Suomen poliisi kriisissä?

  • 652 587
  • 5 577

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ai että väkivalta- ja taparikollinen sekä useasti vankilassa ollut järkytti, kun pisti poliisin lähes lihoiksi? Niin varmaan.

Njaa,mulla ei oikein ole mielipidettä siihen, mitä tapahtui, mutta eipä se juuri yllätä, jos taustalta paljastuu mielenterveysongelmia, maanisdepressivisyyttä tms. ja siten myös halukkuutta vaikkapa hirttää itsensä.

Itse uutisointi on hyvin samantyyppinen, kuin monesti itsemurhissa tai niiden yrityksissä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mulle tuli tuosta mieleen ensialkuun, että olisiko yrittänyt itsemurhaa.....

Sama. Huumehöyryissä melkein tappoi poliisin ja kun todellisuus valkeni tripin jälkeen totesi katsovansa murhan yrityksestä 8 vuoden kakkua vanhojen päälle. Sellissä lakanat kiinni johonkin ja kaulakiikkuun, josta sitten joku pelasti kuolemaa ennen mutta aivovamman jälkeen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sama. Huumehöyryissä melkein tappoi poliisin ja kun todellisuus valkeni tripin jälkeen totesi katsovansa murhan yrityksestä 8 vuoden kakkua vanhojen päälle. Sellissä lakanat kiinni johonkin ja kaulakiikkuun, josta sitten joku pelasti kuolemaa ennen mutta aivovamman jälkeen.

Jep. Ehdinkin jo kommentoida tätä tuossa yllä vähän lisää...

Edit. Murha.infossa näemmä samaten vähän spekuloidaan itsemurha-yrityksen mahdollisuudella...
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ja sinne meni.

Ylikonstaapelin murhan yrityksestä epäilty mies kuoli viime yönä sairaalassa.

Keskusrikospoliisi kertoo asiasta Twitterissä.

Tapauksessa ei epäillä rikosta.

Kuolemansyyntutkinnan tekee keskusrikospoliisi.
 

A Siente

Jäsen
Jos olisi itsemurha, niin olisihan poliisi sen tiedotteessaan kertonut. Nyt ovat paskat housussa, kun tuli kostoreissulla hakattua vanki kuoliaaksi. Kyllähän näitä tapahtuu, mutta ei niitä mediaan asti päästetä. Toki tuskin yhteiskunta menetti mitään ja hakatulle poliisille voimia ja kaikkea hyvää.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos olisi itsemurha, niin olisihan poliisi sen tiedotteessaan kertonut. Nyt ovat paskat housussa, kun tuli kostoreissulla hakattua vanki kuoliaaksi. Kyllähän näitä tapahtuu, mutta ei niitä mediaan asti päästetä. Toki tuskin yhteiskunta menetti mitään ja hakatulle poliisille voimia ja kaikkea hyvää.

Ei olisi sanonut, kun tiedotteessa sanotaan että "ei epäillä rikosta" niin kyseessä on joko sairaskohtaus tai itsemurha. Itsemurhaa ei näissä tiedotteissa kerrota noin yleisesti.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä noita taida paljon työttömänä olla, kun syyskuusssa uutisoitiin, että työttömänä on 30 poliisia ja nekin kaikki omasta halustaan.

Lähde ylen juttu: "Töitä on tarjolla kaikille halukkaille" – työttömyys katosi äkkiä kokonaan yhdeltä alalta Suomessa | Yle Uutiset | yle.fi

Pahoittelut vanhaan viestiin vastaamisesta mutta osui vasta nyt silmiin.

Tuo tilasto kertoo ainoastaan poliisin koulutuksen saaneiden työllisyydestä, ei onko nämä virassa poliisina. Tälläkään hetkellä ei määräaikaisia kummempia (sekä turvapaikkapuhuttelut) virkoja juurikaan vanhemmalle konstaapelille ole tarjolla ja osa valitettavasti ei ole valmis muuttamaan useamman sadan kilometrin päähän muutaman kuukauden tai vuoden määräaikaisen työsopimuksen perässä vaan jatkaa nykyisissä töissään.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tietääkseni eristyssellissä ei ole mitään millä voisit itsesi tappaa, muuta kun hakkaamalla omaa päätä seinään, mitä kovasti epäilen.

Ja vuoden poliisi, huumeyksikön entinen päällikkö Jari Aarniokin on mielestäni syytön, mitä nyt olen sattunut seuraamaan.

Ihan liian selkeä syy-seuraus tässä taustalla.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Lakanat? Kaipa ne saa johkii sen verran et saa ittensä kiikkumaan.

Mun käsittääkseni siellä ei ole niitä ainakin mitä katsoin silloin vankilasta kertovaa sarjaa jos muista oikein. Eli ihan perus betonikoppi täysin sänkynä sellainen tatami matto, kuten putkassa, joissa olen muutaman kerran vieraillut.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tietääkseni eristyssellissä ei ole mitään millä voisit itsesi tappaa, muuta kun hakkaamalla omaa päätä seinään, mitä kovasti epäilen.

Lakanat? Kaipa ne saa johkii sen verran et saa ittensä kiikkumaan.

Eipä taida lakanoita olla jos kerta oli erityssellissä.

Noh, kyllä niitä keinoja löytyy, vaatteista saa ainakin tehtyä kaikennäköistä.

Tai sitten tää heebo sai jonkun slaagin.

Ottaen huomioon kaikki case-Aarniot yms. niin kaikki tietävät tämän kaltaisten tapahtumien olevan suurennuslasin alla joten tuskinpa siellä ollaan mitään kostoa toteutettu.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Hyvä ystävämme ja ansioitunut yhteiskuntakriitikko Dan Koivulaakso liekittää odotetulla tavalla Twitterissä aiheeseen liittyen:

Dan Koivulaakso: Epäilläänkö poliisia yhtä vähän kuin mielenosoittajan ampumisesta 6.12. jonka labra sit myöhemmin kuitenkin totesi tapahtuneen? (linkki twiittiin)
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Eipä taida lakanoita olla jos kerta oli erityssellissä.

Noh, kyllä niitä keinoja löytyy, vaatteista saa ainakin tehtyä kaikennäköistä.

Tai sitten tää heebo sai jonkun slaagin.

Ottaen huomioon kaikki case-Aarniot yms. niin kaikki tietävät tämän kaltaisten tapahtumien olevan suurennuslasin alla joten tuskinpa siellä ollaan mitään kostoa toteutettu.

Kyllä ja omalta kohdaltanikin, tosin ei kovin pahaa käsittelyä, mutta tuttuja on painettu turpaan, hakattu päätä seinään, pampulla jalkapohjiin yms. näitä tapahtuu koko ajan. Myös kaveriltani joka on ollut Riihimäellä vanginvartijana, olen kuullut juttuja, eli se jätkä on saanut runtua ja ihan mitä tahansa sen jälkeen kun saatu poliisin kimpusta irti, eli kuristettu, väännelty, käännelty, heitelty ja hakattu päätä seinään tyyliin (oho, kaveri lipsahti). Nää on oikeesti yleisiä ja perusjuttuja, mutta nyt vielä varmaan vielä kovemmalla otteella koulutettu ja kuolo korjasi.

Ja siis nyt en tässä siis puolustele tätä poliisin hakkaajaa, kerron vaan tosiasioita.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tuskinpa on draamaa tiedossa.

Itse taas uskon, että tästä tulee suurempaakin draamaa. Pienemmistäkin asioista on vain pelkkä känninen putkaan joutuja saanut osumaa ja pahasti. Kuten eräs ystäväni joka 15 vuotiaana joutui putkaan ja kännipäissään tämä silloin n. 160cm pitkä ruipelo huitaisi poliisia päähän (okei, tyhmää). Poliisi vastasi tähän väkivaltaisesti ensin kurkusta kuristaen kaataen pojan maahan ja sitten 3 kertaa naama lyötiin sementtiin ja hierottiin siinä vittuilujen kera. Ja uskon, että sekä tiedän, että vanginvartijoilla on vielä pienempi lanka kun antavat palaa. Silloin on vastassa kuitenkin aikuinen ja tässä vielä kuolemanporteille hakattun poliisin pahoinpitelijä ja pitkäaikais vanki.

Toivon, että tutkimuksesta jäävätään vähäisetkin tunnettuus suhteet ja asia tulee niin julkiseksi kuin vain mahdollista. Ja tästä nousee vielä kohu aivan varmasti, ihan pelkästään todennäköisyyksiä ajatellen tällaiset tapahtumat vuorokauden sisään, niin ei hemmetti. Siis edelleenkin, liian selkeä Syy-Seuraus!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Eiköhän todennäköisin tapahtumakulku ole, että vanki on kamapäissään hyökännyt poliisin kimppuun ja pohdittuaan sitten seurauksia eristyksissä päättänyt tappaa itsensä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Spekuloida saa ja twitterissä näyttää porukka mehuissaan jo vievän poliisia tuomiolle. Pettymys teille poliisia vihaaville, mutta tästä(kään) ette juhlimaan pääse. Itsemurhia ei tiedoteta erikseen, eikä siihen syytä ole. Rikosta ei ole tapahtunut.

Poliisin vihaaja? Mistä päättelet, että olen poliisin vihaaja? Todennäköisyydet ei kohtaa tässä ja siksi tässä on paljon hämärää. Poliisissakin on kusipäitä, kuten vanginvartijoissakin ja kun lynkkausmieliala pääsee vielä valloilleen, niin se vahvistaa tätä asiaa. Tästähän on joku koekin tehty, missä tavallisista ihmisistä toisista tehtiin vankeja ja toisista vanginvartijoita ja aika hulluksi meni vanginvartijoiksi valittujen toiminta, kyseisesta aiheesta myös muutama elokuva tehty.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Poliisin vihaaja? Mistä päättelet, että olen poliisin vihaaja? Todennäköisyydet ei kohtaa tässä ja siksi tässä on paljon hämärää. Poliisissakin on kusipäitä, kuten vanginvartijoissakin ja kun lynkkausmieliala pääsee vielä valloilleen, niin se vahvistaa tätä asiaa. Tästähän on joku koekin tehty, missä tavallisista ihmisistä toisista tehtiin vankeja ja toisista vanginvartijoita ja aika hulluksi meni vanginvartijoiksi valittujen toiminta, kyseisesta aiheesta myös muutama elokuva tehty.
"Poliisissakin on kusipäitä" - joo totta. "Kuten vanginvartijoissakin" - joo totta. Johtopäätös: sen täytyy olla todennäköisempää että kytät ja pamput ovat tappaneet poliisin pahoinpidelleen herran kuin että herra olisi vahingoittanut itseään!

Foliohattua tiukemmin päähän ja lisää kakkaa housuun!
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
"Poliisissakin on kusipäitä" - joo totta. "Kuten vanginvartijoissakin" - joo totta. Johtopäätös: sen täytyy olla todennäköisempää että kytät ja pamput ovat tappaneet poliisin pahoinpidelleen herran kuin että herra olisi vahingoittanut itseään!

Foliohattua tiukemmin päähän ja lisää kakkaa housuun!

Ja Jari Aarnio on valittu vuoden poliisiksi. Luuletko, että väitän tai olenko sanonut, että tappanut tahallaan? Mielestäni kuitenkin erittäinkin hyvin mahdollista, mutta katsotaan, voin ja saan olla väärässä. Mitä tulee foliohattuun, sulla se foliohattu on ilmeisesti päässä kesät talvet, paksuna ja syvällä. Itse en käytä, kiitos vaan.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Ja Jari Aarnio on valittu vuoden poliisiksi.
Olet aivan oikeassa!

Luuletko, että väitän tai olenko sanonut, että tappanut tahallaan?
En luule. Et ole sanonut näin.

Mitä tulee foliohattuun, sulla se foliohattu on ilmeisesti päässä kesät talvet, paksuna ja syvällä. Itse en käytä, kiitos vaan.
Ei ole foliohattua päässä, mutta kakkaa mulla on housussa kesät ja talvet.

Mä epäilen että poliisin kuulusteluhuoneessa pahoinpidellyt mies on vahingoittanut ihan itse itseään ja hän on aiheuttanut oman kuolemansa ihan yksin ilman ulkopuolista apua. Jos haluat, voidaan lyödä asiasta vetoakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös