Suomen poliisi kriisissä?

  • 651 303
  • 5 577
Tuskin tuolla kaikki ovat anarkisteja olleet, eiköhän mukana ole ollut myös ihmisiä, jotka ovat tulleet katsomaan mielestään hyvää räppikeikkaa. Itse olisin ollut paikalla elleivät muut kiireet olisi pitäneet muualla. En kuitenkaan lue itseäni minkäänsortin anarkistiksi.
No hyvin samanhenkistä. Ja normaali ihminen ymmärtää lähteä poliisin käskiessä. Anarkistit jäävät pullikoimaan. Ja tuolla mistään hyvästä räpistä ole tietoakaan, sekin kertoo jo anarkistisuudesta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Silminnäkijöiden.. Eli mukanaolleiden. Perinteinen "mitään emme tehneet". Kuten rattijuopotkaan eivät koskaan ole mitään juoneet.

Mitä helvettiä nyt taas? Mikä sinulle kelpaa silminnäkijäksi jos paikalla ollut ei kelpaa? Olen itsekin joskus ollut erilaisissa tapahtumasarjoissa silminnäkijä mutta nyt selvisikin että olen jäävi todistamaan mitään sillä olenkin ollut mukana. Uskomattomia dorkia tännekin on kirjoitusluvat saaneet.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tuskin tuolla kaikki ovat anarkisteja olleet, eiköhän mukana ole ollut myös ihmisiä, jotka ovat tulleet katsomaan mielestään hyvää räppikeikkaa. Itse olisin ollut paikalla elleivät muut kiireet olisi pitäneet muualla. En kuitenkaan lue itseäni minkäänsortin anarkistiksi.

Tässäkin näkee miten kyseisen nimimerkin omat ennakkoluulot ohjaavat hänen keskustelua. Taitaa olla aika turha hänen kanssaan tätä jatkaa. Ei ole ollut paikalla mutta tietää kyllä että ei ole ollut silminnäkijöitäkään, ainoastaan osallisia. Jos onkin ollut niin näkemättä tietää että vähintään saman henkisiä.
 
Mitä helvettiä nyt taas? Mikä sinulle kelpaa silminnäkijäksi jos paikalla ollut ei kelpaa? Olen itsekin joskus ollut erilaisissa tapahtumasarjoissa silminnäkijä mutta nyt selvisikin että olen jäävi todistamaan mitään sillä olenkin ollut mukana. Uskomattomia dorkia tännekin on kirjoitusluvat saaneet.
Kelpaa toki. Ei vain kovin objektiiviseksi sellaiseksi. Vähän niin kuin kysyisi Suvi Auviselta kummat ovat oikeassa, poliisit vai anarkistit. Viimeisestä lauseesta olen ehdottomasti samaa mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kelpaa toki. Ei vain kovin objektiiviseksi sellaiseksi. Vähän niin kuin kysyisi Suvi Auviselta kummat ovat oikeassa, poliisit vai anarkistit. Viimeisestä lauseesta olen ehdottomasti samaa mieltä.

Siis kerro nyt miten helvetissä sä arvioit näiden silminnäkijöiden objektiivisuutta? Ainakin mä sain tuosta sellaisen käsityksen että ainakin tämä ensimmäinen tuli paikalle silloin kun alkoi tapahtumaan. Ei ollut kuuntelemassa sitä "paskaa räppiä" siellä. Mihin epäilyksesi perustuvat?
 
Siis kerro nyt miten helvetissä sä arvioit näiden silminnäkijöiden objektiivisuutta? Ainakin mä sain tuosta sellaisen käsityksen että ainakin tämä ensimmäinen tuli paikalle silloin kun alkoi tapahtumaan. Ei ollut kuuntelemassa sitä "paskaa räppiä" siellä. Mihin epäilyksesi perustuvat?
Yleisellä elämänkatsomuksella. Ainahan voi sanoa mitä tahansa. Luotan enemmän poliisin raporttiin asiasta. Heitä ei tosin ole haastateltu silminnäkijöinä, miksei?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Yleisellä elämänkatsomuksella. Ainahan voi sanoa mitä tahansa. Luotan enemmän poliisin raporttiin asiasta. Heitä ei tosin ole haastateltu silminnäkijöinä, miksei?

Eli mutulla ja ennakkoluuloillasi. Sitähän minäkin. Nostan hattua sinun objektiivisuudelle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ahahaha Anarkot vähän leikkii anarkiaa ja sitten tulee isompi ja kovempi ja näyttää mitä anarkia onkaan ja jo ollaan demokraattisen yhteiskunnan joka helvetin lööppiin itkemässä, kun onkin väärin kohdeltu. Eikö se anarkia kelpaakkaan? Kyynel, tällä kertaa kirjaimellisesti, hihii.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ahahaha Anarkot vähän leikkii anarkiaa ja sitten tulee isompi ja kovempi ja näyttää mitä anarkia onkaan ja jo ollaan demokraattisen yhteiskunnan joka helvetin lööppiin itkemässä, kun onkin väärin kohdeltu. Eikö se anarkia kelpaakkaan? Kyynel, tällä kertaa kirjaimellisesti, hihii.
Toivottavasti tällainen ajattelu ei ole pesiytynyt virkavallan keskuuteen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Lienee sekä poliisin että asiakkaan oikeusturvan kannalta parempi että poliisit kuvaavat action kameroilla nämä episodit. Siinä saisi yhden lähteen muiden joukkoon kun aletaan selvittelemään mitä on tapahtunut.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Lienee sekä poliisin että asiakkaan oikeusturvan kannalta parempi että poliisit kuvaavat action kameroilla nämä episodit. Siinä saisi yhden lähteen muiden joukkoon kun aletaan selvittelemään mitä on tapahtunut.
veikkaan että tämä ei anarkisteille kävisi, sillä sehän olisi askel kohti poliisivaltiota. Ja jos noita saisi vielä julkaista, niin sehän ikävästi saattaisi muokata ihmisten asenteita.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Lienee sekä poliisin että asiakkaan oikeusturvan kannalta parempi että poliisit kuvaavat action kameroilla nämä episodit. Siinä saisi yhden lähteen muiden joukkoon kun aletaan selvittelemään mitä on tapahtunut.

Paskat. Eiköhän vaan luoteta poliisiin. Luottamus on ylivoimaisesti kustannustehokkain kontrolliväline.

Noiden kuvaaminen poliisin toimesta olisi älytöntä. Olisi vaan anarkisteille enemmän särjettävää irtainta tarjolla.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Rohkenen epäillä.
Ei tarvitse kuin seurata kommentointia tämän tapauksen uutisoinnista. Ei näy ensimmäistäkään anarkojen toimintaa puolustelevaa kommenttia. Kuten ei näkynyt viime Itsenäisyyspäivänäkään, eikä aiemmissa Kiekkovierastapahtumissa yms.

Kannattaisi hyväksyä se fakta että olette jopa alempaa roskasakkia tässä maassa kuin ne paljon parjatut natsit ja SOO:t.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
veikkaan että tämä ei anarkisteille kävisi, sillä sehän olisi askel kohti poliisivaltiota. Ja jos noita saisi vielä julkaista, niin sehän ikävästi saattaisi muokata ihmisten asenteita.

Anarkistien mielipiteitä ei liene kysytty myöskään näiden kaasuaseiden käyttöön otosta joten tuskin tässäkään asiassa. Väittäisin että kamerat toisivat puolin ja toisin enemmän turvallisuuden tunnetta kuin parjatut kaasuaseet. @Sanainen arkku asian laita on niin etten minä suostu mihinkään auktoriteettiin tai tahoon täysin kritiikittömästi uskoa. Toki esittämälläsi ajatusmallilla voitaisiin miettiä että samallahan säästettäisiin valtavat määrät oikeudenkäynneistä johtuvia kuluja. Luotetaan vaan poliisiin, paskat muusta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tarvitse kuin seurata kommentointia tämän tapauksen uutisoinnista.
Tämä onkin jännä kun täälläkin julistetaan kuinka esim. Yle ja Helsingin Sanomat ovat yksinomaan vihervassareiden hallussa olevia medioita,jotka haluavat poliiseja ja yleistä järjestystä koko ajan vastustaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toivottavasti tällainen ajattelu ei ole pesiytynyt virkavallan keskuuteen.
Luuletko sinä, että poliisi on mielipiteetön robotti? Se, on täysin eri asia, kuin se, että miten poliisi toimii työssään ja noudattaa siellä lakiin kirjoitettuja asioita. Ne kun kuuluvat oikeusvaltion periaatteisiin, tämä ei toki ole anarkistin ja anarkian tavoite, mutta meidän valtiomme periaate se on. Poliisi saa kyllä omata vaikka mitä mielipiteitä, mutta ne ei saa näkyä työssä, kuten ei saa näkyä ne myöskään esim. lääkärin tai kirurginkaan töissä, tai sen ambulanssin mukana ekana paikalle tulevan sairaanhoitajan, tai palomiehen jne. Siksi meillä on olemassa lait näitä asioita varten. Tätähän ei anarkistit halua, vaan he haluavat vapautta jada jada, no nyt saivat tuta sitä "vapautta", eli voimakkain määrää, ei ollutkaan enää niin kivaa ja sitten yhtäkkiä taas kelpaakin se oikeusvaltio, missä voi lehdistöön haukkua poliisisikaa. Hitto että nää anarkistit on tyhmiä!
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tarvitse kuin seurata kommentointia tämän tapauksen uutisoinnista. Ei näy ensimmäistäkään anarkojen toimintaa puolustelevaa kommenttia. Kuten ei näkynyt viime Itsenäisyyspäivänäkään, eikä aiemmissa Kiekkovierastapahtumissa yms.

Kannattaisi hyväksyä se fakta että olette jopa alempaa roskasakkia tässä maassa kuin ne paljon parjatut natsit ja SOO:t.
Jos ymmärtäisit lukemaasi, tietäisit, että tässäkin ketjussa on anarkistien toiminnan puolustamisen sijaan lähinnä kritisoitu poliisin (mahdollista) ylimitoitettu voimankäyttöä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä onkin jännä kun täälläkin julistetaan kuinka esim. Yle ja Helsingin Sanomat ovat yksinomaan vihervassareiden hallussa olevia medioita,jotka haluavat poliiseja ja yleistä järjestystä koko ajan vastustaa.

Ainakaan haulla ei täältä löydy tekstiä, jossa YLE ja HS olisivat yksinomaan vihervassareiden hallussa. Mutta toki voit kuvitella sellaisen löytäneesi.

YLE ja HS edustavat koko poliittista kirjoa, vaikka varsinkin YLE:ssä vasemmistolaisuus on välillä todella räikeää. Pakolaisjutuissa YLE ja HS ovat usein vasemmiston näkökantojen mukana ja aina ei sekään riitä. Silloin on keksittävä valheita itse. Kuten pieni vauva, jota viranomaiset erottavat äidistään jne. Monissa talousjutuissa taas mennään enemmän oikeiston tai ainakin keskustan kyydissä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Jos ymmärtäisit lukemaasi, tietäisit, että tässäkin ketjussa on anarkistien toiminnan puolustamisen sijaan lähinnä kritisoitu poliisin (mahdollista) ylimitoitettu voimankäyttöä.

Jep. Hämmentävää ettei tästä voi oikeastaan edes keskustella vaan heti tulee kymmenen hassunhauskaa ja oivaltavaa kaskua peräjälkeen kuinka anarkistit sitä ja anarkistit tätä. Käsittääkseni poliisin on toimittava kiinniottotilanteessa pienintä mahdollista voimaa käyttäen ja onhan se nyt käsittämätöntä, että paria takkutukkaa ei saada puolenkymmenellä partiolla siivottua puistosta sivuun ilman että koko asearsenaali on käytössä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakaan haulla ei täältä löydy tekstiä, jossa YLE ja HS olisivat yksinomaan vihervassareiden hallussa. Mutta toki voit kuvitella sellaisen löytäneesi.
Ainakin minulle on - lähinnä sinun kirjoittelun perusteella - välittynyt mielikuva siitä, että em. mediat ovat punavihreätä propagandaa ja "suvakkien hallussa". Korjaa ihmeessä, jos olen hakoteillä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ainakin minulle on - lähinnä sinun kirjoittelun perusteella - välittynyt mielikuva siitä, että em. mediat ovat punavihreätä propagandaa ja "suvakkien hallussa". Korjaa ihmeessä, jos olen hakoteillä.

Siinä tapauksessa varmasti löytyy linkit teksteihin. Kuten jo totesin, YLE ja HS edustavat koko poliittista kirjoa, vaikka varsinkin YLE:ssä vasemmistolaisuus on välillä todella räikeää. Pakolaisjutuissa YLE ja HS ovat usein vasemmiston näkökantojen mukana ja aina ei sekään riitä. Silloin on keksittävä valheita itse. Kuten pieni vauva, jota viranomaiset erottavat äidistään jne. Monissa talousjutuissa taas mennään enemmän oikeiston tai ainakin keskustan kyydissä. Mutta se on vaan fakta, että turvapaikkajutuissa HS vetää eniten vasemmistovihreiden suuntaan.

Poliisin yllä oleva ei liity ja Suomen poliisi ei ole kriisissa ellei hallitus ja eduskunta sitä itse kriisiin järjestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös