Syyttäkää artikkelin kirjoittajaa. Tuossa otsikossa ihan selkeästi luki seuraavasti.
Poliiseille tuli kielto kertoa turvapaikanhakijoiden rikoksista.
Sitten itse artikkelissa asia täsmentyi. En pidä mitenkään mahdottomana, että vastaavanlaisia kieltoja ja ohjeistuksia olisi enemmänkin.
Yleensä kyseessä onkin vain lahtelaismies, oululaismies tai vaikkapa espoolaismies. Kaipa siellä Oulussa raiskauksiin olisivat syyllistyneet ihan vain oululaismiehet, ellei oikeuden pöytäkirjoista olisi saatu selville nimiä.
Ei tuosta Vantaan hukuttamisen yrityksestä taida olla tietoja millaisia henkilöitä etsitään. Uhri varmasti osaa kertoa millaiset henkilöt ovat kyseessä, mutta poliisi ei kerro. Enkä usko epäiltyjen olevan poliisin tiedossa saati hallussa.
Hyvin tiivistät tässä viestissä olennaisen.
Vaikka minä olisinkin just absoluuttisen oikeuden ja totuuden puolestapuhuja, ymmärrän ettei koko kansa sellaista välttämättä pystyisi prosessoimaan vaikka puhelinluettelonpaksuiset ohjekirjat postiluukusta tippuisivatkin. Ja laajennan jopa käsitteen ihmiskuntaan enkä pelkästään Suomen Poliisin ongelmiin.
Se, että ollaan tänne asti selvitty lajina on vaatinut tiettyä rasismia. Minua kiinnostaa edelleen se, voiko ihmiskunta kehittyä ylipäätään pullonkauloista eteenpäin vai törmäämmekö aina sisäisiin ristiriitoihin ja aina aloitetaan alusta? Tutkimusteni mukaan ehtii tulla vielä ne parit dinosaurukset ja parit nisäkkäät tällä planeetalla ennen Auringon sammumista.
Ja palaan tuohon mitä sanoin: absoluutisen neutraalina ihmisenä toivoisin, että kaikki asiat vaikka raiskausasioissa tuntomerkkeineen kerrottaisiin kanssakulkijoille, mutta samaan hengenvetoon tajuan kuinka ihminen on taipuvainen hengissäpysyäkseen muodostamaan ennakkokäsityksiä muukalaisista ja täten voisin ehkä joustaa jonkun verran tässä, että perus ihmiseltä salattaisiin jotain tietoa jos se olisi tieteellisesti osoitettu olevan hälle tyhmälle nisäkkäälle hyväksi.