Suomen Big Brother 2006

  • 851 792
  • 3 663
Tila
Viestiketju on suljettu.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Troy kirjoitti:
Minä luulin, että se olit sinä joka eräällä toisella keskustelupalstalla julisti tässä joku aika sitten kuinka cookiet poistamalla voi äänestää yhä uudestaan ja uudestaan. Ilmeisesti erehdyin, jollain oli vain sama nimimerkki.

Niin? Ja se että kirjoitan että keksit poistamalla saattaa pystyä äänestämään uudelleen tarkoittaa luonnollisesti että itse olisin näin tekemässä. Motiivini ei varmaankaan ole ollut saada joitain viitseliäitä tekemään tuotakin vaikka se oma viitseliäisyys ei siihen riittäisikään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
flintstone kirjoitti:
Minusta taas kertoo suunnattomasti äänestäjiensä arvomaailmasta kuinka he valitsevat suosikikseen ulosanniltaan kaverin jonka joka toinen sana on kiroilua ja toinen puoli jotain käsittämätöntä mölinää.

No kyllä se Soturiprinsessankin ulosanti jäätyi aika rankasti mm. eilen, kun Kakko kyseli syitä äänestää juuri Häntä. "Öö..ööö..notota..jos haluutte nähdä mut siellä talossa?.".

Jäljellä olevista toivotaan Kaarlon voittoa, kun parempaakaan vaihtoehtoa talossa ei enää ole. Sarin käsittämättömän läpitunkeva tyhmyys tökkii todella rankasti, mutta ainakin on rehellisesti oma itsensä eli ei kai tuo suuri vääryys olisi vaikka homman kotiin hoitaisi. Ei kyllä synnytä oikein kukaan noista kilpailijoista suurempi intohimoja puolesta eikä vastaan enää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cottonmouth kirjoitti:
No kyllä se Soturiprinsessankin ulosanti jäätyi aika rankasti mm. eilen, kun Kakko kyseli syitä äänestää juuri Häntä. "Öö..ööö..notota..jos haluutte nähdä mut siellä talossa?.".

Niin? Kaarlo ei edes vastannut Marin kysymykseen, ainiin mutta sehän on osa Kaarlon aktia joten ei puututa siihen.

Ja se itsensä kehuminen yllättäen kameroiden edessä on aivan helppoa. Onneksi Jenni ja Kaarlo sen sijaan antoivat täydellisen tyhjentävät vastauksen, niin ei tarvinnut sentään tuntea koko porukkaa kohtaan myötähäpeää riitti kun häpesi Miraa. Niinkö?
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Rauhottukaa nyt jätkät, ala-aste meininkii jo.

Mitä tuolta bb:n sivuilta lueskelin uutisia niin Kaarlo on jo vähän päässyt kiukuttelemaan nukkumiskiellosta. Toivottavasti Kaarlo vielä viikon aikana kipuaa päiväkirja huoneeseen näyttämään keskaria tuotantotiimille.

Mira jäkäjäkäjäkä. Ptyih.
 
Onkohan käynyt niin että Flintstonella on alkanut (niin kuin meilläpäin sanotaan) iso hihna luistamaan tämän BB:n (tai lähinnä sen yhden kilpailijan)takia? Harmi sillä kaveri on mielestäni aiemmin ollut ihan asiallinen kirjoittaja. En olisi hänestä ensimmäisenä tämmöistä uskonut!

Niinjoo ja minäkin kyllä äänestin Miran taloon paluuta vastaan...
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
wilberto kirjoitti:
SPOIL! Jaahas, Big Brotherin nettisivuilta löytyi jo tämän viikon viikkotehtäväkin. Täytyy kyllä sanoa, että nyt on aikas mielenkiintoinen tehtävä luvassa. Mahtaakohan asukkaiden muisti pelata tarpeeksi hyvin? Nyt ei enää ilmeisesti lyödä vetoa viikkobudjetista, ainakaan tuon tehtäväselitteen perusteella.

http://bb.subtv.fi/subnetti/bigbrother2006/tehtavat.shtml
Onpas aika veto laittaa tuollainen tehtävä kun talossa olijoista puolet eivät ole osallistuneet kaikkiin viikkotehtäviin. Koita siinä sitten muistella.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Marko Lehtinen kirjoitti:
Onkohan käynyt niin että Flintstonella on alkanut (niin kuin meilläpäin sanotaan) iso hihna luistamaan tämän BB:n (tai lähinnä sen yhden kilpailijan)takia? Harmi sillä kaveri on mielestäni aiemmin ollut ihan asiallinen kirjoittaja. En olisi hänestä ensimmäisenä tämmöistä uskonut!

Niinjoo ja minäkin kyllä äänestin Miran taloon paluuta vastaan...

Heh heh. Iso pyörä pyörii, mutta luistaako hihna?

En tosin ole huomannut että olisin mennyt tässä ketjussa asiattomuuksiin tai epäillyt jonkun nimimerkin takana olevan kirjoittelijan mielenterveyttä mutta kai sitten kun tällainenkin huoli on noussut.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pienestä on ilo otettava pienen ihmisen, kun meikäläinenkin tohkeili "soturiprinsessan" ilmeestä, Kaarlon nimen kuultuaan....Ei paha ollenkaan.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Rodion kirjoitti:
Nettiäänestys tuollaisenaan on siis aika tuhoontuomittu, oli "kontrollointi" mitä tahansa.

Periaatteessa näin. Kuten totesit, ei IP-osoitteen perusteella voi tänä päivänä tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä takana olevan tahon identiteetistä, joten se voidaan sulkea käytettävästä keinovalikoimasta saman tien pois.

Äänestysten luotettavuuden parantamiseen on kuitenkin olemassa joitakin keinoja. Ensinnäkin, kun sivua renderöidään, niin sivulle ei saisi tulla näkyviin äänestettävien kohteiden staattisia tunnisteita, vaan pitäisi generoida dynaamisesti kertakäyttöiset tunnisteet ja kohdistaa nämä sitten serveripäässä näihin "oikeisiin" tunnisteisiin. Sivulle ei myöskään saa laittaa äänestettävien nimiä tekstinä, vaan tulostaa nekin kuvina; tällöin automaattinen skripti ei pysty (ainakaan kovin helposti) parsimaan tarvittavia tietokenttiä lähdekoodista. Äänestettävät kohteet voisi myös renderöidä sivulle satunnaisessa järjestyksessä, jolloin skripti ei voi enää tehdä valintaa kohteen paikkaan luottaen.

Äänestys pitäisi lisäksi tietysti sallia vain rekisteröityneille käyttäjille. Rekisteröintiprosessi menisi niin, että käyttäjä syöttää www-lomakkeelle perustiedot (ml. sähköpostiosoite) itsestään, jonka jälkeen palvelin lähettää käyttäjälle muutaman tunnin viiveellä aktivointiohjeet. Aktivointiohjeiden sisältämällä kertakäyttöisellä linkillä tunnus aktivoituu, jonka jälkeen käyttäjä voi osallistua äänestyksiin. Samalla tunnuksella voisi osallistua useampiin eri äänestyksiin, mutta samaan äänestykseen tietysti vain kerran.

Tämä prosessi ei siis haittaisi "oikeita" henkilöitä juurikaan, mutta skriptien toimintaa se jo vaikeuttaisi jo todella merkittävällä tavalla. Niin merkittävällä, että ilman todella suurta motivaatiota ei kukaan jaksaisi sellaisia lähteä kehittämään.

Tekstiviestiäänestys on kyllä todella paljon parempi tapa hoitaa tällaiset äänestykset kuin nettiäänestys.

PS. Cookiet voi muuten yleensä laittaa pois päältä jo valmiiksi, jolloin niitä ei tarvitse erikseen poistella. Tämä ei tietysti päde silloin mikäli kutsuttava saitti asettelee useita eri cookieita flow:n eri vaiheissa, ja seuraava vaiheeseen pääseminen edellyttää edellisessä vaiheessa olevan cookien olemassaoloa. Mutta yleensä näin ei ole.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
flintstone kirjoitti:
Minä kysyin sinun suosikkiasi joka ei kuulemma ollut mukana äänestyksessä?

Et kyllä kysynyt (aikaisemmin), mutta suosikkini on Kaki, joskin Sari on nostanut osakkeitaan viime aikoina, jompi kumpi noista saisi voittaa koko roskan. Ja varjoäänestyksen perusteella Sari tuon vie.

Enkä äänestänyt Kalea palautusäänestyksen ensimmäisessä vaiheessa, jatkoäänestyksessä kyllä ja vain siksi että molemmat tytöistä olivat mielestäni vielä huonompia vaihtoehtoja.
 

Salamisipuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Slite kirjoitti:
Periaatteessa näin. Kuten totesit, ei IP-osoitteen perusteella voi tänä päivänä tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä takana olevan tahon identiteetistä, joten se voidaan sulkea käytettävästä keinovalikoimasta saman tien pois.

Äänestysten luotettavuuden parantamiseen on kuitenkin olemassa joitakin keinoja. Ensinnäkin, kun sivua renderöidään, niin sivulle ei saisi tulla näkyviin äänestettävien kohteiden staattisia tunnisteita, vaan pitäisi generoida dynaamisesti kertakäyttöiset tunnisteet ja kohdistaa nämä sitten serveripäässä näihin "oikeisiin" tunnisteisiin. Sivulle ei myöskään saa laittaa äänestettävien nimiä tekstinä, vaan tulostaa nekin kuvina; tällöin automaattinen skripti ei pysty (ainakaan kovin helposti) parsimaan tarvittavia tietokenttiä lähdekoodista. Äänestettävät kohteet voisi myös renderöidä sivulle satunnaisessa järjestyksessä, jolloin skripti ei voi enää tehdä valintaa kohteen paikkaan luottaen.

Tämähän ei tietysti estäisi mitenkään montaa kertaa äänestämistä, vaan vain vaikeuttaisi skriptien toimintaa kuten sanoitkin.

Slite kirjoitti:
Äänestys pitäisi lisäksi tietysti sallia vain rekisteröityneille käyttäjille. Rekisteröintiprosessi menisi niin, että käyttäjä syöttää www-lomakkeelle perustiedot (ml. sähköpostiosoite) itsestään, jonka jälkeen palvelin lähettää käyttäjälle muutaman tunnin viiveellä aktivointiohjeet. Aktivointiohjeiden sisältämällä kertakäyttöisellä linkillä tunnus aktivoituu, jonka jälkeen käyttäjä voi osallistua äänestyksiin. Samalla tunnuksella voisi osallistua useampiin eri äänestyksiin, mutta samaan äänestykseen tietysti vain kerran.

Tämä prosessi ei siis haittaisi "oikeita" henkilöitä juurikaan, mutta skriptien toimintaa se jo vaikeuttaisi jo todella merkittävällä tavalla. Niin merkittävällä, että ilman todella suurta motivaatiota ei kukaan jaksaisi sellaisia lähteä kehittämään.

Tästä olen erimieltä siinä suhteessa että jos äänestäminen vaatisi rekisteröitymisen niin vain murto-osa jaksaisi tälläisiin äänestyksiin osallistua.

Slite kirjoitti:
Tekstiviestiäänestys on kyllä todella paljon parempi tapa hoitaa tällaiset äänestykset kuin nettiäänestys.

Näinhän se on. Äänestyksen tulokseen olen kyllä tyytyväinen, tosin eipä se Miran taloonpääsy nyt niin olisi haitannut kun sillä olisi tienannut 200 euroa...
 
Onkos missään ollut tietoa siitä, kuinka monta ääntä yhteensä annettiin näistä kolmesta taloonmenijää äänestettäessä? Täältä laitettiin Kaarlolle noin 40 ääntä.
Kuinkas sitten meni tuo toiseksi ja kolmanneksi tulleiden nimet, eihän vaan Mira ollut jäänyt kolmanneksi? Varmaan noin puolet Kaarloa äänestäneistä on antanut äänensä sen mukaan, ettei ole halunnut Miraa takaisin taloon ja hyvä niin!
Olisihan tuotantotiimillä ollut mahdollisuus naputella Miralle ääniä niin halutessaan vaikka pitkin yötä...mutta onneksi sitä ei ollut käsikirjoitettu.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Emmekös mekin olleet niitä pissiksiä? Mehän kuulemma samaistumme Miraan, joka teidän mukaanne on siis yli-ikäinen pissis.

En kysynyt sinulta mitä luulet MEIDÄN ajattelevan Mira-faneista, vaan kysyin sinulta millaisiksi sinä ITSE luokittelet Mira-fanit.

ps. Sori se nimimerkki juttu, olen hyvin pahoillani jos pahoitin mielesi.
 

GEG76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tarkkailija kirjoitti:
Onkos missään ollut tietoa siitä, kuinka monta ääntä yhteensä annettiin näistä kolmesta taloonmenijää äänestettäessä? Täältä laitettiin Kaarlolle noin 40 ääntä.
Kaarlo 43,8%
Mira 42,7%
Jenni 13,5%

Äänimääristä ei tietoa, mutta ekan vaiheen äänestyksessä ääniä oli n. 130000. Mira voitti n. 1000 äänen erolla Kaarloon. Jenni siis siinäkin kolmas ja Tatu taisi tulla neljänneksi ennen Henriä.
 

Kiena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kylläpäs tuntuu hyvälle katsoa vanhaa kunnon Kalea BB-talossa hauskuuttamassa! Viikkotehtävä on mahdollisesti ihan hauska, mutta olisin ehkä jotakin räväkämpää odottanut viimeisen viikon kunniaksi...

Ps. Näin mäkä-mäkä-nyyh-kukaan-ei-tykkää-musta-angst-säälittävä-pelle-Miran kaupungilla tuossa 30 minuuttia sitten. (flintstone laukesitko housuihin?)
Olin kävelemässä vaatekaupassa jolloin kulman takaa kuului kova huuto "POJAT!" ja ihmettelin siinä, että onpa huonoa käytöstä huutaa täysillä vaatekaupassa. Kulman taakse tullessani huomaan suureksi järkytyksekseni Miran tulevan kulman takaa juoksuaskelin. Muutenkin vaikutti aivan kuin olisi Miralla vähän noussut ehkä hattuun...
 

Kyle

Jäsen
Oli hauska tilanne kun Olli vakuutteli Kakille ja Sarille ettei ole muutakuin nukkunut Hannen vieressä, Kale yritti nyökyttellä mukana ettei hänkään tiedä mistään muusta kuin nukkimisesta mitään epäuskoisen näkösenä.

Aika säälittävän tuntuinen liitto tuntuu Ollilla ja Kalalla olevan ja hyvä heidän kannalta, että seurustelu jäi "vain" kuuteen vuoteen. Sanon että jäi koska, eihän toi nyt oikeasti voi kestää. Kelle Olli oikeasti yrittää vakuuttaa ettei mitään ole tapahtunut? Kakille ja Sarille.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kiena kirjoitti:
Ps. Näin mäkä-mäkä-nyyh-kukaan-ei-tykkää-musta-angst-säälittävä-pelle-Miran kaupungilla tuossa 30 minuuttia sitten. (flintstone laukesitko housuihin?)
Olin kävelemässä vaatekaupassa jolloin kulman takaa kuului kova huuto "POJAT!" ja ihmettelin siinä, että onpa huonoa käytöstä huutaa täysillä vaatekaupassa. Kulman taakse tullessani huomaan suureksi järkytyksekseni Miran tulevan kulman takaa juoksuaskelin. Muutenkin vaikutti aivan kuin olisi Miralla vähän noussut ehkä hattuun...

Oih ja voih. Saanko mä sun nimmarin kun sä oot päässy noin lähelle Miraa? Mä oon ihan kade sulle. Ja oota hetki niin mä voin tulla vaikka sun housuillesi.

Tuo sun määritelmä Mirasta on myös lutunen, saako sitä käyttää?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää ketju on kyllä Jatkoajan lähihistorian hauskimpia ja säälittävimpiä samaan aikaan. Miten voi fanittaa / anti-fanittaa (kumpikin yhtä säälittävää toimintaa) jotakin kilpailijaa sillä antaumuksella mitä täällä on nähty, vaikka uskoisin, ettei läheskään kaikki näistä fanaattisista kirjoittajista ole ikäluokkaa 13-16 v, joilta kyseistä käytöstä voi jotenkin edes ymmärtää (joskaan ei hyväksyä).

Itse kyllä olen seurannut ohjelmaa tv:stä jossakin määrin, ja yleensä äänestyksissä ollut aina joku suosikki olemassa, mutta jonkun tv:ssä olevan taviksen fanittaminen "kun se sarppa on niin aito! ja vielä laulaakin kivasti!" menee yli hilseen ja korkealta. Get a life, on aika helvetin kulunut klisee, mutta sopii tähän kyllä valitettavan hyvin.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiena kirjoitti:
Ps. Näin mäkä-mäkä-nyyh-kukaan-ei-tykkää-musta-angst-säälittävä-pelle-Miran kaupungilla tuossa 30 minuuttia sitten. (flintstone laukesitko housuihin?)

Mä taas näin Hannen Bulevardilla tänään. Jonkun toisen samanikäisen naisen (LESBO!) kanssa päivysteli hienon näköisen kahvila/ravintolan edessä. Ei vaan tainnut parturikampaajalla riittää fyffet ineen.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Grome kirjoitti:
Mä taas näin Hannen Bulevardilla tänään. Jonkun toisen samanikäisen naisen (LESBO!) kanssa päivysteli hienon näköisen kahvila/ravintolan edessä. Ei vaan tainnut parturikampaajalla riittää fyffet ineen.

Stalkkeri! Kilpailijathan majailevat aina Klaus K-hotellissa vuorokauden tai pari tippumisesta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
flintstone kirjoitti:
Taas se sama selittely vain jatkuu. Kaikkien talossa pitämä Kaarlo toki tuo varmasti tuohon halihalipusipusi meininkiin suunnattomasti säpinää. Näyttäkää nyt vain voimanne, äänestäkää se apinamies voittoon.

Saletisti, jos äänestys olisi netissä. Rahoilleni minulla sen sijaan on niin paljon kaikkea parempaa käyttöä, etten laita niitä puhelinlaskuun. Kun en varmaan ole ainoa, niin luulenpa että Sarilla noita maksavia äänestäjiä tulee olemaan eniten.
 

GeneRation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Grome kirjoitti:
Mä taas näin Hannen Bulevardilla tänään. Jonkun toisen samanikäisen naisen (LESBO!) kanssa päivysteli hienon näköisen kahvila/ravintolan edessä. Ei vaan tainnut parturikampaajalla riittää fyffet ineen.

Itse näin puolestani Janin viime perjantaina HIFK-TPS matsissa ottelun päätyttyä. Jani näyttäisi olevan HIFK:n miehiä, sillä sen verran apea ilme miehen kasvoilla oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös