Ma oon tunnetusti saanut nenaani talla palstalla ku oon tuonut omia nakemyksiani esiin, mutta tuo toteamuksesi on vahan sama kun Hannu Hamalainen on Suomen nopein juoksija. Eli, niin mita sitten?
Suomi teki 7 maalia (poislukien heittopussi San Marino -matsit) naissa karsinnoissa, ei ollut lahellakaan jatkoonpaasya ja voitti vain YHDEN matsin (poislukien heittopussi San Marino -matsit) ja Hannu Hamalainen juoksi 10.72 maamme mestaruuskisoissa. Huh huh!
Hannu Hämäläinen on Suomen mestari, mutta ei Suomen nopein juoksija, joka on tällä hetkellä Joathan Åstrand ajalla 10.26.
Huikeita suorituksia. Kertakaikkiaan! Milloin potkupalloyleiso tajuaa sen, etta Suomi ei ole eika ikina tule olemaan yhtaan mitaan jalkapallossa? Hirvee meteli jonkun Pukin paasysta Schalkeen (muistateko sita... mika sen nimi oli... Mika Toivosta TPS:sta, joka paasi hirveella munkilla Interiin??!), missa kundilla ei ole mitaan tulevaisuutta. Harmi toki, mutta fakta.
Miten voi tajuta jotain mitä ei vois osoittaa faktisesti oikeaksi? Se on sinun mielipiteesi, että Suomi ei ole eikä ikinä tule olemaan yhtään mitään jalkapallossa. Itse taas näen kisapaikan hyvin realistiseksi mahdollisuudeksi. Tuskin Suomi tulee seuravienkaan vuosikymmenten aikana taistelemaan arvokisoissa mitalleista, mutta Suomelle on kova juttu jo se, että pääsisimme kisoihin. Näen tämän ihan realistisena vaihtoehtona ja muutaman kerran se on ollut viime vuosina jo ihan lähellä.
Joku Mats Bedön kaltainen on varmasti huudellut vuosikymmeniä sitten samaa juttua esim. lätkän suhteen. Vaikka kyse on paljon pienemmstä lajista niin nyt ollaan siinäkin voitettu pari kertaa maailmanmestaruus ja saatu paljon mitaleja. Suomen "maailmanmestaruus" futiksessa olisi pääsy arvokisoihin. Se olisi hieno suoritus Suomelta ja monelta muulta noin pieneltä kansalta. Jos kerran 2,1 miljoonan Sloveniakin on yltänyt MM-kisoihin niin en näe mitään syytä miksei Suomi pystyisi samaan ainakin EM-kisojen suhteen.