Ilmoitukset

Nimimerkin RiverDog vähäinen tuotanto on sisältänyt henkilökohtaisuuksia, offtopicia ja itsemoderointia. Häntä on jo aiemmin huomautettu käytöksestään, mutta kun huomautus ei auttanut, on raati laittanut hänet viikon rauhoittumislomalle.

Lisäksi päätimme viikonloppuna, ettei nimimerkki Bawdy enää jatkossa avaa ketjuja. Meille ei ole väliä, milloin "valmentajalle X kenkää!"-ketju avataan, mutta myös näiden ketjujen avauksiin odotamme edes jonkinlaista panostusta. Tähän Bawdy ei ole kyennyt, sillä hänen ketjunavauksensa sekä Merikiven että Tirkkosen potkuille ovat olleet aivan luokattomia.

Sulje ilmoitus
  1. Knox Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Flyers
    Lainaus:
    Siis flow ei ole mielestäsi oleellinen tekijä suomiräpissä? Mulle taas flow on käytännössä kaikki kaikessa, paskoja riimejäkin voi kuunnella jos flow on sujuvaa. Sen sijaan teknistä riimittelyä ja kaiken maailman tuplatriplariimejä ei jaksa kuunnella minuuttiakaan jos ulosanti on paskaa.

Ruudolfin doupeimmat jumala seivaa levyn uskonnollinen höpinä on kaukana omasta ajatusmaailmasta, mutta Ruudolfin maaginen ulosanti saa meikäläisenkin pyöräyttämään levyn aina tasaisin väliajoin uudelleen.

2. Herkku Jäsen

Suosikkijoukkue:
    We fight, we march!
    Lainaus:
    Kuten jo todettu niin tässä olet erittäin väärässä. Skandaalin uudet tuotokset eivät millään tavoin nojaa multiriimeihin. Ihmettelen syvästi mikset ole täällä puolustamassa Ritarikunnan koko tuotantoa joka nojaa syvästi tähän flowttomaan genreen kuulostaen lähinnä siltä että järkyttävästä anemiasta kärsivä henkilö lukee tahalteen tahtia rikkoen paperilta sanoja. Mutta ei sillä väliä, silloin tällöin tulee riimi vastaan niin kaik on ok.

3. ZayWest Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
    Lainaus:
    Lähinnä tarkoitin asioiden priorisointia. Minulle tärkeintä on se miten kynä pysyy kädessä ja sen jälkeen ruvetaan miettimään miltä kynäily mahdollisesti kuulostaa. Olemme tässä eri linjoilla, mutta minä en pitkässä juoksussa siedä pätkääkään parin tavun riimiosumia vaikka ääni olisi miten "persoonallinen". Näen tämän asian vain toisin kuin ilmeisesti muut.

4. Lunatico Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Lainaus:
    En sano, että näetkö asian oikein vai väärin, mutta kyllä mulle(kin) flow on aika hemmetin tärkeä. Kuten jo todettua, paskatkin riimit voi kuulostaa hyvältä jos ulosanti on persoonallinen ts. flow kunnossa.

5. Jardaanos Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Philadelphia Flyers
    Hirveät väännöt Cheekistä tällä palstalla. No anyway, itse olen luukutellut Aivovuotoa jatkuvalla loopilla. Jodarok on minulle se suurin ja tämä juttu sai senkin aikaa, että vääntäydyin jopa keikalla hytkymään.

Ja sitten ne pakolliset linkit youtubeen.

Piilotajunnasta sylkee myrkkyy
    Kivikova kalloluu
    ja videota Nyt on hyvä
    Raaka keikka kolme

Näillä mennään <3

6. Jymäkkä Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
    Hyvin tuntuu Cheek vetävän stadikan täyteen. Klo 9.15 pääsin lippupalveluun sisään ja kaikki kunnon paikat olivat jo menneet, takakaarteeseen olisi nelihenkinen perhe mahtunut, mutta saa jäädä. Lapset jaksa millään kiikarilla idoliaan tihrustaa kuitenkaan;)

7. J.Hotti Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
    Cheek on kuulemma varannut Stadikan lähes viikon ajaksi joten eiköhän sieltä tärähdä kohta uutisia, että tulee lisäkonsertti. On oikeasti kova jätkä. Toki rakennus- ja purkuvaihe vaatii muutaman ekstrapäivän, mutta jos tohon vielä peräkkäiselle päivälle yksi keikka mahtuu niin varmasti Cheek sen tekee. Kysyntää siihen on. Hatut päästä vittu loputkin inisijät vaikkei kaverin musiikista tai persoonasta tykkäisikään. Tehkää vittu itse perässä. Harva artisti / bändi täyttää edes Jäähallia tässä maassa.

8. Jupe Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Helsingin IFK
    Lainaus:
    Taitaa tosiaan tulla lisäkonsertti. Täytyy myöntää etten olisi ikinä uskonut että suomalainen artisti myy stadikan täyteen 40-60€ hintaisilla lipuilla parissa tunnissa. Ihan sama mistä musasta kyse, on tämä huikea saavutus. Tohon vielä toinen perään niin ollaan kohta samassa mittakaavassa kuin MJ noin 15 vuotta sitten ja nekin liput maksoi noin 60 rahaa euroissa, ihan oikeutettu lipun hinta Cheekiltä, eihän artisteilla olekaan popin historiassa juurikaan eroa.

_

9. Roger Moore Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura, sympatiat: KalPa
    Lainaus:
    Tosin MJ:n aikana ei taidettu pahemmin internetin kautta lippuja varailla, vaan ne liput jouduttiin oikeasti ostamaan ja hakemaan jostain itse. Nykyaikana on vähän helpompaa, kun voit ostaa lippuja mistä tahansa. Toki ongelmia tulee nykyään sen suhteen, että lippupalveluiden nettisivut ruuhkautuvat helposti, mutta kuitenkin.

Ei siltikään mitään pois Cheekiltä, hieno suoritus.

EDIT:

Tällä hetkellä näyttäisi olevan 2x 60 euron arvoisia lippuja Huuto.netissä sellaiseen n. 250 euron hintaan. Trokarit tekevät kyllä hyvää tiliä tässä, sillä itsekään en olisi uskonut että Stadikka myytäisiin loppuun. Nyt voidaan kiskoa kovia hintoja.

Tosin vielä sinne on tulossa jonkin verran lippuja myyntiin, sillä Ilta-Sanomien nettisivuilla oli maininta että ihan kaikkea kapasiteettia ei olla vielä laitettu käyttöön, vaan lippuja tulee sitten lisää kunhan lavarakenteet ja muiden vastaavien asettelu on selvillä.

10. Trenchtown Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Mitenkään ottamatta kantaa artistin musiikkiin, niin onhan toi nyt ihan järjetön saavutus. Ihan eri juttu ku Pomot ja Maidenit myy stadikan täyteen, mutta kun Jare Lahesta tekee saman... tosiaan, hattu päästä. Kova saavutus.

11. Roger Moore Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura, sympatiat: KalPa
    Lainaus:
    Itse asiassa Iron Maidenin viimeisimmällä Olympiastadionin keikalla oli yleisöä "vain" n. 28 000. Tosin Maidenilta taitaa niitä loppuunmyytyjä Stadionkeikkoja löytyä Suomesta jonkin verran, mutta tuossa viimeisimmässä jäätiin sitten tuohon lukemaan.

12. En ymmärrä miksi Cheekiä pitäisi arvostaa sen takia että monet lapset sitä kuuntelee. Minusta se ei ole kovin haastavaa, hairahduinpa itsekin kyseistä artistia lapsena kuuntelemaan, vaikka musiikkinsa oli ehkä tavallaan jopa nykyistä paskempaa.

Nosteletteko hattuja big brotherillekin, katsoohan sitäkin sentään puoli miljoonaa junttia joka kerta.

Toisaalta en myös ymmärrä sen fanituksen vastareaktiotakaan, eli Cheekin haukkumista. HMV.

13. Trenchtown Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Omalla tavallaan kyllä. Vaikka joku asia/ohjelma/artisti/mikävaan olisi sellainen, että ei ollenkaan uppoaisi meikäläiselle, niin jollain lailla osaan kyllä arvostaa heidän saavutuksiaan. Jos tavoitteena on myydä puoli miljoonaa kiloa paskaa ja se onnistuu, niin kyllä mä osaan sitä saavutusta kunnioittaa, vaikka itse en paskaa ostanut tai sitä milloinkaan ostaisi.

Arvostan mä Beethoveniakin (ei se koira), vaikka en ymmärrä klassista musiikkia ollenkaan. Enkä tässä nyt yritä verrata Cheekiä Beethoveniin. Beethovenin tilalle voi ajatella minkä tahansa tunnetun ja suurta suosiota saavuttaneen artistin tai orkesterin, pointti ei siitä muutu. Miksi se on niin vaikeaa käsittää, että saavutusta voi arvostaa, vaikka ei sen saavutuksen saavuttamiseen johtanutta asiaa (vaikka nyt sitten musiikkia) arvostaisi ollenkaan?

-edit-

En kyllä tiedä, että tarvitseeko tuon käsittäminen taakseen riittävästi elämänkokemusta näkökulmien avartamiseen, vai onko kyseessä ihan vaan yksilötason juttu, joka ei ole eletyistä vuosista kiinni.

Viimeksi muokattu: 25.11.2013 klo 12.49
  14. Waqu Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP ja Dallas Stars
    Lainaus:
    Big Brother jättää varjoonsa huomattavan paljon laadukkaampia tuotoksia ihan vaan sillä kuinka paljon sitä promotaan. Ei siinä ole mitään tekemistä sen kanssa onko tuo ohjelma hyvä vai huono, markkinoinnilla ja tunnetulla brändillähän tuo iskee juntteihin hyvin. Sinällään ei ole mitään pahaa, mutta tuo ohjelma on vain niin mieltäkääntävä ettei mikään. Lisäksi olen huolissani sen yhteiskunnallisista vaikutuksista.

Cheekiä voisi arvostaa myös jos hän olisi musiikillaan saavuttanut arvostuksensa. Tuolla, että hän on itse tuote ja olevinaan kiinnostava persoona jota promotaan aivan tajuttomasti hän ei arvostusta moniltakaan saa. Edelleen tämä Big Brother -kohderyhmä kyllä tykkää. Cheek on tehnyt kovan päivätyön että on päässyt nykyiseen asemaan, siinä on persettä nuolto, tekstiä rukattu, keikkaa vedetty ja tehty kova duuni tätä varten. Kuitenkin kun kyse on musiikita niin tämmöisillä asioilla ei ole mitään merkitystä, musiikki on kuitenkin sellainen asia mitä ei rahalla paremmaksi vain saa. Musiikki on musiikkia ja liike-elämä liike-elämää.

15. Trenchtown Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Aivan totta. Mutta kun se, millä tsiik on stadionin täyteen myynyt, on mulle aivan toissijaista. Minun arvostukseni saa myymällä stadionin täyteen. (*edit* Ja siinäkin arvostan ainoastaan stadionin täyteen myymistä, en artistia artistina.) Esityksen ja esiintymisen sisällöllä ei ole väliä.

Tässäkin on eri näkökantoja, ei mitään kummallista. On kokonaan toinen asia, että kansa näyttää olevan ihan vitun tyhmää ja imee nämä bigbrotherit ja tsiikit sieraimiinsa suuremmin kyseenalaistamatta. Tästä jatkokeskustelut mielellään johonkin yhteiskuntakriittisyyteen painottuneeseen maailmantuskaketjuun.

Viimeksi muokattu: 25.11.2013 klo 13.01
  16. J.Hotti Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
    Ja nyt täällä verrataan jo isoon veljeen, voi elämäni perse... Mulla ei ole kuin yksi kysymys näille kaikkitietäville paskanjauhajille: jos se kerran on niin helppoa ja tähän "bb-kansaan" on niin helppo vaikuttaa, miksi kukaan ei ole tässä maassa onnistunut tekemään "cheekkeja" aikaisemmin? Luulisi olevan helppo vastata tohon, sen verran tota tietoa eri elämän osa-alueista näiltä arvostelijoilta löytyy.

Onko Suomessa maailman kateellisin ja selkäänpuukottavin kansa? On.

17. Lainaus:
    En tiedä viittaatko minuun kaikkitietävänä paskanjauhajana, mutta vastataan nyt silti. En kylläkään väitä että vastaus löytyy helposti, mutta estääkö se meitä täällä spekuloimasta? No ehkä sinun mielestäsi.

Luulen, että suurin yksittäinen syy siihen että Cheek vuonna 2013 vetää stadikan täyteen helpommin kuin vaikkapa vastaavia ennätyksiä omalla kulta-ajallaan tahkonnut Dingo, löytyy siitä kuinka paljon maailma ylipäätään on viihteellistynyt Dingon ajoista tähän päivään. Dingon aikana kesäfestareilla ei käynyt edes miljoonaa suomalaista, mutta 30 vuoden aikana luku on tuplaantunut eikä edes kaksi koettua lamaa juuri hidastanut viihdepalveluiden kasvua vaikka aina puhutaan että kulttuuri on se josta ensin tingitään.

Cheekin kovempaa myyntiä selittää myös laajempi kannattajakunta, joka sekin on mielestäni suurilta osin tämän yleisen viihteellistymisen tuotetta. Eipä Dingo tainnut juuri sen ajan aikuisiin vedota, mutta eipä sen ajan aikuiset olleetkaan saaneet samanlaista siedätyshoitoa rock-musiikkiin kun tämän päivän aikuiset ovat saaneet räppiin. Sotien jälkeen syntynyt kävi tansseissa kuuntelemassa käännösiskelmiä ja radiosta saattoi tulla viikonloppuisin rokkia jos vanhemmat olivat sitä sorttia että antoivat näitä vapaamielisiä ohjelmia kuunnella. 70-luvulla syntynyt taas on altistunut radiosta, tv:stä ja myöhempinä aikoina netistäkin silmille puskevalle pop-paskalle jo puolet elämästään. Sotien jälkeen syntyneelle olisi ollut noloa lähteä teinien kanssa katsomaan Dingoa, mutta 70-luvulla syntynyt suhtautuu Cheekiin vähän eri tavalla.

Varmasti on muitakin selittäviä tekijöitä mutta nämä ovat mielestäni ne suurimmat.

EDIT: Ylen toimituksessakin taidetaan lukea jatkoaikaa
    | Yle Uutiset | yle.fi

EDIT2: Kuin myös Hesarin..
    Kommentti: Näistä syistä Cheek myy jo stadioninkin täyteen - Cheek - Kulttuuri - Helsingin Sanomat

Viimeksi muokattu: 25.11.2013 klo 18.39
  18. Lainaus:
    Aika ironista, että luonnehdit muita kaikkitietäviksi paskanjauhajiksi ja heität itse perään tällaisia kliseitä. Tiedoksi, että myös esim. australialaiset ja hollantilaiset ovat kunnostautuneet liittämään kateutta nimenomaan oman kulttuurinsa erityispiirteeksi. Ei muuta kuin sitten selvittämään missä ollaan oikeasti kateellisimpia...

Yhdysvalloissa sosiaalipsykologi Milton Rokeach teki 50-luvulla vastaavan kokeen suljettuaan kolme jeesukseksi itseään luullutta mielisairaalaan väittelemään siitä kuka heistä on oikeassa. Mutta eipä sekään mihinkään johtanut.

19. alwahla Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Calgary Flames, Montreal Canadiens, HIFK
    Cheek ei ole koskaan kuulunut suosikkiartisteihini, mutta pakko myöntää, että aikamoisen paukun hän teki, kun sai Stadikan loppuunmyytyä.

20. Waqu Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP ja Dallas Stars
    Lainaus:
    Harto tuossa jo hyvin vastasikin kysymykseesi.

Kaikkeahan nykyään rummutetaan myös termein "Suurin koskaan ikinä" ja tätä se tulee vuosi vuoden perään olemaankin. Mahtipontisuus on tällähetkellä IN, viihdemaailma on "amerikkalaistunut" ja varsinkin promootiopuolella ammattimaistunut paljon ihan lyhyellä otannalla. Musiikin tuotanto varsinkin on myös ammattimaistunut, tässäkin taas eriasia onko se vaikuttanut musiikkiin positiivisesti.
    Aivan varmasti joku lakaisee seuraavan 10 vuoden aikana Cheekinkin ennätykset uusiksi kun kyseinen artisti rupeaa himmailemaan.

Lisäksi myös yksi iso juttu tuohon "miksi ei ole helppoa", on raha. Markkinointi ja oikea kohdennus tarvitsee rahaa paljon, varsinkin tuo markkinointi imaisii todella paljon rahaa ja se pitää olle myös oikein suunniteltua. Ei monellakaan tuottajalla niin musiikissa kuin TV:ssä ole mahdollisuuksia lyödä tuollaisia paukkuja peliin, monella hyvin laadukastakin tuotantoa tekevällä. Lisäksi kun tällä sijoitetulla rahalla pitäisi tehdä myös tuottoa, niin on ymmärrettävää, ettei esimerkiksi jollain hieman syvällisemmällä TV-tuotannolla ole vastaavia resursseja käytössä.
    Esimerkiksi taas Cheek tai BB elää täysin suosiostaan, siitä paljonko ne tekevät rahaa ja myyvät. Cheek tai BB ei tarjoa mitään korkeakulttuurisia elämyksiä.

En kuitenkaan sano, että olisi helppoa lyödä läpi. Se vaatii kovaa työtä, suunnittelua paljon ja rahaa. Cheekin tie suosioon nyt tietysti on ollut kivisempi myös paljon kuin jonkun formaatti-tv:n joka on kehitetty jo muualla.
    Vastaavia artisteja kuin Cheek on youtube ja "rap-scene" ollut pullollaan jo pitkään, Cheek on vain tehnyt sen kovan työn ja varmasti siinä on mäihäkin käynyt, mutta sekin on ansaittava.

Tietoa löytyy koulutuksen pohjalta lähinnä liiketoiminnasta. Sen paremmin pureutumatta erikoistumiseeni.

En ymmärrä miksi Cheek on kaiken arvostelun yläpuolella ja häneen kohdistuva kritiikki otetaan aina "Oot kateellinen!". Jos ottaa noin koville fanittaa sitä monien sylkykuppia ja monien rakastamaa niin onko pakko lukea ne ilkeät tekstit sankaristaan? Hänen kritisointiinsa on hyvin paljon eri syitä kuin kateus. Kuten olen sanonut, hänen työlleen ja tuolle Cheek-tuotteelle täytyy sinällään arvostusta löytyä, onhan tuo onnistunut tuote todellakin. Musiikki ei vain iske sitten millään ja tasoltaan tuollaista musiikkia löytyy Uniikilta, Mc Mane & Sarkastiselta, Pikku-G:ltä, Fintelligensiltä ja monilta muilta enemmän tai vähemmän tunnetulta artistilta.

21. Lainaus:
    Itse taas uskon, että lippuja on myyty 70-80%. Tämän jälkeen tulee myyntiin sitten "lisäerä" lunastamattomia lippuja jolloin myöhäisheränneillä on kiire saada omansa. Tämän "lisäerän" jälkeen lippuja on myyty noin 90%. Seuraavaksi sitten jollain "lavarakenteiden muuttamisella" saadaan taas lisää lippuja myyntiin, jonka jälkeen 95% lipuista on myyty... Loput myydään sitten pikkuhiljaa...

Vaikea on vaan uskoa, että Cheek myisi stadionin loppuun tunnissa. Voi olla, että olen täysin väärässä, mutta kyllä myyntimiehillä on keinonsa. Voihan se olla tottakin, että Cheek myi hetkessä Stadikan loppuun. Joka tapauksessa upea juttu, kun Cheek on noussut suureksi staraksi...

22. ZayWest Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
    Lainaus:
    Realismia lienee 3x jäähallikeikan myyntimäärä + mustan pörssin tyypit + värikynää tuossa tuvan täyteen varaamisessa. Joka tapauksessa tuosta tulee sellainen setti ettei ihan hirveästi jää varaa vittuiluille.

Tämän Cheekin ympärillä käyneen keskustelun jälkeen en enää ihmettele pätkääkään miksei tässä maassa meinaa musiikkimaailma rullata sujuvasti sekä laajempaa menestystä nauttivasti. Itse olen suhteellisen negatiivinen tyyppi, mutta näitä näkyy löytyvän myös ihan päättäjistä sekä muista artisteista aina tavalliseen kirjoittajaan saakka. En oikeastaan enää jaksa nauraa tuolle Cheekin suhteellisen lapsenmieliselle tavalle sivuuttaa kaikki negatiivinen ajattelu. Saattaisimme tosin kuolla niinkin absurdiin tapaan kuin positiivisuus sekä toisen kannustaminen.

23. MustatKortit Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
    Onhan toi Cheek nyt aika kova äijä, jos stadionin myy loppuun, tapahtui se sitten millä tavalla tahansa.

Uskoisin, ettei jollain räbäyttäjillä välttämättä kasetti tätä kestä ja Cheek on paskaa-kommenttia lentää jossain vaiheessa kunnolla eetteriin.

Hatunnosto täältä joka tapauksessa, vaikken itse suostuisi stadionille mitään keikkaa katsomaan lähtemäänkään.

No, ehkä jos joku Beatles esiintyisi alkuperäisessä kokoonpanossa niin sitten joo.

24. olkikuukkeli Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
    Lainaus:
    No sitä menisin katsomaan minne vain. Puhuttaisiin kuitenkin maailmankatsomukseni ja todellisuudenkuvani romuttavasta tapahtumasta.

25. Lunatico Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Todella kova juttu tuo Cheekin setti. Uskoin kyllä näin käyvänkin, mutta että tunnissa puolessatoista niin huh huh! Enpä olisi ikinä uskonut, että suomalainen rap-artisti pystyisi ikinä luomaan tälläistä hysteriaa. Viimeksi vastaavanlaisissa mittasuhteissa lienee ollut Dingo-ilmiö joskus ennen ajanlaskua.