Suomen poliisi kriisissä?

  • 649 996
  • 5 577

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Sieltähän se tuli vastaus katupartioihin niiltä jotka asioista tietää. Poliisilla ei ole voimavaroja näkyä kadulla ja vielä vähemmän jatkossa. Tarvitaan vapaaehtoisia lisäsilmiä kadulle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ohjelmassa vain kierrokset kovenee. Nyt naistoimittaja rinnasti Paateron toiveen kansalaisaktiivisuudesta Stasin urkkijoihin DDR:ssä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tämä ohjelma päihittää jo kummelin...
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Nyt jo toimittajaakin hävettää...
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tämä ohjelma päihittää jo kummelin...
Miksi kukaan ei kertonut minulle, että tällainen viikon naurupaketti on tulossa. Popcornit on jo uunissa ja odotan, että ohjelma pamahtaa Yle Areenaan.

Muistaako kukaan, että onko Ylen naistoimittajista kukaan koskaan kunnolla onnistunut yhdessäkään keskusteluohjelmassa? Ei vaan tule yhtään ketään mieleen. Toki lähetyksen sekunniksi avattuani havaitsin miestoimittajan, joten tämähän saattaa jopa päästä Kummeli-tasolle. Toivottavasti ainakin.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kansanedustaja ei ole mitään mieltä mistään. Äänestäisin.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Miksi kukaan ei kertonut minulle, että tällainen viikon naurupaketti on tulossa. Popcornit on jo uunissa ja odotan, että ohjelma pamahtaa Yle Areenaan.

Muistaako kukaan, että onko Ylen naistoimittajista kukaan koskaan kunnolla onnistunut yhdessäkään keskusteluohjelmassa? Ei vaan tule yhtään ketään mieleen.

Huomenna tämän ilmeisesti pystyy katsomaan uusintana.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten nuo vieraat valikoidaan näihin suoriin lähetyksiin? Siis tarkoitan lähinnä noita aktivisteja ja muita ei meritoituneita vieraita. Ei tainnut mennä valinnat tällä kertaa ihan putkeen.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
"Poliisi ja armeija ovat valtion väkivaltamonopoleja" -Sippo Kähmi.

Mitä sieniä tuo jannu on syönyt?
Mitäs vikaa tuossa lausunnossa oli? Itse asiassa koko tuohon liittyvä pätkä oli ensimmäinen Kähmin lausunto, jossa oli mitään päätä tai häntää.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ja asiaan. Täydennyspoliiseja ei todellakaan pidä ottaa käyttöön, vaikka nyt on ilmoitettu, että seuraavan viiden vuoden aikana poliisin virkoja vähennetään noin 800:lla. Ajetaan sitten ne keikat mihin ehditään, mutta nuo täydennyspoliisit eivät ole ratkaisu siihen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Huomenna tämän ilmeisesti pystyy katsomaan uusintana.
Yleensä tällaiset live-ohjelmat tulevat nettiin katsottavaksi ohjelman loppumisen jälkeen lisättynä ohjelman pituudella. Eli tunnin pituisen ohjelman näkee Areenasta noin tunnin ohjelman loppumisen jälkeen. Odotan siis tänään yhdeltätoista Kummelin versiota vuodelta 2016.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja asiaan. Täydennyspoliiseja ei todellakaan pidä ottaa käyttöön, vaikka nyt on ilmoitettu, että seuraavan viiden vuoden aikana poliisin virkoja vähennetään noin 800:lla. Ajetaan sitten ne keikat mihin ehditään, mutta nuo täydennyspoliisit eivät ole ratkaisu siihen.

Olen usein miettinyt, mihin erilaisissa toimistotöissä tarvitaan poliisikoulutusta. Täytyy myöntää, etten tunne organisaatiota käytännössä lainkaan, mutta erilaisia lupia hakiessa on joskus tullut mietittyä, että miksi tiskin toisella puolella istuu poliisi.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Yleensä ohjelmat tulevat nettiin katsottavaksi ohjelman loppumisen jälkeen lisättynä ohjelman pituudella . Eli tunnin pituisen ohjelman näkee Areenasta noin tunnin ohjelman loppumisen jälkeen. Odotan siis tänään yhdeltätoista Kummelin versiota vuodelta 2016.

OK. Mutta tämä kannattaa katsoa...
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja asiaan. Täydennyspoliiseja ei todellakaan pidä ottaa käyttöön, vaikka nyt on ilmoitettu, että seuraavan viiden vuoden aikana poliisin virkoja vähennetään noin 800:lla. Ajetaan sitten ne keikat mihin ehditään, mutta nuo täydennyspoliisit eivät ole ratkaisu siihen.
Tästä täysin samaa mieltä. Yksityinen turvallisuusala voisi omalta taholtaan hieman vapauttaa poliisin resursseja sillä, että esim. näpistys-tapauksissa ei tarvitsisi poliisin resursseja kuormittaa, vaan sen laputuksen voisi hoitaa vaikkapa myymälävartija. Vaatisi kylläkin lakipykälien tarkistuksia tämä. Lisäksi voisi järjestyksenvalvojia käyttää enemmän vaikkapa kaupunkien puisto- yms. kokoontumispaikoilla.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Olen usein miettinyt, mihin erilaisissa toimistotöissä tarvitaan poliisikoulutusta. Täytyy myöntää, etten tunne organisaatiota käytännössä lainkaan, mutta erilaisia lupia hakiessa on joskus tullut mietittyä, että miksi tiskin toisella puolella istuu poliisi.

Eipä siellä kovinkaan usein taida poliisi istua, vaan pääsääntöisesti toimisto henkilokuntaan kuuluva henkilö. Ainakaan itse en tiedä yhtään poliisihenkilöä, joka olisi lupa/palvelupuolella tiskillä asiakkaita palvelemassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä siellä kovinkaan usein taida poliisi istua, vaan pääsääntöisesti toimisto henkilokuntaan kuuluva henkilö. Ainakaan itse en tiedä yhtään poliisihenkilöä, joka olisi lupa/palvelupuolella tiskillä asiakkaita palvelemassa.

Ok, olen mopokortteja hakiessani yhdistänyt virkailijan poliisiin vaatetuksen perusteella.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tästä täysin samaa mieltä. Yksityinen turvallisuusala voisi omalta taholtaan hieman vapauttaa poliisin resursseja sillä, että esim. näpistys-tapauksissa ei tarvitsisi poliisin resursseja kuormittaa, vaan sen laputuksen voisi hoitaa vaikkapa myymälävartija. Vaatisi kylläkin lakipykälien tarkistuksia tämä. Lisäksi voisi järjestyksenvalvojia käyttää enemmän vaikkapa kaupunkien puisto- yms. kokoontumispaikoilla.

Tuostakin samaa mieltä, ja tuon lisäksi ainakin kolarit pitäisi ottaa pois poliisilta. Varsinkin, kun tällä hetkellä kolareissa poliisi palvelee vain vakuutusyhtiötä, joka ei ole millään tavalla velvollinen noudattamaan poliisin tekemää ratkaisua kolaripaikalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Rupesin innokkaasti katsomaan A-Talkia viestitulvan perusteella, mutta eihän tässä tapahdu yhtään mitään. Siirrytäänpä aavistuksen mielenkiintoisempiin ohjelmiin.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Rupesin innokkaasti katsomaan A-Talkia viestitulvan perusteella, mutta eihän tässä tapahdu yhtään mitään.
Minäkin katsoin ohjelman viimeiset 20 minuuttia Jatkoajan keskustelun innoittamana, mutta ei tuo keskustelu minussa kummoisia tunteita herättänyt. Ehkä olisi pitänyt olla poliisi, että siitä olisi innostunut.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minäkin katsoin ohjelman viimeiset 20 minuuttia Jatkoajan keskustelun innoittamana, mutta ei tuo keskustelu minussa kummoisia tunteita herättänyt. Ehkä olisi pitänyt olla poliisi, että siitä olisi innostunut.

Tai poliisin asiakas itsenäisyyspäivisin.

Minä en nauranut Kähmille, mutta muistin taas, miksi en lue iltapäivälehtiä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minäkin katsoin ohjelman viimeiset 20 minuuttia Jatkoajan keskustelun innoittamana, mutta ei tuo keskustelu minussa kummoisia tunteita herättänyt. Ehkä olisi pitänyt olla poliisi, että siitä olisi innostunut.

Poliisi tai krooninen mielensäpahoittaja. Minä en ymmärrä ylipäätään sitä miksi jotkut ketjut muuttuvat liveseurannaksi jos jossain keskusteluohjelmassa sanotaan jotain mistä joku vetää herneen klyyvariin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös