Kube - Mist sä dikkaat feat. Mari Johanna - YouTube Tää on kova! Khdiltä & Rpklta tullu levy tänään muuten ulos, pitää spotifystä kyllä kuunnella piakkoin!
Mikael Gabriel ft. Kevin Tandu - Woppaa -YouTube
Tässä on nyt tämä Mikael Gabrielin paljon ennakkohypetystä saanut Woppaa ja feattaamassa Kevin Tandu.
Täytyy sanoa, että....siis että.....tai siis.... siis voi juma-vitun-lauta mitä paskaa.
Tuo edellä linkitetty Gettomasan biisi luo hienon kontrastin tällaiselle skeidalle. Mutta jos joku tuollaista musiikkia haluaa, niin tottahan MG toimittaa, ei siinä mitään.
Pakko sanoa, että harmi miten alas on suomalainen musiikki vajonnut. Ylex:lla soi "musiikkia" jota jokainen voisi tehdä kotonaan :) Sopiva studio-ohjelma koneelle ja jokainen osaa puhua lyriikat. Hetkinen? Näinhän se menee :D
Gettomasa Ruuben - Jonku on pakko kuolla (audio) - YouTube Onhan tää Gettomasan & Rubenin levy nyt ihan tajuttoman kova!
Siitä vaan yrittämään. Groovea basslinea kasaan, kirjoittamaan hyvät lyriikat, ja sylkemään ne narulle niin, että tuntuu.
Ei Paula Tola kuitenkaan.
En kuollaksenikaan muista, että bongasinko seuraavan biisin juuri täältä, muistaakseni en. Jos kuitenkin näin, niin pahoitteluni toistosta. On vaan minun mielestäni ihan kingi biisi. Ai jumalauta kun tuo biitti lähtee... harmi, että biitti ei sitten loppujen lopuksi ole kovin kummoinen. Pojat sylkee asiallisesti.
Perusjätkät - Karjaa karsinaan (Official Video) - YouTube
Niin ja sitten tämä seuraava remix. Reggaen suurkuluttajana diggaan kyllä ko. biisistä itsessään ja tämä remix on vaan päällikkö, kerrassaan timanttinen verse Henkalta. Jäin kaipaamaan toista.
Aurora: Eilisen aurinko f. Julma-Henri (remix) - YouTube
Jännä. Mun mielestä se on taas mennyt tasaisesti alaspäin Al-qaidan jälkeen, joka on edelleenkin allekirjoittaneella yksi kovimmista suomiräp-levyistä.
Tää on erittäin hyvä pointti. Monet itkee miten mm. rap ja vaikka trance "ei ole oikeaa musiikkia", mutta tossa on mielestäni asioiden oikea tola. Ei Paula Tola kuitenkaan. Ei musiikin pidä olla mitään salatiedettä ja mitä useampi yrittää tehdä edes jotain, sitä suuremmalla todennäköisyydellä tulee lisää hyvää musiikkia.
Niin, mun pointti oli siis se, että on melko hassua väittää, että se hieman päälle tuhannen euron macbook pro + logic 10 olisi se yhdistelmä, jolla kuka tahansa pystyy vääntämään minkälaista soundia tahansa, kuinka korkealla tasolla tahansa. Sehän taisi olla se alkuperäinen väite?
Että aivan kuin se rakkine siinä pöydällä tekisi puolestasi ne tarttuvat koukut, rouhean bassolinjan, hienot lyriikat ja laulaisikin vielä kuin enkeli.
Tämä ei ollut se väite(ainakaan omalta osaltani) ja nyt siis lukulasit päähän. Puhuin tämän tyylilajin rikkaudesta kun mietitään aloittamisen tai lähinnä homman jatkamisen kynnystä. Ei näihin hommiin kuka tahansa pysty, mutta vähällä saatu innostus voi kasvaa lopulta melkoiseksi intohimoksi. Sanoin jo alussa laadun olevan laatua ja kovimmat tekijät pidettäköön omana lukunaan.
Pakko sanoa, että harmi miten alas on suomalainen musiikki vajonnut. Ylex:lla soi "musiikkia" jota jokainen voisi tehdä kotonaan :) Sopiva studio-ohjelma koneelle ja jokainen osaa puhua lyriikat. Hetkinen? Näinhän se menee :D
Tätä piti jo taannoin kommentoida, mutta unohtui. Minun korvaan tuo Aito Mäkki kuulostaa pirun hyvältä. Laival eka, laival vika oli ja on ihan saatanan päällikkö styge.
Tämän joku tänne jo muistaakseni linkittikin, mutta mennee samalla rahalla toiseenkin kertaan, eli Mäkki - Kalenteris Tyhjää ft. Ruma - YouTube. Kesähitin aineksia ihan selvästi. En tiedä, jotenkin tuo Mäkin flow (siis se minkä mä käsitän flowksi) vaan iskee. Mäkki - Dippaa - YouTube. On se kova.
Mäkki on kyllä erittäin kova, mutta Adi L Hasla on ärsyttävin pyrkyri suomirapissa pitkään aikaan, jolla ei ole skillssejä ollenkaan ja olemus on hyvin paljon sellainen, että yrittää nuoleskella sekä "ug"-, että "rähinä"-porukoita pitämään itsestään.