Suomi rap

  • 765 999
  • 3 792

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Joo siis biisistä "ite tehty" ja siinä olevassa suunnilleen neljän minuutin kohdalla alkavasta kiitospuheesta voi vaan saada sen kuvan, että siinä vedetään aikamoinen sädekehä oman pään päälle, ja moraaliposeerataan sillä, että tässäpäs sitä nyt sitten itse kiitellään kaikki mahdolliset ihmiset lävitse. Kun ensin on dissattu biisissä muita sillä, että eivät ymmärrä omaa onnekasta asemaansa.

Sitä tarkoitin, että toivottavasti jotenkin osoittavat ja ovat osoittaneet tätä kiitollisuuttaan myös silloin näille ihmisille, kun minkäänlainen huomiovalo ei kohdistu heihin tai tosiaan nuo mikit eivät ole päällä. Muuten tuosta biisistä jää aika ällöttävän tekopyhä fiilis.

No sen verran sanon, että joku Silkinpehmee ei saa suurelta yleisöltä minkäänlaista krediittiä tekemisistä, vaikka se on tehny tätä paskaa kauan ennen mitään Gettomasoja, Yeboyahia ja kumppaneita. Kyllä se SP ainakin biisin lopussa antaa kiitokset niille, jotka sitä ennen täällä on ollu. Ja oon aika vahvasti siinä ajatuksessa, että ihan oikeassakin elämässä on kyllä nuo kiitokset sanonu kaikille niille, jotka sen on ansainnu. Sere & Silkinpehmee kun ei mun silmiin vaikuta ollenkaan ylimielisiltä kavereilta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No sen verran sanon, että joku Silkinpehmee ei saa suurelta yleisöltä minkäänlaista krediittiä tekemisistä, vaikka se on tehny tätä paskaa kauan ennen mitään Gettomasoja, Yeboyahia ja kumppaneita. Kyllä se SP ainakin biisin lopussa antaa kiitokset niille, jotka sitä ennen täällä on ollu. Ja oon aika vahvasti siinä ajatuksessa, että ihan oikeassakin elämässä on kyllä nuo kiitokset sanonu kaikille niille, jotka sen on ansainnu. Sere & Silkinpehmee kun ei mun silmiin vaikuta ollenkaan ylimielisiltä kavereilta.

En tiedä missasinko jotain, mutta ymmärsin itse puheen olleen nimenomaan genren sisällä ja miten toiminta siellä menee. Onko jaettu tai annettu krediittiä. Vai huudellaanko vain biiseissä. Tuota kulmaa itse puolustin.

Suuren yleisön kritisointi on vähän turhaa kun Silkinpehmee ei ole tainnut ikinä edes pyrkiä isoihin valoihin. Ja kyllä hänen fanbase ihan hyvältä vaikuttaa imo. Joku Spekti sitten esimerkiksi on yrittänyt suunnilleen ostaa isomman yleisön huomiota ja tuo on jokseenkin surullista toimintaa räppäriltä. Kun ei osaaminen, artistipersoona ja palapelin kasaaminen riittänyt hassutteluryyppybiisejä pidemmälle.

Ja Sere nyt on nähnyt aikanaan suosiota ja eipä hän ole myöskään lähtenyt keksimällä keksimään itseään uusiksi.

Molemmilla on käsittääkseni ihan hyvä vallitsevassa tilanteessa ja kyllä biisien pohjaltakin välittyy rakkaudesta lajiin tekeminen.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
En tiedä missasinko jotain, mutta ymmärsin itse puheen olleen nimenomaan genren sisällä ja miten toiminta siellä menee. Onko jaettu tai annettu krediittiä. Vai huudellaanko vain biiseissä. Tuota kulmaa itse puolustin.

Suuren yleisön kritisointi on vähän turhaa kun Silkinpehmee ei ole tainnut ikinä edes pyrkiä isoihin valoihin. Ja kyllä hänen fanbase ihan hyvältä vaikuttaa imo. Joku Spekti sitten esimerkiksi on yrittänyt suunnilleen ostaa isomman yleisön huomiota ja tuo on jokseenkin surullista toimintaa räppäriltä.

Ja Sere nyt on nähnyt aikanaan suosiota ja eipä hän ole myöskään lähtenyt keksimällä keksimään itseään uusiksi.

Molemmilla on käsittääkseni ihan hyvä vallitsevassa tilanteessa ja kyllä biisien pohjaltakin välittyy rakkaudesta lajiin tekeminen.

Juu just sitä, että kyllä varmasti on propseja annettu genren sisällä herrojen toimesta ennenkin, eikä vain tällä biisillä jeesustella. Ja totta on, että Silkinpehmee varmasti ei ole tavoitellutkaan mitään suuren yleisön suosiota ja kyllä kaikesta tekemisestä huokuu vaan rakkaus lajiin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Koko tämä kilpailuasetelma räppiskenen sisällä on jotenkin ihan naurettava ja teennäinen. Kyllä mä ymmärrän että jonkun tekemisiin voi biisissä ottaa ohimennen kantaa, mutta muuten tuo aika vammaista touhua. Ehkä sitä vain on itse näin keski-ikäisenä väsynyt tuollaiseen ja mielummin kuuntelen myös aikuista räppiä, ei mitään nuorten uhoamista.

Tommishock ei tykkää viestistäsi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti




Ehkä paras biitti, mitä kotimaassa on tehty? No top-5 nyt ainakin.


Biitti(Joo Ruuben tämän leipoi vuosia sitten. Trademark) on omaan makuun solidi, mutta Are ja Joniveli nyt hoitavat homman laadukkaasti. Joniveli varsinkin pohtii sanomisiaan monesti hyvin tarkkaan tai on sanomatta mitään. Tuossa kevyempi vaihde silmässä vaikka ihan asiaakin.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Biitti(Ruubenkos tämän leipoi vuosia sitten) on omaan makuun solidi, mutta Are ja Joniveli nyt hoitavat homman laadukkaasti. Joniveli varsinkin pohtii sanomisiaan monesti hyvin tarkkaan tai on sanomatta mitään. Tuossa kevyempi vaihde silmässä vaikka ihan asiaakin.

Ruuben tosiaan tuottanu. Uusi Fantasia yhtyettä samplatty.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ruuben tosiaan tuottanu. Uusi Fantasia yhtyettä samplatty.

Joo korjailinkin tuossa että Ruubenin olisi voinut lukita jo näppituntumalta. Aika tavaramerkkiä ollut miehen tietyt elementit biiteissä jo vuosia sitten.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tehdäänpäs nyt lista top-10 kovimmista biiteistä kotimassa. Vaikea oli listata, mutta tän päivän fiiliksellä(ei missään järjestyksessä).

Silkinpehmee - 33540 (Tiedemies)
Aksim - Pää Grilliin (Official video remix) (Aksim)
JKL 101 - Kuositti ittensä pilalle (Ruuben)
Stepa & Are - Viimeinen biisi (Ruuben)
Tapani Kansalainen - Keyser Soze feat. Huutava Vääryys & Rekami (Tapani Kansalainen)
Kemmuru - Bläkie, Loco & Luchi Lover (Aksim)
Aivovuoto - Piilotajunnasta sylkee myrkkyy (K.V.N & Lobo)
Kalle Kinos & Tiedemies - A&M (Tiedemies)
Rekami - Aidat feat. Asa, Rhyi, Jussi Kuoma & Aina (Rekami)
6mäki - Mansejuntti osa 2 feat. Kalle Kinos & Taskumatti (6mäki)

Mitäs muilla on lemppari biittejä kotimaassa?

 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Brädin musiiki nyt on yleensä mitä on, mutta tässä toimii.




Teki räppiuran lahtelainen korisjeppe
Ironista, sanos Morissette
Mitä vittuu teki horisette?
OG-status, ilman meitä pelis olis ette
Ei lannistanu pandemia, liekki palaa niinku adventtina
Mä oon marmorii, te parkettia
Citymaasturissa rapsuttelen mamsellia
Ei turvavälei eikä latexia
Nyt ollaan pienen prinssin vanhempia
Ku te viel esitätte gangsteria
Mut tavatessa ootte spagettia
Liian iso pala, muistutatte hamsteria
Kivempi kusta ilman katetria (puhu niille Härkönen)
Ku Tepi hakkaa sitä sampleria
Nii pyöräyttäminen on rituaali, Santeria
 

Barney

Jäsen
Ruger Hauer on tänä aamuna päivittänyt profiilikuvansa Facebookissa. Trollataanko tässä vain faneja vai onko comeback tosiaan tulossa? Pyhimyshän vihjasi joskus puoli vuotta sitten jossain haastattelussa olevansa avoin comebackin suhteen, mutta silloin taisi olla vielä välit aika tulehtuneet ainakin Tommishockin kanssa.

Ruger on parasta mitä suomirapille on 2000-luvulla tapahtunut ja comeback olisi todennäköisesti toisiksi parasta. Nyt vain sormet ristiiin ja toivotaan, että Pyhimys haluaisi tehdä vaihteeksi hyvää musiikkia sen Teflon-hassuttelun vastapainoksi, kun Pyhin soolotuotantokin on ottanut askelia Teflonien suuntaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ruger Hauer on tänä aamuna päivittänyt profiilikuvansa Facebookissa. Trollataanko tässä vain faneja vai onko comeback tosiaan tulossa? Pyhimyshän vihjasi joskus puoli vuotta sitten jossain haastattelussa olevansa avoin comebackin suhteen, mutta silloin taisi olla vielä välit aika tulehtuneet ainakin Tommishockin kanssa.

Ruger on parasta mitä suomirapille on 2000-luvulla tapahtunut ja comeback olisi todennäköisesti toisiksi parasta. Nyt vain sormet ristiiin ja toivotaan, että Pyhimys haluaisi tehdä vaihteeksi hyvää musiikkia sen Teflon-hassuttelun vastapainoksi, kun Pyhin soolotuotantokin on ottanut askelia Teflonien suuntaan.

No en oo kovin innoissani paluusta. Se viimeisin levy ihan hirveää kuraa! Toki kolme ekaa nyt oli hyviä levyjä. Varsinkin kun tietää Pyhimyksen nykymenon, niin ei oikein ole odotuksia. Toivottavasti Pykäriä ei ainakaan päästetä levylle. Vai veikös Tommishock sen muijan?
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei saatana, Roman vetää täysin puskista aivan jäätävän kovan versen. Kova biisi.

"Tilaan huumeita muualtkin kun Vantaalta/
Oon kirjailija enkä mikään Riku Rantala/"

Nyt on kyllä pieneen hetkeen kovin fiitti ja erityisesti versen klousaaminen. Täysin puun takaa tuli tämä eikä ollut itselläni pää ylhäällä. Kuten nuoret sanoisivat: tulta!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Viimeksi muokattu:

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Stepan levy oli kyllä maukas! Tykkäsin kaikista biiseistä, varsinkin tuo biisi nimeltään Ruoka ja bailaus. Vaikka Stepa räppää vaan ruuasta, niin kyllähän sen biisin tahtiin jammailee :D

Joo sellasta hyvän mielen räppäystähän Stepan koko levy oli. Vähän joskus häiritsee muija/tuija riimiparit, mutta väliäkös sen! "Vaatteita" biisissä biitti varsinkin todella kova.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös