Mutta täytyykö sen olla aina ääripää? Itse pidin Cherylliä ärsyttävänä, mutta juuri sen takia hän oli viihdyttävä. Cheryllillä oli paljon hyviäkin hetkiä. Voin myöntää sen ihan rehellisesti. Ehdottomasti Cheryllin olisi pitänyt jatkaa - ja nimenomaan tuosta nykyisestä porukasta.En mä valitse ketään ärsyttävyyden perusteella, vaikka siltä tuntuisikin. Mä valitsen suosikkini ihan sen perusteella ketkä mua viihdyttää. Mä otan yleensä aina niin mies- (Lintsi, Tatu ja Jarkko) kuin naissuosikin ja jostain syystä aina näitä mun naissuosikkejani (Iina, Mira, Kadi ja Cheryll) haukutaan ja potkitaan näissä keskusteluissa selkeästi eniten ja luonnollisesti mä puolustan sitä suosikkiani näiltä hyökkäyksiltä ja tuttu oravanpyörä onkin valmis. Suuri yleisö tykkää tapeteista ja sen varmistamiseksi tuo typerääkin typerämpi äänestysjärjestelmä on vielä suosimassa näitä.
Se on totta, että katsojat äänestävät persoonat ulos ja valittavat sitten tylsyydestä. Tämä on mielestäni se ensimmäinen ääripää. Toinen ääripää on puolestaan flinstonen tyyli. Eli nostetaan esiin mitäänsanomattomia tilanteita, joilla yritetään muuttaa punaista siniseksi. Läyhääminen on kivempaa. Silti pakko mainita, että mielestäni suurin osa suurista persoonista on äänestetty pois jo reilusti ennen Cherylliä. Ja Cheryll ei siihen porukkaan verrattuna nouse esiin mitenkään. Muuten kuin siten, että juuri näiden persoonien kanssa Cheryll joutui/olisi joutunut konflikteihin. Se on sitten eri asia lukeeko näitä juuri Cherin omiksi ansioiksi.
Cheryll ei loppujen lopuksi mitenkään ylivoimaisen viihdyttävä ollut, vaikka flinstone niin yrittääkin väittää. Lopussa Cheri tuli toimeen kaikkien kanssa eikä hänen keskusteluistakaan saanut paljoakaan irti, mutta toki hän oli suklaa-Annaan verrattuna ehdottomasti mielenkiintoisempi. Cherille kuitenkin kunniamaininnat siitä, että keräsi niinkin ison lynkkausjoukon katsojien puolelta.
Yleisesti Suomen BB:stä:
Jotain täytyisi kyllä tehdä. Toinen tuotantokausi on mielestäni paras tähän mennessä, ja hyvänä kakkosena tulee ensimmäinen kausi. Kolmas kausi oli askel taaksepäin, mutta muutaman hyvän persoonan takia pysyi kategoriassa "ihan katsottava". Tämä kausi puolestaan on ollut kuraa alusta loppuun.
Suomen BB:n taru on lopussa, mikäli jotain oikeasti hyviä uudistuksia ei saada aikaan. Nykyinen tuotantoporukka on mielestäni näyttänyt rahkeensa. Tämä alkaa jo muistuttamaan Penan aikakautta. Kauhea rahastus päällä, mutta mitään ei tapahdu. Ja kaikilla tuntuu olevan suojatyöpaikka.
Viimeisenä temppuna haluaisin nähdä BB-Allstarsin, johon tulee ainakin Perttu, Kaki, Lintsi, Sari, Olli, Kaarlo ja Hena. Lisäksi tissiosastoa voi tulla edustamaan Maria, jota ei saisi äänestää kuukauteen pois ja hänen täytyisi käydä suihkussa ilman bikineitä tai muita vastaavia. Kadia en välttämättä ottaisi sinne pyörimään. Hän oli viime kaudella viihdyttävä, mutta hänen touhunsa menivät nopeasti överiksi ja homma alkoi muistuttaa muutenkin tylsää oravanpyörää.
Allstarsin aika ei kuitenkaan ole vielä. Nyt tulisi laittaa tuotanto ja hakusysteemi täysin uusiksi. Varsinkin viikkotehtävien miettimiseen tulisi käyttää paljon aikaa. Järjestäisivät vaikka jonkun kilpailun katsojille; parhaat ehdotukset palkitaan. Ihmisillä on oikeasti mielikuvitusta, vaikka Aaltosella ei sitä tunnu olevankaan.
Toisaalta ymmärrän myös ihmisen käytöksen tilanteessa, jossa paikka ei ole uhattuna ja palkka juoksee hyvää tahtia. Jos ei ole mitään syytä tehdä muutoksia, miksi tekisin niitä? Samahan se oli Penan aikana: Katsojia riitti vuodesta toiseen. Muutoksia tuli vasta siinä vaiheessa, kun katsojat saivat tarpeekseen. Suomen Big Brother on varmasti joka vuonna kasvattanut katsojalukuja ja saanut enemmän tuloja häätöäänestyksistä.
Viimeksi muokattu: