Suomen Big Brother 2020

  • 313 009
  • 1 821

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
En tiedä voiko tuota ihan kärhämäksi luonnehtia, mutta ei Paulalla ja Julialla parhaat välit ole. Kyökkipsykologina tulkitsin niin, että Paula on kovasti epävarma itsestään, kokee Julian uhkana, ja sitten se purkautuu kännissä tuollaisena ihmeellisenä mustasukkaisuutena. Ei kai Paulalla ja Markolla mitään romanssiin viittaavaa tuolla ole edes ollut, mutta yhtäkkiä taloon tullut nuori blondi sai Paulan vadin aivan nurin.
Paulalla ja Markolla ei varmaankaan ollut mitään romanttista toistensa suhteen puolin eikä toisin. Mutta jotenkin tuo erikoinen BB-asetelma näkyy joissakin ihmisissä erikoisilla tavoilla. Tämä ei varmaan vertaannu oikein mihinkään, ei edes työyhteisöön jossa työntekijöillä on tiedossa firman supistumistarpeet: joku on irtisanottava mutta kukaan ei tiedä, kehen tämä kuti osuu. Tuossa työyhteisössäkin työntekijät pääsevät kuitenkin vetämään henkeä kotiinsa työvuoron jälkeen. BB-asukit eivät pääse minnekään, he elävät irtaallaan kaikesta muusta paitsi toisistaan ja isoveljen ilmoituksista ja viikkotehtävistä. Kaikki tietävät että taas kohta joku lähtee mutta eivät tiedä, miten on toimittava että itse ei joudu pois. Ollako puhelias vai hiljainen, kummastakin tavasta voi olla hyötyä tai haittaa.

Uudet asukkaat ovat stressitekijä. Asukeille on merkityksellistä asemansa muussa yhteisössä ja muilta saamansa huomio. Tilanteet vaihtelevat ilman uusiakin asukkeja mutta kun he tulivat, Paula taisi tuntea sisällään että kun taloon tuli nuori kaunis nainen, hän ei saanutkaan enää Markolta samaa määrää huomiota minkä sai aiemmin. Paula taisi pitää ajatuksensa sisällään niin kauan kun tuli humalaan. Tavallaan on hassua se että edes ennen uusia asukkeja Paula ja Marko eivät olleet "bestiksiä".

Ihmissuhteisiin tulevat muutokset BB-talossa on jännä juttu. En tiedä onko sillä merkitystä onko ihmissuhde saman vai erin sukupuolen välinen. Niin kauan kun asiaan ei liity mitään romantiikkaa, voisi kuvitella että ystävyys-asioissa ei ole suurtakaan merkitystä ovatko samaa vai eriä sukupuolta. Kauden alussa kun talossa oli vielä Sini, hän kävi kertomassa Artulle että eivät voi enää halailla ja olla läheisesti jos Artulla on läheinen suhde myös Minnaan. Tämä on todella erikoinen kertomus jos kyseessä oli kuitenkin vain ystävyys.

Omanlaisensa tarina on myös Artun ja Joelin ystävyyssuhde. Joel on menettänyt Arttua Artun ja Ellan lähestymisen takia ja vaikka Joel on asiasta maininnut jopa harmitellen, hän ei ole kuitenkaan missään vaiheessa kiukutellut vaan on lähentynyt muitakin asukkaita ja ollut myös Artun kanssa edelleen, joskin vähemmissä määrin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Omanlaisensa tarina on myös Artun ja Joelin ystävyyssuhde. Joel on menettänyt Arttua Artun ja Ellan lähestymisen takia ja vaikka Joel on asiasta maininnut jopa harmitellen, hän ei ole kuitenkaan missään vaiheessa kiukutellut vaan on lähentynyt muitakin asukkaita ja ollut myös Artun kanssa edelleen, joskin vähemmissä määrin.

Taitaa puhtaasti heteroita olla vain muutama talossa. Kun ilmeisesti casting ollut sellainen että mitä enempi olet vapaamielinen niin sitä parempi.

Kiva nähdä tän viikon nimeämiset. Kovasti vaikuttaa siltä että häädössä ovat Timo, Krisse ja Paula.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Mutta jotenkin tuo erikoinen BB-asetelma näkyy joissakin ihmisissä erikoisilla tavoilla. Tämä ei varmaan vertaannu oikein mihinkään, ei edes työyhteisöön jossa työntekijöillä on tiedossa firman supistumistarpeet: joku on irtisanottava mutta kukaan ei tiedä, kehen tämä kuti osuu. Tuossa työyhteisössäkin työntekijät pääsevät kuitenkin vetämään henkeä kotiinsa työvuoron jälkeen. BB-asukit eivät pääse minnekään, he elävät irtaallaan kaikesta muusta paitsi toisistaan ja isoveljen ilmoituksista ja viikkotehtävistä. Kaikki tietävät että taas kohta joku lähtee mutta eivät tiedä, miten on toimittava että itse ei joudu pois. Ollako puhelias vai hiljainen, kummastakin tavasta voi olla hyötyä tai haittaa.
Erinomaista pohdintaa ja koko viesti täyttä asiaa, vaikka lainasinkin vain yllä olevan pätkän. Tuli nimittäin elävästi mieleeni, että olen ollut muutamassa eri miesvaltaisessa työpaikassa ja havainnut pari kertaa Paulan kaltaista käytöstä naisten keskuudessa. Tällöin työpaikalla on ollut naisia, jotka ovat luonnollisesti saaneet miesvaltaisessa työpaikassa paljon huomiota miehiltä. Kun työpaikalle on myöhemmin tullut uusi nainen työntekijäksi, ovat jotkut naiset kokeneet tämän uuden naisen ikään kuin tulleen heidän reviirilleen ja vieneen heidän aiemmin saaman huomion. Tämä on sitten näkynyt kauemmin töissä olleiden naistyöntekiköiden käytöksen muutoksessa, uusien työntekijöiden vähättelemisenä sekä selän takana pahan puhumisessa.

En missään nimessä väitä kaikkien naisten toimivan näin, eikä se edes kokemusteni mukaan ole yleistä, mutta muutaman kerran olen kuitenkin lähes parinkymmenen vuoden työurani aikana havainnut tällaista käytöstä. Uskon, että tällaista tapahtuu myös naisvaltaisilla aloilla, mutta niistä minulla ei ole mitään kokemusta.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Nyt on muuten mielenkiintoiset paikat. Tämän viikkotehtävän aikana asukkaat saavat juonitella ja puhua nimeämisistä. Asukkaat perustivat kaksi puoluetta, joista toisesta muodostuu hallitus. Hallitukseen pääsi Joelin, Kristiinan, OP:n, Paulan ja Ellan perustama puolue, Maksimi-puolue. He pääsivät kabinettiin päättämään talon asioista (budjetti, leikkaukset yms.) ja samalla sopimaan nimeämisistä. Sopivat jakavansa äänet kolmen asukkaan välille: Vili, Julia ja Marko. Sopivat, että eivät siis äänestä ollenkaan toisiaan kahteen viikkoon. Innolla odotan kun tajuavat että uusilla on immuniteetti.

Nyt on kyllä kova luotto ainakin OP:hen ja myös Joppeen, että osaavat pelata tätä sen verran hyvin, että pommittavat sopimuksista huolimatta Ellalle ääniä. Varsinkin Jopella alkaa tulla Ella ulos korvista. Eikä Joel myöskään Paulasta hirveästi tykkää. Krisse saattaa olla liian kiltti pettämään tuon sopimuksen. Toivoisin, että viikon aikana tulisi jotenkin tilanne, että Joppe, OP ja Krisse olisivat hetken aikaa kolmistaan kabinetissa. Siinä riittäisi vain pari katsekontaktia ja kaikki kolme ymmärtäisivät homman nimen. Tästä tulee mielenkiintoista.

Tähän lainaan Kristiinan laulua viimeviikolta, hieman muutetuilla sanoilla:
PUUKKOA PUUKKOA SELKÄÄN!!!
PUUKKOA PUUKKOA SELKÄÄN!!!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt on muuten mielenkiintoiset paikat. Tämän viikkotehtävän aikana asukkaat saavat juonitella ja puhua nimeämisistä. Asukkaat perustivat kaksi puoluetta, joista toisesta muodostuu hallitus. Hallitukseen pääsi Joelin, Kristiinan, OP:n, Paulan ja Ellan perustama puolue, Maksimi-puolue. He pääsivät kabinettiin päättämään talon asioista (budjetti, leikkaukset yms.) ja samalla sopimaan nimeämisistä. Sopivat jakavansa äänet kolmen asukkaan välille: Vili, Julia ja Marko. Sopivat, että eivät siis äänestä ollenkaan toisiaan kahteen viikkoon. Innolla odotan kun tajuavat että uusilla on immuniteetti.
Jos ymmärsin oikein, niin "häädetyn herjan" takia hallituspuolue vaihtui, ja siinä ovat Julia, Marko, Timo ja Vili.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Jos ymmärsin oikein, niin "häädetyn herjan" takia hallituspuolue vaihtui, ja siinä ovat Julia, Marko, Timo ja Vili.
Kyllä, lisää twistiä! Nyt voidaan ehkä saada jopa Ella sinne häätöön, kun tuosta porukasta kukaan ei oikein tykkää siitä. Tosin Timosta olen aika satavarma ettei juonittele, eli antaa varmaan Vilille ja ehkä Markolle äänensä, kun asukkaat eivät vielä tiedä että uudet on turvassa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tätä puoluehommaa olis mukava katsella useampikin viikko. Tuo mukavasti vipinää ja jännitteitä.
 

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
O-P:n sädekehää vähän himmenettiin kun isoveli näytti koosteen hänen läyhäämisestään. Ainakin Artulla oli hieman epäuskoinen ilme naamallaan. Hyvä veto hämmentää vähän pakkaa.

Vili ollut tänään vaisu. Yritti hallituksen kokouksessa olla muutamassa asiassa eri mieltä, mutta jyrättiin heti. Kunnes Marko tuli vähän vastaan yhdessä päätöksessä ja se hyväksyttiin. Vaivaakohan bibikset vielä mieltä?
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
O-P:n sädekehää vähän himmenettiin kun isoveli näytti koosteen hänen läyhäämisestään. Ainakin Artulla oli hieman epäuskoinen ilme naamallaan. Hyvä veto hämmentää vähän pakkaa.

Vili ollut tänään vaisu. Yritti hallituksen kokouksessa olla muutamassa asiassa eri mieltä, mutta jyrättiin heti. Kunnes Marko tuli vähän vastaan yhdessä päätöksessä ja se hyväksyttiin. Vaivaakohan bibikset vielä mieltä?
Voin kuvitella paniikin Ellan ja Paulan päässä, kun niiden läyhäämiset näytetään :D Markolta myös hauska kommentti, kun Krisse sanoi että "musta ei varmaan tuu videota", johon Marko komppasi että "Ei mustakaan, mä oon täällä kyllä sanonu kaikille suoraan". Miten talo voi sokaista omaa käytöstään noin paljon?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Joo, paitsi että 90% päivistä pelkkää makoilua.
Tämä. Eilenkin jengi mietti asioita, niin kiva oli katsoa kattoa hiljaisena tuijottavaa porukkaa makaamassa sohvalla. Mutta tapahtuman aikoina hyvä viikkotehtävä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten yleensä on toimittu, jos tuo juonittelu on menty sallimaan? Sehän sellaisenaan muuttaa koko pelin luonteen loppuajaksi. Tuleeko jotain twistejä, esim ettei saa äänestää kuin niitä joiden kanssa oli juonitellut, ts saa nimetä vain omasta puolueestaan, tms.
Ilmeisesti vain yksi porukka oli miettinyt sitä, kannattaako juonia vaikka saisi, kun katsojat kuitenkin näkee ne juonittelut.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä. Eilenkin jengi mietti asioita, niin kiva oli katsoa kattoa hiljaisena tuijottavaa porukkaa makaamassa sohvalla. Mutta tapahtuman aikoina hyvä viikkotehtävä.
Joelin sanoin: "Eihän tässäkää viikkotehtävässä tapahdu yhtään mitään. Istutaa vaa hatut päässä"
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän yllättyny tosta Artusta. Vaikutti alkuun ihan straightilta, mutta silti nussii jonkun ladyboyn kanssa. Aika kova testot ukolla pitää olla, että ryhtyy homoks muutaman viikon selibaatin jälkeen. Korostan, että olen avarakatseinen ja hyväksyn lähes kaikki seksin muodot pissa- ja kakkaleikkejä lukuun ottamatta, mutta edes vuoden selibaatti ei sais mua homostelemaan. No, onhan näitä nähty ennenkin, mutta silti ihmetyttää..
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vähän yllättyny tosta Artusta. Vaikutti alkuun ihan straightilta, mutta silti nussii jonkun ladyboyn kanssa. Aika kova testot ukolla pitää olla, että ryhtyy homoks muutaman viikon selibaatin jälkeen. Korostan, että olen avarakatseinen ja hyväksyn lähes kaikki seksin muodot pissa- ja kakkaleikkejä lukuun ottamatta, mutta edes vuoden selibaatti ei sais mua homostelemaan. No, onhan näitä nähty ennenkin, mutta silti ihmetyttää..
Kirjoitatko tämän tekstin ihan selvinpäin?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En kirjoittanut. Miks kysyt? Homot yms. marginaaliväki on mulle ihan ok, mutta olen selkeä hetero, enkä ymmärrä, miten joku oletettavasti heteromies lähtee paneskelemaan jonkun ainakin mun silmään ladyboylta näyttävän tyypin kanssa.
Heippa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En kirjoittanut. Miks kysyt? Homot yms. marginaaliväki on mulle ihan ok, mutta olen selkeä hetero, enkä ymmärrä, miten joku oletettavasti heteromies lähtee paneskelemaan jonkun ainakin mun silmään ladyboylta näyttävän tyypin kanssa.

Kertoiko Arttu taloon astuessaan että on hetero? Vai mihin perustat olettamuksen, että mies on hetero, eikä vaikka bi?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kertoiko Arttu taloon astuessaan että on hetero? Vai mihin perustat olettamuksen, että mies on hetero, eikä vaikka bi?
Ei tainnu kertoa, tai ainakaan en kiinnittäny siihenkään erityisesti huomiota. Voihan Arttu olla vaiks bi, eikä haittaa pätkääkään. Mulle ladyboyt ovat ihan ok, mutta en vaan tikullakaan koskis sellaiseen. Onks sekin tuomittavaa? Nykyään pitää tosiaan olla tarkkana, mitä kenestäkään tuntemattomasta ihmisestä sanoo. Näitä mielensäpahoittajia kun kaivautuu onkaloistaan entistä enemmän.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Rakentavaa keskustelukaveria susta ei ainakaan saa. Tulkitsin vastausviestistäsi, että kirjoitukseni oli jotenkin väärin sun mielestä ja vastasin siihen oman näkemykseni. Jos sun anti keskustelupalstalle, jossa kerrotaan omia mielipiteitä on "Heippa", niin oletkohan ihan oikeassa paikassa?
En varmaan sun kanssa.
Mietin vaan kovasti, että miten kovasti olemme erimielisiä ihmisistä tai pelkästään heidän seksuaalista käyttäyttymisistään.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Näitä viestejä kun lukee niin tuntuu kuin olisi aikamatkalla 20v sitten, tuon ajan kuolematonta suvaitsevuuttahan oli legendaarinen "homot on ihan ok KUNHAN EIVÄT MINUN PERÄAUKKOA TULE HIPELÖIMÄÄN!!!1"

Kieltämättä odottamaton veto Artulta mutta kyllä ainakin minä tuota ihan ymmärrän, ajattelee varmaan Ellan naiseksi niin kuin pitääkin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei tainnu kertoa, tai ainakaan en kiinnittäny siihenkään erityisesti huomiota. Voihan Arttu olla vaiks bi, eikä haittaa pätkääkään. Mulle ladyboyt ovat ihan ok, mutta en vaan tikullakaan koskis sellaiseen. Onks sekin tuomittavaa? Nykyään pitää tosiaan olla tarkkana, mitä kenestäkään tuntemattomasta ihmisestä sanoo. Näitä mielensäpahoittajia kun kaivautuu onkaloistaan entistä enemmän.

Ei kai tässä kukaan ole ketään tuomitsemassa. Ihmettelin vain, kun olit yllättynyt Artusta, koska hän vaikutti heterolta, mutta panee Ellaa. En muista, että Arttu olisi suuntautumistaan missään vaiheessa sanonut, joten siksi kysyin.

Se oli kieltämättä hauska kommentti Artulta, kun totesi että haave oli päästä naimaan telkkarissa, se on tehty, joskin tuli pieni twisti kavereille.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En varmaan sun kanssa.
Mietin vaan kovasti, että miten kovasti olemme erimielisiä ihmisistä tai pelkästään heidän seksuaalista käyttäyttymisistään.
En vaan ymmärrä, mikä sun pointti tässä on? Kaikki saavat harrastaa seksiä siinä muodossa kun haluavat, kunhan pysytään lain rajoissa. Sitä vaan en ymmärrä, että aluksi heteromieheksi olettamani mies lähtee paneskelemaan jonkun epäselvän tapauksen kanssa. Oletin väärin, sorry. Mua ei noi ladyboyt kiinnosta pätkääkään, eikä oo multa yhtään pois jos joku sellaista nussii. Ihmettelin vaan, kuinka jotain panettaa niin paljon, että lähtee tohon juttuun.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En vaan ymmärrä, mikä sun pointti tässä on? Kaikki saavat harrastaa seksiä siinä muodossa kun haluavat, kunhan pysytään lain rajoissa. Sitä vaan en ymmärrä, että aluksi heteromieheksi olettamani mies lähtee paneskelemaan jonkun epäselvän tapauksen kanssa. Oletin väärin, sorry. Mua ei noi ladyboyt kiinnosta pätkääkään, eikä oo multa yhtään pois jos joku sellaista nussii. Ihmettelin vaan, kuinka jotain panettaa niin paljon, että lähtee tohon juttuun.
Niin. Pointti on se, että olet olettanut Artun hevimieheksi, joka kuksii vain naisia.
Nyt Arttu kuksi (vaikka ei edes kuksinut) naista, joka on mies mielestäsi.
Pointti on siinä, että sinä oletit.
Olettaminen on aina perseestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös