Ite olen sitä mieltä, että aivan liian hepposia nuo BB:n "turvatoimet". Tehtävien pitää olla sellaiset, ettei niitä luovuteta noin vain. Kusta voi, mutta ei suoraan luovuttaa esim. hakemalla luvatta ruokaa. Jos tuo kivijuttukin olisi jossakin "vitriinin" sisällä ja helvetin ovi olisi kiinni koko ajan, ellei ole sitten asiaa sinne kivitunneliin. Näin ei helvetin asukkailla olisi mitään mahdollisuuttakaan tehdä mitään laitonta, eli ainoa mahdollinen luovutustapa olisi ihan vain se, ettei tee sitä mitä BB käskee. Ja se olisi reilua, joskin täysin samoilla säännöillä eli sääntörikkomuksesta rangaistuksia/häätö. Nyt tuollaisena koko BB on ihan vitsi, koska ei ole varsinaista pakkoa tehdä mitään, koska kaikki lähtee ihan täysin itsestään. Oma mielipide on siis se, että asukkaiden toimia pitää ihan rajoittamalla rajoittaa sellaisiksi, että a) BB:tä pelättäisiin tosissaan ja b) kaikki tehtäisiin juuri niin kuin tehtävässä vaaditaan tai sitten suoraan luovutetaan. Luovutuksen seurauksia pitäisi myös nostaa, eli rahamenetyksen lisäksi jotakin tuntuvia menetyksiä kuten totaalinen röökikielto loppuviikoksi.
Mitä tulee Janican ja Annikan suhteeseen, niin olen täysin Janican puolella. Jos minusta puhuttaisiin pelkkää paskaa ja vieläpä jatkuvasti, niin tämä henkilö pääsisi kyllä ihan tosissaan kärsimään, jos itse olisin talossa. Se kärsisi juuri niin kauan kuin tulisi pyytämään anteeksi sanojaan. Ja mikä v*ttu on se juttu, että kaikkien pitää tykätä toisistaan? En minäkään tykänny kaikista ihmisistä omassa luokassa, joten mikä perkele siellä talossa on niin ihmeellistä? Jos henkilö on täys idiootti, jota inhoaa ja halveksii niin en varmasti edes katsoisi häntä päin (Tanja). Vielä kehtaa jatkuvasti selittää siitä... Muutenkin tämä kaikki on kaikkien kavereita-meininki on täysin perseestä, koska mielistelyä on sitten aivan törkeästi.
Kovasti porukat tuolla myös valittelevat kahteen porukkaan-jaosta. Minun mielestä saisivat jakautua vaikkapa kolmeen ja porukoiden välillä voisi olla todellista vihaa. Sitten olisi oikea meininki. Nyt tällä hetkellä uhriksi joutuu lähinnä yksilö, koska "on täysi kusipää". Siellä vihataan Janicaa, koska on tosiaankin kaikista kaunein ja oikeastaan ihan perusfiksu ihminen, toisin kuin suurin osa asukkaista. Sebastian on myös perusfiksu ja "oikeaoppinen", joten osa ei voi sietää hänen kanssa keskustelusta yksinkertaisesti siksi, että hän on fiksumpi. Tästä on esimerkkejä myös normaaliin elämään: minulle ei kyllä tulisi mieleenkään asioida kaikenlaisten vajakkien ja idioottien kanssa, jotka eivät osaa laskea neliöjuuri 4, vaan alkavat pohtimaan liittyykö NELIÖjuuri ja itse numero 4 oleellisesti toisiinsa ja että nämä silloin kumoavat toisensa, jolloin tulos on 0. Ihan totta, olen törmännyt jo lähes 20 vuotiaihin nuorukaisiin, jotka alkoivat ratkomaan laskua juuri noin.... Ja tämä pointti viittasi Seban ja Annikan eilisen koosteen väittelyyn Janicasta, jossa tuolta tyhjäpää-lehmältä paitsi loppui sanavarasto, myös meni ohi koko Seban jutun pointti, joka oli selkeästi liian fiksua lehmän aivoille.
Lisäksi aivan tajuttoman helpolla pääsee kaikki "pettäjät" talossa... Ihan uskovitumatonta. Syylliseksihän sitten tosiaan nousee juurikin se toinen osapuoli, koska "yllytti". Voi v*ttu oikeasti. Mielenkiintoinen kausi siis todellakin, herättää paljon keskustelua ja tunteita, erityisesti niitä pahoja, jolloin sitten normaalielämässä ei tarvitse enää avautua kenellekään :D