Suomen Big Brother 2009

  • 1 141 014
  • 3 798

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
On aika surullista, että tämä palsta on paljon mielenkiintoisempi, kuin itse ohjelma, enkä tarkoita mitään flintin ihannointia Känsää kohtaan, vaan yleisesti miten täällä puolustetaan omia suosikkeja ja dumataan muiden.

Pitäisi varmaan seurata sitä BB:tä ja etsiä sieltä oma suosikki, mutta se ohjelma on tylsä.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tonin käytöksessähän ei ollut kehumista, mutta onko se nyt sitten enää mikään yllätys, kun tuntuu hermoilevan isosti jokaisesta vastoinkäymisestä.
Tonihan on paljon hauskempi ja tarjoaa enemmän viihdettä kun sillä ei ole tupakkaa. Eilisen koosteen huippuhetketkin olivat Tonin tarjoamia (+Ason joutsenlaulu lopussa).
Taisi olla Tonin "päivä tähtenä"-päivä.
 

motamoro

Jäsen
Tossa Kätlin vs. Toni eilisessä pikku riidassa itsellä olisi mennyt Tonina tai siis meni hermot ruudun tällä puolella seuraavassa kohdassa (ulkomuistista vedetty eli ei sanatarkkaan):

Kätlin: Mun mielestä tääl ei oo mitää paikkoja jaettu niin miten sä voit sanoa, että se on sun paikka
Toni mumisee ja vaihtaa paikkaa toiseen reunaan
Kätlin: Et sä siihen voi mennä se on Steffin paikka

Onko tämä nyt sitä naisen logiikkaa?

Tuntui hieman siltä, että Kätlin koitti väkisin saada jonkun näköisen riidan aikaiseksi ja saada tuon aikana tukea muilta omalla puolelle. Hieman vastaava tilanne oli vähän ennen Kätlinin vaihtoa Slummin makkarissa Danan kanssa ja Kätlin yritti saada jonkun omalle puolelleen, sillä kertaa Aso tuli paikalle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
No jaa. Ei tuo kyllä sanonut, että ansaitsisi saada turpaansa, vaikka täällä se niin tunnutaan ottavan. Tehkää lisää tikusta asiaa.

No kyllähän tuossa sellainen sävy oli että ei ihmettele että Kätlinin kaltaisella käytöksellä tuossa riidassa naiset saisi turpiinsa. Ei puhuttu hyväksymisestä mutta ei pidetty myöskään ihmeellisenä että Toni olisi turvautunut väkivaltaan. Ainakin minulla kynnys väkivaltaan on aikalailla korkeammalla kuin mitä tuossa riidassa nähtiin. Enpä itseasiassa muista että olisin joutunut koskaan riidellessäni turvautumaan väkivaltaan.

Tuntui hieman siltä, että Kätlin koitti väkisin saada jonkun näköisen riidan aikaiseksi ja saada tuon aikana tukea muilta omalla puolelle. Hieman vastaava tilanne oli vähän ennen Kätlinin vaihtoa Slummin makkarissa Danan kanssa ja Kätlin yritti saada jonkun omalle puolelleen, sillä kertaa Aso tuli paikalle.

Toni kylläkin suuttui ihan siitä ensimmäisestä Kätlinin lauseesta, Tonin äänensävy oli heti hyökkäävä ja kiukkuinen. Sitten Toni pisti marttyyrivaihteen päälle. Kätlin oli koko ajan suhteellisen rauhallinen ja ihmetteli Tonin purkausta. Aso kylläkin tuli sinne slummimakkariin ihan itse ei Kätlin Asoa avukseen käynyt pyytämässä, tosin tuo tilanteen vääristely kertoo jo mikä sinun asenteesi Kätliniä kohtaan selkeästi on.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No kyllähän tuossa sellainen sävy oli että ei ihmettele että Kätlinin kaltaisella käytöksellä tuossa riidassa naiset saisi turpiinsa. Ei puhuttu hyväksymisestä mutta ei pidetty myöskään ihmeellisenä että Toni olisi turvautunut väkivaltaan.

Eihän tuossa viitattu kyseiseen riitaan tai Toniin millään tapaa. Valot päälle! (copyright Daespoo)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eihän tuossa viitattu kyseiseen riitaan tai Toniin millään tapaa. Valot päälle! (copyright Daespoo)

Ai nyt vielä nussitaan pilkkuakin? Tarkennatko mihin se sinun kommenttesi sitten liittyi? Se kommentti jota puolustelet kuitenkin liittyi siihen riitaan.

BB-sivujen perusteella Toni ja Sami näkyy olevan kateellisia Kätlinin saamasta Filippiinien matkasta. Olisi sentään luullut että Sami, Kätlinin läheisin ihminen talossa olisi osannut olla ystävänsä puolesta iloinen mutta niin vaan sieltäkin tulee kateellista kommenttia.

Talossa on menossa päällikkökisa, Päällikkökilpailu: Kalorit palamaan.
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eihän tuossa viitattu kyseiseen riitaan tai Toniin millään tapaa. Valot päälle! (copyright Daespoo)


Paljon enemmän täällä jengi haastaa riitaa Flintstonea vastaan, kuin mitä Kätlin haastaa riitaa BB talossa!

Omia argumentteja käyttäen: Jos kerran Toni oli hiilenä, niin miksei Käpä lähtenyt menemään.
Analogia: Jos kerran Flintstone on hiilenä, miksette anna olla ja ole hiljaa :)

(Flintstonelle: Et ole hiilenä, joten älä suutu :)

Ihmetyttää vaan, että miten hyökätään noin rajusti Flinttiä vastaan.

Sopulille: Kyllä tuossa nimenomaan puhuttiin Käpän ja Tonin riidasta, jonka yhteydessä sanottiin ihan suoraa, ettei olisi ihme, vaikka Käpä turpiinsa ottaisi. Minusta Käpä ei tehnyt mitään sellaista mikä oikeuttaisi väkivaltaa (toisaalta väkivaltaan ei oikeuta mikään riita ylipäätään).
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Höpöhöpö.

Vaimoni muuten sanoi, että ei ihme, että jotkut naiset saa turpaansa välillä, jos noin käyttäytyy.

Tuossahan kommentoidaan huonoa käytöstä yleisellä tasolla. Millään tavalla ei viitata Toniin tai kyseisen riitatilanteen mahdollisiin seurauksiin.

Mitä taas tulee toisen palstalaisen vaimon arvosteluun virheellisin perustein, niin se on varmasti todella huonoa käytöstä. Olen valmis panostamaan tämän ketjun tason nostamiseen, joten vastatkaa toki.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Höpöhöpö.

Vaimoni muuten sanoi, että ei ihme, että jotkut naiset saa turpaansa välillä, jos noin käyttäytyy.

Tuossahan kommentoidaan huonoa käytöstä yleisellä tasolla. Millään tavalla ei viitata Toniin tai kyseisen riitatilanteen mahdollisiin seurauksiin.

Ja mitenköhän tuossa EI viittattaisi Tonin ja Käpän riitaan, kun kerran suora quote on, että
"Vaimoni muuten sanoi, että ei ihme, että jotkut naiset saa turpaansa välillä, jos noin käyttäytyy."

Kun sanotaan, että "noin käyttäytyy", niin siinä viitataan, että Käpä jankuttaa, ja annetaan ymmärrys, että ei ole ihme, että naiset saa turpaan, kun kerran jankuttavat.
Kuitenkin unohdetaan, että itse riidan kylväjä ja pääpiru oli tuossakin Toni, joka oli ääreis-kiukkuinen. Eli jos et koko ajan niele sitä, että toinen on kiukkuinen, ja alat vastata jotain, voit saada käkättimeen. Outoa ajattelua, mutta tämä kyllä selittää synkkiä koti-väkivaltalukuja. Juuri näin vaimonhakkaajat varmasti ajattelevat!
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä taas tulee toisen palstalaisen vaimon arvosteluun virheellisin perustein, niin se on varmasti todella huonoa käytöstä. Olen valmis panostamaan tämän ketjun tason nostamiseen, joten vastatkaa toki.


Jos viittaa minuun, niin olen arvostellut sitä, mitä eräs nimimerkki kertoi vaimonsa sanoneen. Jos kerran laittaa mielipiteen keskustelupalstalle, niin kai sitä saa arvostella, enkä koe lainkaan arvostelleeni sitä mielipidettä virheellisin perustein. En vain ymmärrä lainkaan sitä kommenttia!
 

Mace

Jäsen
Höpöhöpö.

Vaimoni muuten sanoi, että ei ihme, että jotkut naiset saa turpaansa välillä, jos noin käyttäytyy.

Tuossahan kommentoidaan huonoa käytöstä yleisellä tasolla. Millään tavalla ei viitata Toniin tai kyseisen riitatilanteen mahdollisiin seurauksiin.

Siis mitä? Tuossahan nimenomaan annetaan ymmärtää, että jos käyttäytyy samaan tapaan kuin Kätlin, ei ole ihme, että saa välillä turpaansa. Eli Kätlinin käytös rinnastetaan sellaiseen huonoon käyttäytymiseen, jonka seurauksensa saattaa saada joskus turpaansa eikä tämä lausunnon esittänyt naisihminen siis ihmettelisi asiaa. On aika vaikea nähdä järkiperusteluja tuolle sinun esittämällesi tulkinnalle, jonka mukaan ei olisi puhuttu yleisen tason lisäksi myös juuri kyseisestä riitatilanteesta. Ei kai tuota kommenttia olisi edes esitetty tuossa asiayhteydessä ellei olisi koettu, että ko. riitatilanne on malliesimerkki käytöksestä, joka voi johtaa väkivaltaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mitä taas tulee toisen palstalaisen vaimon arvosteluun virheellisin perustein, niin se on varmasti todella huonoa käytöstä. Olen valmis panostamaan tämän ketjun tason nostamiseen, joten vastatkaa toki.

Kun kerran olet täällä tasoa nostamassa niin kerrotko vielä mitä luulet kirjoittajan tarkoittaneen kun sanoi että noin käyttäytymällä ei ole ihme jos saa turpiinsa? Mihin käytökseen kirjoittaja viittasi? Miten käyttäytymällä ei ole ihme jos saa turpiinsa? Miten se kommentti liittyi Kätlinin ja Tonin riitelyyn, siinä yhteydessä se tänne kuitenkin koirjoitettiin. Vai tuliko tästä ketjusta yhtäkkiä joku väkivaltaketju, miksi kun otsikon mukaan kumminkin puhutaan Suomen BB:stä?

hekille: mä olen vielä hyvin kaukana suuttumisesta, en usko että se suututtaminen onnistuu edes täällä keskustelufoorumilla.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kuitenkin unohdetaan, että itse riidan kylväjä ja pääpiru oli tuossakin Toni, joka oli ääreis-kiukkuinen.

No tämä taas on täysin subjektiivinen näkykemys tilanteesta, ja jos joku toinen näkee tilanteen toisin, niin ei sinun kannata tällä mielipidettäsi perustella.

Outoa ajattelua, mutta tämä kyllä selittää synkkiä koti-väkivaltalukuja. Juuri näin vaimonhakkaajat varmasti ajattelevat!

Ooh, taas heitetään ilmoille vaimonhakkaajakortti! Eiköhän jokainen tähän keskusteluun osallistuva ole sitä mieltä, että toisen ihmisen lyöminen ei ole perusteltua. Olkoon sitten vaimo tai lapsesi raiskannut pedofiili. Näinhän se menee periaatteellisella tasolla, mutta molempia kuitenkin pahoinpidellään.

Mace kirjoitti:
On aika vaikea nähdä järkiperusteluja tuolle sinun esittämällesi tulkinnalle, jonka mukaan ei olisi puhuttu yleisen tason lisäksi myös juuri kyseisestä riitatilanteesta.

Kieltämättä menee hieman turhan jankkaukseksi näin jälkikäteen luettuna, mutta korostan sitä, että alunperin täällä kirjoitettiin kyseisen kommentin antajan hyväksyvän turpaanvedon tuollaisen käytöksen seurauksena. Joka päivä monta naista saa turpaansa, joku voi ymmärtää, miksi näin tapahtuu. Se ei silti tarkoita asian hyväksymistä. (tähän pitäisi varmaan kirjoittaa rautalangasta selvennystä, mutta olkoon...)
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ahas, sitä on alettu viilaamaan pilkkua mun tekstistä.

No ihan alkuun olen, kuten varmaan vaimonikin, sitä mieltä, että kaikenlainen väkivalta on perusteetonta, ellei kyse ole itsepuolustuksesta. Itsepuolustus tässä yhteydessä tarkoittaa oman tai jonkun ryhmän (perhe, isänmaa ..) puolustamista laillisesti.

En kuitenkaan missään vaiheessa käsittääkseni sanonut, että Kätlinin olisi pitänyt saada turpaansa, vaan totesin, että ei ihme jos tuollainen käytös siihen johtaa. En sanonut, että se olisi oikein.

Kätlinin käytös oli niin suoraan sanoen vittumaista, että ei pahemmasta tietoakaan. Käytös oli juuri tuollaista naisellista, mihin harva mies pystyy. Sanotaan ensin jotain "miksi sä mun paikalla", "miksi sä Danan paikalla" tms. ja joka toisessa lauseessa sanotaan "ei täällä mitään paikkoja ole jaettu". Näytellään ikään kuin rauhallisia, vaikka ämmä oli enemmän kiihdyksissä kuin vastapuoli ja todetaan "älä vedä hernettä nenään" vaikka itsellä oli koko pensas. Käytös oli siis täysin epäloogista ja kaikenlainen vasta-argumentointi on mahdotonta, koska ei kuunnella tai ainakaan mitenkään reagoida siihen mitä toinen sanoo.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossakin äsken ihan turhaan jatkoi tuota vänkäämistä jostain helvetin nukkumapaikasta ja siitä kenen peitto mikäkin on, kun näki että toinen on jo valmiiksi ihan hiilenä. Ihan tarkoitukselliselta provosoinnilta vaikutti. Sitten vaan hymyillään päälle että "Miks sä hermoot Toni? Älä hermoo!". Niin, miksiköhän Toni hermoo?

Viimeiseen kysymykseen en osaa vastata. En osaa myöskään vastata siihen, miksi palstan Kätlin-fani saa niin monet kirjoittajat täällä provosoitumaan.

En voi myöskään olla ihmettelemättä palstan Kätlinin/flintin vihaajien logiikkaa, tai sen puutetta. Kätliniähän on täällä haukuttu jatkuvasti tekopirteydestä, ja ettei kukaan voi olla oikeasti noin hyvällä tuulella jatkuvasti. No, aika hyvin on jaksanut näytellä 3 kuukautta, peittäen todellisen luonteensa. Sitten, kun vähän vastaa rovaniemeläisen amispellen lapselliseen kiukutteluun, niin taas on toimittu jotenkin väärin. Jos joku urpo alkaa kiukuttelemaan, niin eikös se olisi nimenomaan tekopirteyttä, jos olisi kävellyt muualle, esittäen, että tuollainen kiukuttelu on täysin ok?

Vaikka Toni onkin äärimmäisen rasittava tapaus, on valitettavaa, että hän tulee varmuudella lentämään talosta sunnuntaina. Jostain syystä keskiverto tv-katsoja katsoo mieluummin näitä Steffejä/Antteja/Danoja ym., joiden viihdearvo on täysin olematon.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tämä ketju tarjoaa aika huikeata settiä välillä eräiltä käyttäjiltä.

Itse olen alusta asti kannustanut talossa vain kahta tyyppiä, Kätliniä ja Asoa. Mutta munkin on jo sanottava, että jollain tapaa toi Käpsy on ärsyttänyt välillä jopa suunnattomasti tuolla talossa, tietyillä jutuillaan ja varsinkin tuon filippiini matkan jälkeen. Toivon edelleen, että Käpsy voittaa, mutta saisi palata takaisin sellaiseksi mitä oli ennen filippiineille lähtöä. En oikein osaa sanoa mikä naisessa on muuttunut, mutta jotenkin on erillainen mitä oli ennen lähtöä.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kätlinin käytös oli niin suoraan sanoen vittumaista, että ei pahemmasta tietoakaan. Käytös oli juuri tuollaista naisellista, mihin harva mies pystyy. Sanotaan ensin jotain "miksi sä mun paikalla", "miksi sä Danan paikalla" tms. ja joka toisessa lauseessa sanotaan "ei täällä mitään paikkoja ole jaettu". Näytellään ikään kuin rauhallisia, vaikka ämmä oli enemmän kiihdyksissä kuin vastapuoli ja todetaan "älä vedä hernettä nenään" vaikka itsellä oli koko pensas. Käytös oli siis täysin epäloogista ja kaikenlainen vasta-argumentointi on mahdotonta, koska ei kuunnella tai ainakaan mitenkään reagoida siihen mitä toinen sanoo.

Ai tuota pahemmasta ei ole edes tietoa, no tietoisuutesi on sitten aika vähäistä ja vaimosi varmaan hiihtelee seiniä pitkin ettei herra vaan suutu. Ja olet siis sitä mieltä että Kätlin näytteli rauhallista vaikka kiehui? Mistä tuo kiehuminen näkyi? Kätlin kun oli ihan rauhallinen, äänensävykin oli rauhallinen. Sinustako Toni vastasi Kätlinin kysymyksiin? Kätlin ei muuten ollut edelleenkään alunperin menossa siihen paikalle missä Toni oli, Kätlin oli ilmoittanut vain että ei nuku Tonin vieressä.

En oikein osaa sanoa mikä naisessa on muuttunut, mutta jotenkin on erillainen mitä oli ennen lähtöä.

Minusta kyse on siitä että Kätlin nielee vähemmän noiden surkeaa pieruhuumoria ja koittaa pitää laiskistuneita paskassa elämään tottuneita asukkeja vähän järjestyksessä. Sitä pippurisuutta on siis tullut pikkasen lisää. Kodinhengetär (siivoaa, komentaa ja kokkaa) sai puhtia ulkomaan matkasta, kun noiden muiden energiatasot on jatkaneet laskuaan niin kontrasti lisääntyi. Tällä viikolla asiat on kärjistyneet kun tuolla on tupakantuskaisia ja Kätlinilläkin ne naisten syyt päällä niin ei ole kovinkaan suuri yllätys että hieman on sapelit kalisseet.
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän kyllä Kätlinin kannalta surullista, että kulissit kaatuu näinkin loppumetreillä. Enää ei olisi tarvinnut jaksaa kuin muutama viikko.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ai tuota pahemmasta ei ole edes tietoa, no tietoisuutesi on sitten aika vähäistä ja vaimosi varmaan hiihtelee seiniä pitkin ettei herra vaan suutu.

Vaimonhakkaajakorttia vilautettiin taas. Kyllä on surullinen kohtalo jussi_j:n vaimolla, kun tuolla tavalla joutuu elämään. Toisaalta ihan oikein, kun hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaimonhakkaajakorttia vilautettiin taas. Kyllä on surullinen kohtalo jussi_j:n vaimolla, kun tuolla tavalla joutuu elämään. Toisaalta ihan oikein, kun hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan.

Nyt menee jo liian paksuksi. En ole missään ikinä sanonut tai hyväksynyt väkivaltaa, eikä vamonikaan. Emme ole sitä kumpikaan ikinä edes kokeneet.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Nyt menee jo liian paksuksi. En ole missään ikinä sanonut tai hyväksynyt väkivaltaa, eikä vamonikaan. Emme ole sitä kumpikaan ikinä edes kokeneet.

No en minä niin väittänytkään, vaan flintstone väittää vaimosi kävelevän hissukkana seiniä pitkin. Minun viestissäni oli kyse sarkasmista/ironiasta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Nyt menee jo liian paksuksi. En ole missään ikinä sanonut tai hyväksynyt väkivaltaa, eikä vamonikaan. Emme ole sitä kumpikaan ikinä edes kokeneet.

Vaimosi kumminkin ymmärtää että voi saada turpiinsa jos käyttäytyisi kuin Kätlin siinä riidassa Tonin kanssa? Ei varmaan siis käyttäydy itse niin vaan perääntyy ja nöyristelee kaikkien pikkuriidantynkien edessä. Minun on vaikea nähdä miten Kätlinin käytös olisi saattanut johtaa tilanteen väkivaltaiseen eskaloitumiseen.

Jos on tottunut nöyristeleviin ja heikkoihin naisiin niin silloin tietenkin nainen joka uskaltaa pitää kiinni kannoistaan ja ei peräänny voi tuntua uhkaavalta ja se väkivaltaan turvautuminen tuollaista vastaan alkaa tuntua ymmärrettävältä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös