Suomi rap

  • 773 623
  • 3 821

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No satun vaan pitämään Keemohin biiteistä ihan helkkaristi. Rekamin flowsta oon aina digannu ja diggaan tälläkin levyllä. Ei oo vuoden kovin suomirap levy, mutta kova silti.

Hyvä jos asiaa pystyt noin katsomaan. Itse en vain osaa suhtautua vakavasti pohjatyönään uhoa ja vaatimustason korottamista viljelevään räppäriin jonka vastaus on sitten levyllinen ala-arvoista tuotantoa suhteessa odotuksiin. Kovia puheita olisi kuitenkin suotavaa lunastaa edes joissain määrin. Tämä on hyvä lähtökohta elämän jokaiselle osa-alueelle. Ironian ja sarkasmin kanssa leikittelyt sitten toisiin lukuihin, mutta noista ei Rekamin kohdalla ole kyse.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Silti fanitat Cheeckiä? Jotenkin kuulostaa mun korvaan ristiriitaiselta.

Mitä kohtaa hän ei ole isoimmista uhoamisistaan kyennyt lunastamaan? Onko se spekulointi keikasta stadionilla vaiko puheet menestyneimmästä räppäristä? Heitetään tähän lopuksi se oma ketju -kommentti nyt omalta osaltani.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Vähän menee viestin #748 toistoksi, mutta menkööt.

En tiedä oletko Rekamin asetelmista tietoinen, mutta vaatii aika paljon mailaa väittää tuota levyä kovaksi.

Menee toistoksi, niin. Se on edelleen musiikkia, joten jos se kuulostaa jonkun korvaan hyvältä, niin se kuulostaa. Se ei ole mitään eksaktia tiedettä, jota voit arvottaa muiden puolesta syy-seuraus -suhteilla.

Huomattavasti rakentavampaa olisi sanoa, että sinä et siitä pidä jostain syystä, eikä vihjata toisen olevan väärässä ja tietämätön taustoista, koska tykkää.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Hyvä jos asiaa pystyt noin katsomaan. Itse en vain osaa suhtautua vakavasti pohjatyönään uhoa ja vaatimustason korottamista viljelevään räppäriin jonka vastaus on sitten levyllinen ala-arvoista tuotantoa suhteessa odotuksiin. Kovia puheita olisi kuitenkin suotavaa lunastaa edes joissain määrin. Tämä on hyvä lähtökohta elämän jokaiselle osa-alueelle. Ironian ja sarkasmin kanssa leikittelyt sitten toisiin lukuihin, mutta noista ei Rekamin kohdalla ole kyse.


No jokaisella omat mielipiteet, mutta kyllä mä noista Rekamin läpistä pidän, kun vaikka niistä Cheekin en. Vierailijatkin on levyllä kohtuu onnistuneita.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Huomattavasti rakentavampaa olisi sanoa, että sinä et siitä pidä jostain syystä, eikä vihjata toisen olevan väärässä ja tietämätön taustoista, koska tykkää.

Pidän vain ketjun tavoista kiinni. Käsittääkseni täällä on tehty melko selväksi ettei jokaista kommenttia tarvitse aloittaa "minun mielestäni..." kun olen esimerkiksi itse kysellyt perusteita erinäisille väitteille. Toisaalta tuossa toisessa viestissäni ko. asiaan liittyen jo ilmaisenkin asiaa omasta näkökulmastani, en totuutena.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Nyt kun vuosi alkaa olemaan lopussa, ni voisin listata kuluneen vuoden parhaimmat suomirap-levyt, omasta mielestäni siis. :)

1. Aivovuoto - Vihaa Karkkia
2. Aivovuoto - Aivovuoto
3. Euro Crack - Huume
4. DJ Polarsoul - Pilvilinna
5. Ruger Hauer - Ukraina
6. Solonen & Kosola - Kolmetoista kertaa kovempi ku kukaan
7. Tommishock - Legenda Lagen
8. Paperi T & Khid - Ex ovis pullus non natis sero fit ullus
9. Lost Koos - Wincave Mixtape Vol 1
10. Rekami&Keemoh - Vuoden tulokas
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
4. DJ Polarsoul - Pilvilinna
5. Ruger Hauer - Ukraina
7. Tommishock - Legenda Lagen
8. Paperi T & Khid - Ex ovis pullus non natis sero fit ullus

Fiftielle nosto hatun listasta ja osui sinne muutama itsellenikin maistunut tekele. Hauerit, Tommi sekä Papru toki ovat itselleni selvää pässinlihaa, koska eihän Rugerit ole koskaan väärässä. Yhdessä tai erikseen. Polarsoulin kokonaisuuden pelasti jo itsessään mortteli Erä-Koiran bensaköhä-äänen kera. Tällainenkaan teos ei voi olla epäonnistunut.

Gasellien Aina toki kuuluu ainakin omalle listalleni vaikka paljon olen kolmikkoa(nelikkoa) kritisoinut. Siellä on kuitenkin räppien sekä soundimaailman suhteen menty eteenpäin. Kehitytty.

Hivenen nakertaa ettei Skandaali puskenut tuota uutta lättyään ulos tämän vuoden nimissä, mutta näin se joskus menee. Cheekin "Kuka muu muka" on sen sijaan vuoden suurin alisuoritus ihan vain levyä sisällöllisesti väijyttynä. Tähänkin levyyn pätee samat aiemmat huutoni, eli mitään ei ole haluttu tehdä särmemmällä otteella.

Nostan vuoden biisinä sekä videona kehiin itselleni eniten maistuneimman ja tämän youtubestakin löytyvän läpän. Liemisen kaltainen surffariboy-look-a-like varustettuna ensimmäisellä kotimaisella ei vain voi olla huono lähtökohta biisille.

Lieminen - Tääl on Lieminen feat. Davo Edu - YouTube

Edit. Ei helvetti kyllä heimokin painii papereissani vuoden biisin paikasta. Linkki youtubeen.

Gasellit - Heimo - YouTube
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Poika sai lahjaksi pienen ghettoblasterin ja pari Cheekin levyä. Kyseiseen tuotantoon on siis tullut tutustuttua taustahälyn ominaisuudessa muutamia päiviä. Tuomio on sellainen, että kuunnelkoon. Montaa askelta tuosta ei kyllä enää tarvitse mennä siihen saakuran joujou badass -tyyliin kun voimaan astuu soittokielto.

Jos kerran on pakko kuunnella rappia, niin kuunnelkoon sitten kotimaista.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Poika sai lahjaksi pienen ghettoblasterin ja pari Cheekin levyä. Kyseiseen tuotantoon on siis tullut tutustuttua taustahälyn ominaisuudessa muutamia päiviä. Tuomio on sellainen, että kuunnelkoon. Montaa askelta tuosta ei kyllä enää tarvitse mennä siihen saakuran joujou badass -tyyliin kun voimaan astuu soittokielto.

Jos kerran on pakko kuunnella rappia, niin kuunnelkoon sitten kotimaista.


Päätät toki lapsesi asioista aivan itse, mutta mikä siinä on niin kauheaa, jos se kuuntelee jotain tietty musagenreä? :D
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Päätät toki lapsesi asioista aivan itse, mutta mikä siinä on niin kauheaa...

Kyllähän Designer varmaan tietää, että tuota sotaa hän ei voi voittaa, korkeintaan muutaman yksittäisen taistelun voi vyölleen käänteispsykologiaa käyttäen saada raavituksi.

Shokkiuutinen: Vanhemmat eivät pidä lastensa kuuntelemasta musiikista! Toinen shokkiuutinen: Siitä huolimatta kakarat sitä kuuntelevat! Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan. Mielivaltaisin perustein kieltämällä saa aikaiseksi ainoastaan sen, että muksu kiinnostuu kielletystä entistä enemmän.

No joo, se siitä. Suomiräpin osalta on pakko nostaa esiin veli (?) ZayWestinkin mainitsema Gasellien uudehko lätty Aina. Taisin sitä jo aiemminkin kehua ja jonkun linkinkin laittaa, mutta pakko nyt vielä palata kehumaan. Jos jopa Hätis kuulostaa kehittyneen melkoisesti, niin jotain on tehty oikein. Featit ovat vähäisiä, mutta laadukkaita ja varsinkin Paperi T ottaa pisteet kotiin mielestäni levyn parhaalla biisillä Teinijäte. Laitanpa vielä sen Spotify -linkinkin.

Aina by Gasellit on Spotify
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Poika sai lahjaksi pienen ghettoblasterin ja pari Cheekin levyä. Kyseiseen tuotantoon on siis tullut tutustuttua taustahälyn ominaisuudessa muutamia päiviä. Tuomio on sellainen, että kuunnelkoon. Montaa askelta tuosta ei kyllä enää tarvitse mennä siihen saakuran joujou badass -tyyliin kun voimaan astuu soittokielto.

Jos kerran on pakko kuunnella rappia, niin kuunnelkoon sitten kotimaista.

Kuka helkkari sille osti ne Cheekin levyt! Minkäs ikäinen poika?

Eihän sille mitään voi mitä poika kuuntelee, eikä siihen pakkokeinot eikä muukaan auta. Toki jos jonkun musikaalisen siemenen saisi itämään nuorelle, niin tuskin ainakaan Cheekiin kajoaisi. Ja tämä ei ole vain makuasia. Se on ihan absoluuttisesti paskaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuka helkkari sille osti ne Cheekin levyt! Minkäs ikäinen poika?

Tästä tulikin mieleeni, että veljenpoika (reilut 5 v.) sai joululahjaksi mm. kaksi CD-levyä, toinen oli Robinin Boom Kah ja toinen tämä Cheekin uusin. Minä ostin Robinin ja mutsi Cheekin lätyn. Nämä olivat toki molemmat pojan itsensä toivomia, mutta suurimpana motivaattorina mulle tota levyä ostaessa toimi ajatus ja jonkinmoinen tieto siitä, että broidi joutuu noita nyt vähän aikaa autossa ainakin silloin tällöin pojan iloksi luukuttamaan. Jää se rokinräime nyt vähän vähemmälle, vaikka aikoinaan ostamaani Hevisauruksen levyäkin arvostivat sekä isä että poika.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Suomiräpin osalta on pakko nostaa esiin veli (?) ZayWestinkin mainitsema Gasellien uudehko lätty Aina. Taisin sitä jo aiemminkin kehua ja jonkun linkinkin laittaa, mutta pakko nyt vielä palata kehumaan. Jos jopa Hätis kuulostaa kehittyneen melkoisesti, niin jotain on tehty oikein. Featit ovat vähäisiä, mutta laadukkaita ja varsinkin Paperi T ottaa pisteet kotiin mielestäni levyn parhaalla biisillä Teinijäte. Laitanpa vielä sen Spotify -linkinkin.

Aina by Gasellit on Spotify

Voidaan tässä karussa niggabrotha-maailmassa velejjiii Trenchtown olla kun tässäkin ketjussa vallitsee kova vastakkainasettelu. Saa nähdä kuka ampuu ja kenet ensiksi. Sota täällä selvästi on syttymässä. Tupac vs Biggie Smalls ei tule olemaan mitään tähän verrattuna.

Kyllähän Gasellit tosiaan ansaitsevat kehunsa ja heidän heimo-biisin nostin edellisellä sivulla minun mielestäni vuoden biisiksi Liemisen köörin ohella. Teinijätettä harkitsin kanssa, mutta paprun vuoksi en biisille halunnut antaa vuoden biisin statusta. "Löyssääää paskkaaa" -heitto tulee paprulta niin mainiosti ettei tosikaan. Myöskin soosoo-kuitti ipanapalevyistä, hyi hyi. Heimo olkoon siis vuoden biisi. Tättäräräräää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän Gasellit tosiaan ansaitsevat kehunsa ja heidän heimo-biisin nostin edellisellä sivulla minun mielestäni vuoden biisiksi Liemisen köörin ohella.

Kieltämättä tuo Liemisen ja kumppanien biisi on ihan perkeleen kova ja mahtavaa, että Davo ja Kehäkettunen ovat messissä, erityisesti Davo. Häntä kun arvostan (enkä varmasti ole yksin) näissä ympyröissä todella paljon. Laitetaan vielä äijältä lauantai-illan tunnelmiin sopiva biisi. Hyvät naiset ja herrat: Davo - Herra Rai Rai - YouTube
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rai Rai Rai ja minun makuuni tuo osui.

Tuo on DJPP:n 2007 tulleelta Street-tape Arvo-stan!!! -levyltä ja jos tämä biisi maistui, niin kehoitan etsimään levyn käsiisi, vaikka se ei välttämättä kaikkein helpoin rasti olekaan. No kuitenkin, meikäläisen hyllystä tuo löytyy ja mukana on runsaasti hyviä biisejä, vierailijoina mm. Asa, Ruudolf, Davo, Jontti ja Shaka.

-edit- Pakko nyt sen verran vielä mainita, että levyhän sisältää joku vajaat 60 biisiä joiden yhteiskesto lienee siellä puolentoista tunnin paikkeilla. Hieman nuo jotkut minuutin biitit häiritsevät, mutta ei voi mitään, kun se on (tai ainakin oli silloin '07) tämän tyyppisillä levyillä tapana. Vähemmän biisejä ja pidempiä biittejä olisi ollut minun reseptini, mutta minäpä en olekaan minkään sortin DJ enkä tuottaja.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Päätät toki lapsesi asioista aivan itse, mutta mikä siinä on niin kauheaa, jos se kuuntelee jotain tietty musagenreä? :D

Se, että vielä toistaiseksi poika ei kuuntele mitään ilman, että minä tai äitinsä kuuntelee sitä myös. Ja tämä johtuu siitä, että mukelo on 8-vuotias. Varttuneempana saa sitten kuunnella mitä haluaa. Rap on yksi niistä genreistä, joista itse en pidä, mutta mitään periaatteellista siinä ei ole - en vaan pidä siitä. Cheekiä toivoi, Cheekiä sai. Onhan noissakin lyriikoissa ilmaisuja, joita en pojan sanavarastoon halua, mutta kuulee tuo ne jostain kuitenkin. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, on Cheek noussut nykyiseen suosioonsa harrastuspohjalta määrätietoisella työllä, eikä siis ole (ainakaan ollut) mikään valtavan tuotantokoneiston sätkynukke.

Niin, ja huonomminkin voisi olla. Serkkutyttönsä kuuntelee Robinia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mitäs mieltä tästä? Mielestäni Brädiltä paras osuus tuossa, mutta hauskaa kuittailua Cheekiltä myös Arhinmäen suuntaan.

Joku vuosi sitten nämä liigan vuoden päättäjäisbiisit jaksoivat hymyilyttää kun uho ja tekeminen ei kävellyt vielä käsi kädessä. Nyt täytyy kauhusta sekaisena miettiä skenaariota missä pojat loikkivat Globenin stagella. Muutoin aika peruspullaa, mutta niinhän faktojen toteamiset aina. Herra superstara se ei edelleen vihaajista välitä, mutta jaksaa heitä aina vaan muistaa. Ihan räp meininki. TS kuittaa versessään ihan asiasta kyllä. Nakertaa varmasti jos keikoilla ei käy kukaan.

Ihan hyvä tämä, mutta 2009 toimii edelleen itselleni parhaiten.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Biitit on kyllä vaan aina yhtä hirveät, omaan makuun.

Ilmeisesti ollut ideanakin hakea aina se pohja biittiin jostain muun genren enemmän tai vähemmän klassikosta. Lopputulos ei tuolta pohjalta voi olla kovin kaunis.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ruudolfista tehty dokkari on muuten hiton hyvä! Löytyy youtubesta osissa.

Ruudolf on kanssa sellainen tapaus mitä voi arvostaa vaikkei itse musiikki purisikaan. Pakko nostaa hattua miten hyvin uskovaisen miehen pää kestää muuten varsin värikkäässä seurassa. Jonkun JVG:n keikkareissutaltioinnin tsekkasin missä muiden sankareiden meno ja kielenkäyttö oli varsin värikästä, mutta entinen rääväsuu oli kuin kala vedessä, omien nykyisten vahvuuksien kautta. Tuo uskovaisuus kun ei noissakaan piireissä taida olla mikään erityinen bonus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös