@Fiftie
Hehe. Rudissa ja Gettomasassa on vähän samaa. Flowlla ja teknisyydellä voi myydä vaikka mitä tekstiä.
Lavaolemus ja sellainen on kyllä Ruudolfin kautta hankittu. Gettomasa toki on paljon teknisempi räpeissään. Ruudolf ei mun silmään koskaan oo ollu mikään multiriimi heppu niinkään. No hemmetin kova kuitenkin oli aikanaan. Niillähän oli aikanaan vähän riitaakin, mutta sitten kävivät tyyliin Helsingissä syömässä jossain ja sopivat. :D
"Biiffeiltä eli julkisilta riidoilta Lehikoinen ei ole muita piikitellessään välttynyt. Kiinnostavin niistä lienee
Rudy Kulmalan eli
Ruudolfin kanssa käyty kränä, joka sai alkunsa, kun Lehikoinen kuittasi debyyttilevynsä
Vellamo LP:n Kuolleet presidentit -biisillä Kulmalalle: “Ei jalokivii tiputtele vaan vaatteita päältään”, viitaten Ruudolfin soolobiisiin
Jalokivii tiputtelen.
– Jalokivii tiputtelen on suora käännös “dropping jewels” -termistä, joka tarkoittaa tiedon pudottamista, muiden opettamista. Sitähän Rudy oli tehnyt ja oli positiivinen roolimalli. Mutta siihen aikaan sen meininki oli mennyt popahtavampaan
Mammat riivaa -juttuun, jossa sisältöä keskeisemmässä roolissa oli paljaat miesvartalot. Se pinnallisuus oli mun mielestä ristiriidassa sen Rudyn kanssa, jota olin fanittanut. Mun oli pakko näpäyttää siitä.
Kulmala ei ottanut heittoa hyvällä, mistä seurasi vuoden 2014 Blockfestin backstagella käyty sanaharkka. Kulmala jatkoi vääntöä Bassoradion Kultabassokerho-ohjelmassa reilu vuosi myöhemmin, väittäen Lehikoisen kopioineen tyylinsä häneltä.
Tilanne jatkui Lehikoisen levyjulkkarikeikalla Helsingin Henry’s Pubissa, jossa myös Kulmala oli paikalla Särren dj:nä. Kulmala spiikkasi mikkiin Lehikoisen tulleen traktorilla Jyväskylästä, minkä Lehikoinen otti vittuiluna ja antoi omalla keikallaan täysilaidallisen takaisin."
"Myöhemmin samana keväänä Lehikoinen pyysi Kulmalan lounaalle. Räppärit puhuivat Lehikoisen mukaan asian läpi ja pääsivät jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen.
– Ymmärsin sen jälkeen, miksi Rudy ajatteli niin kuin ajatteli. Sillä on niin iso ego ja mulla on vielä kaksi kertaa isompi. Kun ne kohtaa, niin eihän ne voi luovuttaa.
– On se totta, että oon ottanut siltä juttuja. Oon ihaillut sitä ja sitä kautta omaksunut sen tyyliä. Mutta se ei pidä paikkaansa, että olisin sen kopio. Se on vaan yksi räppäri niiden joukossa, joilta oon imenyt vaikutteita.
Yhteisbiisi Kulmalan kanssa on erimielisyyksistä huolimatta edelleen yksi Lehikoisen unelmista.
– Rudy on ehdottomasti yks meikän sankareista. Olin ihan räkis kun tein sen biisin
(Kuolleet presidentit). Halusin vittuilla isommille. Rudy olisi voinut vaan nauraa mut pois, mutta se lähti messiin siihen, enkä mä silloin suostu luovuttamaan."