Jahas, että Niinistö nyt sitten pressa maaliskuusta alkaen. Noh, eipä tuo yllätys ollut, hieman pienempi prosenttiero olisi saanut olla Haavistoon nähden kyllä. Sauli on tuleva Suomen presidentti ja Pekka SoMen, vai miten se menikään.
Tää on hauska palsta, kun suvaitsevaisuudesta lyödään rumpua ja vastapuolta haukutaan minkä ehditään. Se on kai sama sukua asiana kuin Orwellin kirjan kuuluisa toteamus siitä miten kaikki ovat tasa-arvoisia, mutta toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset;)
Valituksi ei tullut mieleiseni, sen olen varmasti tehnyt täysin selväksi, mutta tämän tuloksen kanssa on elettävä ja yritettävä nukkua ilman painajaisia siitä, että Niinistö "suomettuu"länsirintamalle. Se on vaarallista peliä.
Halosta on haukuttu uskomattoman paljon. Jos jätetään omaan alhaiseen arvoonsa nämä, joiden kriteerit täyttää vain nätti nassu ja seksikäs pyrstö, niin ihmettelen monia fiksuntuntuisiakin kirjoittajia, miten lapaset ovat lähteneet kätösistä ja ovat suorastaan olleet hukassa.
Minun korkein kriteerini on se, onko presidenttimme ohjannut laivaa niin, että emme ajaudu minkäänlaisiin sotiin, eikä maamme ole uhattuna mitenkään. Halonen on tämän saran hoitanut mallikkaasti ja mulle on yks hailee suosiiko hän jotakuta vai ei sisäpoliittisesti. jos yhtäpätevät tarjolla. Sen verran nähnyt elämää, että TIEDÄN, miten Niinistölläkin tulee olemaan aivan varmasti omat suosikkinsa ja hovinsa. Onhan hän tietääkseni tämän salamyhkäisen Bildenberg-ryhmän jäsen.
Ryhmä, joka kokoaa eurooppalaista ja jenkkiläistä eliittiä ja tekee päätöksiä salassa. Miten tällainen on sivistyneissä valtioissa mahdollista, tämähän murentaa demokratian perusasioita. Samaan kastiin kuuluu Ahtisaarikin. Pressa, joka Nobelistaan huolimatta ei koskaan saanut mua arvostamaan tekemisiään. Koruskeidaa lauseissa ja tekemällä tehtyjä visiittejä, että näyttäisi hyvältä CV:ssä. Jokin siinä äijässä tökki aina. Teennäinen.Yhtä teennäinen, kuin Niinistön ihan loppuajan toteamus, miten häntä huolestuttaa syrjäytyneisyys ja köyhyys. Todella vieraalta tuo kuulosti Niinistön suusta. Muodollisesti on keskusteluissa maininnut sivulauseessa suorastaan köyhät. Pelkään kovia aikoja vähäosaisille tämän kuuden vuoden aikana. Enkä todellakaan ole katkera, vaan huolissani.
Haaviston aika tulee vielä, kunhan tämä viiveellä kehittyvä suvaitsevaisuus nousee ja puhkeaa kunnolla kukkaansa. Nupullaanhan se vielä on ja turha tulla mulle jankkaamaan, etteikö seksuaalinen suuntautuneisuus ole painanut aika monen vaa´assa punnuksen Niinistölle.
Avointa keskustelua on syntynyt ihmisten välille reaalimaailmassakin, joka on mainio juttu. Siinä olen juuri havainnut sen, että suurin osa vanhoista ihmisistä, jotka ovat antaneet ilmi suosikkinsa kannattivat Niinistöä. Nuoret Haavistoa melkein poikkeuksetta. Otanta nyt ei laaja ole, mutta tehdäänhän niitä galluppejakin monella tasolla.
Nyt saa sitten kärsiä kauppojen lööppien kirkunaa Jenni sitä Jenni tätä ja Lennu-koira aivasti ja paskansi kadulle tms. Tympäisi jo Halosen kissatkin, vaikka kissat erikoissuosiossani ovatkin. Myös Jennin vatsanseutua tiirataan tarkkaan ja kun tuuli vähän helmaa hulmuttaa isketään näyttävät otsikot, miten se on paksuna tjsp.huhhuh. Muutenkaan en tuosta Jennistä tykkää, koska silloin, kun hän tuli julkisuuteen, niin entisen pitkäaikaisen miesystävän kanssa piti kaiken olla hyvin ja kun Niinistö tuli kuvioihin jätti kuin nallin kalliolle tyyliin "Mauri on tehnyt tehtävänsä, Mauri saa mennä". Tollaisia onnenonkijoita inhoan, samaten kuin gloryhunttereita tyyliin Marco Bjurström. Saa nähä kenen vaunuissa se seuraavissa vaaleissa on, jos Sauli ei pystykään hoitamaan hommia riittävän hyvin, ollakseen ylivoimainen suosikki jatkoon.
Mut onnea sitten matkaan Sauli, sitä tarvitset.