Joo siis biisistä "ite tehty" ja siinä olevassa suunnilleen neljän minuutin kohdalla alkavasta kiitospuheesta voi vaan saada sen kuvan, että siinä vedetään aikamoinen sädekehä oman pään päälle, ja moraaliposeerataan sillä, että tässäpäs sitä nyt sitten itse kiitellään kaikki mahdolliset ihmiset lävitse. Kun ensin on dissattu biisissä muita sillä, että eivät ymmärrä omaa onnekasta asemaansa.
Sitä tarkoitin, että toivottavasti jotenkin osoittavat ja ovat osoittaneet tätä kiitollisuuttaan myös silloin näille ihmisille, kun minkäänlainen huomiovalo ei kohdistu heihin tai tosiaan nuo mikit eivät ole päällä. Muuten tuosta biisistä jää aika ällöttävän tekopyhä fiilis.
No sen verran sanon, että joku Silkinpehmee ei saa suurelta yleisöltä minkäänlaista krediittiä tekemisistä, vaikka se on tehny tätä paskaa kauan ennen mitään Gettomasoja, Yeboyahia ja kumppaneita. Kyllä se SP ainakin biisin lopussa antaa kiitokset niille, jotka sitä ennen täällä on ollu. Ja oon aika vahvasti siinä ajatuksessa, että ihan oikeassakin elämässä on kyllä nuo kiitokset sanonu kaikille niille, jotka sen on ansainnu. Sere & Silkinpehmee kun ei mun silmiin vaikuta ollenkaan ylimielisiltä kavereilta.