Tettiläisiä.Mikä tämä istuskelevan nuorison joukko on?
Tettiläisiä.Mikä tämä istuskelevan nuorison joukko on?
Käsittääkseni näistä käytetään termiä "Senate Pages" eli kyseessä on joukko vapaaehtoisia nuoria, jotka nimitetään vuodeksi kerrallaan senaatin jäsenten toimesta (myös edustajainhuoneen puolelta löytyy vastaava järjestely) ja he avustavat esim. papereiden toimittamisessa ja muissa vastaavissa askareissa tuolla salissa. Tettiläisiä siis oikeastaan lyhyemmin ilmaistuna.Mikä tämä istuskelevan nuorison joukko on?
Rand Paulin lisäyksestä äänestetään kai.Mites siellä noin paljon "NO" ääniä kuuluu?R
Eikös siellä äänestetä vasta siihen muutosehdotukseen tms.Mites siellä noin paljon "NO" ääniä kuuluu?
Mites siellä noin paljon "NO" ääniä kuuluu?
Joo, Rand Paulin ehdotuksesta äänestetään tällä hetkellä, ei vielä Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyydestä. Eli jännitysnäytelmä jatkuu vielä :)Rand Paulin lisäyksestä äänestetään kai.
Tämä äänestysprosessi on varmaan itse George Washingtonin ja Benjamin Franklinin suunnittelema ja täydellisesti optimoitu jo silloin kauan sitten eikä mitenkään mahdollista muuttaa.Jos tämä on se nopeutettu äänestys, kuinka hidas se hidas onkaan?
Joo, Rand Paulin ehdotuksesta äänestetään tällä hetkellä, ei vielä Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyydestä. Eli jännitysnäytelmä jatkuu vielä :)
Itse seuraan YLEN.n sivuilta:Mistä tämä on seurattavissa?
Ja tosiaan Paulin lisäyksen ydin se, että kongressilla säilyisi valta suhteessa 5. artiklaan.Joo, Rand Paulin ehdotuksesta äänestetään tällä hetkellä, ei vielä Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyydestä. Eli jännitysnäytelmä jatkuu vielä :)
Lasketaan ääniä.Mut aikaisemmin tossa pyöri kello alaspäin ja se aika meni jo jokin aika sitten ja äänestäminen vaan ilmeisesti jatkuu? Vai laskeeko ne nyt ääniä vai mikä meininki?
KiitosItse seuraan YLEN.n sivuilta:
Näin Nato-keskustelu eteni Yhdysvaltain senaatissa – Yle seurasi historiallista istuntoa
Senaatin päätös Suomen ja Ruotsin Nato-hakemuksista oli odotettu.yle.fi
Kuulostaa ihan SDP:n puoluekokoukselta.Ensimmäistä kertaa seuraan senaatin istuntoa ja äänestys vaikuttaa ulospäin siltä, että sata puoliseniiliä pyörii päämäärätiedottomasti ympäriinsä.
Tai demarinuorten.Kuulostaa ihan SDP:n puoluekokoukselta.
Totta, puhuttiin puoliseniileistä.Tai demarinuorten.
Sitä vähän itse odottelin :DEhkä siellä joku aloittaa kohta puheenvuoronsa: "I red from Overtime, that..."
Joo, kyllä oli senaattorien keskuudessa iso arvostus Pohjoismaita ja Suomea ja Ruotsia kohtaan. Ja tykkäsin tosiaan siitä, että iso osa puheenvuoroista oli hyvin asiapitoista ja pohjautui nimenomaan puolustukselliseen näkökulmaan. Noilla senaattoreillahan on ihan pakko olla käytössään myös Yhdysvaltain armeijan lausunnot asiasta, joten oletan tuon kuvaavan sitä, mitä Yhdysvaltojen armeija strategisella tasolla sanoo, vaikkei kaikkea ääneen sanota - eli se, että Suomi ja Ruotsi ovat ne puuttuvat palaset Natossa, jota sinne on kauan haluttu, ja joka hyvin mielellään otetaan mukaan kimppaan.Itse en ole tuota keskustelua seurannut livenä, mutta tämän "otteluketjun" perusteella meitä arvostetaan tuolla kovasti. Tulee hyvä mieli.