Suomen Big Brother 2020

  • 313 761
  • 1 821

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näitä viestejä kun lukee niin tuntuu kuin olisi aikamatkalla 20v sitten, tuon ajan kuolematonta suvaitsevuuttahan oli legendaarinen "homot on ihan ok KUNHAN EIVÄT MINUN PERÄAUKKOA TULE HIPELÖIMÄÄN!!!1"

Kieltämättä odottamaton veto Artulta mutta kyllä ainakin minä tuota ihan ymmärrän, ajattelee varmaan Ellan naiseksi niin kuin pitääkin.

Homot, lesbot, yms. ovat mulle kaikki hyvin ok. Ellasta ei tule mieleen nainen. Toivottavasti hän itse tietää, mikä on. En ymmärrä, mikä shokki tästä aiheutu, kun jonkun aika surkean tv-sarjan aluksi heteroksi olettamani mies osoittautuukin bi-seksuaaliksi?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin. Pointti on se, että olet olettanut Artun hevimieheksi, joka kuksii vain naisia.
Nyt Arttu kuksi (vaikka ei edes kuksinut) naista, joka on mies mielestäsi.
Pointti on siinä, että sinä oletit.
Olettaminen on aina perseestä.
Onneks sulla on aina varmaa tietoa tv-sarjojen henkilöiden taustoista. Sä et varmaan koskaan olettele, sulla on aina varmaa tietoa, kun tänne kirjoittelet. Myönnän virheeni, oletin Artun heteroksi, olin väärässä. Arttu vaan harrastaa jonkinlaista seksiä Ellan, jonka sukupuolesta en ole varma, Arttu sen varmaan tietää. Sulla kun tota varmaa tietoa tuntuu löytyvän olettamuksien sijasta, niin kerro, kuka tän kauden voittaa?
En olis muuten ikinä uskonu, että joudun täällä kiistelemään jostain Big Brotherista..
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On se kyllä kumma, että BB-ketjussa joutuu keskustelemaan BB:stä.
Tarkoitin lähinnä sitä, että en oo BB:n ekan kauden jälkeen seurannu ko. ohjelmaa lainkaan. Nyt jotenkin satuttiin kattomaan eka jakso ja aavistuksen jäin koukkuun. Vähän olen seuraillu noita koostelähetyksiä ja jollain perverssillä tavalla tykkään kattoa noita spedejäkin, jotka kommentoivat talossaolijoiden tekemisiä. Sitä lähinnä taivastelin, että tää BB on kokonaisudessaan aika outo juttu mulle ja silti joudun vääntämään täällä jonkun hahmon seksuaalisesta suuntaumisesta. Saitko mieleisesi vastauksen vai vieläkö haluat vängätä jostain?
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Homot, lesbot, yms. ovat mulle kaikki hyvin ok. Ellasta ei tule mieleen nainen. Toivottavasti hän itse tietää, mikä on. En ymmärrä, mikä shokki tästä aiheutu, kun jonkun aika surkean tv-sarjan aluksi heteroksi olettamani mies osoittautuukin bi-seksuaaliksi?

Niin no eikö Arttu edelleen voi olla ihan hetero vaikka onkin viihtynyt läheisissä väleissä Ellan kanssa? Mikä loppupeleissä määrittelee heterouden, ei varmaan yksiselitteistä mutta ainakin itse miellän sen niin että hetero voi ihan hyvin kiintyä (trans)naiseen ja olla edelleen hetero.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin no eikö Arttu edelleen voi olla ihan hetero vaikka onkin viihtynyt läheisissä väleissä Ellan kanssa? Mikä loppupeleissä määrittelee heterouden, ei varmaan yksiselitteistä mutta ainakin itse miellän sen niin että hetero voi ihan hyvin kiintyä (trans)naiseen ja olla edelleen hetero.

Mun mielestä Arttu on bi. Aika kujalla olen näistä nykyisistä ihmisten seksuaalisuuntautumisista, mutta en tosiaan tiedä, mikä tää Ella sukupuoleltaan on, mun mielestä mies. Ilkeä juonittelija ja selän takana puhuu paskaa. Ja jos tollasen hahmon kanssa mies harrastaa seksiä, ni pidän vähintään biseksuaalina. Mitä sitten?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä turha vänkääminen on johtanut rikepisteeseen
En mielestäni saanut vastausta yhtään mihinkään.
Lisää viinaa?
Mitä sä haluaisit vielä kuulla? Hetken aikaa voin täällä vielä päivystää, koska sulla tuntuu olevan joku ihme missio vängätä typeristä asioista. Voitko hieman tarkentaa, mihin kysymyksiin jäit vailla vastausta? Ja joo, punkkua tässä vähän lipittelen..
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitä sä haluaisit vielä kuulla? Hetken aikaa voin täällä vielä päivystää, koska sulla tuntuu olevan joku ihme missio vängätä typeristä asioista. Voitko hieman tarkentaa, mihin kysymyksiin jäit vailla vastausta? Ja joo, punkkua tässä vähän lipittelen..
No vastaa yksinkertaiseen kysymykseen- miksi ja miten ihmiset ovat erilaisia?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näitä viestejä kun lukee niin tuntuu kuin olisi aikamatkalla 20v sitten, tuon ajan kuolematonta suvaitsevuuttahan oli legendaarinen "homot on ihan ok KUNHAN EIVÄT MINUN PERÄAUKKOA TULE HIPELÖIMÄÄN!!!1"

Kieltämättä odottamaton veto Artulta mutta kyllä ainakin minä tuota ihan ymmärrän, ajattelee varmaan Ellan naiseksi niin kuin pitääkin.

Oho, en kyllä pitäis Ellaa naisena. Menee selkeesti homosteluks toi, mut mitä sitten?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oho, en kyllä pitäis Ellaa naisena. Menee selkeesti homosteluks toi, mut mitä sitten?

Kun katsoo minkälainen tarjonta naisista on talossa ollut nin kyllähän varmaan itse kutakin voi alkaa himottaa Ella :D Muutenkin tuntuu että taloon valitaan aika paljon näitä Homo/BI ihmisiä joten hyvinkin artullakin voinut lukea hakemuksessa jotain vaikka julkisesti olisi täysi hetero. Taisi viimekaudella Kimmo pitkään peitellä homouttaan.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin no eikö Arttu edelleen voi olla ihan hetero vaikka onkin viihtynyt läheisissä väleissä Ellan kanssa? Mikä loppupeleissä määrittelee heterouden, ei varmaan yksiselitteistä mutta ainakin itse miellän sen niin että hetero voi ihan hyvin kiintyä (trans)naiseen ja olla edelleen hetero.

Mä vetäisin miehen kohdalla rajan siihen että jos kuksii henkilöä jolla kikkeli niin ei ole enää hetero vaan menee bi/homoseksuaali kategoriaan.

Kun katsoo minkälainen tarjonta naisista on talossa ollut nin kyllähän varmaan itse kutakin voi alkaa himottaa Ella :D Muutenkin tuntuu että taloon valitaan aika paljon näitä Homo/BI ihmisiä joten hyvinkin artullakin voinut lukea hakemuksessa jotain vaikka julkisesti olisi täysi hetero. Taisi viimekaudella Kimmo pitkään peitellä homouttaan.

Jos mun pitäisi valita talossa olevista niin Ella olisi se viimeinen vaihtoehto kaikkien naisten ja miesten jälkeen. Vastenmielinen ihminen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos mun pitäisi valita talossa olevista niin Ella olisi se viimeinen vaihtoehto kaikkien naisten ja miesten jälkeen. Vastenmielinen ihminen.
Tämä. Ei siinä mitään että vähän homostelee (kolmannesta nollautuu jne), mutta on kyllä viimeisenpäälle vastenmielisen oloinen henkilö.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Homot, lesbot, yms. ovat mulle kaikki hyvin ok. Ellasta ei tule mieleen nainen. Toivottavasti hän itse tietää, mikä on. En ymmärrä, mikä shokki tästä aiheutu, kun jonkun aika surkean tv-sarjan aluksi heteroksi olettamani mies osoittautuukin bi-seksuaaliksi?

Tämähän on Mietaan Jussin tasoista settiä. Perkele ettei mulle kerrottu! Minä vilpittömästi oletin, että kyseessä on hetero.

Artun olisi pitänyt myös Mietaamaisesti julistaa taloon astuessaan että perkele, minä oon maailman heteroosein mies!
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
No kyllä minäkin Arttua heterohkona pidin sen perusteella mitä vähän olen kautta tiiraillut.
Liekkö sitten ihan umpihomo? ja kaikilla parempi mieli. Oli miten oli niin hetero ei ole ainakaan enään ikinä.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Mä vetäisin miehen kohdalla rajan siihen että jos kuksii henkilöä jolla kikkeli niin ei ole enää hetero vaan menee bi/homoseksuaali kategoriaan.

No entäs kun Ella menee sukupuolenkorjausoperaatioon jossa tuo kikkeli napsaistaan pois ja tilalle venytetään aukko? Olisiko Arttu tällöin hetero vai edelleen bi-/homoseksuaali?
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No entäs kun Ella menee sukupuolenkorjausoperaatioon jossa tuo kikkeli napsaistaan pois ja tilalle venytetään aukko? Olisiko Arttu tällöin hetero vai edelleen bi-/homoseksuaali?
No vähän harmaalle alueelle mennään. Aikaisemman määritelmän mukaan hetero, mutta ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä...
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
No entäs kun Ella menee sukupuolenkorjausoperaatioon jossa tuo kikkeli napsaistaan pois ja tilalle venytetään aukko? Olisiko Arttu tällöin hetero vai edelleen bi-/homoseksuaali?
Entä Ella itse? Jos hän nyt on mies (ainakin jos määritelmä tehdään sukupuolielimen mukaan) joka pitää miehistä niin hän on homo mutta jos käy mainitussa leikkauksessa niin eheytyy samalla heteroksi?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
No vähän harmaalle alueelle mennään. Aikaisemman määritelmän mukaan hetero, mutta ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä...

Mä kun itse tykkään saman sukupuolen edustajista niin Ella mun silmään on nainen johon en koskis pitkällä tikullakaan. Kyllä miehen pitää näyttää mieheltä.

Mutta jokainen tykkää mistä tykkää. Mut oli Ellan ilme näkemisen arvoinen kun kerrottiin Julian ja Vilin immuniteetista.

Täytyy toivoo että äänestyksessä olis Timo ja Ella. Toisaalta O-P olis paras pihalle niin voisi tulla konfliktia ens viikolla.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Entä Ella itse? Jos hän nyt on mies (ainakin jos määritelmä tehdään sukupuolielimen mukaan) joka pitää miehistä niin hän on homo mutta jos käy mainitussa leikkauksessa niin eheytyy samalla heteroksi?

Tätähän tässä olen koittanut vaivihkaa tuoda esille, Ella on nainen ja pitää ainakin BB:n perusteella miehistä eli on hetero. Asiaa ei muuta että Ella on trans-nainen, eikä se että käykö korjauttamassa sukupuolensa leikkauksessa.

Tässä pitää tehdä ero esimerkiksi Thaimaassa olevaan lady-boy:hin joka on hommannut itselleen silikonitissit ja naisellisen vartalon jotta voi tehdä enemmän rahaa myydessään seksiä - tässä tapauksessa lady-boy määritellään edelleen mieheksi ja mikäli tässä tapauksessa lady-boy on kiinnostunut miehistä niin on selvä homo.

Itse otin selvää yo. määritelmistä nimenomaan tämän Arttu-Ella keissin johdosta, ja sinänsä tuo on ihan loogista kun asiaan perehtyy. Lääketieteellisesti käsittääkseni transsukupuolisuus aiheutuu kun sikiövaiheessa aivot ja sukupuolielimet kehittyvät jollain tavalla epäsynkronoidusti, jolloin lopputuloksena voi olla mies naisen sukupuolielimillä tai toisin päin. Tätä asiaa ei muuta kuinka paljon korjausleikkauksia tekee kropalleen tai sukupuolielimilleen - transmies määritellään mieheksi ja transnainen naiseksi.

Alla vielä käsitteitä lähteenä Seta ry - tämä on myös itselleni välillä vaikeaa hahmottaa mutta nyrkkisääntönä on että sukupuolielimet itsessään eivät suoraan määritä sukupuolta vaan on mahdollista olla nainen, mies tai jotain siltä väliltä.

Transihmisyys on kattokäsite ja sen alla olevat käsitteet ovat osin toistensa päällä. Transsukupuolisuus = voimakas ristiriita syntymässä määritetyn sukupuolen ja sukupuoli-identiteetin välillä. – miehiä – naisia – muita, kuten muunsukupuolisia Muunsukupuolisuus = Sukupuoli-identiteetti jotakin muuta, kuin yksiselitteisesti mies tai nainen. Hyvin monenlaisia identiteettejä (gender fluid, sukupuoleton, monisukupuolinen, jne.) Transvestisuus = Kyky ja tarve eläytyä ajoittain eri sukupuoleen. Usein miehiä (syntymässä määritetty pojaksi, identifioituu mieheksi mutta persoonallisuudessa vahva feminiininen puoli). On myös naisia, jotka ovat transvestiitteja.

Disclaimer, voi olla että myös itse puhun yllä jotain puuta heinää, koska en ole mikään aiheen asiantuntija vaan nopeilla pintaraapaisuilla tätä selvitellyt
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Vieläkin mielenkiintoisempi tapaus oli viime kauden Kevin. Jos ymmärrän omasta viestistäni oikein niin tässä tapauksessa Kevin identifoi itsensä muunsukupuoliseksi, eli voi olla esim. että hän kokee identiteettiinsä kuuluvan sekä naisellisia että miehellisiä piirteitä.

Kieltämättä nämä ovat sellaisia asioita että helposti ajattelee meneekö liian unelmahöttöiseksi ja että eikö nyt jumalauta osaa päättää - mutta toisaalta kaikelle on olemassa myös lääketieteellinen pohja ja uskon kyllä että näitä asian kanssa kamppailevia auttaa että nykyään useampi uskaltaa kyseenalaistaa sukupuolensa. Täytyy muistaa että meitä on täällä kohta 8 miljardia maan päällä että kaikenlaisia tapauksia siihen joukkoon luonnollisesti mahtuu!

Edit. vielä lisäys että tässäkin luonnolisesti mahtuu mukaan naurettavuuksia ja ylikorjauksia, kun on esim. näitä punavihreitä mielensäpahoittajia jotka mielestään puolustavat vähemmistöjä mutta enemmän aiheuttavat harmia - ainakin näkemykseni mukaan parhaiten asiaa edistää jos ihmiset mielensäpahoittamisen ja syyllistävän lähestymisen sijaan valistaisivat ihimisiä miten asiat ovat. Itselläni tiedon lisäännyttyä myös ymmärtäväisyys näitä vähemmistöjä kohtaan on lisääntynyt huomattavasti. Totta kai mukaan mahtuu idiootteja jotka naureskelevat, väheksyvät eivätkä halua edes kuunnella ja oppia mutta näitähän ei saada ikinä karsittua pois.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös