Suomen Big Brother 2009

  • 1 141 014
  • 3 798
Toni on kyllä nostanut osakkeita ihan helvetisti mun silmissä. Aivan legendaarista settiä ja en ole ikinä revennyt yhtä pahasti Big Brother-historiassa kuin tuolle monologille:

Stephania: "Pää kiinni Toni. Ku et kuitenkaan sano mitään järkevää."
Toni: "Sä oot niin järkevä että voisit pyrkiä Suomen presientiks."
Stephania: "Mä oon kolumbialainen."
Toni: "No lennä sitten raketilla!"
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Satuin eilen näkemään töissä pätkän kohtauksesta, jossa Toni ja Kätlin keskustelivat nukkumajärjestelyistä ja silloin minua ärsytti Kätlinin kommentti tyyliin "Älä Toni hermostu. Miksi sä hermostut?". Tuo kommentti tuossa tilanteessa on bensan heittämistä liekkeihin, fiksu olisi antanut olla. Näin kohtauksesta vain sen osion jossa Toni väitti sopineensa järjestelystä Kätlinin kanssa, mutta jostain syystä tämä motkotti samasta asiasta. Tämän vilkaisun perusteella sympatiat olivat Tonin puolella, mutta tilanteessa on saattanut olla jotain mikä aiheutti Kätlinin motkotuksen, jota en nähnyt.

Kokemuksesta tiedän, että vänkäyksen aikana ei mikään muu ärsytä hermostunutta keskustelijaa niin paljon kuin lause: "Miksi sä hermostut? Älä nyt hermostu." Mielestäni Kätlin käytti tätä asiaa hyväkseen kiusatakseen Tonia.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuon Filippiinien reissun jälkeen Kätlin on todellakin ollut heikoilla hangilla. Tilannetaju ja kommunikaatio ovat heikentyneet huomattavasti Suomeen palattuaan. Ehkä jonkinlaista kisaväsymystäkin on jo havaittavissa.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kätlinin esiintyminen oli kuitenkin aika kesyä verrattuna siihen, mihin BB4-Cheryll ja BB4-Tuuli olisivat vastaavassa tilanteessa pystyneet.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaimosi kumminkin ymmärtää että voi saada turpiinsa jos käyttäytyisi kuin Kätlin siinä riidassa Tonin kanssa? Ei varmaan siis käyttäydy itse niin vaan perääntyy ja nöyristelee kaikkien pikkuriidantynkien edessä. Minun on vaikea nähdä miten Kätlinin käytös olisi saattanut johtaa tilanteen väkivaltaiseen eskaloitumiseen.

Jos on tottunut nöyristeleviin ja heikkoihin naisiin niin silloin tietenkin nainen joka uskaltaa pitää kiinni kannoistaan ja ei peräänny voi tuntua uhkaavalta ja se väkivaltaan turvautuminen tuollaista vastaan alkaa tuntua ymmärrettävältä.

Nyt menet aika rajusti mauttomuuden puolelle tässä Kätlinin puolustamisessasi. Itse ymmärrän Jussin vaimon kommentin hieman eri tavalla kuin sinä. Suomalaisissa miehissä on lyhyt pinnaisia ihmisiä ja heidän ollessa tuollaisessa tilanteessa, jossa nainen ärsyttää tahallaan, voi tapahtua mitä tahansa. Mielestäni Jussi tai hänen vaimonsa ei hyväksynyt väkivaltaa missään, vaan totesivat vain tosiasian.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaimosi kumminkin ymmärtää että voi saada turpiinsa jos käyttäytyisi kuin Kätlin siinä riidassa Tonin kanssa? Ei varmaan siis käyttäydy itse niin vaan perääntyy ja nöyristelee kaikkien pikkuriidantynkien edessä. Minun on vaikea nähdä miten Kätlinin käytös olisi saattanut johtaa tilanteen väkivaltaiseen eskaloitumiseen.

Toki minun pitäsi ymmärtää, että provoat tahallasi, mutta en suostu kun menet aika henkilökohtaisuuksiin.

Käyttäytymisesi hipoo logiikaltaan vittumaisten naisten tasoa. Minun vaimoni on fiksu ja ei käyttäydy noin idiootisti, vaan on riidoissakin looginen, toisin kun esim. idolisi Kätlin, eikä hän myöskään tahallaan yritä ärsyttää muita ihmisiä.

Tiesitkö, että suomessa on valtavat määrät perheiden sisäistä väkivaltaa? Luuletko, että se aina johtuu vain toisesta osapuolesta? Minä olen varma, että se johtuu suurimmaksi osaksi tietenkin siitä, että toinen on väkivaltainen, mutta myös siitä, että toinen käyttäytyy ja provoaa samaan epäloogiseen tyyliin kuten Kätlin tekee.

Veikkaan hänelle ikävää loppuelämää ainakin parisuhteen osalta. Mikäli parisuteeseen tulee valittua väkivaltaan taipuvainen mies (tai nainen) luulen, että aurinkolaseja tulee käytettyä muutoinkin kuin auringonpaisteessa.

Ja ei, en hyväksy sitä, mutta ymmärrän miksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Toki minun pitäsi ymmärtää, että provoat tahallasi, mutta en suostu kun menet aika henkilökohtaisuuksiin.

Käyttäytymisesi hipoo logiikaltaan vittumaisten naisten tasoa. Minun vaimoni on fiksu ja ei käyttäydy noin idiootisti, vaan on riidoissakin looginen, toisin kun esim. idolisi Kätlin, eikä hän myöskään tahallaan yritä ärsyttää muita ihmisiä.

Onnittelut että olet löytynyt fiksun riitelijän.

Aika herkillä on nyrkin heiluminen jos Kätlinin älä hermostu ja mistä sä nyt suutuit kommentit tarkoittaa että turpiin alkaa tulemaan. Ja aikamoista hissuttelua on sitten riitely jossa ei olisi ymmärrettävää turvautua nyrkkeihin. Tai ainakin joidenkin kynnys ymmärrettävään väkivaltaan näyttää aika pieneltä. Minäkin varmaan saisin ymmärrettävästi jatkuvasti turpiini, en tosin ole koskaan saanut turpiini vaikka se kuinka ymmärrettävää olisikin ollut.

Kätlin muuten sai osallistua päällikkökisaan, tarkoittaakohan tämä ettei Kätlin olekaan BB:n toimesta nimettynä.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Veikkaan hänelle ikävää loppuelämää ainakin parisuhteen osalta. Mikäli parisuteeseen tulee valittua väkivaltaan taipuvainen mies (tai nainen) luulen, että aurinkolaseja tulee käytettyä muutoinkin kuin auringonpaisteessa.

Ja ei, en hyväksy sitä, mutta ymmärrän miksi.

Minä ja moni muu taas ei nimenomaan ymmärrä että miksi. Minusta on täysin uskomatonta, että täällä YMMÄRRETÄÄN, että joku voisi saada turpaan tuollaisesta, vaikkei itse EI oltaisikaan lyömässä.

Minusta (olen mies) Kätlinin (en ole Kätlin fani) käytöksessä ei ollut mitään sellaista, joka tekisi väkivallasta ymmärrettävää (ei siis oikeutettua). Jos mies provosoituu tuollaisesta "miksi sä hermostut" tyylisestä kommentoinnista, niin huh huh!

Ja tosiaan jännää, että Sami ja Aso talossa olleina päiväkirjahuoneessa pitivät Tonia paljon enemmän syyllisenä, ja Käpää lähinnä uhrina, joka toki olisi voinut perääntyäkin, ei siinä mitään. MUTTA kun toinen on koko viikon niin Känkkäränkkää, niin aina ei vaan jaksa, ja se vika ei ole kenenkään muun kuin sen Tonin.

Omasta mielestäni moisen väkivallan YMMÄRTÄMISESTÄ ei ole myöskään pitkä matka siihen, että asiaa aletaan suvaitsemaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä ja moni muu taas ei nimenomaan ymmärrä että miksi. Minusta on täysin uskomatonta, että täällä YMMÄRRETÄÄN, että joku voisi saada turpaan tuollaisesta, vaikkei itse EI oltaisikaan lyömässä...

Yritetään vielä kerran. Täällä ei ole kukaan ymmärtänyt väkivaltaa siten, että hyväksyisi sen. Tosiasia on vaan, että maassamme on väkivaltaisia miehiä ja itse ainakin ymmärrän, että mainitun kaltaisessa tilanteessa Kätlin olisi saanut nyrkistä tällaiselta mieheltä. Ymmärrätkö?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minä ja moni muu taas ei nimenomaan ymmärrä että miksi. Minusta on täysin uskomatonta, että täällä YMMÄRRETÄÄN, että joku voisi saada turpaan tuollaisesta, vaikkei itse EI oltaisikaan lyömässä.

Minusta (olen mies) Kätlinin (en ole Kätlin fani) käytöksessä ei ollut mitään sellaista, joka tekisi väkivallasta ymmärrettävää (ei siis oikeutettua). Jos mies provosoituu tuollaisesta "miksi sä hermostut" tyylisestä kommentoinnista, niin huh huh!

Minä taas uskon että Kätlin saa aikanaan hyvän ja rakastavan perheen jossa on halua hyvään ja osataan käyttäytyä. Kätlin on lapsena ollut perheväkivallan uhri, mutta siitä huolimatta Kätlinistä on kasvanut tasapainoinen ja omilla jaloillaan seisomaan pystyvä vahva nuori nainen.

Turpiinsahan voi saada ihan vain tekemättä yhtään mitään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä taas uskon että Kätlin saa aikanaan hyvän ja rakastavan perheen jossa on halua hyvään ja osataan käyttäytyä. Kätlin on lapsena ollut perheväkivallan uhri, mutta siitä huolimatta Kätlinistä on kasvanut tasapainoinen ja omilla jaloillaan seisomaan pystyvä vahva nuori nainen.

No niin... Olet sitten tehnyt syväluotaavia päätelmiä BB:n perusteella. Oletko muuten tietoinen tutkimuksista, joissa väitetään väkivallan siirtyvän sukupolvelta toiselle?
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yritetään vielä kerran. Täällä ei ole kukaan ymmärtänyt väkivaltaa siten, että hyväksyisi sen. Tosiasia on vaan, että maassamme on väkivaltaisia miehiä ja itse ainakin ymmärrän, että mainitun kaltaisessa tilanteessa Kätlin olisi saanut nyrkistä tällaiselta mieheltä. Ymmärrätkö?


Yritä sinä ymmärtää luettu teksti :). Minähän nimenomaan kirjoitin siitä, että ihmiset täällä ymmärtävät, että moinen käytös voi johtaa turpiinsaantiin, vaikka eivät itse hyväksy sitä eivätkä niin tee omassa elämässään!

Minä taas en edes ymmärrä sitä, että muut ymmärtävät moisen käytöksen johtavan joskus väkivaltaan (vaikkeivat itse niin tee eivätkä sitä hyväksy - ainoastaan ymmärtävät tilanteen kehittymisen syyt).
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä ja moni muu taas ei nimenomaan ymmärrä että miksi. Minusta on täysin uskomatonta, että täällä YMMÄRRETÄÄN, että joku voisi saada turpaan tuollaisesta, vaikkei itse EI oltaisikaan lyömässä.
....

No voit kysyä vaikka Ahtisaaren konfliktinratkaisuputiikista, että kannataako niitä molempia osapuolia ymmärtää vai mennä vaan sinne väliin huutelemaan, että olette molemmat tai vain toinen väärässä. Toisella taktiikalla on saatu muutama rauhakin aikaiseksi, toisella ei.

Aina kun jotain tapahtuu, niin se on seurausta jostain, mutta ei siitä sen enempää, jos et ymmärrä, eikä se varsinkaan kuulu tähän ketjuun, missä toivon keskustelun jatkuvan muusta kuin minusta ja vaimostani. Ainoa tähän liittyvä mitä odotan enää, on Flintin anteeksipyyntö, mutta sitä tuskin tulee, joten tyydyn katselemaan Flintin sekoilua täältä ylempää ja rauhallisena.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No voit kysyä vaikka Ahtisaaren konfliktinratkaisuputiikista, että kannataako niitä molempia osapuolia ymmärtää vai mennä vaan sinne väliin huutelemaan, että olette molemmat tai vain toinen väärässä. Toisella taktiikalla on saatu muutama rauhakin aikaiseksi, toisella ei.

No olisiko tilanteet vähän erilaisia. Tottakai taustat pitää tietää, mutta on aika eri asia verrata tilannetta, jossa molemmat osapuolet tekevät väkivallan tekoja siihen, että toinen selvästi vahvempi osapuoli vetää heikompaa yksipuolisesti pitkin seiniä.

Toisessa näistä ymmärrykselle löytyy tilaa hyvinkin paljon, toinen näistä ei paljon ymmärrystä kaipaa!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ainoa tähän liittyvä mitä odotan enää, on Flintin anteeksipyyntö, mutta sitä tuskin tulee, joten tyydyn katselemaan Flintin sekoilua täältä ylempää ja rauhallisena.

Anteeksi jos olen loukannut.

Tosin varmaan tarkennat miten olen sekoillut? Minä kun en edelleenkään ymmärrä miten Kätlinin käytöksellä olisi ymmärrettävää saada turpiinsa. Mitä sanomalla on ymmärrettävää saada turpiinsa?

Stephaniasta tuli talon uusi päällikkö, harmi olisi ollut varmasti äänestyksessä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Toisessa näistä ymmärrykselle löytyy tilaa hyvinkin paljon, toinen näistä ei paljon ymmärrystä kaipaa!

Sanoisin, että on median vika, kun käyttävät ymmärtäminen sanaa synonyyminä hyväksymiselle. Vrt. kouluhäiriköiden/kiusaajien ymmärtäminen.

Nimenomaan tuollainen tilanne kaipaa ymmärrystä, jos sitä halutaan ulkopuolelta auttaa. Oli auttava ratkaisu sitten mitä tahansa.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yleinen kysymys niille, joiden mielestä Kätlin oli pääsyyllinen eilisessä Toni vs Kätlin episodissa.

Miksi Aso ja Sami (molemmat olivat makuuhuoneessa kun tilanne oli päällä) pk- huoneessa ilmaisivat varsin selvästi sen, että Toni oli "pääsyyllinen" ja Käpä vain "uhri"?

Ja tämä on vilpitön kysymys, eikä vittuilu. Voisitteko yrittää vastata tähän asiallisesti?
 

motamoro

Jäsen
Minä kun en edelleenkään ymmärrä miten Kätlinin käytöksellä olisi ymmärrettävää saada turpiinsa. Mitä sanomalla on ymmärrettävää saada turpiinsa?

Ei sitä millään yksittäisellä sanomisella tule vaan tuon tilanteen kokonaisuudesta.

Jos lähtökohta on, että toinen on jo valmiiksi huonolla päällä ja on valmiina suostumaan jo ensimmäiseen sovintoon (paikan vaihtaminen toiseen), että tilanne tulisi päätökseen. Tämän jälkeen tulee vastapuolelta argumentti joka sotii vahvasti edellistä vastaan (-Ei täällä ole paikkoja ja - Se on Steffin paikka). Siitä toinen silmin nähden on kuumana kuin hellan koukku ja lyödään lisää vettä kiukaalle sanomalla kirkkain silmin, että "en ymmärrä mistä suutut, miksi pinnasi on kireällä?" (tupakoija ei ole saanut puoleentoista päivään tupakkaa). Ja vielä jatketaan saman asian inttämistä uudelleen.

Joko Kätlin ei oikeasti tajunnut kuinka ärsyttävä ja epälooginen oli tai sitten teki sen syystä tai toisesta tahallaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jos et itse ymmärrä, niin pakko vetää sellainen johtopäätös, että tarttumapintasi naisiin ja parisuhteisiin on oikeassa elämässä on olematon.

Totta, en ole ollut väkivaltaisessa parisuhteessa. Ehkä ymmärtäisin asian sitten paremmin. En myöskään ole joutunut turvautumaan väkivaltaan riidellessäni.

Minä en tuota väkivallan uhkaa nostanut täällä tapetille.
 

RDivis

Jäsen
Kyllähän tuossa tilanteessa kumpikin käyttäytyi varsin typerästi. Silti, en käsitä, että joku on ymmärtäväinen jos Käpä saisi turpiinsa.

Mitä helvetin röökinpolttajapsykopaatteja täällä oikein majailee?

Ei se nyt voi mennä niin, että jos vittuilet ihmiselle, joka ei ole saanut polttaakseen. Sietäisit saada turpaasi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hienosti asiaa seipäästä, mutta nimenomaan olet nostanut tapetille väkivallan uhkan mielestäni melko asiattomalla tavalla.

Ensimmäinen joka asian edes toi esiin on jussi_j vaimoineen. Sieltä se väkivallan uhka nostettiin tapetille käsiteltäväksi.
 

Teela

Jäsen
Oman työni puolesta voin kertoa, että valitettavasti nyky-Suomessa turpaan tulee vähemmästäkin syystä kuin Kätlinin eilisistä kommenteista. Ja ei, minä en hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Mutta tosiasia on se, että vaimo tai lapsi saattaa saada turpaan pelkästä katseesta, joka tulkitaan väärin.

Oma kantani on, että jos Kätlin olisi ollut fiksu hän olisi poistunut paikalta, kun huomasi että toiselta on pinna palanu.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaimosi kumminkin ymmärtää että voi saada turpiinsa jos käyttäytyisi kuin Kätlin siinä riidassa Tonin kanssa? Ei varmaan siis käyttäydy itse niin vaan perääntyy ja nöyristelee kaikkien pikkuriidantynkien edessä. Minun on vaikea nähdä miten Kätlinin käytös olisi saattanut johtaa tilanteen väkivaltaiseen eskaloitumiseen.

Jos on tottunut nöyristeleviin ja heikkoihin naisiin niin silloin tietenkin nainen joka uskaltaa pitää kiinni kannoistaan ja ei peräänny voi tuntua uhkaavalta ja se väkivaltaan turvautuminen tuollaista vastaan alkaa tuntua ymmärrettävältä.

Ei kyse ole vaimoista tai muistakaan ihmisistä sen paremmin, mutta kyllä jokainen tajuaa että, jos tuolla tavalla provosoi kuin kätlin, niin on mahdollista että toisella osapuolella menee totaalisesti hermot. Itselläni olisi ainakin mennyt. Eikä tämä nyt tarkoita sitä että olisin käynyt kiskaisemassa kätliniä turpaan, vaan olisin kysynyt että mitä vittua nyt tapahtuu.

Sinulla on hieman virheellinen ja alkeellinen näkemys tuosta Kätlinin käytöksestä, mikäli se on mielestäsi jotenkin "rohkeaa" ja omista kannoista kiinnipitävää. Luulisi että tuossa iässä erottaa mikä on pelkkää lapsellista, joskin hyvin yleistä vihaisen ihmisen ärsyttämistä. Kätlinin naamasta näki heti että hänellä ei ole muuta päänmäärää kuin saada Toni kiehumaan entistä pahemmin. Juuri nuo "miksi hermostut Toni?" jutut ovat yksi varmin tapa saada toinen raivon partaalle. Ihmettelen vieläkin miksei kukaan mennyt sanomaan että nyt riittää, anna Tonin nukkua.

Tuossa tilanteessa jokainen ei pahaa haluava ihminen olisi jättänyt Tonin äksyilyt omaan arvoonsa, eikä alkanut noihin toimiin, jotka Kätlin aloitti. Todella lapsellista ja typerää käyttääntymistä Kätliniltä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös