Suomen Big Brother 2006

• 852 986
  • 3 663
Tila
Viestiketju on suljettu.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
grace kirjoitti:
Sorella saa sitten jälki-istuntoa, kun pääsee takaisin työpaikalle. Tavallaan ymmärrettävä reaktio koulutoimenjohdolta, koska kyseessä on tv-ohjelma, jota oppilaatkin katsovat, mutta jo nyt asiasta jeesustelu keltaisessa lehdistössä on mielestäni liikaa. Mutta jokainenhan meistä haluaa sen oman varttinsa valokeilassa.

Ihme jeesustelua.

Opettaja ei ole opettaja vapaa-aikanaan, vaikka onhan se toki kamalaa että opettaja ihminen juo viinaa ja suutelee ja varmaan joskus harrastaa seksiäkin. Tuo kyseisessä uutisessä jeesusteleva rehtori ei varmaan ole itse koskaan ollut humalassa saatikka suudellut. Ja eiköhän se ole vanhemmat joiden tekemisiä pitäisi tarkastella tarkemmin jos ala-asteikäiset lapset katselevat BB:stä Sorellan tekemisiä.

En ole ennen tiennytkään että opettajien pitää olla neitsyitä.

Sundis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Internazionale, Stavros Flatly
Gellner kirjoitti:
Tiedä häntä, mutta Mira sentään sanoo suoraan. Vituttaa tuo kaksinaamainen Jenni, joka nyt perää sitä että kaikkien pitäisi puhua suoraan eikä selän takana saa puhua. Mitäköhän Jenni itse viime yönä teki parikymmentä minuuttia Sarin, Kaarlon ja Hannen kanssa? No mitäpä muuta kuin puhui Mirasta todella rumaan sävyyn selän takana. Todella ala-arvoista käytöstä tuolta nelikolta.

Eiköhän se ollut "suorapuheinen" Mira joka haukkui Sorellalle muita ja ennen kaikkia Saria tyhmäksi ja moneen kertaan sanoi että Sari ei tajua kun sille vittuilee...

Toivottavasti se käyttäytymishäiriöinen lasten ja nuorten kasvattaja lähtee ja lujaa sieltä sunnuntaina.

PS. Jennin pisteet vaan on nuossut mun silmissä parin päivän aikana koska se on ainoa joka ei jaksa tekopirteillä sen vammaäälion itkukohtausten ja huomion kipeyden kanssa!

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Liverpooligan kirjoitti:
Tämä tarkoittaa sitä, että syyttäjällä on tässä tapauksessa itsenäinen syyteoikeus. Sorellan omat kommentit/myönnytykset vaikuttavat siten vain rangaistuksen arvioinnissa mahdollisena lieventävänä tekijänä, jos joskus käräjille mennään.

RL 20:12

"Jos 1 §:ssä, 5 §:n 2 momentissa tai 6 §:ssä tarkoitetun rikoksen asianomistaja omasta vakaasta tahdostaan pyytää, ettei syytettä nostettaisi, virallisella syyttäjällä on oikeus jättää syyte nostamatta, jollei tärkeä yleinen tai yksityinen etu vaadi syytteen nostamista."

Sorella voi kyllä vaikuttaa syyttäjäänkin syytteen nostamisessa tai pikemminkin syyttämättä jättämispäätöksen saamisessa.

Viimeksi muokattu:

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
flintstone kirjoitti:
Ihme jeesustelua.

Opettaja ei ole opettaja vapaa-aikanaan, vaikka onhan se toki kamalaa että opettaja ihminen juo viinaa ja suutelee ja varmaan joskus harrastaa seksiäkin. Tuo kyseisessä uutisessä jeesusteleva rehtori ei varmaan ole itse koskaan ollut humalassa saatikka suudellut. Ja eiköhän se ole vanhemmat joiden tekemisiä pitäisi tarkastella tarkemmin jos ala-asteikäiset lapset katselevat BB:stä Sorellan tekemisiä.

En ole ennen tiennytkään että opettajien pitää olla neitsyitä.

Aivan. Kyllä ainakin minun opettajat ovat olleet ihmisiä, jotka toisinaan esimerkiksi kaatavat kupin jos toisenkin. Toisaalta opettajilla pitää olla tietty auktoriteetti ja sen ylläpitämiseksi pitää käyttäytyä tietyllä tavalla, ainakin julkisesti. Nyt viisi miljoonaa ihmistä ja jopa ruotsalaisetkin tietävät talon touhuista. Mitä tulee tuohon syytteen nostamiseen, niin nyt kyseessä on esitutkinta ja mielestäni tuotantotiimillä on painavampi sana kuin Sorellalla. Tässä on myös tuottajien vastuu kyseessä.

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
flintstone kirjoitti:
vaikka onhan se toki kamalaa että opettaja ihminen juo viinaa ja suutelee ja varmaan joskus harrastaa seksiäkin.

Seuraavaksi voitkin miettiä, onko tuota järkevää tehdä televisiossa koko kansan edessä. Parantaako Soneran käytös jotenkin katu-uskottavuutta vai mahtaisivatko ko. opettajan opetuksessa olevien lasten vanhemmat pitää toimintaa sittenkin negatiivisena?

Edit. Oli mullakin pari alkoholistia opettajina ja vaikkeivät ne sentään televisiossa vetäneet perseitä olalle, niin yleistä pahennusta sekin herätti osassa vanhempia ja kyläläisiä. Niin se vaan menee.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Orman Mollis kirjoitti:
No, onhan sitä jotkut lapset saaneet katsella kun omat vanhemmat ryyppää ja remuaa telkkarissa (Tatu)..

Pitäisiköhän sosiaalitoimen tutkia tuon perusteella onko Tatusta hoitamaan omia lapsiaan?

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Troy kirjoitti:
Tuntui, että Miraa ei tänä aamuna enää suorapuheisuus kiinnostanutkaan jostain syystä. Minkhän takia se Jenni puhui Mirasta siellä selän takana ja minkähän takia Mira ei halunnutkaan tänä aamuna enää puhua asiasta?

Ehkä siksi että Mira pelkää Kaarloa. Mirahan on monesti käynyt pk-huoneessa kertonut tuntemuksistaan Kaarlon agressiivisesta käyttäytymisestä (koskien siis Kaarlon puheita).

Ja kyllä tuo Kaarlo aikamoinen Mira-vihan lietsoja tuolla talossa on ja Kaarlo ihmettelee kuinka Mira puhuu pahaa seläntakana ja itse haistattelee ja huorittelee Miraa täysin suorasukaisesti. Sen myönnän että myös Mira puhui (tosin puhui totta) seläntakana Sorellan ja Karin kanssa tuosta Sorellan syyllistämisestä mutta Karin ja Miran puheet oli asiallista keskustelua kun Kaarlon puheet on pelkkää suoraa vittuilua nimien kanssa.

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
flintstone kirjoitti:
Minun käy sääliksi Sorellaa ja kuten täällä jo taidettiin todeta niin olisi luultavasti Sorellan mielenterveyden kannalta parempi lopettaa tuo ns taistelu ja lähteä läheisten ihmisten pariin jossa tuota pahaaoloa saisi purettua oikeasti kunnolla ja ilman kameroita.

Se seksuaalisenhyväksykäytön uhriksi joutumisesta tullut shokki alkaa näkymään yhä pahemmin, Sorella on henkisesti aivan lopussa. Sääli.

Kaikki ovat kyllä kovasti Sorellaa syyttämässä valittamisesta ja ääliömäisyydestä, mutta monikaan ei taida ajatella Sorellan henkistä kanttia tällä hetkellä? Ehkä hänelle on iskenyt tajuntaan viiveellä kaikki mitä on tapahtunut:

- Perseet olalle valtakunnallisessa tv:ssä, lääppiminen ja nuoleskelu myös
- Sammuneena yritetty raiskata valtakunnallisessa tv:ssä
- Poliisijuttu em. asiasta

Varmasti ymmärtää nyt, että kaikki esimiehet ja vanhemmat ja tutut ja oppilaat ovat tietoisia tästä kaikesta ja varmasti ymmärtää että lööpit ja muut kirkuu tapauksesta -> pään sisällä helvetti.

En yhtään ihmettele, jos Sorella tästä joutuu Hesperiaan "palautumaan". Itse ainakin olisin henkisesti ihan täysin rikki.

Ja mitä tulee siihen, että näkeekö lapset tätä, niin muistakaa että nämä kaikki on myös netissä ja nyt myös lehdistössä. Voisi ennemminkin ihmetellä, jos joku oppilas tai oppilaan vanhempi ei tästä asiasta tiedä.

Sääliksi käy Sorellaa.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Beagle Boy kirjoitti:
RL 20:12

"Jos 1 §:ssä, 5 §:n 2 momentissa tai 6 §:ssä tarkoitetun rikoksen asianomistaja omasta vakaasta tahdostaan pyytää, ettei syytettä nostettaisi, virallisella syyttäjällä on oikeus jättää syyte nostamatta, jollei tärkeä yleinen tai yksityinen etu vaadi syytteen nostamista."

Sorella voi kyllä vaikuttaa syyttäjäänkin syytteen nostamisessa tai pikemminkin syyttämättä jättämispäätöksen saamisessa.
Ah, my bad! Onneksi ei ollut tenttikysymys!

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan tuolla Kaarlolla kaikki kotona? Herranen aika mitä aggressiivista raivoamista, ja ihan selvinpäin. Ei ihme, että Mira hieman pelkää Kaarloa. Pimeä tyyppi tuo Kaarlo. Kolmikko Kaarlo-Hanne-Jenni alkaa kyllä pikkuhiljaa vituttaa. Kaarlo on kyllä ehdottomasti talon pahin seläntakanapuhuja.

Hassua muuten, miten tuo itkeminen saa ihmiset tälläkin palstalla noin raivon valtaan. Itkemisessä ei ole mitään väärää tai pahaa.

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rodion kirjoitti:
Kaikki ovat kyllä kovasti Sorellaa syyttämässä valittamisesta ja ääliömäisyydestä, mutta monikaan ei taida ajatella Sorellan henkistä kanttia tällä hetkellä? Ehkä hänelle on iskenyt tajuntaan viiveellä kaikki mitä on tapahtunut:

Varmasti ymmärtää nyt, että kaikki esimiehet ja vanhemmat ja tutut ja oppilaat ovat tietoisia tästä kaikesta ja varmasti ymmärtää että lööpit ja muut kirkuu tapauksesta -> pään sisällä helvetti.

En yhtään ihmettele, jos Sorella tästä joutuu Hesperiaan "palautumaan". Itse ainakin olisin henkisesti ihan täysin rikki.

Ja mitä tulee siihen, että näkeekö lapset tätä, niin muistakaa että nämä kaikki on myös netissä ja nyt myös lehdistössä. Voisi ennemminkin ihmetellä, jos joku oppilas tai oppilaan vanhempi ei tästä asiasta tiedä.

Sääliksi käy Sorellaa.

Se kuka leikkiin ryhtyy sen kestäköön.

Koittakaa nyt muistaa, että tää on vaan leikkiä ei sen vakavampaa.

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
flintstone kirjoitti:
Pitäisiköhän sosiaalitoimen tutkia tuon perusteella onko Tatusta hoitamaan omia lapsiaan?

Pointti oli että jos Sorella joutuisi tuon takia puhutteluun ja hänen työsuhteensa jatko kyseenalaistettaisiin, niin samalla ajatteku mallillahan Tatu olisi huono esimerkki lapsilleen ja miten esim. Henri voisi jatkaa myyntitöitä kun oli noin ylimielinen jne...

Oma mielipiteeni on että tuo rehtorin kommentti Sorellan humalassa olosta ja sammumisesta on tekopyhää.. Kannattaisi vetää kello nykyaikaan..

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rodion kirjoitti:
Sääliksi käy Sorellaa.

Kyllä. Itseasiassa säälin myös Mikaa vaikka Mika omilla toimillaan tuon aiheuttikin niin siitä huolimatta tämän BB:n pitäisi olla kevyttä ihmissuhde viihdettä ei tällaista mihin tämä valitettavasti on mennyt. Mikalla tosin tuntuu olevan tarpeeksi säälijöitä ja ymmärtäjiä kun sen sijaan Sorellaa en ole vielä nähnyt kenekään muun kuin Miran ja Karin puolustavan, myös Mika näytti ymmärtäneen vastuunsa.

Kyllä viime vuotinen BB oli paljon mukavampaa katseltavaa vaikka siellä ei tapahtumia näin paljoa ollutkaan. Hyvä yhteishenki, missä pelaa?

Orman Mollis kirjoitti:
Pointti oli että jos Sorella joutuisi tuon takia puhutteluun ja hänen työsuhteensa jatko kyseenalaistettaisiin, niin samalla ajatteku mallillahan Tatu olisi huono esimerkki lapsilleen ja miten esim. Henri voisi jatkaa myyntitöitä kun oli noin ylimielinen jne...

Minä ymmärsin tuon ja se kommenttini olikin sarkastinen heitto siitä että mikseihän tuolla logiikalla sosiaalitoimi ole kyseenalaistanut Tatun kykyä olla hyvä vanhempi lapsilleen.

Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
flintstone kirjoitti:
Hyvä yhteishenki, missä pelaa?
Brittien BB4:ssa. Sen seasonin katselu oli kuin olisi katsellut maalin kuivumista.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SergeiK kirjoitti:
Brittien BB4:ssa. Sen seasonin katselu oli kuin olisi katsellut maalin kuivumista.

Oliko se se jonka voitti Kate Lawler?

Jos oli niin minusta se oli loistavaa seurattavaa.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
flintstone kirjoitti:

Eihän se lapsia hoitaessaan viinaa juonut. Hänellä on osoittaa, että oli lapsille oli järjestetty kaitsija (yhteistaloudessa elävä vaimo) talossa olemisen ajaksi.

Täytyy kyllä olla samaa mieltä muutamien tuossa edellä kirjoittaneiden kanssa, että kyllä opettajan tulee olla roolimalli lapsille siinä missä lasten vanhempienkin. Itse en ole ikinä esiinytynyt humaltuneena omien lasteni edessä eívätkä näin ole tehneet myöskään omat vanhempani. Sen sijaan muistan 25 vuoden päähän ala-asteelle, jossa joku oli nähnyt kovasti pidetyn liikunnan opettajan juopuneena viikonloppuna ravintolassa (ja saivartelijoille: tämä oli ihan päiväsaikaan) ja kyllä siitä oli tieto hyvin nopeasti koko koulun tiedossa. Ilman mitään internettejä. Muistan edelleen, kuinka siitä oltiin hämmästyneitä. Tietysti riippuu paljon siitä, missä ympäristössä kasvaa ja asuu. Vuokraslummien lapsista tuossa ei välttämättä ole mitään ihmeteltävää.

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ice Hockey kirjoitti:
Se kuka leikkiin ryhtyy sen kestäköön.

Koittakaa nyt muistaa, että tää on vaan leikkiä ei sen vakavampaa.

Niin, meille katsojille.. Mutta en haluais ite olla Sorellan tai Mikan kengissä kun talosta poistuu.. Tietty itsehän he sen riskin tiesivät ja ottivat taloon mennessään että se oma yksityiselämä ei ainakaan puoleen vuoteen ole omaa, vaan koko kansan viihdettä ja katseltavissa..

theace

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Rodion kirjoitti:

Sääliksi käy Sorellaa.

Ehkä olis kannattanu miettiä pikkusen paremmin, mitä seuraamuksia saattaa ohjelmaan ilmoittautumisesta seurata. Pitää olla aika urpo jos 3 viikkoo on seurannu meininkiä ensin telkusta ja vasta talossa alkaa homman nimi valkenemaan. Näki varmasti minkälaisia känniääliöitä talosta löytyy ja että niiltä voi kännissä odottaa melkein mitä vaan.

Henk koht mielipide on että aika hölmö täytyy olla jos lähtee tollaseen ohjelmaan ylipäätään mukaan. Varsinkin jos ammatti on opettaja, ei varmaan koulussa juuri yhtään puhuta selän takana tästä eteenpäin. Ja ihan itse se ne kännit veti ja imutteli ja halaili. Ei kukaan siihen käskenyt. Sitä saa mitä tilaa.

Säälittää Sorella, mutta ihan sen takia kun se on niin tyhmä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SergeiK kirjoitti:
Ei ollut. Lawler voitti BB3:n.

BB4:n voitti Cameron Stout.

Tuo Brittien BB4 on sitten minulle täysin tuntematon tapaus.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
polvipetteri kirjoitti:
Eihän se lapsia hoitaessaan viinaa juonut. Hänellä on osoittaa, että oli lapsille oli järjestetty kaitsija (yhteistaloudessa elävä vaimo) talossa olemisen ajaksi.

Ja Sorella siis opetti lapsia humalassa, suudellessaan, sammuttuaan Mikan sänkyyn, Mikan laskiessa Sorellan housuja alas ja kouriessa tätä? Näinkö?

En edelleenkään ollut tietoinen että opettajan pätevyysvaatimuksena on olla neitsyt. Ja opettajan vapaa-aikanaankin opettaa lapsia. Saakohan ne palkkaakin "vapaa-ajastaan", ne opettajat kun näyttää olevan aina töissä.

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
flintstone kirjoitti:
Ehkä siksi että Mira pelkää Kaarloa. Mirahan on monesti käynyt pk-huoneessa kertonut tuntemuksistaan Kaarlon agressiivisesta käyttäytymisestä (koskien siis Kaarlon puheita).

Ja kyllä tuo Kaarlo aikamoinen Mira-vihan lietsoja tuolla talossa on ja Kaarlo ihmettelee kuinka Mira puhuu pahaa seläntakana ja itse haistattelee ja huorittelee Miraa täysin suorasukaisesti. Sen myönnän että myös Mira puhui (tosin puhui totta) seläntakana Sorellan ja Karin kanssa tuosta Sorellan syyllistämisestä mutta Karin ja Miran puheet oli asiallista keskustelua kun Kaarlon puheet on pelkkää suoraa vittuilua nimien kanssa.

Niin tai sitten Mira vaan halusi peitellä edellisen illan puheitaan. En kiellä etteikö Kaarlo voisi petrata ihmissuhde taitojaan aika lailla, mutta ei se Kaarlon toiminta tee Miran toiminnasta yhtään parempaa.

Kyllähän tuo Sorellan tilanne on varmaan todella painostava hänen itsensä kannalta. Tästä syystä eilisillan Mira, Kaki, Sorella episodia ei olisi pitänyt koskaan ollakaan. Ei varmaan tehnyt Sorellan elämästä helpompaa.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kyllä Sorella saa myös peiliin katsoa sen viikontakaisen osalta. Se ei vähennä yhtään Mikan vastuuta asiasta tai tee hänestä yhtään sen parempaa ihmistä. Se ei myöskään vähennä yhtään Sorella pahaaoloa tällä hetkellä, päinvastoin. Tosiasia on kuitenkin se, että jos Sorella olisi pitänyt mopon hanskassa niin koko hommaa ei olisi koskaan tapahtunut.

Tuosta tapahtumastahan nämä kaikki sen jälkeen tapahtuneet kuviot kumpuavat.

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
polvipetteri kirjoitti:
Täytyy kyllä olla samaa mieltä muutamien tuossa edellä kirjoittaneiden kanssa, että kyllä opettajan tulee olla roolimalli lapsille siinä missä lasten vanhempienkin.

Ja tästä saadaan pitkä keskustelu varmasti aikaiseksi.

Samoinhan urheiljoiden pitäisi olla roolimalleja. Myös vapaa-ajalla.. Karalahdestahan on saanut lehdestä lukea useaan otteeseen, samoin kuin Räikkösestä, mutta minusta urheilijoilla, opettajilla ja muilla "roolimalleilla" pitää olla myös työn ulkopuoleinen elämä, jolloin jokainen saa touhuta mitä haluaa. Kunhan tämä ei vaikuta itse työhön.

Mutta itse asiaan BB:n, on Sorella myös omalla käyttäytymiselläänkin tehnyt itsestään välillä aika naurettavan. Jatkuva itkeminen asioista kuten: joku sanoi pahasti, mua ei pyydetä lenkille mukaan, mä voin sitten vaikka syömättä,kun en syö sipulia,mun vanhemmat oli mulle hirveitä lapsena, mun isä ei rakastanut mua... Luulisi että kolmenkymppinen ihminen osaa käsitellä asioita jollain muuullakin tavalla kuin juoksemalla itkemään.

Voin miltei kuvitella millainen Sorella on lapsena ollut, kun joku asia ei mene mielen mukaan niin alkaa huuli väpättämään.

Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Troy kirjoitti:
Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kyllä Sorella saa myös peiliin katsoa sen viikontakaisen osalta. Se ei vähennä yhtään Mikan vastuuta asiasta tai tee hänestä yhtään sen parempaa ihmistä. Se ei myöskään vähennä yhtään Sorella pahaaoloa tällä hetkellä, päinvastoin. Tosiasia on kuitenkin se, että jos Sorella olisi pitänyt mopon hanskassa niin koko hommaa ei olisi koskaan tapahtunut.

Se oli Mika jonka olisi pitänyt pitää hevonen tallissaan ja kätensä kurissa niin koko juttua ei olisi tapahtunut eikä tuo olisi mennyt tuohon pisteeseen. Sorella ei sammumisensa/nukahtamisen jälkeen enää vastannut tuon illan tapahtumista. Sitä ennenhän Sorella teki juuri sitä mitä tuolla toivotaan tapahtuvan.

scholl

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Minusta on kyllä melko hurjaa, että opettajilta vaaditaan nuhteetonta yksityiselämää.

Ei kai tuossa lähinnä ole siitä kyse, että ovatko lapset nähneet jotain epäsopivaa vai ei, vaan enemmänkin niin, että vanhemmat ja ehkä rehtori kokevat, että noin epästabiili henkilö (kenties mielisairas) ei sovi lasten kasvatustehtävään, mitä ala-asteen opettaminenkin on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.