Jossakin vaiheessa olin jo melko varma, että ääni menee Stubbille, mutta nyt on alkanut vähän tökkimään. Jotenkin tulee vaan sellainen epävarma fiilis, että näinköhän Stubbista kuitenkaan on tuon tehtävän vaatimalle tasolle, ja riittääkö harkintakyky estämään typerät ja jopa vaaralliset sammakot? Presidentin harkintakyvyn täytyy olla korkealla tasolla.
Olen alkanut viime aikoina pohtimaan, että olisiko Rehn tylsästä olemuksestaan ja ulosannistaan huolimatta tähän palaan se oikea vaihtoehto. Tässä tilanteessa minusta tarvitaan vakautta, ja tuolkainen tylsä, harkitseva, virkamiesmäinen persoona voisi sitä tuoda jonkun räiskyvämmän sijasta. Ja Rehnissä ei ole myöskään mitään sellaista, mikä isosti jakaisi kansaa. Sellainenkin on minusta tässä maailmantilanteessa positiivinen asia.
Myös Halla-aho on tenteissä ja haastatteluissa, sekä myös vaalikoneiden vastauksilla nostanut osakkeitaan minun silmissäni. Halla-aho osaa vaan perustella kantansa ja mielipiteensä niin helvetin hyvin ja järkeenkäyvällä tavalla, ja arvostan sitä ettei hän yritä minusta mielistellä ketään. Halla-ahon kohdalla tökkii sitten vaan tuo, että hän ei olisi mikään koko kansan presidentti ja saattaisi entisestään pahentaa vastakkainasettelua Suomessa.
Haavisto on ollut näiden vaalien epäonnistuja. Yrittää pelata niin varman päälle, että hänestä on tullut ihan teflonia.
Kahden vasemmistolaisehdokkaan kannat esim. puolustus- ja turvallisuuspolitiikasta ovat niin kaukana omistani, että Urpilainen ja Andersson ovat täysin pois suljettuja vaihtoehtoja minulle. Andersson on muuten ollut selkeästi minulle epäsopivin ehdokas kaikissa vaalikoneissa mitä.olen tehnyt.