Suomi rap

  • 770 162
  • 3 814

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jujulle ja sen salaliittoteorioille kyllä huutonaurut. Ei vaan pysty ottaan vakavissaan.

Sonnin Taacassa puheet EU:n suhteen saivat jopa normaalisti tahattomasti kassalla olevan Kauhasen ja Brädinkin pitämään pokeria. Sen minkä hämmennykseltä ehtivät.

Ehkä ihan hyvä ettei Juju päässyt eduskuntaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olisko joku lyhyt litterointi että mitä se siellä on höpissyt?

Muutamassa kohdassa oli aika hämmentävää.

Ei siis mitään dramaattista, mutta puheena oli vuoden 2015 eduskuntavaaliehdokkuus. Juju on EU-eron kannalla, koska Suomi tarvitsee oman päätösvallan vaikka Suomella on hänen mukaansa oma päätösvalta. Maiden kesken ei pitäisi pykälän mukaan ottaa yhteisvastuulainaa koronan vuoksi.

Juju on sellainen tapaus ettei tämäkään juttu kirjoittamalla aukea. Se täytyy kuulla. Tuntuu että jokaisessa asiassa on "ne ovat nurkan takana" -kaiku.

Puhui myös räppiin liittyen Trilluminatista ja @Barney heittikin linkin heidän biisiin. Profeetat kuulemma ärsyttivät ja heidän Sinuhe oli vastaisku. Porukan idea oli kuulemma vain foliohattuilla. Ja seuraavaksi Juju vihjailikin ettei foliohattuilu ole vain sitä...

Paras oli kuitenkin kun lyttäsi Profeetat. Cheekilta sopi odottaa leijailua, mutta Elastinen kuulemma teki niin syvällistä materiaalia että Jujua ärsytti kun Ela suostui Profeettoihin. Kauhanen mainitsi pojat on poikii ja Juju myönsi kuulleensa. Oli kyllä hinnaton hetki kun muuten Ela kuulemma oli niin syvällinen tekijä.

Niin. Elastinen ei juuri bilebangereita, lesoilubiisejä sekä muuta pinnallisempaa olekaan julkaissut.
 
Viimeksi muokattu:

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Gettomasahan mainitsi erikseen että Leon tuli kehiin Chekkosen feimillä.

Tuon asian voisi ilmaista noin tuhannella tavalla ja kullilla ratsastaminen on ihan harkittu tehokeino. Noiden "kovaegoisten räppiheteroiden" keskuudessa ei ole mitään pahempaa kuin saada homoleimaa. Gettomasa ei vain ehtinyt keksiä nokkelampaa ja pelasi vanhan junttikortin.

Tuo on jatkumoa sille mitä räpissä kuultiin 2000-luvun alussa jatkuvasti.

Kivasti Masa tiputteli klassikoita, kuten viimeinen laininsa joka oli nerokkain vuosikausiin, mutta homoläppää tuossa ei ollut :D kyllä me edelleen käytetään siivellä tulemisesta sitä että raidataan jonkun dikkiä. Ja vaikka olisi ollut homoläppä, niin mitä sitten? Tulee mieleen merten takaa joku kuulemma mahtava ja nerokas Marshal M joka nousi isoksi julistamalla miten sairaita homot on, lyöden Elton Johnia kakkoseen (sic!)

Et kai nyt niin 2000-luvun tuote ole että pidät dikillä raidaamista homoiluna Zay


Masalle peukku



 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Luge H

Jos nyt saisin huonon ilmaisun perille.

"Masa on suomenmestari vaik joku homo aukoisi/ Näil masseil on varaa mopoautoihin/ Vaik skillstreet on kuollut ja joku homo aukoisi/ Näil masseil on varaa mopoautoihin/

-hevostelua, Gettomasa&Rekami

"Eka kertaa baaris tilasin bissee/ ja tottakai siihen tuli joku hinttari itkee/

-turpakii, Gettomasa

Elettiin nuoren Gettomasan aikaa, mutta hän oli jo tuolloin linjannut ettei rasismi ja homottelu ole okei. Ajatuksina loistavia, mutta selkeästi läsnä jopa pohdituissa teksteissä.

Koitan nyt tehdä selväksi että noissakin viitattiin ärsyttävään ihmistyyppiin ja räppikuvioissa homot on koettu synonyymeina heikkoudelle ja neitimäisyydelle. Kun räppärin tulee olla miehekäs ja maskuliininen.

"Aina on homoteltu" -höhöttely on vain tismalleen samaa kuin romantisoida rasismia. Ja räppipiireissä ollaan aina oltu vahvasti rasismia vastaan tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden nimissä. Kertoo paljon että homoläpät ovat vaienneet, mutta juuri kukaan räppäri ei edes 2020 totea tuolle nollatoleranssia.

Gettomasalta löytyy varmasti enemmänkin esimerkkejä ja itse en tuota dickillä raidaamista koe muuna kuin nuoren Jonnen kiehumispisteeseen saamisena. Edelleen se maineella siipeily tuotiin esiin kirjaimellisesti. Pidän Gettomasaan siinä mielessäkin tarkkana kynän suhteen että tietää miten provosoida. Noin hyvä punchlinekaveri ei disstrackilla mielestäni toistele samaa viestiä samalla idealla. Toki vain minun näkemys.

Tämä tästä. Ja tavoitan myös ne näkökulmat jotka kokevat dickillä raidaamisen juurikin siipeilyn korostamisena.

Lopuksi heitettävä netistä löytynyt kevennys. Muutamakin vastaava löytynyt.

"Kaksi jätkää eri paikkakunnilta kirjoittavat runoja toisilleen. Herkkä romanssi"

Jotkut myös pohtivat tätä keissiä laskelmoituna kikkana, mutta tuota edes minä en osta.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tuosta sessari EP:stä ookkaan ku hiton kauan aikaa. En kyllä muista, että se noihin aikoihin linjasi jossain ettei homottelu oo ok? Muutenkaan vuonna 2020 dikki ei kerro yhtään mitään seksuaalisuudesta eikä sukupuolesta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuosta sessari EP:stä ookkaan ku hiton kauan aikaa. En kyllä muista, että se noihin aikoihin linjasi jossain ettei homottelu oo ok? Muutenkaan vuonna 2020 dikki ei kerro yhtään mitään seksuaalisuudesta eikä sukupuolesta.

Kunhan nyt toin faktoja puheideni tueksi. Kai ne vanhatkin biisit julkaistuja ovat? Ja jokainen voi muistella 2012-2013 aikaa seksuaalivähemmistöjen kannalta. Olisiko ollut meillä jopa ratkaisevimpia muutoksen hetkiä.

Räpin suhteen vielä ylläpidettiin junttiutta vaikka tietoa oli tarjolla.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kunhan nyt toin faktoja puheideni tueksi. Kai ne vanhatkin biisit julkaistuja ovat? Ja jokainen voi muistella 2012-2013 aikaa seksuaalivähemmistöjen kannalta. Olisiko ollut meillä jopa ratkaisevimpia muutoksen hetkiä.

Räpin suhteen vielä ylläpidettiin junttiutta vaikka tietoa oli tarjolla.

On toki, mutta en vaan kyllä muista että se ois tuohon aikaan julistellu mitään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
On toki, mutta en vaan kyllä muista että se ois tuohon aikaan julistellu mitään.

Ankara-kohun aikaan teki selväksi ettei ko. toiminta ole okei. Eikä kuulemma hänen tyyliin kuulunut. Mutta jääköön broken record tähän.

Täytyy muuten sanoa että jollain perverssillä tavalla olen oppinut tykkäämään tuosta Masan ja Rekamin lyhyestä otannasta.

Jaetaan myös kehuja ja minusta Gettomasa on saanut myytyä nk. rouheamman soundin teknisesti loistavalla räppäämisellä. Toivon että Masa palaisi räppiin ja keskittyisi aiheissa enemmän räpin fiilistelyyn eikä "flexaa ja kuittaile" -tyyliin. Helposti parhaimmat biisit ovat alkutaipaleen tietyt täysosumat.

Kuulokkeet. Ei ihan alkua, mutta lyömättömän kova.



 
Viimeksi muokattu:

A Siente

Jäsen
En tiedä oliko jo täällä, mutta samat lainit löytyy Gettomasan ja Kuben dissausbiiseistä. " Mä en ikin haluis haippii nii, et raidasin sinne jonku toisen dickillä" (Gettomasa) ja "Susta ei tuu aitoo ikinä, susta ei tuu räppärii, vaikka raidaisit mun dickillä" (Kube). Voitaisko sanoa et Gettomasa kopioi laineja muilta artisteilta, kun ei keksi omia.

Puhun siis biiseistä:

Kube - MIKSU
Gettomasa - Istu
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kyllä tuo Leon taitaa olla tässä lopulta se voittaja. Itse genreä vähemmän seuraavana en tiennyt juuri mitään tästä kaverista mutta kun pihvistä luin, niin piti käydä joku sen oma biisi katsomassa.

Ettei vaan ois Massi-Tsekkonen kuiskannu korvaan, että tällaisella sais aika hyvin näkyvyyttä....
Mä en ikin haluis haippii nii, et raidasin sinne jonku toisen dickillä" (Gettomasa) ja "Susta ei tuu aitoo ikinä, susta ei tuu räppärii, vaikka raidaisit mun dickillä" (Kube).
Taitaa Masa raidata Kuben dickillä! Aika hom... asiatonta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Hiukan outoa ettei vannomaansa battletaustaa omaava Leon sekä excel-velho Tiihonen juonineet jo yöllä julkaistua vastinetta. Aivan taatusti tiesivät mitä tuo gekkomasa aiheuttaa ja olisivat tehneet jo ennakoivaa reagointia.

Ei tuossa nyt ollut vaikeaa ennustaa millä Gettomasa iskee ja olisihan tuohon alustavasti voinut valmistautua.

Tuo gekkomasa pelkästään tulee näyttäytymään aivan kiusallisen huonona noiden henkilökohtaisuuksiin vuoksi ja ihan jo itsensä vuoksi kannattaisi vetää edes vähän tyylikkäämpi lopetus. Tuossa on edelleen pelaamatta JVG-kortti ja poppisyytösten väistely. Noin alkuun.
 

Barney

Jäsen
Kyllä tuo Leon taitaa olla tässä lopulta se voittaja. Itse genreä vähemmän seuraavana en tiennyt juuri mitään tästä kaverista mutta kun pihvistä luin, niin piti käydä joku sen oma biisi katsomassa.
Aika vaikea on nähdä Lukasta voittajana, kun tuo hänen biisinsä (ja etenkin musiikkivideonsa) aiheuttivat lähinnä myötähäpeää. Ääntä oli madallettu normaalista ja musiikkivideolle otettiin heilumaan jotain pikkurikollisia, jotta hän näyttäisi "kovalta jätkältä". Sitten lyriikkapuolelta löytyy sellaisia lapselluuksia kuin "gekkomasa", "mekkomasa", "vedä käteen", "tarviit korkokengät", "vitun pelle", "real OG:t tuli backkuppaa", "fucking bitch" jne. Ei kai nuo voi toimia kenellekään muulle kuin varhaisteineille ja henkisesti sille tasolle jääneille elämänkoululaisille. Jos se Cheek haamukirjoittelee noita Lukaksen biisejä, niin apua olisi ehkä kannattanut pyytää tälläkin kertaa.

Gettomasan läpät olivat pääosin aika ennalta-arvattavia ja hän tuntui vähän seiftailevan, kun voitto oli ihan varma tuon Lukaksen räpellyksen jälkeen. Tuo isä-poika -asetelma oli aika nerokas veto etenkin sen jälkeen, kun Lukas oli pudotellut tuolla omalla biisillään noita edellä mainittuja lapsellisia läppiään. Myös nuo vastaukset noihin Lukaksen esittämiin Seiska-juoruihin ja Gettomasan isään olivat suorastaan erinomaisia. Gettomasa pudotteli pääasiassa ne kaikkien tietämät faktat Lukaksesta hyvällä flow'lla ja siisteillä riimeillä sekä vastasi erinomaisesti noihin Lukaksen esittämiin väitteisiin. Ainut iso isku vyön alle oli tuo lopun heitto Etasta, mutta jos tuo oli Lukakselle uutta tietoa, niin melkoinen tyrmäys.

Itse vierastan näissä biiffeissä vähän sitä, kun vedetään mukaan toisen osapuolen perheenjäseniä, puolisoja ja niin edelleen. Mielestäni sitä toista osapuolta saa lyödä ihan armotta, mutta se että vittuillaan jotain liittyen johonkin toisen osapuolen läheiseen on mielestäni vähän turhaa. Toisaalta onhan nuo lainit sisällöltään monesti kovia, kuten nyt esimerkiksi tuo Gettomasan heitto tai Pusha T:n heitot Draken äpärälapsesta, mutta en sitten tiedä ovatko nuo kovinkaan tarpeellisia.

Lyömättömät X Matti8 ja Sonny käsittelivät eilen vähän tätä biiffiä ja siinä oli ihan hyvää keskustelua aiheesta. Solonen ja Matti8 sanoivat hyvin, että Lukakselta oli ihan rohkea veto lähteä biiffiin ja Matti8, jolla on ilmeisesti ollut uransa aikana vähän joitain biiffejä totesi, että Gettomasaa vastaan hän ei lähtisi missään tilanteessa. Olihan tuo asetelma jo etukäteen melko selvä, etenkin jos Lukas on avoimesti fanittanut Gettomasaa. Asetelman perusteella tuossa oli kyseessä vähän tuollainen "Eminem vs. MGK" -tilanne.

Todennäköisesti molempien osapuolten kannalta olisi parempi, mikäli tämä päättyisi tähän. Lukas heitti jo kaikki seiskajuorunsa ensimmäiseen kappaleeseen, joten onko siellä hirveästi mitään uutta enää varastossa? Gettomasa taas heitti pitkälti ne itsestäänselvät läpät, joten hänellä saattaisi olla vielä jotain sivalluksia varastossa. Kummallakaan osapuolella on tässä tuskin enää hirveästi voitettavaa. Lukaksen on käytännössä mahdoton voittaa tätä biiffiä ja toisaalta jos Gettomasa vastaisi vielä uudestaan, niin sitten hänkin todennäköisesti joutuisi vetämään vähän henkilökohtaisempia läppiä. Jos tämä päättyi tähän, niin Lukas sai vähän julkisuutta ja Gettomasa sai voiton melko tyylikkäällä suorituksella olematta liian ilkeä.

Jos mietitään kaupallisesta näkökulmasta, niin myös siinä Gettomasa on selvä voittaja. "Veli mä vannon" on tällä hetkellä Spotifyn ykkösenä ja "Istu" Youtuben trendaavissa ykkösenä. Eilisen aikana tuohon musiikkivideoon tuli niin paljon katselukertoja päivän aikana, että tuossa rikottiin todennäköisesti jotain suomalaisen musiikin ennätyksiä. Monet "aitopäät" pettyivät tuohon Kalamieheen, mutta nyt ne samat tyypit odottavat vesikielellä sitä Gettomasan seuraavaa drill-levyä. Jos tämä päättyy tähän, niin melkeinpä täydellisesti sujunut kuvio Gettomasan kannalta. Ainoan särön aiheuttaa se, että Etta oli ilmeisesti loukkaantunut tuosta läpästä ja tuo voi aiheuttaa vähän eripuraa levy-yhtiön sisällä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
No kyllähän tuossa molemmat voitti. Masa sai taas floppilevyn jälkeen aitopäät onanoimaan tuotannollen, ja Lukas Leon sai nimensä entistä enemmän esille skenessä. Tiedä vaikka olisi siellä kuuluisissa deeämmissä keskenään sovittu kuvio.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Barney Hyvä analyysi ja samoilla linjoilla siitä että Gettomasa vastasi lähes kaikkeen ja erityiset kehut ettei antanut isä-syytöksen mennä ihon alle.

Gettomasa jätti kuitenkin vastaamatta niihin Lukaksen harvoihin, mutta isompiin iskuihin.

1.Ärränbeepoppikuraa itsensä aitopääksi vuosia julistaneelta chosen onelta. Kyllä muuttua saa, mutta Gettomasa kuitenkin messiasjeesusteli systemaattisesti ja vuosia tuollaisesta meiningistä. Ei ole koskaan kyennyt uskottavasti vastaamaan muuttumisleikkiin.

2. Fanien pettäminen. Aika moni närkästyi uuteen ilmeeseen ja flanellei-biisiin kuittailtiin ettei jaksa edes kirjoittaa uusia tekstejä biisiin.

3. On myös tiukkaa syyttää toista Tiihosen urasuunnitelmasta kun itse on JVG:n urasuunnitelma ollut since 2016.

Jos leikki jää tähän, Gettomasa palautti räppitouhunsa ensiluokkaisesta takaisin. Jos Lukas Leon ei tajua pussittaa kaveria noista mainituista, jäi hän rumasti bussin alle.

Lukasilta olisi peliliike Eminem-fanipoikana tehdä 8 mile -liike. Eli myöntää tietyt virheensä ja iskeä vain kylmillä faktoilla. 'Mä istun, sä väistät".
 
Viimeksi muokattu:

sergo91

Jäsen
3. On myös tiukkaa syyttää toista Tiihosen urasuunnitelmasta kun itse on JVG:n urasuunnitelma ollut since 2016.

@ZayWest Tässä tietysti aika isona erona että Gettomasa olisi olemassa ilman PMEtä, mutta en tiedä voiko Lukaksesta sanoa samaa. Minun mielestä ihan ajankohtainen laini eikä tuohon ole varmaan tämän räppärin osalta vastaamista.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@ZayWest Tässä tietysti aika isona erona että Gettomasa olisi olemassa ilman PMEtä, mutta en tiedä voiko Lukaksesta sanoa samaa. Minun mielestä ihan ajankohtainen laini eikä tuohon ole varmaan tämän räppärin osalta vastaamista.

Tämähän ei ole jutun pointti. Gettomasa lähti JVG:n talliin omien kannustaessa ja kasvoi ison luokan artistiksi siellä. Tuo on fakta ja vastaavasti "olisi muutenkin" -argumentti jossittelua. Kyllä Gettomasa KPC:n räppärinä olisi taatusti musiikkia tehnyt.

Gettomasa kuitenkin oma-aloitteisesti tiputteli Chekkosta ja Tiihosen urasuunnitelmaa. Tuohon olisi helppo vastata.

Voi olla että ymmärrän biiffit väärin, mutta minusta selkeät faktat kannattaisi tuoda esiin ennemmin kuin syvälle menevät henkilökohtaisuudet.
 
Viimeksi muokattu:

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Lainien sisältöön sen enempää puuttumatta kyllä biisien gekkomasa vs Istu kertoo aika karusti sen kumpi on oikea artisti ja kumpi on wannabe -pökäle.
 

jugitzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
PePo HC ja Florida Panthers
@Barney
Gettomasa jätti kuitenkin vastaamatta niihin Lukaksen harvoihin, mutta isompiin iskuihin.

1.Ärränbeepoppikuraa itsensä aitopääksi vuosia julistaneelta chosen onelta. Kyllä muuttua saa, mutta Gettomasa kuitenkin messiasjeesusteli systemaattisesti ja vuosia tuollaisesta meiningistä. Ei ole koskaan kyennyt uskottavasti vastaamaan muuttumisleikkiin.

2. Fanien pettäminen. Aika moni närkästyi uuteen ilmeeseen ja flanellei-biisiin kuittailtiin ettei jaksa edes kirjoittaa uusia tekstejä biisiin.

3. On myös tiukkaa syyttää toista Tiihosen urasuunnitelmasta kun itse on JVG:n urasuunnitelma ollut since 2016.

Näin minä olen ymmärtänyt ja sisäistänyt:

1. Chosen on vuosia haastatteluissa kertonut ihailevansa myös muita kuin perinteisintä soundia tuottavia artisteja. Esimerkiksi Sonnin taakassa toteaa että on siistiä, miten Fisu tekee musiikkia täysin hänen oman laatikkonsa ulkopuolelta. Tuo esille että on tehnyt itselleen laatikon, jonka ulkopuolelta hänen on todella vaikeaa tehdä musiikkia. Itse ymmärsin niin, että hän ehkä vähän haluaisikin.
Lisäksi Masa tuossa samassa haastattelussa toteaa että hänestä aito musiikki on sitä, että tehdään sitä musiikkia jota itse kuuntelee. Katselin reilu kuukausi sitten vajaan parin tunnin mittaisen Twitch liven, jossa Masa vastaili katsojien kysymyksiin autossaan. Autossa soi jatkuvasti R&B musiikkia, juuri sitä tyyliä jota Kalamies edustaa. Ehkä Gettomasa vain fiilaa sellaista musiikkia tällä hetkellä?

2. Eikö ole nimenomaan fanien pettämistä jos tekee sitä musiikkia, mitä arvelee suuren yleisön tahtovankin kuulla? Varsinkin jos on itse toitottanut että tekee juuri sitä mitä itse haluaa, ei mitä muut haluaa. Ei sillä että Flanellei olis hyvä biisi, se on mielestäni huonoin mitä Masa on urallaan tehnyt, mutta haluan nähdä sen artistin joka vetää ns. täyden uran ja ei julkaise yhtään huonoa kappaletta.

3. JVG urasuunnitelma? Joo, PME talliin kuuluminen on varmasti tuonut tärkeää medianäkyvyyttä, eri tavalla kuin jos olisi pysynyt pelkän KPC :n alaisuudessa Jyväskylässä. Korjaa jos olen väärässä, mutta eikö se ole myös levy-yhtiön tehtävä? Siis tuottaa artistille resursseja ja mahdollisuuksia, joihin omakustanteena sulla ei ole varaa? Esimerkiksi rakentaa oma studio, antaa budjettia musavideoon jne. Ei lafkaan kuuluminen varmaan tässä tapauksessa tarkoita sitä että he kertoo sulle mitä pitää tehdä, jotta susta tulee suomen suosituin rap-artisti.
Luin Teflon biblen, ja siinä Pyhimys totes jotenkin näin "Joillekkin artisteille olen pystynyt kertomaan että mitä soundia hakea, ja moni on multa ottanutkin neuvoja vastaan. Sitten on esimerkiksi Gettomasa, joka vetää pultit jos sille yrittää edes ehdottaa että pitäiskö kokeilla tehdä seuraavaksi näin."

Tulipa pitkä vastaus, mutta pointtina se että itse Masan kuuntelijana en odota tai tarvitse näihin sun kolmeen pointtiin vastauksia, koska mielestäni kokonaiskuvaa katsomalla artistin tarina on edelleen ihan looginen ja johdonmukainen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kohtuu ankea battle IMO. 2 huonoa suomiräppäriä metroseksuaalipoikaa nokittelee. Ei lähde. No, kahden ”artistin” huonoja levyjä taas jotkut onnettomat ostaa tämän seurauksena.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@jugitzo

Olen melkolailla samoista asioista puhunut artistikuvan ja itsensä brändäämisen osalta. Ongelma on siinä ettei Gettomasa voi puhua siitä mitä muut kokevat omana musiikkina ilman, että moiset väitteet kyseenalaistetaan. Jonkun juttu on kaupallisempi soundi ja se ei ole hiphopin hylkäämistä. Samaten voit joutua vastaamaan jos gaalavoittajana haukut radiossa soineet biisit paskaksi ja teet sitten itse samaa.

Tuollainen takaportittelu jälkijättöisine selityksineen ansaitseekin kuittia. Lopulta artisti määrittää kehittyykö vai ei ajatustensa kanssa.

Eli hyvin samaa mitä Sonnin Taacan sohvalla tekijämiehetkin välillä ihmetelleet.
 

Barney

Jäsen
Sanoko tuo Etta Lyömättömissä vai missä, että se suuttu siitä yhdestä läpästä?
Ei sanonut vaan räppäsi. Muut friistailasivat ja hän sai nopeasti kirjoittaa siinä jonkun lyhyen versen, jonka veti siihen samaan biittiin. Sanoi "jauhoit paskaa sun dissis älä koodaa enää veli" tai jotain sinne päin.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ei sanonut vaan räppäsi. Muut friistailasivat ja hän sai nopeasti kirjoittaa siinä jonkun lyhyen versen, jonka veti siihen samaan biittiin. Sanoi "jauhoit paskaa sun dissis älä koodaa enää veli" tai jotain sinne päin.

Okei. :) No tähän ois sitten kiva saada vastine, että miten se oikeasti on menny. No samapa tuo mulle kait oikeasti on. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös