Suomen poliisi kriisissä?

  • 652 541
  • 5 577

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mä epäilen että poliisin kuulusteluhuoneessa pahoinpidellyt mies on vahingoittanut ihan itse itseään ja hän on aiheuttanut oman kuolemansa ihan yksin ilman ulkopuolista apua. Jos haluat, voidaan lyödä asiasta vetoakin.

Voit olla oikeassa, mutta kun näin lähellä oli tapahtumat ja tutkintavankeudessa ei ole mitään, millä itsensä voisi tappaa, toki aina voi purra vaikka ranteen auki, niin siksi epäilen ja kyllä tästä kunnollinen ja jos mahdollista myös julkinen tutkinta pitää tehdä. Paitsi siis jos on tappanut itsensä, niin sitten julkisuus ei tule kyseeseen. Ei kiinnosta vedot, minua kiinnostaa vaan, että tapaus selvitetään jääväämällä henkilöt jotka jollain tavalla ovat tuttuja pahoinpidellyn poliisin kanssa ja -kunnolla, sekä nostetaan syytteitä jos niin on käynyt kuin itse ounastelen tai sitten julkaistaan vain että tapaturma tms.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Minäkin voin tästä Ck:n kanssa vedon lyödä. Paljonko? Tonni?

Kuten sanoin, ei kiinnosta vedot. Ja varsinkaan kun nyt puhutaan oikeesti ikävästä asiasta, poliisi henkitoreissaan ja tietysti tämä hakkaaja ei paljon armoa ihmisiltä saa, mutta kuolema vedot ei kiinnosta.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Voit olla oikeassa, mutta kun näin lähellä oli tapahtumat ja tutkintavankeudessa ei ole mitään, millä itsensä voisi tappaa, toki aina voi purra vaikka ranteen auki, niin siksi epäilen ja kyllä tästä kunnollinen ja jos mahdollista myös julkinen tutkinta pitää tehdä. Paitsi siis jos on tappanut itsensä, niin sitten julkisuus ei tule kyseeseen. Ei kiinnosta vedot, minua kiinnostaa vaan, että tapaus selvitetään jääväämällä henkilöt jotka jollain tavalla ovat tuttuja pahoinpidellyn poliisin kanssa ja -kunnolla, sekä nostetaan syytteitä jos niin on käynyt kuin itse ounastelen tai sitten julkaistaan vain että tapaturma tms.
Oliko kuollut herra tutkintavankeudessa? Olin käsityksessä että hän oli vankeusvanki ja istui tuomiotaan Sörkässä. Liittymättä tähän tapaukseen, Suomessa vankilan eristyssellissä on ennenkin riistetty henki itseltä.

Jokaisesta kuolemasta suoritetaan Suomessa tutkinta. Jos epäillään rikoksen johtaneen kuolemaan, silloin kirjataan rikosilmoitus. Jos ei epäillä rikosta, silloin kirjataan sekalaisilmoitus ja tutkitaan kuolinsyytä. Tässäkin tapauksessa kuolleelle henkilölle suoritetaan obduktio ja oikeuslääkäri määrittää kuolinsyyn.

Tuskin tästä tutkinnasta tulee julkista. Jos tässä vaiheessa uutisoidaan jo että tapauksessa ei epäillä rikosta, se riittää ainakin mulle.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Oliko kuollut herra tutkintavankeudessa? Olin käsityksessä että hän oli vankeusvanki ja istui tuomiotaan Sörkässä. Liittymättä tähän tapaukseen, Suomessa vankilan eristyssellissä on ennenkin riistetty henki itseltä.

Jokaisesta kuolemasta suoritetaan Suomessa tutkinta. Jos epäillään rikoksen johtaneen kuolemaan, silloin kirjataan rikosilmoitus. Jos ei epäillä rikosta, silloin kirjataan sekalaisilmoitus ja tutkitaan kuolinsyytä. Tässäkin tapauksessa kuolleelle henkilölle suoritetaan obduktio ja oikeuslääkäri määrittää kuolinsyyn.

Tuskin tästä tutkinnasta tulee julkista. Jos tässä vaiheessa uutisoidaan jo että tapauksessa ei epäillä rikosta, se riittää ainakin mulle.

Varmasti on riistetty, mutta tapahtumasarja on vähintäänkin erikoinen. Tottakai poliisi ilmoittaa tässä vaiheessa, ettei epäillä rikosta, koska eivät ole millään tavalla asiaan vielä päässeet käsiksi. Mutta, ei siinä mitään, katsellaan miten käy.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Varmasti on riistetty, mutta tapahtumasarja on vähintäänkin erikoinen. Tottakai poliisi ilmoittaa tässä vaiheessa, ettei epäillä rikosta, koska eivät ole millään tavalla asiaan vielä päässeet käsiksi. Mutta, ei siinä mitään, katsellaan miten käy.
Mitä tarkoitat tuolla että "eivät ole millään tavalla asiaan vielä päässeet käsiksi"?
 
tutkintavankeudessa ei ole mitään, millä itsensä voisi tappaa, ... Paitsi siis jos on tappanut itsensä, niin sitten julkisuus ei tule kyseeseen.
Ei mitään? Ei voi vetää itseään haalareista kiikkuun? Ja pitäisi tehdä julkinen tutkinta - paitsi, jos todennäköisin ja totuudenmukainen on tapahtunut. Ja jos ei tehdä julkista, niin spekulaatiot koivulaaksoilta jatkuvat ja poliisia syyllistetään, ilman että voivat edes puolustautua. Näin se homma hienosti sujuu.

Vituttaa nämä idiootit, jotka luulevat osaavansa päätellä jotain tietämättä paskaakaan ja huutelevat suunapäänä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei mitään? Ei voi vetää itseään haalareista kiikkuun? Ja pitäisi tehdä julkinen tutkinta - paitsi, jos todennäköisin ja totuudenmukainen on tapahtunut. Ja jos ei tehdä julkista, niin spekulaatiot koivulaaksoilta jatkuvat ja poliisia syyllistetään, ilman että voivat edes puolustautua. Näin se homma hienosti sujuu.

Vituttaa nämä idiootit, jotka luulevat osaavansa päätellä jotain tietämättä paskaakaan ja huutelevat suunapäänä.

Miten vitussa sä vedät sementtilaatikossa ittes haalareilla kiikkuun? Yhtä vitun vähän sä tiedät tästä asiasta, siis tasan yhtä vitun vähän ja päättelet kuitenkin, että vetänyt itsensä kiikkuun haalareilla ja haukut kun joku muu miettii jotain muuta mahdollisuutta - Mihin vetänyt kiikkuun, kerro kun olet selkeästi tietoinen ja ilmeisesti näyttää olevan hemmetisti faktaa? Mua vituttaa tollaset, jotka eivät näe metsää puulta. Ja Dan Koivulaakso on mun mielestä perseestä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä oon kerran elämässäni ikävä kyllä ollut putkassa. Tein siellä tuota ajatusleikkiä, että mikäli nyt haluaisin itseni tappaa niin miten sen tekisin? Aikaa oli, koska eivät päästäneet minua herättyäni läheskään heti pois, vaan sain koputella ovea useampaankin kertaan.
Yksinkertaisinta olisi ollut mielestäni hirttää itseni jollain vaatekappaleella vesihanaan roikkumaan.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mä oon kerran elämässäni ikävä kyllä ollut putkassa. Tein siellä tuota ajatusleikkiä, että mikäli nyt haluaisin itseni tappaa niin miten sen tekisin? Aikaa oli, koska eivät päästäneet minua herättyäni läheskään heti pois, vaan sain koputella ovea useampaankin kertaan.
Yksinkertaisinta olisi ollut mielestäni hirttää itseni jollain vaatekappaleella vesihanaan roikkumaan.

Mä tunnen poliiseja, entisen vartija Riihimäeltä, rikollisia ja olen itsekin ollut putkassa muutaman kerran, olen kuullut ja nähnyt. Eristyssellissä ei ole mitään muuta kuin seinät, ovi ja neliönmallinen vessanpönttö. Lisäksi kun vanki on käyttäytynyt väkivaltaisesti varsinkin viranomaista kohtaan valvonta on tyyliin (tai pitäisi olla) 30 sekuntia vartijat paikalla. Ainoa tapa miten on tappanut itsensä, on se, että on purrut nopeasti molemmat valtimonsa käsistä auki tai lyönyt oman kurkkunsa lyttyyn.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Mä tunnen poliiseja, entisen vartija Riihimäeltä, rikollisia ja olen itsekin ollut putkassa muutaman kerran, olen kuullut ja nähnyt. Eristyssellissä ei ole mitään muuta kuin seinät, ovi ja neliönmallinen vessanpönttö. Lisäksi kun vanki on käyttäytynyt väkivaltaisesti varsinkin viranomaista kohtaan valvonta on tyyliin (tai pitäisi olla) 30 sekuntia vartijat paikalla. Ainoa tapa miten on tappanut itsensä, on se, että on purrut nopeasti molemmat valtimonsa käsistä auki tai lyönyt oman kurkkunsa lyttyyn.
Ootko istunut Sörkässäkin?

Kysyin sulta muuten toisenkin kysymyksen, mutta et vielä vastannut.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ootko istunut Sörkässäkin?

Kysyin sulta muuten toisenkin kysymyksen, mutta et vielä vastannut.

No jos olisinkin, niin millä tavalla se kuuluisi sinulle? Mutta en ole.

Eivät ole varmasti rynnänneet katsomaan videonauhoja, haastatelleet vartijoita ainakaan kovin syvällisesti varmaan ensimmäiset lausunnot otettu, oma kundi on teholla sen selvittämisessä on hommansa, monta asiaa tapahtunut n. vuorokauteen ja viikonloppu vaikka ei se toki estä, mutta uskon, että alottavat tutkinnan virka-aikana. Asiahan tutkitaan jokatapauksessa KRP:n toimesta kuten on ilmoitettu, eli jotain tutkittavaa asiassa on, mitä se sitten on, se nähdään myöhemmin.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
No jos olisinkin, niin millä tavalla se kuuluisi sinulle? Mutta en ole.
Kysyin siksi, koska minäkään en ole istunut Sörkässä. Sen takia minä en spekuloi siitä millä tavalla Sörkän eristyssellissä voi ottaa hengen itseltään. Ajattelin että jos olisit ollut Sörkän eristyssellissä voisit tietää siitä minua paremmin.

Eivät ole varmasti rynnänneet katsomaan videonauhoja, haastatelleet vartijoita ainakaan kovin syvällisesti varmaan ensimmäiset lausunnot otettu, oma kundi on teholla sen selvittämisessä on hommansa, monta asiaa tapahtunut n. vuorokauteen ja viikonloppu vaikka ei se toki estä, mutta uskon, että alottavat tutkinnan virka-aikana. Asiahan tutkitaan jokatapauksessa KRP:n toimesta kuten on ilmoitettu, eli jotain tutkittavaa asiassa on, mitä se sitten on, se nähdään myöhemmin.
"Eivät ole varmasti" ... "mutta uskon, että alottavat..." Joo selvä. Eli sulla ei ole faktaa mutta kirjoitat niin kuin olisi. Mä annan tän olla. Turha väitellä asiasta kun ollaan niin eri mieltä.

Hauskaahan tässä on se, että kun lopullinen vangin kuolinsyy julkistetaan, osa varmasti uskoo poliisin, syyttäjien, vanginvartijoiden ja oikeuslääkärin olevan salaliitossa keskenään.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kysyin siksi, koska minäkään en ole istunut Sörkässä. Sen takia minä en spekuloi siitä millä tavalla Sörkän eristyssellissä voi ottaa hengen itseltään. Ajattelin että jos olisit ollut Sörkän eristyssellissä voisit tietää siitä minua paremmin.

Eristyssellit vankiloissa ovat Suomessa käytännössä samanlaiset pönttö johon ei voi itseään hirttää ja seinät, ovi sekä nappi tilata vartija paikalle ja toinen nappi mistä juoda vettä seinästä.


"Eivät ole varmasti"
... "mutta uskon, että alottavat..." Joo selvä. Eli sulla ei ole faktaa mutta kirjoitat niin kuin olisi. Mä annan tän olla. Turha väitellä asiasta kun ollaan niin eri mieltä.

Hauskaahan tässä on se, että kun lopullinen vangin kuolinsyy julkistetaan, osa varmasti uskoo poliisin, syyttäjän, vanginvartijoiden ja oikeuslääkärin olevan salaliitossa keskenään.

No sen verran faktaa, että tiedän suunnilleen miten tuo homma tutkinnassa etenee.

Kuitenkin alkupointtini on se, että erittäin epämääräinen tilanne kaikkinensa ja siksi en itse osta tätä teki itsarin, koska se on tehotarkkailussa olevalle tuolla kopissa lähes mahdotonta, ellei siis tosiaan esim. lyönyt itseään kurkkuun tai repinyt koko kurkkua auki tai purrut käsiään auki, tosin tuossakin tilanteessa vartijat ovat hälytys tilassa ja heidän pitäisi olla nanosekunnissa paikalla, joten tuo käsien auki saaminenkaan ei oikein onnistu. Juoksemalla pää seinään tai oveen tai hakkaamalla päätään seinään/lattiaan, sillä pystyy itsensä myös tappamaan, se olisi noista vaihtoehdoista ehkä se ainut mikä onnistuisi varmimmin. Tuollaisesta silti jäisi itselle ennemmin mieleen se, että vartija on juoksuttanut kaverin muutamaan otteeseen seinää päin pää edellä, mutta nämä kaikki ainakin pitäisi kamerataltioinnista näkyä.

Mutta katsotaan miten käy ja olen valmis hyväksymään kyllä jos ihan selkeä syy löytyy, kuten olen valmis olemaan myös väärässä jos on onnistunut hirttämään itsensä johonkin kalsareihin niin aikamoinen Houdini on ollut, mutta olkoon sitten niin. Ja jos selitys tai selvitys on selkeä ja järkevän oloinen, niin ei minulle jää mitään salaliittoteoria puuskia siitä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mä tunnen poliiseja, entisen vartija Riihimäeltä, rikollisia ja olen itsekin ollut putkassa muutaman kerran, olen kuullut ja nähnyt. Eristyssellissä ei ole mitään muuta kuin seinät, ovi ja neliönmallinen vessanpönttö. Lisäksi kun vanki on käyttäytynyt väkivaltaisesti varsinkin viranomaista kohtaan valvonta on tyyliin (tai pitäisi olla) 30 sekuntia vartijat paikalla. Ainoa tapa miten on tappanut itsensä, on se, että on purrut nopeasti molemmat valtimonsa käsistä auki tai lyönyt oman kurkkunsa lyttyyn.
Itseasiassa yleisin tapa tappaa itsensä puremalla, on purra kieli poikki, löytyy isoja verisuonia. Kielen voi myös nielaista, jolloin tukehtuu. Jos jaloissa on voimaa, voi katkaista niskansa sitomalla solmun haalareista kaulaan ja toisen jalkoihin.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lienee täysin selvää tämän vangin saaneen vammoja kun on suorittanut pahoinpitelyä ja luultavammin on saanut hieman hyvää erottelutilanteessa ja tämän jälkeenkin. Erikoisempana pitäisin tilannetta ettei näin olisi tapahtunut.

Näillä asioilla tuskin on mitään tekemistä näiden jälkitilanteiden kanssa vaan herra on tehnyt omia johtopäätöksia ja juossut riittävän usein päin seinää. En myöskään pidä hirveän rangaistavana vaikka tämä toiminta olisi huomattu ja annettu toisen pontevasti jatkaa yrittämistä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kytät kosti ja sinisilmät ostaa vedätyksen. Hallelujaa.

Tässä tapauksessa yhteiskunta hyötyi poliisien ja vartioiden tekemästä taparikollisen murhasta, mutta onhan todennäköisimmän vaihtoehdon lakaiseminen maton alle järjen köyhyyttä. Tällä tarkoitan teitä arvon kirjoittajat. Fakta on, että itsensä tappaminen on eristyksissä ja tiukan valvonnan alla erittäin vaikeaa. Tätä ei tapahdu pelkästään amerikassa...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kytät kosti ja sinisilmät ostaa vedätyksen. Hallelujaa.

Tässä tapauksessa yhteiskunta hyötyi poliisien ja vartioiden tekemästä taparikollisen murhasta, mutta onhan todennäköisimmän vaihtoehdon lakaiseminen maton alle järjen köyhyyttä. Tällä tarkoitan teitä arvon kirjoittajat. Fakta on, että itsensä tappaminen on eristyksissä ja tiukan valvonnan alla erittäin vaikeaa. Tätä ei tapahdu pelkästään amerikassa...

Luulisi toisaalta, että tuo poliisin kauan kestänyt pahoinpitelykin on aika vaikeaa, mutta kuitenkin tapahtui.

Tämähän oli varsin yllätyksetön keissi, sekopää käyttäytyi sekopäisesti, no surprise there.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voit olla oikeassa, mutta kun näin lähellä oli tapahtumat ja tutkintavankeudessa ei ole mitään, millä itsensä voisi tappaa, toki aina voi purra vaikka ranteen auki, niin siksi epäilen ja kyllä tästä kunnollinen ja jos mahdollista myös julkinen tutkinta pitää tehdä. Paitsi siis jos on tappanut itsensä, niin sitten julkisuus ei tule kyseeseen.
Vai että tutkintavankeudessa ei ole mitään millä itsensä voisi tappaa?

Tv-sarjat ja omat mutuilut on erikseen, mutta ihan näin oikeassa elämässä tutkintavangilla on oikeus (kunhan tutkinta ei vaarannu) mm. televisioon, kahvinkeittimeen, radioon jne. Suihkussakin saa käydä ja partansa ajaa. Myös lääkkeillä itsensä tappaminen onnistuu suhteellisen helposti jos halua on.

Ja toden totta, myös puremalla ranteensa auki voi tappaa itsensä. Se vaatii tosin jo hieman yritystä. Olen itse henkilökohtaisesti ollut todistamassa ko. tapahtumaa. Hän ei tosin menehtynyt.

Jos henkilö haluaa tosissaan itsensä tappaa tutkintavankeudessa, oli se sitten poliisivankilassa tai vankilassa, niin se kyllä onnistuu helposti.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös