriä, niin se tulee olemaan vielä paljon epäuskottavampaa kuin ennen tätä biiffiä.
Samaa mieltä että räppärinä Lukaksella tulee olemaan jatkossa pirun vaikeaa, varsinkin kun hänen tyylinsä taitaa olla tuota "oon suomen kovin mc, ei kukaan sylje tällee" luokkaa. Veikkaan itse pientä tyylisuunnan muutosta, vähän samaan tapaan kuin tuolla Machine Gun Kellylla kävi.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Haisikin ihan alusta asti todella feikatulle biiffille. Tämän takia pakko yhä pitää Kube-MG pihviä parempana.


Itselläni hauskin muisto Nikke Ankarasta on se, kun hän oli mukana Cheekin levyllä ja Jare taisi vähän haipatakin häntä. Vähän ajan päästä sen jälkeen Nikeltä tuli biisi, jossa Julma-Henri kävi heittämässä dissiversen Cheekille. En tiedä tajusiko Ankara tuota itse etukäteen, mutta aika hauska episodi tuo oli. Heitetään vielä linkki kyseiseen kappaleeseen:



Haippaili joo, oli mukana parilla biisillä ja Cheekin lämppärinä jäähallikiertueella. Julma H kun hävi heittämässä dissit tuolla kappaleella niin ei enää Ankaraa näkynyt Cheekin seteissä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Oon jo pitkään mielessäni ajatellut että Gettomasa on suomalaisen musiikkikentän Patrik Laine. Lahjakkuutta ei voi kukaan kieltää, moni rakastaa, nykyään melkein yhtä moni vihaa, mutta aivan kaikilla on mielipide.

Ja patriklainemaisesti Gettomasan pitää nyt kyetä olemaan iso stara illasta toiseen. Jäällä ja sen ulkopuolella.

Itselleni(kuten näkyy) Gettomasa on loputon veivaamisen aihe ja se johtuu juuri siitä että hänessä on todella paljon mistä pidän(hamaan loppuun saakka multiriimien ystävä), todella paljon mitä en voi sietää ja edelleen näen Gettomasassa tolkuttomasti potentiaalia. En ole tilaamassa mitään Pikku-G-maailmanparantajaa, mutta Gettomasalla on todella paljon junnufaneja ja hän pystyisi tuolla kovalla asenteella olemaan ääni junnuille ja itseään nuoremmille aikuisille.

Mielellään myös kuulisin jatkossa kasvukipujen läpikäyntiä kun niitä nyt väistämättä tulee kun et enää olekaan vain räppäri. Oletkin todella isoksi kasvanut tähti joka omaa kovaa kysyntää ja olet joutunut myös kasvamaan ihan musiikkibisneksen lainalaisuuksiin.

Sonnin Taacasta jäi mieleen hauska juttu kun Kauhanen puhui että muijii stadis on aika poppia. Gettomasa vaati perustelut ja vielä tuolloin huomasi ettei hän tajunnut että käsite kattaa radioystävällisen ja helposti pureskeltavan rallattelun. Toki Kauhanen piti tuon jälkeen parilla piikillä kuitata ja fanien tuella haukkua popiksi vaikka on tainnut olla aina itsekin kyseistä mieltä. Huomasi vain hyvin miten herkästi hypättiin takajaloilleen mitättömästä asiasta.

Sittemmin sitä kasvua ja kypsymistä onkin tapahtunut. Tämä korona-aika on huolehtinut ettei keikkailun ja muun oheisen kautta isommat mediat ole huomioineet Masaa isommin. Tuo tulee olemaan vielä joskus uusi haaste ja sellainen jota et voi voittaa. Erityisesti kun negatiivinen puoli alkaa myllyttämään. Tuo on ollut jokaisen vähänkään isoksi kasvaneen räppärin taakkana.

Tämä ei ole suosittu mielipide, mutta itse näkisin Masan VE-pöydässä. Taso räpin suhteen on tehty selväksi ja nyt hänellä on myös laulupitoinen levykin. Ja kaverihan osaa oikeasti myös laulaa joka tuli monelle yllätyksenä. Eikä yllättäisi vaikka Nelosen toimintaan vahvasti vaikuttava Wirtanen haluaisikin säröä sisäsiistiin touhuun ja kyselisi asiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Sonnin Taacasta jäi mieleen hauska juttu kun Kauhanen puhui että muijii stadis on aika poppia. Gettomasa vaati perustelut ja vielä tuolloin huomasi ettei hän tajunnut että käsite kattaa radioystävällisen ja helposti pureskeltavan rallattelun. Toki Kauhanen piti tuon jälkeen parilla piikillä kuitata ja fanien tuella haukkua popiksi vaikka on tainnut olla aina itsekin kyseistä mieltä. Huomasi vain hyvin miten herkästi hypättiin takajaloilleen mitättömästä asiasta.
Eikö tuossa nyt keskusteltu kuitenkin vähän eri asioista? Kauhanen puhui yleisesti ottaen popista, kun taas Gettomasa ymmärsi asian niin, että Kauhanen niputti kyseisen kappaleen "suomipopiksi". Noilla Kauhasen kriteereillä (mm. suurin osa Jay-Z:n tuotannossa on poppia) tuon voikin laskea popiksi, mutta kuten Gettomasa itsekin sanoi, niin aika kaukana tuo on siitä suomalaisesta tasabiitti poppiräpistä. Tuo kappaleiden luokittelu on vähän monimutkaista, etenkin kun rap-musiikissa niitä alagenrejä on nykypäivänä ihan älyttömän paljon. Omissa papereissani "Jay-Z" -tyylinen poppiräppi on enemmän kuin jees, mutta taas tuota suomalaista tasabiittiskeidaa jaksan hyvin harvoin kuunnella.

Sinänsä olen vähän ihmetellyt tuota kuinka paljon kuraa Gettomasa sai tuosta Kalamies -albumista, sillä ei tuo kyllä ainakaan omissa papereissani ollut yhtään sellaista musiikkia, jota hän on ennen kritisoinut. Se hänen kritiikkinsä on kohdistunut tuollaiseen EDM-tasabiitti jumputukseen. Olihan kyseessä selvästi Gettomasan melodisin albumi, mutta enemmän tuo oli tyyliltään RnB:tä kuin jotain suomalaista poppiräppiä. Onhan hän maininnut yhdeksi isoimmaksi suosikikseen mm. 50 Centin ja nuo vaikutteet itse löysin ainakin ihan selvästi tuolta Kalamieheltä.

Itselleni tuo albumi ei oikein toiminut, vaikka tykkään myös Haavista. Päivän päätteeks oli ihan toimiva kappale ja se olikin ainut biisi, joka päätyi tuolta albumilta omalle soittolistalleni. Eniten itseäni tuossa albumissa harmitti multiriimien vähäisyys. Gettomasan erinomaisuus perustuu kuitenkin pitkälti siihen, että hänellä on pitkiä riimejä, jotka eivät kuitenkaan ikinä kuulosta siltä, että riimi olisi vienyt tarinaa. Siihen päälle vielä erinomainen flow, minkä ansiosta nuo pitkät riimit tulevat niin pehmeästi, että niitä ei välttämättä edes huomaa, mikäli niitä ei keskity kuuntelemaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tätä on kyllä nyt aika monesti täällä jauhettu ja varmaan itekki vaikka kuinka monta samaa viestiä jo laittanu, mutta laitampa silti. :D

Gettomasa - Kalamies albumilla ei oo kyllä mitään tekemistä, jonkun suomalaisen iskelmäräpin kanssa. Siis se albumi itsessään ei kyllä ole mun juttu, enkä oo sitä kuunnellu moneen kuukauteen tippaakaan. Itelle tulee niin vahvasti siitä albumista mieleen Drake, jota en myöskään voi yhtään sietää. Drake ei myöskään tee mitään iskelmäräppiä, vaan enemmänkin modernia rnb:tä, johon on sitten sekoitettu mukaan räppiä. Siinä vaiheessa, kun Gettomasa tekee biisejä, jossa on vaikka Tuure Kilpeläinen tai joku vastaava kertsissä hoilaamassa, niin sitten puhutaan jo todennäköisesti iskelmäräpistä. Ja Lauri Haav on itsessään hyvä, mutta tuolla Gettomasan levyllä se ei jotenkin toiminu mun makuun.

Mun näkemys suomalaisesta iskelmäräpistä alla. Eikä oo mitään Brädiä vastaan, vaikka sen musaa en jaksa kyllä kuunnellakkaan.

 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Fiftie

Yleisellä tasolla on kyse enemmänkin kuittailusta Masan ehdottomuuden suuntaan kuin tuon levyn. Ja kyllähän ne hc-fanitkin tykkäävät selvästi enemmän räppäävästä Gettomasasta.

Gettomasa saa tehdä mitä haluaa ja hyvä jos muutostakin tulee. Sitten jos tulee kritiikkiä, otetaan kritiikki vastaan. Samaten kuin onnistumisten jälkeen otetaan palvonta vastaan.

Se on sen sijaan outoa että Gettomasan kohdalla monesti yritetään selittää kaikki hänelle edulliseksi. Aivan kuin olisi kauheaa jos Masakin virheliikkeitä tekee joskus.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
@Fiftie

Yleisellä tasolla on kyse enemmänkin kuittailusta Masan ehdottomuuden suuntaan kuin tuon levyn. Ja kyllähän ne hc-fanitkin tykkäävät selvästi enemmän räppäävästä Gettomasasta.

Gettomasa saa tehdä mitä haluaa ja hyvä jos muutostakin tulee. Sitten jos tulee kritiikkiä, otetaan kritiikki vastaan. Samaten kuin onnistumisten jälkeen otetaan palvonta vastaan.

Se on sen sijaan outoa että Gettomasan kohdalla monesti yritetään selittää kaikki hänelle edulliseksi. Aivan kuin olisi kauheaa jos Masakin virheliikkeitä tekee joskus.

Joo ymmärrän kyllä tavallaan. Itse ihan samaa mieltä, että räppäävä Gettomasa sitä parasta ehdottomasti. Justiin oli Kalamies soundi arvostelussa ja sai 2/5. Ihan oikea tuomio minusta.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Luin nämä viimesivut läpi ja päätin kuunnella tuon Gettomasan uuden levyn ekaa kertaa läpi. En siis ollut pihaustakaan kuullut aiemmin.

Erinomainen levy! Popin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä ja tykkäsin tuotannosta erittäinkin paljon. Mielestäni paljon parempi kuin kaverin edellinen. En ole Drake -fani, vaikka muutamia hyviä biisejä silläkin, mutta tämä levy kyllä maistui. Tykkäsin myös siitä että tuo lauluräppityyli sai miehen murteen katoamaan. En sano tätä millään pahalla ketään kohtaan, mutta minua tuo ajoittain pilkistävä murre hänen räpissään on aina vähän häirinnyt.

P.S. Lukas Leonista en tiedä paljoakaan, mutta tuo kovisteluvideo ampumiskäsipumppauksillaan yms ja tuo jou jou -instagrampostaus aiheuttivat kyllä pelkkää myötähäpeää.

Edit: lisäyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joo ymmärrän kyllä tavallaan. Itse ihan samaa mieltä, että räppäävä Gettomasa sitä parasta ehdottomasti. Justiin oli Kalamies soundi arvostelussa ja sai 2/5. Ihan oikea tuomio minusta.

Ja se on tärkeä tajuta että Gettomasa on brändännyt itsensä nk. kotimaisen räpin kapinalliseksi biiseissä ja haastatteluissa vuosia. Tuolloin odotusarvo on että Ruuben tykittää tiukkaa soundia ja Gettomasa räppää homman maaliin.

Eli Kalamies kärsi yleisissä mielipiteissä paljon noiden vuoksi. Eikä tuota nyt tarvitse minusta yrittää selitellä artistille parhain päin.

Seuraavaa odotellessa ja oma tilaus tietyiltä osin jo toivottuna.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Voi olla että löytyykin jo täältä, mutta vähän vertailukohtaa tuohon pihviin vaikka battle onkin.





Aivan tajuttomia osumia ja nuo lähestulkoon jäätymiset kertovat kummankin laadusta kun pääsevät heti pinnalle. Kertoo myös hyvästä itsetunnosta kun voi repeilläkin toisen jutuille. Muutenkin nätisti pyöritelty aihealueen ympärillä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Voi olla että löytyykin jo täältä, mutta vähän vertailukohtaa tuohon pihviin vaikka battle onkin.





Aivan tajuttomia osumia ja nuo lähestulkoon jäätymiset kertovat kummankin laadusta kun pääsevät heti pinnalle. Kertoo myös hyvästä itsetunnosta kun voi repeilläkin toisen jutuille. Muutenkin nätisti pyöritelty aihealueen ympärillä.


Kajo on kyllä tässä tosi kova, mutta silti se on hävinny Arelle battlessa Suomiräpin SM-kisoissa 2006 ja 2007, sitten Are vei 2008 Kelohonka battlen(en tiedä olivatko vastakkain, mutta molemmat siellä oli), Bassoradion battlessa Are meni jatkoon Kajoa vastaan ja sitte vielä alla olevan battlen Are vei ja voitti koko homman. Tätä Madventuresia nyt ei tuomaroitu tietenkään, mutta Are kyllä vei, vaikka Kajo antoi tosi kovan vastuksen. Joo oon vähän fanipoika, niin ehkä oon puolueellinen mut kuitenkin. :D



 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Fiftie

"Tuut alas ku Kobe Bryant" naulasi tuon homman Arelle, mutta en pidä sattumana että juuri Kajoa vastaan Are loistaa. Kajo tuli my-little-pony-läpällä hyvin takaisin vaikka tuossa kohtaa suunnilleen jokainen muu olisi uponnut. Kyllähän tuo kaksikko ruokkii toinen toistaan.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Onko tosiaan niin että Gettomasan ’Chosen One’ -levyä ei ole koskaan julkaistu vinyylillä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös