Suomi rap

  • 785 339
  • 3 862

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ruudolf on kanssa sellainen tapaus mitä voi arvostaa vaikkei itse musiikki purisikaan. Pakko nostaa hattua miten hyvin uskovaisen miehen pää kestää muuten varsin värikkäässä seurassa. Jonkun JVG:n keikkareissutaltioinnin tsekkasin missä muiden sankareiden meno ja kielenkäyttö oli varsin värikästä, mutta entinen rääväsuu oli kuin kala vedessä, omien nykyisten vahvuuksien kautta. Tuo uskovaisuus kun ei noissakaan piireissä taida olla mikään erityinen bonus.

Evil Stöö just tossa dokkarissa toteaa, kuinka Ruudolf on ihmeellinen kaveri, ku siitä digataan maistream-piireissä, niin kuin ug-piireissäkin. Vieläpä aiheet on just jeeuksesta ja noista monesti, ni sekin vielä.

Esim. ite olen ateisti, mut silti Rudi uppoo aina. Mc Ruudolf - Hyvää Huomenta - YouTube on muuten hiton hyvä sample biisissä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Evil Stöö just tossa dokkarissa toteaa, kuinka Ruudolf on ihmeellinen kaveri, ku siitä digataan maistream-piireissä, niin kuin ug-piireissäkin. Vieläpä aiheet on just jeeuksesta ja noista monesti, ni sekin vielä.

Kovapäinen kovaluonne pärjää aina. Jossain jeesuslehden haastattelussa Ruudolf itse arvaili pärjäämisen syyksi yleisestikin positiivisen meiningin biiseissä. Tai sitten mies on kuulemma vain niin törkeän kova räppäämään. Käännyn itse ensimmäiseen vaihtoehdon suuntaan. Kyllähän Ruudolfin biisien soundimaailma on myös ollut alusta tähän hetkeen saakka aika uskollinen oldschoolmenolle.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tai sitten mies on kuulemma vain niin törkeän kova räppäämään.
Tämä. Minulle Rudi on flown ja sanoitusten kekseliäisyyden osalta yksi Suomen kovimpia. Vähän heikko vittuilla, kun jätkällä on homma tölillä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tämä. Minulle Rudi on flown ja sanoitusten kekseliäisyyden osalta yksi Suomen kovimpia. Vähän heikko vittuilla, kun jätkällä on homma tölillä.

Ruudolf on kyllä ihan kovimpia räpäyttäjiä suomesta, ei siit pääse mihikään, flow on hiton kova.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä. Minulle Rudi on flown ja sanoitusten kekseliäisyyden osalta yksi Suomen kovimpia. Vähän heikko vittuilla, kun jätkällä on homma tölillä.

Onhan tuo taso Ruudolfillakin heitellyt sitten Doupeimmat Jumala Seivaa aikojen, mutta tästä syytettäköön JVG:n vaikutusta mieheen. Toki ei kukaan voi ikuisesti vetää ihan kuningasluokan settiä.

Piti jo aiemmin ihmetellä ettei tuo Ruudolfin meno ole tuonut kuitenkaan suuremmin kehiin muita gospelräppäreitä. Ehkä Ruudolfilla on sitten pelisilmää ettei julista liikaa ja tajuaa surffata sillä arvostuksella minkä saavuttanut jo alusta alkaen. Silti huvittavaa ettei tuolla oven avauksella kävellyt kukaan muu Jumalan löytänyt rimmaaja kehiin isommin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ruudolf on kyllä ihan kovimpia räpäyttäjiä suomesta, ei siit pääse mihikään, flow on hiton kova.
Kaikki ovat tietysti kuulleet Voisitsä rakastaa asfalttisoturii - biisin, mutta jokaisen räppärin alun pitäisi sisäistää tuosta, miten pistetään biisi rullaamaan. Aivan huikea.

Karri Koirakaan ei ole ihan paska tässä. Kun Koira aloittaa toisen säkeistön Amerikankotka liitää -biisissä, tulee melkein stondis.

ZayWest: En usko, että jumalaräpille on _mitään_ tilausta. Hevipiireissä nämä. Rudi pärjää, koska on saatanan hyvä.

EDIT: Mukavaa uutta vuotta ja uuttavuotta ketjulaisille.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
ZayWest: En usko, että jumalaräpille on _mitään_ tilausta.

Kyllähän tälle kaiketi tilausta olisi jos lampaat uskaltaisivat astua susien sekaan. Tällä tarkoitan räppäreitä sekä faneja. Jos olisin uskovainen tai edes sinne suuntaan elävä, jalostaisin ko. aihetta terveiden elämäntapojen ylistämisen muottiin. Samalla saisi sitä pääasiaa tuotua esille myös. No oli miten oli, mutta kenttä olisi tyhjänä tällaisen paikan ottajalle.

EDIT: Mukavaa uutta vuotta ja uuttavuotta ketjulaisille.

Samoin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Semi räpräp vuoden päätteeksi en arvioi yhtäkään levyä enkä listaa mitään. Päätin sen sijaan heittää kehiin pari biisiä MG:n suunnalta(not ilmaveivi) ja katsoa miten reagoidaan kun toisessa operoi Kuulan Heikki(tuttu myös niistä oikeista piireistä) sekä Kristal(tunnettu ei mistään, mutta silti Uniikin kautta esille tullut). Täällä on kuitenkin suhteellisen miehekkäästi väännetty kuka_on_ja_on_olematta_oikeaa_räppiä. Todellisena kevennyksenä siis nämä kaksi youtuben maailmasta löytyvää teosta.

Kristal - Vihdoin vapaa (feat. Mikael Gabriel) - YouTube

Mikael Gabriel - Ykspuolista rakkautta ft. Heikki Kuula - YouTube
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Suomen paras rap-kappale, Suomen parhaalta rap-artistilta. Tulee aina olemaan, no offence!

- Näin muutaman vuoden jälkeenkin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Suomen paras rap-kappale, Suomen parhaalta rap-artistilta. Tulee aina olemaan, no offence!

- Näin muutaman vuoden jälkeenkin.

Erittäin hyvä kappale erittäin hyvältä artisilta. Se, että tuleeko näin aina olemaan tai onko näin koskaan ollut on toinen kysymys. Asa on ensimmäistä ja viimeistä levyään lukuun ottamatta ollut loistava räppäri. Ekan ja vikan ero on se, että massasta ei erotuta sitten millään tavalla.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Semi räpräp vuoden päätteeksi en arvioi yhtäkään levyä enkä listaa mitään. Päätin sen sijaan heittää kehiin pari biisiä MG:n suunnalta(not ilmaveivi) ja katsoa miten reagoidaan kun toisessa operoi Kuulan Heikki(tuttu myös niistä oikeista piireistä) sekä Kristal(tunnettu ei mistään, mutta silti Uniikin kautta esille tullut). Täällä on kuitenkin suhteellisen miehekkäästi väännetty kuka_on_ja_on_olematta_oikeaa_räppiä. Todellisena kevennyksenä siis nämä kaksi youtuben maailmasta löytyvää teosta.

Kristal - Vihdoin vapaa (feat. Mikael Gabriel) - YouTube

Mikael Gabriel - Ykspuolista rakkautta ft. Heikki Kuula - YouTube


Erittäin huonoja kappaleita molemmat omasta mielestäni. Mikael Gabriel on ehkä ärsyttävin räppäri suomessa mitä tiedän. Tuota ainaista rakkaus kamaa ei vaan jaksa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Erittäin huonoja kappaleita molemmat omasta mielestäni. Mikael Gabriel on ehkä ärsyttävin räppäri suomessa mitä tiedän. Tuota ainaista rakkaus kamaa ei vaan jaksa.

Tämä ei ole edes mielipidekysymys. Molemmat biisit ovat paskaa ja tällä halusinkin tuoda vähän perspektiiviä näihin vääntöihin mitä täälläkin käydään. Nämä oikeasti paskat biisit jäävät erittäin vähälle huomiolle. Mikael "ekat hatsit ja bisset 8weenä" Gabriel on jostain käsittämättömästä syystä päässyt säännöllisesti levyttäväksi räppäriksi. Toisaalta Uniikki on kehissä vieläkin, mutta ei nyt oteta liian negatiivista tatsia heti vuoden aluksi.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tämä ei ole edes mielipidekysymys. Molemmat biisit ovat paskaa ja tällä halusinkin tuoda vähän perspektiiviä näihin vääntöihin mitä täälläkin käydään. Nämä oikeasti paskat biisit jäävät erittäin vähälle huomiolle. Mikael "ekat hatsit ja bisset 8weenä" Gabriel on jostain käsittämättömästä syystä päässyt säännöllisesti levyttäväksi räppäriksi. Toisaalta Uniikki on kehissä vieläkin, mutta ei nyt oteta liian negatiivista tatsia heti vuoden aluksi.

No itelllä menee kyllä rähinästä kaikki samaan kategoriaan. Timo Pienihuijaus on ainut, joka vois tehäkki hyvää räppiä, mutta ei se vissiin viiti. Ärsyttävimmät toki juuri mainitsemasi Gabriel ja Uniikki. Spekti on myös erittäin hermoja raastava muusikko.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Timo Pienihuijaus on ainut, joka vois tehäkki hyvää räppiä, mutta ei se vissiin viiti.

Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä, TPH on tehnyt monia hyviä biisejä ja on mielestäni tuon Rähinän porukan paras tiputtelija. Vaan mielipidekysymyksiähän nämä. Nuo Gabrielin biisit tuomitsen kuulematta paskaksi, koska ainuttakaan hyvää biisiä en olu tuolta poserilta koskaan kuullut.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä, TPH on tehnyt monia hyviä biisejä ja on mielestäni tuon Rähinän porukan paras tiputtelija. Vaan mielipidekysymyksiähän nämä. Nuo Gabrielin biisit tuomitsen kuulematta paskaksi, koska ainuttakaan hyvää biisiä en olu tuolta poserilta koskaan kuullut.

Muistan kuulleeni Timolta yhden hyvän biisin. Pitäis tota levyä minkä se on Pyhimyksen kaa tehny, ni kuunnella. :)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistan kuulleeni Timolta yhden hyvän biisin. Pitäis tota levyä minkä se on Pyhimyksen kaa tehny, ni kuunnella. :)

Arvoitus koko ihminen on hieno levy, varsinkin sen (muistaakseni) kolmosraita Kemikaalikyynel on mielestäni mahtava biisi. Toki ymmärrän jos ei uppoa, eikä siinä mitään. Mun mielestä TPH:n levyltä Emävale löytyy monia hienoja biisejä, esimerkkeinä mieleen tulevat Katusoittaja, Vermo ja Tuulimylly. Jokainen tietenkin arvostaa ja diggaa musiikissa (kuten kaikessa muussakin) eri asioita, mutta mun mielestä tuossa on kolme biisiä jotka ovat sekä teknisesti, että fiilikseltään kunnossa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Arvoitus koko ihminen on hieno levy, varsinkin sen (muistaakseni) kolmosraita Kemikaalikyynel on mielestäni mahtava biisi. Toki ymmärrän jos ei uppoa, eikä siinä mitään. Mun mielestä TPH:n levyltä Emävale löytyy monia hienoja biisejä, esimerkkeinä mieleen tulevat Katusoittaja, Vermo ja Tuulimylly. Jokainen tietenkin arvostaa ja diggaa musiikissa (kuten kaikessa muussakin) eri asioita, mutta mun mielestä tuossa on kolme biisiä jotka ovat sekä teknisesti, että fiilikseltään kunnossa.



No juurikin tuo Arvoitus koko ihminen levy pitääkin kuunella viel. :) No katusoittaja on juuri se hyvä biisi! Tollasia ku kipaleita tekis enemmänkin, ni vois arvostaa. :)
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei jumalauta.

Eikö kukaan saa mainitua että tuo Kristal on Saunalahden ja Nokian mainoskamppista kuten se kääpiön kanssa tehtykin veto.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Korstoraatio - Se on K.O - YouTube
Korstoraatiolta videota! Kriso väsänny hiton kovan biitin!

Biittihän oli hyvä ja saundimaailmalta muistuttaa aikaa kun vaihtoi kihlat räpin kanssa. Sitten vähän huvitti, että jotkut kakarat esittää roistoa ja eivät ole edes hengittäneet tuon saundin kulta-aikaa. No, ei se penkin alle mennyt, mutta vähän pilkallisesti hymyilin.
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Nuorena jannuna rap-musiikki oli kova juttu ja tulihan tuota porukalla tehtyäkin enemmän tai vähemmän tosissaan. Siihen aikaan paskasuodin oli hyvin anteeksiantava ja melkein kaikenlainen sylkeminen upposi jollain tasolla. Amerikan meininkejähän tuota tuli eniten kulutettua, mutta myös Suomesta löytyi teini-ikäiselle hoppipäälle toimivaa settiä. Fintelligens, KY, Steen1, Avain, Ritarikunta, Ezkimo, Skandaali ja kumppanit olivat ihan kovassa soitossa. Nyttemmin suodin on kiristynyt melkoisesti ja vuoteen sattuu aina muutama tapaus suomalaisen - ja useimmiten myös ulkomaalaisen - rapin saralla, joka on oikeasti hyvä. Ennen kaikkea musiikkimaun laajentumisen seurauksena vaatimukset rap-kappaleelle ovat kasvaneet. Tästä syystä sanoituksiltaan yksinkertaiset ja useimmiten typerät, sävellykseltään kuluneet ja tuotannoltaan muoviset melko tiuhaa radiosoittoa saavat tekeleet eivät enää omaan soittolistaani kuulu. Tällaista musiikkityyliä edustavat mm. Cheek, suurin osa Rähinä Recordsin tuotannosta ja kaikenmaailman majakat, mikael gabrielit, petrinygårdit, villegallet ja mitä näitä nyt on. En kuulu niihin, jotka juoksevat kylillä mollaamassa edellä mainittuja artisteja ja itkemässä vanhan hyvän musiikin perään, vaan nämä nyt eivät vain ole minulle se juttu.

Viime aikoina kovimmassa kulutuksessa on ollut ehkäpä Ruger Hauerin Se Syvenee Syksyllä -julkaisu vuodelta 2010. Hienoja sanoituksia ja toimivia taustoja a'la Huge L. Lisäksi Pyhimyksen tekemiset kiinnostavat aina. Rähinä Recordsilta tulee Timo Pieni Huijauksen julkaisut useimmiten tarkastettua. Myös Kemmurun ja sitä kautta Jodarokin sekä lappilaisen Hannibalin jutut ovat yleensä minulle toimineet. Asan uusimmat ja muun muassa Julma-Henri vaativat tietynlaisen mielentilan toimiakseen, mutta aika ajoin molempia tulee edelleen kuunneltua. Pakko nostaa hattua myös Palefacelle onnistuneesta loikasta suomenkielisen musisoinnin pariin.

Hyvää suomalaista tai suomenkielistä rap-musiikkia tulee siis edelleen vuosittain, mutta silloin tällöin on melkoisen työn alla poimia ne marjat sieltä harmaasta massasta.

EDIT: Se piti vielä sanomani, että suositelkaa vaan ihmeessä tähän perään uudempaa kamaa, jota on levyllä julkaistu, mutta joka ei välttämättä ole heti helposti löydettävissä. Auttaisi tällaista vähän vanhempaa hoppipäätä hyvän musiikin löytämisessä. Pitänee tämäkin ketju kahlata läpi.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
EDIT: Se piti vielä sanomani, että suositelkaa vaan ihmeessä tähän perään uudempaa kamaa...

En jaksa mitään suurempaa listausta tehdä, joten mainitsen vain yhden minun mielestäni tutustumisen arvoisen. Laiska Leppone, ollos hyvä.

Laitanpa vielä Spotify-linkin Huudiboogie -levyyn. Mun mielestä sopivan lepposaa, letkeät biitit ja artistin asiallinen ulosanti miellyttää. Joku toinen saattaa kuulla pelkkää paskaa, mutta ei mennä siihen.
 
Viimeksi muokattu:

ditrim

Jäsen
En jaksa mitään suurempaa listausta tehdä, joten mainitsen vain yhden minun mielestäni tutustumisen arvoisen. Laiska Leppone, ollos hyvä.

Laiska Lepposelle propsit siitä, että hän järjestää melkein kuukausittain jotkut räppikemut Hämeenlinnan Suistoklubilla. Hän pitää yksin pystyssä Hämeenlinnan rap-kulttuuria vaikka onkin kotoisin Turengista. Laiskalla on hyvä ulosanti ja hyvä boogie!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös