Jos lukisin tuon perustelun ja se pitäisi liittää johonkin BB asukkiin niin kertoisin että kyseessä on kuvaus Timosta.
Minä pystyn varsin vaivatta hyväksymään finaleisteiksi porukkaa tyyliin Timo, Kristiina, Marko, Joppe ja Paula, asukki jonka putoamista toivon kaikkein eniten on Olli-Pekka. Olli-Pekka edustaa minulle eniten henkilöä joka keskustelee ystävällismielisesti asukin kanssa jopa kieltä takapuoleen ulottaen mutta kun kyseinen asukki poistuu ja OP jatkaa keskustelua toisen asukin kanssa, hän saattaa haukkua asukin jonka kanssa juuri lopetti keskustelun. Lienee paikallaan myöntää että Malminniityn läyhäävä roskakuski osaa pelata tätä peliä oikein hyvin.
No jaa, tuolla kieroilullaan välttää kyllä häätöäänestykset, mutta se tuntuu eilisten puheidenkin perusteella olevan näille (OP, Paula, Arttu) vaikeaa ymmärtää, ettei tuo ole tie voittoon. Ihan kun eivät ymmärtäisi, että katsojat ratkaisevat voiton. Näillä ei tule olemaan pienintäkään mahdollisuutta äänestyksessä Joelia, Krisseä, eikä Timoa vastaan. Eilisten juttujen perusteella eivät myöskään pidä näitä minkäänlaisina uhkina, koska ovat heidän mielestään tylsiä tapetteja.
Kai tuo sitten jotenkin vääristää tuolla talossa. Nämä eivät pidä Joelia, Timoa ja Kristiinaa minään muuna kuin tylsinä tapetteina, kun taas itse ovat omasta mielestään huikean räväköitä persoonia, jotka saavat aikaan tunteita. Eivät vain tajua, että saamalla katsojissa aikaan lähinnä negatiivisia tunteita, ei ole tie voittoon. Heidän on myöskään vaikea tajuta, että usein rehtiys, kiltteys ja inhimillisyys ovat paria poikkeusta lukuun ottamatta tapa voittaa tuo peli.
Joelin, Timon ja Krissen jutut ovat menneet näiltä myös ohi, kun ovat sillä välin olleet molottamassa kovaan ääneen jotain omia huisin hauskoja: "KÖYHÄT KYYKKYYN, RAHAA ON!!" -juttujaan tai olleet puhumassa muista paskaa selän takana. Lisäksi vielä hauskaa, että talon suurin tapetti on ehkäpä Ella, joka ei ole tehnyt viime viikkoina mitään muuta kuin makoillut Artun kanssa sillä välin kun muut ovat olleet tekemässä jotain muuta. Mutta hei, mulla on niin räväkät ja suorat mielipiteet niin en mä voi olla mikään tapetti. Harmi vain, kun ne mielipiteet ja niiden esittäminen muiden selän takana tekevät susta vain paskan ja ilkeän ihmisen, eikä mitään ihanan räväkkää hassuttelijaa, kuten itse luulet. Mahtaa olla hänelle yllätys, kun illalla hotellissa avaa netin.
Lisäksi tuo suoraan puhuminen muiden selän takana. Ei Jeesus, nämä eivät ole koko kauden aikana sanoneet mitään kenellekään suoraan, toisilleen vänisseet vuorotellen muista asukkaista paskaa näiden selkien takana. Sitten jostain nimeämisperusteluista pahoittavat mielensä, ihan kuin eivät itse olisi yhtä lailla antaneet muille nimeämispisteitä perusteella X. Heidän harmikseen muut asukkaat omaavat edes jonkinlaisen itsetunnon ja tilannetajun.
Arttu paljastui ehkäpä talon yksinkertaisimmaksi asukkaaksi ja se on jo saavutus tällä kaudella se. Koomistahan tuo on, kun se Ellalle molottaa rasittavalla Arttu-äänellä: "Voooi viittu, nämä kaikki muut asukkaat on niin saatanan idiootteja vooi juma vitun laauta, minä ainakin sanon asioista suoraan perkele, mutta nämä kyrvät eivät uskalla sanoa mittään suorraan ei saatana". Itse pitää suorapuheisuutena sitä, että uskaltaa selän takana kertoa Ellalle noita juttujaan ja esittää maailman suoraselkäisintä jätkää, mutta muiden edessä pitää aina turpansa kiinni. Arttu myös hoki koko viikon kuinka muut asukkaat ovat idiootteja, kun eivät tajua että koko BB on vain leikkiä jota on jäljellä enää muutama viikko. Itse toki sitten eilen vetää kaikkien aikojen uhriutumiset Eetunsa puolesta leikkimielisessä hassuttelussa.
Melkoista komediakultaa jo itsessään on Olli-Pekka haukkumassa vuoron perään kaikkia muita asukkaita tylsiksi tapeteiksi, paitsi toki itseään. Marko on hänen mielestään pelkkä mielistelijä (missä on toki pitkälti oikeassa), vaikka itse on jatkuvasti kieli kiinni jonkun perseessä. Paitsi Joelin, Timon ja Krissen, joita ei pidä pelin kannalta uhkina. Melkoinen mastermind, käytti tuota termiä itsestään useaan kertaan eilen. Vaikka todennäköisesti on itse koko talon tolloin asukas. Mies, jolla ei koko kauden aikana ole ollut ensimmäistäkään omaa mielipidettä ja joka ei yhden tiedottomassa tilassa suorittamansa lehmäpsykoosin jälkeen ole tuonut taloon yhtään mitään. Juuri O-P on se asukas, jonka poissaoloa ei edes huomaisi jos hänet otettaisiin talosta pois. Siinä Ella osui oikeaan, kun aiemmin tällä viikolla paskaa puhuessaan sanoi Artulle, että O-P voisi hankkia oman persoonallisuuden.
Vitutti myös tuo eilinen puhe, jossa röökipaikalla oikeineläjät puhuivat taas asioista suoraan, harmi vain kun puheiden kohteet ehtivät juuri lähteä sisälle. Arttu sanoo, ettei 30k ole hänelle raha eikä mikään koska tienaa (Paulan mukaan) 10k€ kuukaudessa, mutta on BB-talossa ainoastaan rahan takia. Kuulostaa loogiselta. Muita sanottiin tekopyhiksi näiden toimesta, koska sanovat etteivät halua voittaa. No eivät ole sanoneet, vittuilivat vain Artulle, että muualta 30k€ saa helpommalla kuin BB:stä. Lopulta vielä nauroivat köyhille asukkaille, joille 30000€ on olevinaan joku iso raha. t: Paula, joka ei omien sanojensa nimeämispisteistä uhriutuessaan mukaan ole heittänyt tuota köyhyys-läppää enää aikoihin.
Illan päätteeksi Paula naureskeli taas vaihteeksi köyhille, kuinka heille merkkaa 30k jotain, kun taas hänelle se ei kuulemma ole raha eikä mikään. 40-vuotias Personal Trainer kuitenkin huomasi korjata, että 20-vuotiaana se olisi kuitenkin ollut ihan hyvä raha. Roskakuski-OP myhäili vieressä ja naureskeli "herra ravintolayrittäjälle" (Vili), jolla on pelkkää lainaa ja 30k€ varmasti kelpaisi.
Jännä nähdä ensi viikolla Seiskan kaivamat miljonääri-Artun tulotiedot, hieman veikkaisin, että ollaan kaukana noista 60k€ vuosipalkoista, josta tällä viikolla puhui. Äsken toki tuo 60k€/vuosi oli pyöristynyt jo 10k€/kk. Silti sama janari on lähtenyt BB-taloon pelkästään raha mielessä, käyttäytyy noin ja luulee sen olevan avain voittoon. On se saatana tyhmä.