Väsyneet Kädet
Jäsen
Minäkin voin tästä Ck:n kanssa vedon lyödä. Paljonko? Tonni?Jos haluat, voidaan lyödä asiasta vetoakin.
Minäkin voin tästä Ck:n kanssa vedon lyödä. Paljonko? Tonni?Jos haluat, voidaan lyödä asiasta vetoakin.
Mä epäilen että poliisin kuulusteluhuoneessa pahoinpidellyt mies on vahingoittanut ihan itse itseään ja hän on aiheuttanut oman kuolemansa ihan yksin ilman ulkopuolista apua. Jos haluat, voidaan lyödä asiasta vetoakin.
Minäkin voin tästä Ck:n kanssa vedon lyödä. Paljonko? Tonni?
Oliko kuollut herra tutkintavankeudessa? Olin käsityksessä että hän oli vankeusvanki ja istui tuomiotaan Sörkässä. Liittymättä tähän tapaukseen, Suomessa vankilan eristyssellissä on ennenkin riistetty henki itseltä.Voit olla oikeassa, mutta kun näin lähellä oli tapahtumat ja tutkintavankeudessa ei ole mitään, millä itsensä voisi tappaa, toki aina voi purra vaikka ranteen auki, niin siksi epäilen ja kyllä tästä kunnollinen ja jos mahdollista myös julkinen tutkinta pitää tehdä. Paitsi siis jos on tappanut itsensä, niin sitten julkisuus ei tule kyseeseen. Ei kiinnosta vedot, minua kiinnostaa vaan, että tapaus selvitetään jääväämällä henkilöt jotka jollain tavalla ovat tuttuja pahoinpidellyn poliisin kanssa ja -kunnolla, sekä nostetaan syytteitä jos niin on käynyt kuin itse ounastelen tai sitten julkaistaan vain että tapaturma tms.
Oliko kuollut herra tutkintavankeudessa? Olin käsityksessä että hän oli vankeusvanki ja istui tuomiotaan Sörkässä. Liittymättä tähän tapaukseen, Suomessa vankilan eristyssellissä on ennenkin riistetty henki itseltä.
Jokaisesta kuolemasta suoritetaan Suomessa tutkinta. Jos epäillään rikoksen johtaneen kuolemaan, silloin kirjataan rikosilmoitus. Jos ei epäillä rikosta, silloin kirjataan sekalaisilmoitus ja tutkitaan kuolinsyytä. Tässäkin tapauksessa kuolleelle henkilölle suoritetaan obduktio ja oikeuslääkäri määrittää kuolinsyyn.
Tuskin tästä tutkinnasta tulee julkista. Jos tässä vaiheessa uutisoidaan jo että tapauksessa ei epäillä rikosta, se riittää ainakin mulle.
Mitä tarkoitat tuolla että "eivät ole millään tavalla asiaan vielä päässeet käsiksi"?Varmasti on riistetty, mutta tapahtumasarja on vähintäänkin erikoinen. Tottakai poliisi ilmoittaa tässä vaiheessa, ettei epäillä rikosta, koska eivät ole millään tavalla asiaan vielä päässeet käsiksi. Mutta, ei siinä mitään, katsellaan miten käy.
Ei mitään? Ei voi vetää itseään haalareista kiikkuun? Ja pitäisi tehdä julkinen tutkinta - paitsi, jos todennäköisin ja totuudenmukainen on tapahtunut. Ja jos ei tehdä julkista, niin spekulaatiot koivulaaksoilta jatkuvat ja poliisia syyllistetään, ilman että voivat edes puolustautua. Näin se homma hienosti sujuu.tutkintavankeudessa ei ole mitään, millä itsensä voisi tappaa, ... Paitsi siis jos on tappanut itsensä, niin sitten julkisuus ei tule kyseeseen.
Ei mitään? Ei voi vetää itseään haalareista kiikkuun? Ja pitäisi tehdä julkinen tutkinta - paitsi, jos todennäköisin ja totuudenmukainen on tapahtunut. Ja jos ei tehdä julkista, niin spekulaatiot koivulaaksoilta jatkuvat ja poliisia syyllistetään, ilman että voivat edes puolustautua. Näin se homma hienosti sujuu.
Vituttaa nämä idiootit, jotka luulevat osaavansa päätellä jotain tietämättä paskaakaan ja huutelevat suunapäänä.
Mä oon kerran elämässäni ikävä kyllä ollut putkassa. Tein siellä tuota ajatusleikkiä, että mikäli nyt haluaisin itseni tappaa niin miten sen tekisin? Aikaa oli, koska eivät päästäneet minua herättyäni läheskään heti pois, vaan sain koputella ovea useampaankin kertaan.
Yksinkertaisinta olisi ollut mielestäni hirttää itseni jollain vaatekappaleella vesihanaan roikkumaan.
Ootko istunut Sörkässäkin?Mä tunnen poliiseja, entisen vartija Riihimäeltä, rikollisia ja olen itsekin ollut putkassa muutaman kerran, olen kuullut ja nähnyt. Eristyssellissä ei ole mitään muuta kuin seinät, ovi ja neliönmallinen vessanpönttö. Lisäksi kun vanki on käyttäytynyt väkivaltaisesti varsinkin viranomaista kohtaan valvonta on tyyliin (tai pitäisi olla) 30 sekuntia vartijat paikalla. Ainoa tapa miten on tappanut itsensä, on se, että on purrut nopeasti molemmat valtimonsa käsistä auki tai lyönyt oman kurkkunsa lyttyyn.
Ootko istunut Sörkässäkin?
Kysyin sulta muuten toisenkin kysymyksen, mutta et vielä vastannut.
Kysyin siksi, koska minäkään en ole istunut Sörkässä. Sen takia minä en spekuloi siitä millä tavalla Sörkän eristyssellissä voi ottaa hengen itseltään. Ajattelin että jos olisit ollut Sörkän eristyssellissä voisit tietää siitä minua paremmin.No jos olisinkin, niin millä tavalla se kuuluisi sinulle? Mutta en ole.
"Eivät ole varmasti" ... "mutta uskon, että alottavat..." Joo selvä. Eli sulla ei ole faktaa mutta kirjoitat niin kuin olisi. Mä annan tän olla. Turha väitellä asiasta kun ollaan niin eri mieltä.Eivät ole varmasti rynnänneet katsomaan videonauhoja, haastatelleet vartijoita ainakaan kovin syvällisesti varmaan ensimmäiset lausunnot otettu, oma kundi on teholla sen selvittämisessä on hommansa, monta asiaa tapahtunut n. vuorokauteen ja viikonloppu vaikka ei se toki estä, mutta uskon, että alottavat tutkinnan virka-aikana. Asiahan tutkitaan jokatapauksessa KRP:n toimesta kuten on ilmoitettu, eli jotain tutkittavaa asiassa on, mitä se sitten on, se nähdään myöhemmin.
Kysyin siksi, koska minäkään en ole istunut Sörkässä. Sen takia minä en spekuloi siitä millä tavalla Sörkän eristyssellissä voi ottaa hengen itseltään. Ajattelin että jos olisit ollut Sörkän eristyssellissä voisit tietää siitä minua paremmin.
"Eivät ole varmasti"
... "mutta uskon, että alottavat..." Joo selvä. Eli sulla ei ole faktaa mutta kirjoitat niin kuin olisi. Mä annan tän olla. Turha väitellä asiasta kun ollaan niin eri mieltä.
Hauskaahan tässä on se, että kun lopullinen vangin kuolinsyy julkistetaan, osa varmasti uskoo poliisin, syyttäjän, vanginvartijoiden ja oikeuslääkärin olevan salaliitossa keskenään.
Itseasiassa yleisin tapa tappaa itsensä puremalla, on purra kieli poikki, löytyy isoja verisuonia. Kielen voi myös nielaista, jolloin tukehtuu. Jos jaloissa on voimaa, voi katkaista niskansa sitomalla solmun haalareista kaulaan ja toisen jalkoihin.Mä tunnen poliiseja, entisen vartija Riihimäeltä, rikollisia ja olen itsekin ollut putkassa muutaman kerran, olen kuullut ja nähnyt. Eristyssellissä ei ole mitään muuta kuin seinät, ovi ja neliönmallinen vessanpönttö. Lisäksi kun vanki on käyttäytynyt väkivaltaisesti varsinkin viranomaista kohtaan valvonta on tyyliin (tai pitäisi olla) 30 sekuntia vartijat paikalla. Ainoa tapa miten on tappanut itsensä, on se, että on purrut nopeasti molemmat valtimonsa käsistä auki tai lyönyt oman kurkkunsa lyttyyn.
Tässä menet taas metsään. Minä tiedän tästä tapauksesta enemmän kuin julkisuuteen on kerrottu ja siksi minun ei tarvitse spekuloida.Yhtä vitun vähän sä tiedät tästä asiasta, siis tasan yhtä vitun vähän
Ohhoh. Kylläpä oli suuri yllätys. Harmi ettei käyttäjä Ck lyönyt vetoa.
Varmaan poliisi pakottanut. Ei voi olla muuta. Kyllähän sattumat ovat vain liian sopivia.
Tuosta kirjoituksesta kun ottaa paskan pois, niin eipä jää kuin välimerkit. Ja nekin silloin turhia. Nämä oman elämänsä dankoivulaaksot jaksavat uskoa kuvitelmiinsa tietämättä rahtustakaan todellisuudesta.Kytät...
Kytät kosti ja sinisilmät ostaa vedätyksen. Hallelujaa.
Tässä tapauksessa yhteiskunta hyötyi poliisien ja vartioiden tekemästä taparikollisen murhasta, mutta onhan todennäköisimmän vaihtoehdon lakaiseminen maton alle järjen köyhyyttä. Tällä tarkoitan teitä arvon kirjoittajat. Fakta on, että itsensä tappaminen on eristyksissä ja tiukan valvonnan alla erittäin vaikeaa. Tätä ei tapahdu pelkästään amerikassa...
Vai että tutkintavankeudessa ei ole mitään millä itsensä voisi tappaa?Voit olla oikeassa, mutta kun näin lähellä oli tapahtumat ja tutkintavankeudessa ei ole mitään, millä itsensä voisi tappaa, toki aina voi purra vaikka ranteen auki, niin siksi epäilen ja kyllä tästä kunnollinen ja jos mahdollista myös julkinen tutkinta pitää tehdä. Paitsi siis jos on tappanut itsensä, niin sitten julkisuus ei tule kyseeseen.
Ilta-Sanomien jutussa ( Vakavia vammoja päähän – pahoinpidelty poliisi oli tavannut vangin kerran aikaisemmin - Kotimaa - Ilta-Sanomat ) kerrottiin, että ko henkilö oli matkasellissä. Ei aavistustakaan mikä on matkaselli, mutta ei se kuulosta eristyksissä ololta.. Fakta on, että itsensä tappaminen on eristyksissä ja tiukan valvonnan alla erittäin vaikeaa. Tätä ei tapahdu pelkästään amerikassa...