Suomen Big Brother 2006

  • 849 606
  • 3 663
Tila
Viestiketju on suljettu.

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Rontti kirjoitti:
Oksettavan huono vertaus.

Myönnetään, mutta kummassakin tapauksessa omalla käytöksellä on ratkaiseva vaikutus. Ei sillä, että hyväksyisin sen paremmin Mikan tekoa kuin kenenkään hakkaamistakaan.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
cottonmouth kirjoitti:
Ilman tarkempaa tietoa ko. ihmisestä en tietenkään tiedä päteekö tämä Sorellaan. Voi olla todella epäonnistunutkin opettaja.

Ottaen huomioon, että Risella ei käsittääkseni oikein ole sopeutunut ala-astetasoisten hölmöjen asuttamaan BB-taloon, niin voisi kuvitella, että hänellä saattaa olla ongelmia myös fyysisesti 10-11-vuotiaiden kanssa.

muaddib
 

Afan

Jäsen
Gellner kirjoitti:
Tiedä häntä, mutta Mira sentään sanoo suoraan. Vituttaa tuo kaksinaamainen Jenni, joka nyt perää sitä että kaikkien pitäisi puhua suoraan eikä selän takana saa puhua. Mitäköhän Jenni itse viime yönä teki parikymmentä minuuttia Sarin, Kaarlon ja Hannen kanssa? No mitäpä muuta kuin puhui Mirasta todella rumaan sävyyn selän takana. Todella ala-arvoista käytöstä tuolta nelikolta.

Ööö...

Mirahan se oli, joka jopa sulki oven takanaan, kun alkoi juoruilla Sorellan kanssa terassilla ja arvostella muiden suhtautumista asioihin. Sattui vaan huonoksi onneksi olemaan Sari paikalla.

Kun Jenni, Hanne ja Kaarlo saivat kuulta Sarilta, mistä heitä oli syytetty (Sorellan syyttämisestä Mika-casessa), oli kaiketi aika luonnollista, että tunteet kuohahtivat. Kukapa ei alkaisi aiheesta tuossa tilanteessa puhumaan? Nelikkohan puhui, pitäisikö heidän mennä selvittämään asiat heti yöllä, mutta päättivät vallitsevan humalatilan takia odottaa aamuun. Ala-arvoista käytöstä, todellakin.

Pointsit Kaarlolle viime yön kommentistaan koskien koko ohjelmaa: "Vittu tää on ihan friikkiä, saatana!"

Niinpä.

Eipä sillä, Jennistä ja Hannesta en ole missään vaiheessa tykännyt ja Mira on alkanut vaikuttaa viime aikoina sympaattisemmalta kuin aluksi. Pääasia kuitenkin, että Kari voittaa.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Ja Sorella siis opetti lapsia humalassa, suudellessaan, sammuttuaan Mikan sänkyyn, Mikan laskiessa Sorellan housuja alas ja kouriessa tätä? Näinkö?

En edelleenkään ollut tietoinen että opettajan pätevyysvaatimuksena on olla neitsyt. Ja opettajan vapaa-aikanaankin opettaa lapsia. Saakohan ne palkkaakin "vapaa-ajastaan", ne opettajat kun näyttää olevan aina töissä.

Pointtihan on lähinnä se, että mitä kannattaa mennä televisioon koko kansan eteen tekemään ja mitä ei.
Enkä tarkoita niinkään neljäsluokkalaisia lapsia (jotka kyllä tietenkin kuulee ja hämmentyy tapahtumista vaikkei ohjelmaa itse näkisikään), vaan myös kollegoita ja niiden lasten vanhempia.
Onhan kyseinen nainen antanut itsestään niin epävakaan kuvan kuin vaan ikinä mahdollista.
Uskottavuushan tossa kärsii.

Opettajahan voi olla vaikka millainen miesten nielijä ja hoitaa itsensä Malmille huuhteluun vaikka joka viikonloppu ilman että muut saa tietää.
Eikä siinä mitään, jos itse tykkää ja hoitaa työnsä kunnolla.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Eikös yksi niistä Sorellan itkun aiheista ollut se ettei kukaan kutsu häntä lempinimellä? Tulisi kurkkaamaan Jatkoaikaan, täällä on esiintynyt jo ainakin lempinimet Sonera, Sorello, Sorbus, Soromnoo ja Sormella.

Orman Mollis kirjoitti:
Samoinhan urheiljoiden pitäisi olla roolimalleja. Myös vapaa-ajalla.. Karalahdestahan on saanut lehdestä lukea useaan otteeseen, samoin kuin Räikkösestä, mutta minusta urheilijoilla, opettajilla ja muilla "roolimalleilla" pitää olla myös työn ulkopuoleinen elämä, jolloin jokainen saa touhuta mitä haluaa. Kunhan tämä ei vaikuta itse työhön.
Ja tämäkö ei vaikuta Sorellan työhön? Voi olla että oppilaiden suhtautuminen opeen on vähän erilainen tämän kohun jälkeen. Ja vaikka lapset eivät BB:tä katsoisikaan, vaikea on esim. iltapäivälehtien lööpeiltä yms. välttyä.

Orman Mollis kirjoitti:
Pointti oli että jos Sorella joutuisi tuon takia puhutteluun ja hänen työsuhteensa jatko kyseenalaistettaisiin, niin samalla ajatteku mallillahan Tatu olisi huono esimerkki lapsilleen ja miten esim. Henri voisi jatkaa myyntitöitä kun oli noin ylimielinen jne... <-Noin olin jo aiemmin tässä ketjussa vastannut samanlaiseen Tatun mukaan vetämiseen, jos olisit viitinyt lukea..
Tatun kohdalla ehkä joo mutta Henrin tilanne on ehkä vähän eri asia. Sorellalla on kuitenkin osittainen kasvatusvastuu 20-30 lapsesta (en minä mitään numeroita tiedä mutta kai normaali luokan koko on jotain tuollaista), mitä ei taida myyntimiehellä olla.

Troy kirjoitti:
Jos Sorella olisi juonut kohtuudella, mennyt omaan sänkyyn nukkumaan, ollut antamatta selviä vihjeitä seksin harrastamisen suhteen tai ollut sammumatta, koko episodia ei olisi koskaan tapahtunut. Oletko eri mieltä?
Pitää paikkansa. Ei Olof Palmen murhaakaan olisi tapahtunut jos Palme ei olisi ollut pääministeri, joten pitäähän miestä itseäänkin tapauksesta vähän syyttää kun kerran virkaan pyrki.

Joo ei tietenkään ole sama asia mutta tuo perustelu "ilman sitä tätä ei olisi tapahtunut" on mielestäni vähän hatara.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Afan kirjoitti:
Ööö...

Mirahan se oli, joka jopa sulki oven takanaan, kun alkoi juoruilla Sorellan kanssa terassilla ja arvostella muiden suhtautumista asioihin. Sattui vaan huonoksi onneksi olemaan Sari paikalla.

Kari oli se joka aloitti asiasta puhumisen, Mira jatkoi. Ja Mira ja Kari kyllä puhui täysin totta siinä että muut oli varsin vahvasti olleet Mikan puolella asiassa. Tai siis Sari ei ollut ollut tälläkään kertaa kertonut julki mitä mieltä asiasta oli, mutta se ujolle Sarille suotakoon.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Afan kirjoitti:
Ööö...

Mirahan se oli, joka jopa sulki oven takanaan, kun alkoi juoruilla Sorellan kanssa terassilla ja arvostella muiden suhtautumista asioihin. Sattui vaan huonoksi onneksi olemaan Sari paikalla.

Okei, pahoitteluni, tuon kohdan missasin. Eli ei ole näköjään kovin monella puhtaita jauhoja pussissa tuon selän takana puhumisen suhteen. Kaarlon kielenkäyttö, ja tapa jolla hän puhuu erityisesti naisista, on kyllä todella törkeää ja loukkaavaa. Pelottavan aggressiivista käytöstä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rontti kirjoitti:
Oksettavan huono vertaus.
Kuinka niin? Tuohan oli erittäin hyvä vertaus.
Crapbag kirjoitti:
Alkuun kysyisin todistusaineiston perään, eli haistoiko öinen isoveli Mikan sormia, olivatko ne olleet "siellä"? Oliko Mikan sukuelin erektiossa, hänhän oli juuri seivästämäisillään tiedottoman opettajattaren? Mitä nyt öistä isoveljeä äänen ja lätinen perusteella kuuntelee, niin kaverilla tuskin on harmainta aavistusta ko. tuoksuista ja tosielämästä yleensä..
No no!
Siellä on kuule CSI:n kaverit ollu välittömästi oven takana ottamassa analyysiä Mikan sormista. Maku- ja hajunäytteet on taatusti otettu enkä pitäisi mahdottomana sukuelinten tutkimistakaan! Nykytekniikalla nä CSI kaverit tekee ihmeitä.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Viunan kanssa läträäminen

Pidettiinköhän kioski kiinni tiistain, kun Mikan lähdön jälkeen asukit suunnittelivat siirtävänsä perseet olalle? Eilen kuitenkin hanat olivat taas auki. Ihme juttu, että BB1:ssä ei talon puolesta tullut läheskään näin paljon viinaa ja BB2:ssa nähtiin jo alusta asti erinäisiä vaaratilanteita, jotka johtuivat suureksi osaksi viinasta. Siltikään tuotantoryhmä ei ottanut onkeensa vaan viinaa virtaa asukeille tasaista tahtia. Mikähän on isoveljen vastuu näissä kännitoilailuissa? En kirjoita nyt ainoastaan Mika/Sorella-tapahtumasta vaan yleensä talon viinan huuruisista tapahtumista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
kakkonen kirjoitti:
Kuinka niin? Tuohan oli erittäin hyvä vertaus.

No no!
Siellä on kuule CSI:n kaverit ollu välittömästi oven takana ottamassa analyysiä Mikan sormista. Maku- ja hajunäytteet on taatusti otettu enkä pitäisi mahdottomana sukuelinten tutkimistakaan! Nykytekniikalla nä CSI kaverit tekee ihmeitä.

Taitaapa jo tuo housujen osittainen alas laskeminen olla riittävä peruste asiaan mutta ette kai te nyt väitä etteikö Mika olisi tuon lisäksi kourinut Sorellaa?
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
grace kirjoitti:
Pidettiinköhän kioski kiinni tiistain, kun Mikan lähdön jälkeen asukit suunnittelivat siirtävänsä perseet olalle? Eilen kuitenkin hanat olivat taas auki. Ihme juttu, että BB1:ssä ei talon puolesta tullut läheskään näin paljon viinaa ja BB2:ssa nähtiin jo alusta asti erinäisiä vaaratilanteita, jotka johtuivat suureksi osaksi viinasta. Siltikään tuotantoryhmä ei ottanut onkeensa vaan viinaa virtaa asukeille tasaista tahtia. Mikähän on isoveljen vastuu näissä kännitoilailuissa? En kirjoita nyt ainoastaan Mika/Sorella-tapahtumasta vaan yleensä talon viinan huuruisista tapahtumista.

BB2 haluaa vauhtia ja vaaratilanteita--> niitä ei synny ilman asukkaiden tarpeeksi vahvaa humalatilaa. BB2:sesta luvattiin ykköstä vauhdikkaampi ja "dramaattisempi", joten kyllähän se nyt on ihan selvää, että promilleja tarvitaan.
Vaikka Mikan juttu olikin takaisku (ja odottamaton tapahtuma) myös ohjelman tekijöille, niin julkisuus ja sitä kautta paremmat kassavirrat on nyt taattu juttu.
Ykkösosaa kritisoitiin monissa yhteyksissä tylsyydestä. Myös tuotantotiimi tiedosti asian ja päätti järjestää vähän enemmän actionia tähän kakkoseen.

Nyt sitä on saatu ja maanantaina pakka menee ihan sekaisin.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Vintsukka kirjoitti:
Pitää paikkansa. Ei Olof Palmen murhaakaan olisi tapahtunut jos Palme ei olisi ollut pääministeri, joten pitäähän miestä itseäänkin tapauksesta vähän syyttää kun kerran virkaan pyrki.

Hyvä, että ymmärsit logiikan.
 

scholl

Jäsen
Vintsukka kirjoitti:
Ei Olof Palmen murhaakaan olisi tapahtunut jos Palme ei olisi ollut pääministeri, joten pitäähän miestä itseäänkin tapauksesta vähän syyttää kun kerran virkaan pyrki.

Palme tapettiin, koska hän oli mulkku jätkä. Carl Bildtiä ei puolestaan tapettu, koska hän oli paljon parempi valinta pääministeriksi. Palme saa todellakin syyttää itseään. Samoin Ruotsin kansa, kun häntä äänestivät. Tosin se ei poissulje Palmen murhan suorittaneen salaliittolaisten vastuuta.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vintsukka kirjoitti:
Pitää paikkansa. Ei Olof Palmen murhaakaan olisi tapahtunut jos Palme ei olisi ollut pääministeri, joten pitäähän miestä itseäänkin tapauksesta vähän syyttää kun kerran virkaan pyrki.

Joo ei tietenkään ole sama asia mutta tuo perustelu "ilman sitä tätä ei olisi tapahtunut" on mielestäni vähän hatara.
No jos minä sammun pe-la väliseksi yöksi tuonne keskustaan niin saan syyttää itseäni jos lompakkoni on viety. Eli kyllä monesti kannattaisi miettiä kuinka paljon kaataa ja missä ja miten käyttäytyy..niin voi välttää monet ongelmat.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
kakkonen kirjoitti:
No jos minä sammun pe-la väliseksi yöksi tuonne keskustaan niin saan syyttää itseäni jos lompakkoni on viety. Eli kyllä monesti kannattaisi miettiä kuinka paljon kaataa ja missä ja miten käyttäytyy..niin voi välttää monet ongelmat.

Ja se lompakon vienyt ei ole tehnyt rikosta?

Entä jos se on siinä samalla laskenut housusi puolitankoon ja vähän roplannut sinua? Onko silloinkaan tapahtunut rikosta?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
flintstone kirjoitti:
Entä jos se on siinä samalla laskenut housusi puolitankoon ja vähän roplannut sinua? Onko silloinkaan tapahtunut rikosta?
Ei ole rikos, mikäli nimimerkki kakkonen on sukupuoleltaan mies.

Eli siis lompakon varastaminen on rikos, mutta tuo miehen alakerran roplaaminen ei.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Troy kirjoitti:
Väittikö kakkonen, että rikosta ei olisi tapahtunut?

No ainakin kakkonen kovasti syytti tapahtuneesta itseään.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
flintstone kirjoitti:
Ja se lompakon vienyt ei ole tehnyt rikosta?

Ilmeisesti jätät myös pyöräsi, autosi ja kotisi lukitsematta, sehän on rikos jos joku sieltä jotain vie. Itseään moisesta nyt on ainakin turha syyttää.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
flintstone kirjoitti:
No ainakin kakkonen kovasti syytti tapahtuneesta itseään.
Takuulla syyttäisin itseäni jos sammun kaupungille ja mun lompakko pöllitään!

En kai väittänyt missään vaiheessa ettei rikosta olisi tapahtunut? Edelleen, kuitenkin kannattaa miettiä missä kaataa, miten käyttäytyy ja paljonko kaataa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Taze kirjoitti:
Ilmeisesti jätät myös pyöräsi, autosi ja kotisi lukitsematta, sehän on rikos jos joku sieltä jotain vie. Itseään moisesta nyt on ainakin turha syyttää.

Joo mä olen syyllinen siihen että Suomessa on tuon tyyppistä rikollisuutta.

Ja sinä varmaan käyt pöllimässä kaikista autoista ja taloista tavaroita kun se huora varmasti kerjäsi sitä jättämällä ovet lukitsematta. Vai?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
flintstone kirjoitti:
Joo mä olen syyllinen siihen että Suomessa on tuon tyyppistä rikollisuutta.

Ja sinä varmaan käyt pöllimässä kaikista autoista ja taloista tavaroita kun se huora varmasti kerjäsi sitä jättämällä ovet lukitsematta. Vai?

Sulla on nyt aika pahasti tuo pointti kateissa. Kaikella kunnioituksella. Ei tästä kannata varmaan tämän enempää vääntää.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
flintstone kirjoitti:
Joo mä olen syyllinen siihen että Suomessa on tuon tyyppistä rikollisuutta.

Ja sinä varmaan käyt pöllimässä kaikista autoista ja taloista tavaroita kun se huora varmasti kerjäsi sitä jättämällä ovet lukitsematta. Vai?

Totta ihmeessä, raiskaan ohimennen myös kaikki nukkuvat ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Saat toki olla rauhassa sitä mieltä, että Sorella ei itse lainkaan pystynyt viakuttamaan "tapaukseen", vaikka aiemmin jo myönsitkin, että Sorella olisi eri tavalla käyttäytymällä pystynyt tilanteen välttämään. Vikaa löytyy molemmista, vaikka Mika edelleen se suurin syyllinen onkin.
 

Quentin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Troy kirjoitti:
Sulla on nyt aika pahasti tuo pointti kateissa. Kaikella kunnioituksella. Ei tästä kannata varmaan tämän enempää vääntää.
Aivan. Lopettakaa jo. Ette saa toisen mieltä muuttumaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Taze kirjoitti:
Totta ihmeessä, raiskaan ohimennen myös kaikki nukkuvat ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Saat toki olla rauhassa sitä mieltä, että Sorella ei itse lainkaan pystynyt viakuttamaan "tapaukseen", vaikka aiemmin jo myönsitkin, että Sorella olisi eri tavalla käyttäytymällä pystynyt tilanteen välttämään. Vikaa löytyy molemmista, vaikka Mika edelleen se suurin syyllinen onkin.

Missähän minä olen noin sanonut?

Minä olen sanonut että Sorella edesauttoi tapahtunutta mutta Sorelle teoissa ei ollut mitään sinällään väärin, edes tuossa tilanteessa ei pitäisi valvotuissa olosuhteissa ja tutun ihmisen seurassa silti olla oletettavaa että tilanne menisi tuollaiseksi. Mikan käytös Sorellan nukahdettua oli minusta poikkeuksellista ja yllättävää.

ps. Sorella oli lukko (farkut) päällä, Mika vain mursi lukon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös