Olen aika ihmeissäni siitä, että Joni tippui. Tai oikeastaan siitä, että Jussi ei tippunut. Olin aivan saletti, että taloon myöhemmin tullut Jussi on liipaisimella heti äänestykseen joutuessaan, mutta ei näköjään. Prosenttien mukaan oli toki sattuman kauppaa, kuka kolmikosta Joni, Jussi ja Joonas nostaa kytkintä, mutta en oikein jaksa noihin prosentteihin uskoa. Joka tapauksessa odotin Jussin poistuvan talosta varsin selvin numeroin.
Olen sanonut että nykyinen vedätysäänestys on täyttä lottoa ja sitä se mielestäni on yhä enenevässä määrin, varsinkin kun äänestys alkoi vasta talk shown aikana ja epäilen että Danin vahva asema äänestyksessä johtui osittain siitä että ne jotka Dania meinasi äänestää tiesi jo viikon alussa että Dani on häädössä. Oma toiveeni olisi ollut että Dani tai Jussi K olisi lähtenyt hyphyyn mutta ei niin ei. Jonin tippumista odotin kaikkein vähiten vaikka kuten sanottua tällä vedätyksellä saadaan kyllä kuka tahansa tippujaksi. Toivoisin että palaittaisiin siihen aikaan jolloin äänestystulos oli salainen aina häädetyn paljastumiseen asti niin sieltä tippuisi oikeasti sellainen asukas jolla on todellisuudessa vähiten kannatusta.
Dani on esittänyt itsestään enenevissä määrin inhimillisiä piirteitä, tämä tosin pelkästään koosteiden perusteella, en tiedä mikä olisi vaikutelma jos seuraisin 24/7. Jennan seurassa on kyllä edelleen pikkumainen kontrollifriikki, mutta vähän se raja on hämärtynyt, tai sitten olen siihen vaan jotenkin tottunut.
Dani on aidan kaaduttua ollut käytökseltään siedettävämpi, se vähän mitä olen jaksanut enää katsoa. Täys törppö tuo silti kokonaisuudessa on ja saisi poistua ennen finaalia, vaikkakin heittäisin talosta nämä uudemmat asukkaat ennen alkuperäisiä.
Jaa, että murhaaminen jatkuu ensi viikolla... no mikäs siinä. Jennalta siinä mielessä hyvin valittu, kun päätti murhata Jussin ja Jonin, että noiden valopäiden vastatessa tutkimuksista ei ollut pelkoa kiinni jäämisestä. Helppohan se on sanoa, mutta oletan että tuo korkea syke/sykkeen heittely olisi mulle ollut paljastava vihje, jota en olisi sivuuttanut. Saattaa kyllä Jennaakin ottaa pannuun, että murhan uhriksi valitsemansa Joni häädettiin talosta, Jussin häätäminen olisi varmasti ollu helpompi pala nieltäväksi. Ihan hyvä tehtävä joka tapauksessa ja vaikka sen uusiminen kertookin jonkinlaisesta ideaköyhyydestä, niin mielenkiinnolla silti odotan ensi viikon tehtävää.
Jennalta tosiaan loppujen lopuksi taitavasti hoidettu murhaajatehtävä ja Jonin valinta uhriksi hämäsi kyllä itsenikin niin että pidin Joonasta, Tuulikkia ja Leylaa Jennaa todennäköisempänä murhaajana, vain tuo mainitsemasi syke juttu herätti epäilyjä josko sittenkin Jenna. Toinen Jennaa puoltava seikka (tosin sellainen josta ei tietenkään talossa tai ohjelmaa pelkästään katsoen ole tietoa eikä sen pitäisi vaikuttaa siihen miten asukkaiden käytöksestä yrittää analysoida kuka olisi murhaaja) on että olen käsittänyt että Jenna & Dani paria haluttiin täällä ulkopuolella hajoittaa ja Jennan valitseminen ja paljastuminen olisi tiennyt Jennan joutumista kaksintaistoon pelkästään Dania vastaan, joka oli varmasti aika kuumottava tilanne Jennalle noin ihan ajatuksen tasolla. Ja omista epäillyistä Leylahan siis taas paljastui syyttömäksi sen tulostetun 3D-profiilin ansiosta, jonka uhrit sai avukseen kun Leyla, Tuija ja Jenna sai suoritetuksi tehtävän. Joten oma vahvin veikkaukseni murhaajaksi oli sama kuin Jonilla ja Jussilla, Joonas kun on koko ajan nimennyt vahvoiksi kilpailijoiksi epäilemiään asukkeja ja Jennan en uskonut millään Jonia nimeävän (murha kun oli lähes sama asia vaikkakin siinä piti nimenomaan miettiä ettei uhri osaisi epäillä murhaajaksi).
Murhaajatehtävän jatkuminen on mielestäni typerää ideaköyhyyttä ja tehtävänä tuo on ainakin varsin tylsä, Jennakin taisi todeta tehtävästä että se on varmaan vain valeviikkotehtävä kun siinä ei tehdä oikein mitään. Tuo olisi selkeästi parempi tehtävä jos murhaaja/murhaajat joutuisivat toteuttamaan "murhan" jotenkin, nyt se murha päätetään ja ilmoitetaan vain pk-huoneessa. Tän viikon tehtävässä murhaaja ei voi olla Andte, Jonathan eikä Pertti koska olivat syysmyrskyssä eivätkä voi joutua häätöäänestykseen, myöskään Jennaa ei saa äänestää murhaajaksi koska oli menneellä viikolla murhaaja. Kaksi eniten ääniä kerännyttä on siis tän viikon murhaajia ja nämä voivat paljastuessaan joutua häätöäänestykseen. Sen sijaan ainakaan tällä hetkellä virallisilla sivuilla ei puhuta mitään siitä että tämän viikon uhrit joutuisivat häätöön, tai viaton epäilty, vaikka eivät murhaajaa selvittäisikään kuten viime viikolla kävi. No toivotaan että saadaan mielenkiintoiset murhaajat ja Jonathan toisi kaivattua piristystä murhaajien jäljittämiseen. Ja periaatteessa voisi olla mielenkiintoista jos murhaajat ei tietäisi toisistaan mutta eivät voisi murhata toisiaan, BB:n kun ei tarvitse perustella miksi jotain ei saa tehdä, voisihan murhaaja tietenkin arvata sen toisen murhaajaksi kun joku kuolee vaikkei ole itse murhannut kyseistä asukkia.
Andte oli jo ennen syysmyrskyä korkealla voittajaehdokkaiden listallani ja osakkeensa jatkavat nousemista.
Andte on myös oma selkeä voittajasuosikkini. Jos naisista pitää valita joku voittajasuosikki niin tällä tarjonnalla kaukana Andten takana kai on ehkä valittava sitten Jenna joka on edes satunnaisesti viihdyttävä ja hauska. Mutta noin yleisesti naistarjonta tällä kaudella on kyllä ollut varsin kehno. Finaalinelikoksi arvaan (en välttämättä toivo) Andte, Jonathan, Anna ja Jenna/Tuulikki.
Syysmyrsky oli iso pettymys ja oma mielikuva on että kivikko oli paljon kovempi kuin tuo oli. Syysmyrskyssä noi tiesi koko ajan milloin sieltä pääsee pois, kivikossa varsinkin Jenna hajoili jatkuvasti kun toivo poispääsemisestä häipyi aina uudelleen ja uudelleen. Sen lisäksi kivikon jatkuva kivien siirtely oli täysin päämäärätöntä ja niitä veivattiin edestakaisin, kun taas syysmyrskyn tehtävillä oli selkeä tavoite. Ja kun syysmyrskyssä leikittiin armeijaa niin ihmettelen että miksei tuolla olleilla ollut jatkuvaa yövartiovelvoitetta, eli öiden ajaksi tuonne olisi pitänyt järjestää ns kiertovartio ja olisivat joutuneet katkomaan uniaan vartion takia. Ainakin minun armeija-aikana siellä oli jatkuva yövartio, jota suoritettiin niin kasarmilla kuin leireillä. Vaikka syysmyrskyssä olikin kovemmat olot (ainakin pari ekaa päivää pakkasen takia) niin tehtävien tavoite oli jatkuvasti selkeämpi ja ennen kaikkea tuolla olijat tiesi kuinka pitkään tuo "myrsky" kestää. Ja tekikö nuo tuolla ainuttakaan tehtävää klo 3 asti yöllä, kivikossa kun kannettiin ainakin yhtenä yönä kiviä yli klo 2 asti yöllä ja sitten pääsivät joskus klo 3 maissa nukkumaan ja herätyshän oli kivikossa jatkuvasti noin klo 7 aamulla. Syysmyrskyssä näytti päässeen jatkuvasti nukkumaan ennen klo 24, sen lisäksi syysmyrskyssä sai käyttää tupakkatuotteita, eli nuuskaa. Ja mitä olen käsittänyt niin Jennalla (loppu aikoina rannetuki ja peukalo paketissa), Nimolla (rannetuki) ja Jarnolla (polvituki) oli eriasteisia vammoja kun tuolta Tuulikkia lukuunottamatta taisi kaikki tulla pois ilman mitään vammoja tai paikkojen hajoamisia, tosin oli siellä paljon kovemmat suorittajat (Tuulikin naurettavaa 12h suoritusta lukuunottamatta) kuin kivikossa. Toisaalta juuri noiden hajoajien takia kivikko oli paljon mielenkiintoisempaa katsottavaa, kuin flopiksi osoittautunut syysmyrsky. Ja ei se ainakaan muuten kuin sääntöjen tiukkuuden osalta ollut sellainen että kivikko oli lastenleikkiä siihen verrattuna. Paljon uhoa siis BB:ltä, toteutus kaikkea muuta kuin sitä mitä sanottiin.
Mä veikkaan että tällä viikolla ei ole vielä massapudotusta, eikä tarvitse ollakaan mutta ensi viikolla isoluuta lakaisee ja finaaliviikolle saadaan finalistit selville. Tosin ihan sama vaikka mentäisiin finaaliin vaikka 10 asukkaan voimin, ei tämä sen tylsemmäksi mene.