Jos tämä pitää paikkaansa niin liittyy luultavasti Mantaqa-jengiin."TS:n tietojen mukaan järjestäytynyt rikollisuus on lisännyt poliisiin kohdistuvaa painetta kuukausien ajan. Lehden lähteiden mukaan mallia ja apuvoimia olisi hankittu Ruotsista.
Muutamia viikkoja sitten Ruotsista matkusti Helsinkiin edelleen Suomessa olevia henkilöitä, joilla on valmiudet ja halu toteuttaa Suomen poliisiin kohdistuva väkivallanteko."
Näin uutisoi Turun-sanomat. Toki uutista ei ole muut mediat vahvistaneet.
Sanottiinko tossa, että uhkajia on vain yksi? Mä ymmärrän enemmän ton uhkaaja-termin tarkemmin määrittelemättömäks tekijäks, joka saattaa toki olla vain yksi henkilö, mutta pidän todennäköisempänä jotain ryhmittymää, soluja tmv.YLE:n tietojen mukaan ois yksi uhkaaja jolla on räjähteitä ja konetuliaseita.
Ylen tieto: Poliisin turvallisuutta ei uhkaa perinteinen järjestäytynyt rikollisuus – "Uhkaajalla on räjähteitä ja konetuliaseita", kertoo poliisilähde
Poliisit ovat saaneet ohjeen kantaa asetta myös sisällä poliisitaloissa. Poliisi on jatkanut turvallisuusuhan vuoksi myös viikonloppuna korotettuja turvatoimiaan.yle.fi
Pyritään horjuttamaan naapurin yhteiskuntajärjestystä, luomaan epävakautta, häiritsemään viranomaisia. Ovat huomanneet että täällä on uskallettu hiljalleen aloittaa keskustelu Natosta ja liian moni (siis Venäjän mielestä, ei minun) sinne näyttäisi haluavankin.Eikö Venäjä hoitaisi myrkyllä?
Luonnollisesti Venäjä tulee nyt mieleen kaaoksen aiheuttajana kaikkialla, mutta en keksi miten kohteeksi valikoituisi suomalainen poliisiasema.
Pyritään horjuttamaan naapurin yhteiskuntajärjestystä, luomaan epävakautta, häiritsemään viranomaisia. Ovat huomanneet että täällä on uskallettu hiljalleen aloittaa keskustelu Natosta ja liian moni (siis Venäjän mielestä, ei minun) sinne näyttäisi haluavankin.
En ihmettelisi minäkään, jos tämä olisi itärajan takaa organisoitu. Itse epäilty voi ollakin sitten proxy ties mistä ilmansuunnasta.
Jos venäjä on takana, niin tietysti on proxy.Itse epäilty voi ollakin sitten proxy ties mistä ilmansuunnasta.
Toistaiseksi ei ole tietoa, että Venäjä olisi takana. Mutta jos olisi? Venäjän toimintatapoja on paljon. Suomeen sopiva voisi olla esimerkiksi poliisin/poliisien perheiden kaappaaminen ja poliisien pakottaminen ampumaan siviilejä siten, että koko ajan näkyy ampujan olevan suomalainen poliisi.Tietysti jos kyseessä on pitkän hiillostuksen alku, eli vastaavia on tarkoitus järjestää koko ajan useamman vuoden verran kunnes Suomi on sekaisin, niin sitten siinä ehkä on joku ajatus.
Siitä voisi vetää jotain johtopäätöksiä, että mitään tietoja uhasta ei kerrota.Poliisin varautuminen jatkuu (poliisi)
Kannattaa muistaa että myös YLEn uutinen oli spekulatiivinen niin kuin toki myös TSn. Ylintä poliisijohtoa
ja supoa sekä muutamaa ministeriä lukuunottamatta kukaan tuskin tietää mistä kyse.
Kiinnostaisi tietää, että mitä tämä ulkovaltioiden taholta masinoitu uhka käytännössä tarkoittaisi? Kirje, jossa lukee: "Moro, hyökkäämme poliisitalolle. Ystävällisin terveisin, Venäjä"...? Itse näkisin, että sellaisessa tilanteessa, jossa ulkovalta todella uhkaisi Suomen poliisia (joka toteutuessaan olisi sotatoimiin rinnastettava suvereniteetin loukkaaminen), niin miksi hemmetissä se tuon uhkauksen tekisi siten, että olisi osoitettavissa kuka uhkauksen takana on?Jäljelle jää ainakin ulkovaltioiden taholta masinoitu uhka tai poliisin sisältä tuleva uhka (katkeroituneet poliisit tai ex-poliisit).
Sana "masinoitu" tässä yhteydessä tarkoittaa sitä, että ulkovaltio on saanut jotkut tahot yllytettyä uhkaamaan poliisia, ilman että mitään suoria yhteyksiä on osoitettavissa.Kiinnostaisi tietää, että mitä tämä ulkovaltioiden taholta masinoitu uhka käytännössä tarkoittaisi? Kirje, jossa lukee: "Moro, hyökkäämme poliisitalolle. Ystävällisin terveisin, Venäjä"...? Itse näkisin, että sellaisessa tilanteessa, jossa ulkovalta todella uhkaisi Suomen poliisia (joka toteutuessaan olisi sotatoimiin rinnastettava suvereniteetin loukkaaminen), niin miksi hemmetissä se tuon uhkauksen tekisi siten, että olisi osoitettavissa kuka uhkauksen takana on?
Niin kun kirjoitit, että siitä on vedettävissä johtopäätöksiä mm. ulkovaltoihin, ettei tapauksesta kerrota, niin eikö tuossa skenaariossa se joku masinoitu taho olisi juurikin vaikkapa se järjestäytynyt rikollisuus, josta voisi kertoa, että järjestäytynyt rikollisuus uhkaa?Sana "masinoitu" tässä yhteydessä tarkoittaa sitä, että ulkovaltio on saanut jotkut tahot yllytettyä uhkaamaan poliisia, ilman että mitään suoria yhteyksiä on osoitettavissa.
Tämä ei käy sen kanssa yksiin, että myös muissa maissa on samanlaista uhkaa. Järjestäytyneet ei uhkaile yhtä aikaa monen maan poliiseja.Niin kun kirjoitit, että siitä on vedettävissä johtopäätöksiä mm. ulkovaltoihin, ettei tapauksesta kerrota, niin eikö tuossa skenaariossa se joku masinoitu taho olisi juurikin vaikkapa se järjestäytynyt rikollisuus, josta voisi kertoa, että järjestäytynyt rikollisuus uhkaa?
Menee vähän monimutkaiseksi, mutta voisi aivan hyvin kertoa, jos JR olisi itse keksinyt ryhtyä vainoamaan poliisia, mutta jos Supo tietää, että ajatuksen moisesta on JR:lle syöttänyt joku muu, niin siinä on eroa.Niin kun kirjoitit, että siitä on vedettävissä johtopäätöksiä mm. ulkovaltoihin, ettei tapauksesta kerrota, niin eikö tuossa skenaariossa se joku masinoitu taho olisi juurikin vaikkapa se järjestäytynyt rikollisuus, josta voisi kertoa, että järjestäytynyt rikollisuus uhkaa?