Aksim - Pää Grilliin (Official Video Remix) - YouTube onhan tää nyt kova!
Väitös: 15.6.: Suomalaiset rap-artistit Cheek, Pyhimys ja Stepa aitoutta rakentamassa (Westinen) Jyväskylän yliopisto
Ei mulla tästä ole oikeastaan sanottavaa, kunhan ajattelin linkittää, kun silmiin tuollainen osui ja aiheesta täälläkin on usein peistä taitettu. "Construction of authenticity: Resources, scales and polycentricity in Finnish hip hop". Ei kun halukkaat tarkastustilaisuuteen paikalle.
ˆ Juuh, varmasti on suoraan väitöskirjasta.
EDIT: Kyllä se jumalauta on ihan oikeastikin.
Adi L Hasla - HYI remix ft. Aito Mäkki, VilleGalle, Tippa-T, Kube, Ruma, Nick-E Maggz - YouTube
Siitä tuoretta remixiä kuuloelimiin. Tykkään alkuperäisestä ja tykkään tästäkin. Aito Mäkki, Kube, Tippa-T... on siinä eräänlainen definition of a rap flow, ainakin jos multa kysytään.
Adi L Hasla - HYI remix ft. Aito Mäkki, VilleGalle, Tippa-T, Kube, Ruma, Nick-E Maggz - YouTube
Siitä tuoretta remixiä kuuloelimiin. Tykkään alkuperäisestä ja tykkään tästäkin. Aito Mäkki, Kube, Tippa-T... on siinä eräänlainen definition of a rap flow, ainakin jos multa kysytään.
Aksim - Pää Grilliin (Official Video Remix) - YouTube onhan tää nyt kova!
Heitätkö sivua miltä löysit? Yritin sivuluetteloa hyväksi käyttäen löytää kyseistä pätkää, mutta ei osunut silmään.
Mitäs mieltä täällä ollaan Dagger D:stä? Omasta mielestäni Suomessa vaikuttavista englanniksi räppäävistä tekijöistä ehdottomasti kovin. Ilmeisesti 19-vuotias kaveri, joka vaikuttaa Vaasassa. Mieheltä tippui vähän aikaa sitten mixtape, joka on kuunneltavissa kokonaisuudessaan YouTubessa.
Oma suosikki on videobiisi When I'm Breathing, joka ei kuitenkaan ole mixtapella.
Dagger D - When I'm Breathing ft E.F.E
Mixtapeltakin on tullut video biisistä In The Cut, jossa on mukana Sairas T.
Dagger D - In The Cut (ft. Sairas T)
Likanen Etelä: ADOD Mc Rambo Pikkuhurrista Asti - YouTube
Likanen Etelä on kyllä tehnyt parempiakin biisejä, mutta jätkät on aina panostanut videoihin. Omalla budjetillaan toki ;)
Touhusin aiemmin koneella jotain ja taustalla soi joku Youtuben mikälie soittolista. Pariin kertaan huomasin, että onpas mieleinen biitti ja vielä kun huomasin, että sylkeminenkin miellyttää, niin oli pakko tutkia tarkemmin. Kyseessä oli ainakin murteen perusteella Oulusta/jostain sieltä päin ponnistava Pummiharmonia. Aika pirun asiallista meininkiä ja tuo pohjoinen murre miellyttää ainakin mun korvaa. En jaksanut sen enempiä alkaa kaivelemaan, että kuinka tunnettu tämä porukka on, mutta jos et ole ennen kuullut, niin suosittelen lämpimästi.
Jos tästä porukasta on jo ketjussa juttua, niin ainakaan tuo Googlen täsmähaku ei sitä löytänyt. No kumminkin, uutta levyä näyttäisi puskevan tänään. Kuulemani perusteella aion tähän tuotokseen tutustua.
*e*
Pakko linkittää vielä yksi biisi, joka ei ole yhteiskuntakriittinen kuten nuo aiemmat: Pummiharmonia - Mitä sie tehet ft. Setä Tamu Kuningas Pähkinä - YouTube
No, mielipiteet ovat kuin peräaukkoja jne. Itse diggaan Khidin tuotannosta enemmän, vaikka en pidäkään musiikkia minään kilpailuna. Tuttu biisi, olen kuullut tuon livenä varmaan jo joskus 2013. Ja Ameeba on kova.AMEEBA - kaupunki auki kaupunki kii - YouTube.com
Hyvää settiä taas. Grimeä suomityyleillä. Vakuuttavampi ainakin kuin Khid samassa genressä.
No, mielipiteet ovat kuin peräaukkoja jne. Itse diggaan Khidin tuotannosta enemmän, vaikka en pidäkään musiikkia minään kilpailuna. Tuttu biisi, olen kuullut tuon livenä varmaan jo joskus 2013. Ja Ameeba on kova.
ATOMIROTTA - AURINKOON - YouTube
Notkeasta Rotasta pienemmäksi posseksi irrottautuneen Atomirotan ensimmäinen sinkku, Aurinkoon. Siisti biisi ja magee video. Notkiksen jengi tarjoilee mielestäni ylivoimaisesti parasta suomi-räppiä vuodesta toiseen.