Suomen presidentinvaali 2024

  • 647 328
  • 6 695

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Ehdottomasti kannatan nimimuodon

Alexander C.-G. Stubb

ottamista käyttöön, jos Alex presidentiksi valitaan.

Tuossa on semmoista vanhan ajan arvokkuutta, joka ehdottomasti nostaa presidentin päivänpolitiikan yläpuolelle.
Mua miellyttäisi vielä enemmän C.-G.A Stubb. Sehän on jo melkein kuin C.G.E Mannerheim.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ehdottomasti kannatan nimimuodon

Alexander C.-G. Stubb

ottamista käyttöön, mikäli Alex presidentiksi valitaan.

Tuossa on semmoista vanhan ajan arvokkuutta, joka ehdottomasti nostaa presidentin päivänpolitiikan yläpuolelle.
Kalskahtaa paljon komeammalta kuin M.O.K.A. Martti Oiva Kalevi ... - vaan ei se häntä haitannut.
 

Juze80

Jäsen
Äänestäjien äänestyspäätöksiin vaikuttavat asiat ovat moninaisia, ja niitä on tietysti syytä pohtia. Mutta miksi ehdokkaiden synnynnäisten ominaisuuksien pohtiminen rajataan seksuaaliseen suuntautumiseen? Esimerkiksi ulkonäköä on pohdittu varsin vähän. Toki somessa on jonkin verran pohdittu Alexin hymyä ja Pekan laminaattihampaita, mutta valtamedia on ollut asiasta varsin hiljaa. Odotin, että kun kerran seksuaalinen suuntautuminen nostettiin Ylen vaali-illassa esiin, myös ulkonäköasioihin olisi paneuduttu tarkemmin. Pekan seksuaalisen suuntautumisen lisäksi olisi aivan hyvin voitu pohtia sitä, lässähtikö ensimmäisen kierroksen jännitys siihen, että kärkikaksikon haastaja oli ruma, millä varmasti oli merkitystä monille äänestäjille.
Itse sanoisin että vähemmistöseksuaalisuus ei ikinä tule pääsemään täysin "tasa-arvoiseksi" heteroseksuaalisuuden kanssa, vaikka kuinka moni sitä saattaisi toivoa. Näin tulee olemaan niin kauan kuin suurin osa ihmiskunnan edustajista on heteroita. Suurin osa kun tuntee mielessään vastenmielisenä sen ajatuksen, että pitäisi harrastaa seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa. Näin on nyt ja näin on myös 200 vuoden kuluttua. Nuo tunteet luo mielikuvia vähemmistöseksuaaleista, koska ihmiset peilaa niitä tuntemuksia omiin henkilökohtaisiin tuntemuksiinsa. Sen enemmän se kiinnostaa, jos kyseessä on tasavallan presidentti.

Aika kuluu ja asioita hyväksytään, joka on hyväkin asia, mutta jonkin asian hyväksyminen ei monestikaan tarkoita täysin samalle viivalle pääsyä jonkun muun asian kanssa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Suurin osa kun tuntee mielessään vastenmielisenä sen ajatuksen, että pitäisi harrastaa seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa.
Kyllä mä sanoisin, että jos joku heterona ajattelee että hänen pitäisi harrastaa seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa, niin ei hän silloin ole välttämättä ihan niin hetero kuin ajattelee olevansa.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Suurin osa kun tuntee mielessään vastenmielisenä sen ajatuksen, että pitäisi harrastaa seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa.
Kuinka suuri osa ihmisistä ajattelee tällaisia asioita koskaan? Voi toki olla, että joku ajattelee, mutta se tuntuu aika kummalliselta. Olen itse talouteni ainoa hetero (vaimo on biseksuaali ja tytär lesbo), mutten ole vielä koskaan ajatellut seksin harrastamista oman sukupuoleni kanssa, en hyvässä enkä pahassa.
 
Viimeksi muokattu:

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Kuinka suuri osa ihmisistä ajattelee tällaisia asioita koskaan? Voi toki olla, että joku ajattelee, mutta se tuntuu aika kummalliselta.
Mietin kyllä ihan samaa. En ole koskaan pohtinut Haavistoa tai Stubbia harrastamassa seksiä yhtään kenenkään kanssa. Itseäni ei nyt erityisesti oma sukupuoli kiinnosta, mutta ei muiden harrastama seksi myöskään millään tavalla ällötä. Toki jotkut erityisfetissit ovat minulle vastenmielisiä, mutta enpä koskaan pohdikaan mitä fetissejä tutuilla, saati tuntemattomilla, on.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Mua miellyttäisi vielä enemmän C.-G.A Stubb. Sehän on jo melkein kuin C.G.E Mannerheim.
Vielä kun Stubb olisi tummaihoinen, kuten Mannerheim. No, sai tänään ääneni virheistään huolimatta.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikenlaista tänne näköjään saa Haavistosta kirjoittaa. En uskalla tuota sen enempää kommentoida, kun aikaisemmin kärjekkäästi kommentoin viestiä, missä Haavistoa kutsuttiin niljakkeeksi niin sain rikepisteen ja minua uhkailtiin ikuisella porttikiellolla.

Onhan tuo asiaton ylilyönti. Olisi hyvä jos Stubbin kannattajat pysyisivät asialinjalla ja jättäisivät Marinin eduskuntavaalikamppis tyylisen loanhoiton demareille.

Tämän sanottuani on pakko kehua ehdokkaita (kaikkia, myös jo pudonneita). Siisteinä vaalitaistelu tällä vuosituhannella.
 
Viimeksi muokattu:

Luoto

Jäsen
Kaikenlaista tänne näköjään saa Haavistosta kirjoittaa. En uskalla tuota sen enempää kommentoida, kun aikaisemmin kärjekkäästi kommentoin viestiä, missä Haavistoa kutsuttiin niljakkeeksi niin sain rikepisteen ja minua uhkailtiin ikuisella porttikiellolla.
Jos tulee niin tulee, eikä enää ihmetyttäisikään. Se pitäisi kuitenkin perustella ja osoittaa minun perusteluni vääräksi. Tosin kokemukseni jatkiksesta salaisista moderaattoreista ovatkin jo valmiiksi huonot.

Minä perustelin oman viestini, kirjoitetaan se vielä uudelleen. Putin käy sotaa Suomea vastaan. Vihapuhetta on tullut selvästi Putinin hyväksymänä ja etupiirivaatimuksia haettiin ennen Ukrainan sotaa. Aseetkin jo puhuvat koska niillä uhkaillaan. Tuollaisen valtion päämieheltä ei oteta onnitteluja vastaan, vain ystäviä onnitellaan.
Stubbinkin perustelukin oli heikko, mutta sentään oikean suuntainen.

Kävin jo äänestämässä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Paljasti vahingossa olevansa Putinin miehiä.

Onneksi Suomessa ei noin niinkuin laajassa mittakaavassa sorruta tämmöiseen asiattomaan loanheittoon, vaan kaikkien ehdokkaiden presidentinvaalikampanja on ollut hyvin asiallinen. Somessa syvimmissä päädyissä tämmöistä paskaa on näkynyt, mutta ne edustavat marginaalista osaa väestöstä vaikka somen algoritmit tekevätkin niistä kokoaan paljon äänekkäämpiä porukoita.
 

Luoto

Jäsen
Onneksi Suomessa ei noin niinkuin laajassa mittakaavassa sorruta tämmöiseen asiattomaan loanheittoon, vaan kaikkien ehdokkaiden presidentinvaalikampanja on ollut hyvin asiallinen. Somessa syvimmissä päädyissä tämmöistä paskaa on näkynyt, mutta ne edustavat marginaalista osaa väestöstä vaikka somen algoritmit tekevätkin niistä kokoaan paljon äänekkäämpiä porukoita.
Herkkänahkaiset tosikot tekevät niistä kokoaan isompia. Olisi ehkä pitänyt laittaa lainausmerkit jos kovimmat Haaviston fanit ja tosikot olisivat ymmärtäneet heiton oikean koon.

Edit: Lisätään vielä että Putinin pussiin pelaava on mulle "Putinin mies", olkoon se tahatonta ymmärtämättömyyttä tai tahallista.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Oi niitä ihanaisia aikoja, kun muutaman hörhön kommentit vaikka Esson baarissa eivät muotoutuneet sontalehtien käsittelyssä "kohuksi" ja monen kansalaisen mielestä jotenkin laajoja ihmisryhmiä leimaavaksi asiaksi. Mutta sitten tuli some. Ja nytpä sitten kohutaan ja närkästytään ja leimataan ihan 24/7, ihme loiskiehuntaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka sivistynyttä keskustelua ehdokkaiden välillä onkin ilo seurata, kyllä Haaviston on nyt haastettava enemmän. Mikään räksyttävä populistihan diplomaattismies ei koskaan ole ollut, mutta ikuinen kakkonen-statuksen välttääkseen, on nyt taiottava kani. Mitään henkilöön kohdistuvaa hyökkäystä en halua työrukkasiltakaan nähdä ja menneisyyden kaiveluun uskoisin monien olevan jo kyllästynyt, mutta ennakkoäänestyksen ollessa jo käynnissä, aika alkaa Haaviston kampanjalta loppumaan kesken.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehdottomasti kannatan nimimuodon

Alexander C.-G. Stubb

ottamista käyttöön, mikäli Alex presidentiksi valitaan.

Tuossa on semmoista vanhan ajan arvokkuutta, joka ehdottomasti nostaa presidentin päivänpolitiikan yläpuolelle.
CGAS tai voisi olla myös hyvä lyhenne medialle, UKK:n tyyliin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vaikka sivistynyttä keskustelua ehdokkaiden välillä onkin ilo seurata, kyllä Haaviston on nyt haastettava enemmän.
En nyt totta puhuen näe, että tuota olisi Haavistolta kovin vahvasti odotettavissa - toki on taitava poliitikko, mutta en näe että jotenkin yrittäisi tekemällä tehdä tikusta asiaa. Presidentin keskeisten valtaoikeuksien alueella näillä kahdella on yksinkertaisesti lähes identtiset kannat. Siinä on vähän vaikeata haastaa, eikä Haavisto noin tosiaan ole kauhean vasemmistolainen mitä tulee nykyiseen hallituspolitiikkaan.

Jos vaikka Marin olisi Stubbin vastustaja niin tuskinpa muusta puhuttaisikaan kuin sangen repivästi sisäpolitiikasta. Toki jos gallupit osoittaisivat kiristymistä niin ehkä edes jotain vähän populistisempaa haastoa tultaisiin Haavistoltakin näkemään, mutta eivätpä taida niin tehdä. Minusta on sangen hienoa näinä ainaisen polarisaation aikoina, että meillä sentään on olennaisesti sivistynyt ja rauhallinen vaalikampanja.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vaikka sivistynyttä keskustelua ehdokkaiden välillä onkin ilo seurata
Itse asiassa tuosta tuli vielä mieleen, että tälläinen sivistynyt, ei-polarisoiva ja ei-populistinen kampanja itsessään vahvistaa kansalaisyhteiskuntaamme ja ylivoimaista konsensustamme siitä, että Suomen tulee olla pohjoismainen oikeusvaltio: käytännössä vahvimman liberaalidemokratian kategoria mikä tältä planeetalta löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Itse asiassa tuosta tuli vielä mieleen, että tälläinen sivistynyt, ei-polarisoiva ja ei-populistinen kampanja itsessään vahvistaa kansalaisyhteiskuntaamme ja ylivoimaista konsensustamme siitä, että Suomen tulee olla pohjoismainen oikeusvaltio: käytännössä vahvimman liberaalidemokratian kategoria, mitä tältä planeetalta löytyy.
Voimme olla iloisia siitä, kun toiselle kierrokselle pääsi kaksi sivistynyttä, liberaalia herrasmiestä, jotka kykenevät käymään rauhallista keskustelua mielipiteensä hyvin argumentein perustellen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyllä mä sanoisin, että jos joku heterona ajattelee että hänen pitäisi harrastaa seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa, niin ei hän silloin ole välttämättä ihan niin hetero kuin ajattelee olevansa.

Niin millainen ihminen miettii homopariskunnan kyseessä ollen heidän penetraatiotapojaan. Tuskin kauppajonossa seisoessaan miettivät miten edellä oleva satunnainen heteropariskunta yhdyntöjään käytännössä toteuttavat?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Suomessa on vaaleissa myös se hyvä asia, että täällä jokainen ääni lasketaan oikein ja se oikeasti vaikuttaa lopputulokseen. Täällä ei tarvitse spekuloida minkäänlaisia epäilyjä vaalivilpistä tai muustakaan kieroilusta. Näin ei ole kaikkialla ja siksikin Suomi on hyvä maa ja esimerkillinen demokratia. Käykäähän äänestämässä, jos ette ole vielä käyneet.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Niin millainen ihminen miettii homopariskunnan kyseessä ollen heidän penetraatiotapojaan. Tuskin kauppajonossa seisoessaan miettivät miten edellä oleva satunnainen heteropariskunta yhdyntöjään käytännössä toteuttavat?
Ja siis vielä miettii itseään siihen mukaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös