Eiköhän tuo Lukas jatka samanlaisella linjalla musan suhteen, kun aikasemminkin.
Eiköhän tuo Lukas jatka samanlaisella linjalla musan suhteen, kun aikasemminkin.
Meniköhän Nikke Ankaran ura muuten ihan alas tuomion takia, vai onko se julkaissu jotain tässä viime aikoina?
Tuo tuhat ja yksi yötä(2019) taitaa olla viimeisin ellei jokin fiitti ole mennyt itseltäni ohi.
Ei tuo jätkä itseään ja uraansa helpolla päästä.
Muuten en kyllä herran musiikista edes välitä, mutta tässä ihan hyvä.
Tuossa ja jossain toisessa posseträkissä menettelee myös. Olikohan markat tai tjsp.
Varmaan "real OG:t tuli backuppaa".Ja mitä hittoa siellä Seinäjoella nyt on tapahtunu. :D
Oon jo pitkään mielessäni ajatellut että Gettomasa on suomalaisen musiikkikentän Patrik Laine. Lahjakkuutta ei voi kukaan kieltää, moni rakastaa, nykyään melkein yhtä moni vihaa, mutta aivan kaikilla on mielipide.Vaikken itse mikään tasokas kirjoittaja ole niin nuo kahden sankarin fanien kommentit ovat melkoista kamaa. Toki kommenttiosiot monesti ovat, mutta selkeästi aikuisetkin vetävät kovia pohjanoteerauksia.
Samaa mieltä että räppärinä Lukaksella tulee olemaan jatkossa pirun vaikeaa, varsinkin kun hänen tyylinsä taitaa olla tuota "oon suomen kovin mc, ei kukaan sylje tällee" luokkaa. Veikkaan itse pientä tyylisuunnan muutosta, vähän samaan tapaan kuin tuolla Machine Gun Kellylla kävi.Fiksuin veto Lukakselta olisi käydä tekemään ihan rehellisesti poppiräppiä, sillä suurimmaksi osaksi se hänen kuuntelijakuntansa koostuu kuitenkin Cheekin vanhoista faneista ja heitä ei kiinnosta vaikka Lukas saikin nyt vähän pataansa. Jos hän vielä tulevaisuudessa koittaa leikkiä jotain gangstaräppäriä, niin se tulee olemaan vielä paljon epäuskottavampaa kuin ennen tätä biiffiä.
Itselläni hauskin muisto Nikke Ankarasta on se, kun hän oli mukana Cheekin levyllä ja Jare taisi vähän haipatakin häntä. Vähän ajan päästä sen jälkeen Nikeltä tuli biisi, jossa Julma-Henri kävi heittämässä dissiversen Cheekille. En tiedä tajusiko Ankara tuota itse etukäteen, mutta aika hauska episodi tuo oli. Heitetään vielä linkki kyseiseen kappaleeseen:
Oon jo pitkään mielessäni ajatellut että Gettomasa on suomalaisen musiikkikentän Patrik Laine. Lahjakkuutta ei voi kukaan kieltää, moni rakastaa, nykyään melkein yhtä moni vihaa, mutta aivan kaikilla on mielipide.
Eikö tuossa nyt keskusteltu kuitenkin vähän eri asioista? Kauhanen puhui yleisesti ottaen popista, kun taas Gettomasa ymmärsi asian niin, että Kauhanen niputti kyseisen kappaleen "suomipopiksi". Noilla Kauhasen kriteereillä (mm. suurin osa Jay-Z:n tuotannossa on poppia) tuon voikin laskea popiksi, mutta kuten Gettomasa itsekin sanoi, niin aika kaukana tuo on siitä suomalaisesta tasabiitti poppiräpistä. Tuo kappaleiden luokittelu on vähän monimutkaista, etenkin kun rap-musiikissa niitä alagenrejä on nykypäivänä ihan älyttömän paljon. Omissa papereissani "Jay-Z" -tyylinen poppiräppi on enemmän kuin jees, mutta taas tuota suomalaista tasabiittiskeidaa jaksan hyvin harvoin kuunnella.Sonnin Taacasta jäi mieleen hauska juttu kun Kauhanen puhui että muijii stadis on aika poppia. Gettomasa vaati perustelut ja vielä tuolloin huomasi ettei hän tajunnut että käsite kattaa radioystävällisen ja helposti pureskeltavan rallattelun. Toki Kauhanen piti tuon jälkeen parilla piikillä kuitata ja fanien tuella haukkua popiksi vaikka on tainnut olla aina itsekin kyseistä mieltä. Huomasi vain hyvin miten herkästi hypättiin takajaloilleen mitättömästä asiasta.
@Fiftie
Yleisellä tasolla on kyse enemmänkin kuittailusta Masan ehdottomuuden suuntaan kuin tuon levyn. Ja kyllähän ne hc-fanitkin tykkäävät selvästi enemmän räppäävästä Gettomasasta.
Gettomasa saa tehdä mitä haluaa ja hyvä jos muutostakin tulee. Sitten jos tulee kritiikkiä, otetaan kritiikki vastaan. Samaten kuin onnistumisten jälkeen otetaan palvonta vastaan.
Se on sen sijaan outoa että Gettomasan kohdalla monesti yritetään selittää kaikki hänelle edulliseksi. Aivan kuin olisi kauheaa jos Masakin virheliikkeitä tekee joskus.
Joo ymmärrän kyllä tavallaan. Itse ihan samaa mieltä, että räppäävä Gettomasa sitä parasta ehdottomasti. Justiin oli Kalamies soundi arvostelussa ja sai 2/5. Ihan oikea tuomio minusta.
Voi olla että löytyykin jo täältä, mutta vähän vertailukohtaa tuohon pihviin vaikka battle onkin.
Aivan tajuttomia osumia ja nuo lähestulkoon jäätymiset kertovat kummankin laadusta kun pääsevät heti pinnalle. Kertoo myös hyvästä itsetunnosta kun voi repeilläkin toisen jutuille. Muutenkin nätisti pyöritelty aihealueen ympärillä.
Onko tosiaan niin että Gettomasan ’Chosen One’ -levyä ei ole koskaan julkaistu vinyylillä?