Suomeen islamilainen puolue?

  • 15 432
  • 152

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ja ei, en kohdista henkilökohtaisesti sinuun, mutta vituttaa välillä tämä suvaitsemattomuus Suamenmaassa.

Niin vituttaa minuakin. Minua vituttaa että Suomessa asuu ihmisryhmä, joka ei pysty esimerkiksi käymään uimassa muiden kanssa samassa hallissa, joka ei pysty käymään samassa lääkärissä kuin muut ihmiset, joka ei pysty monissa tilanteissa olemaan edes normaalissa kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa ja joka haluaisi kovasti kieltää muiltakin kaiken, mistä he eivät pidä. Minua vituttaa, että tämän ihmisryhmän kirkoissa saarnataan vihaa homoja, uskosta lähteneitä ja muihin kansallisuuksiin kuuluvia vastaan. Siinä sitä suvaitsevaisuutta.

Vielä enemmän minua vituttaa se, että kun suomalaiset tahot haluavat tehdä yhteistyötä tämän ihmisryhmän kanssa, he kääntyvät näiden ääriesimerkkien puoleen sen sijaan, että asiaa kysyttäisiin minun naapurini kaltaisilta muslimeilta, jotka ovat ihan tavallisia ihmisiä ja jotka elävät ihan tavallista, suomalaista elämää. Jos joku uskaltaa ehdottaa että mullah Abdullah "Nirri pois toisinajattelijoilta" Bin Mohammed ei olekaan välttämättä se paras ääni edustamaan muslimeja, se on suvaitsemattomuutta ja rasismia se.

EDIT:

Huomasin kanssa sen asian, että on sama onko uskovainen kristitty tai muslimi. Aivan samanlaisia puusilmiä kumpikin porukka tyyliin: "Raamatussa/koraanissa sanotaan näin, niin se tarkoittaa että Muhamed/Jeesus oli olemassa/oikeassa."

Tavallaan kyllä mutta oikeasti ei kuitenkaan. Muslimien (siis niiden Kunnon Muslimien, jotka elävät kirkkonsa opetuksen mukaan) oppien mukaan koko koraani on täydellinen ja jumalainen teksti, jonka sisältö pitää hyväksyä sellaisenaan, eikä sitä saa muutella tai muokkailla. Tämä on vuosisatojen aikana - ja nykyäänkin - tehnyt kaikenlaiset reformit äärimmäisen vaikeiksi, ellei jopa mahdottomiksi.

Kristityt taas ovat hyväksyneet jo vuosisatoja sitten sen tosiasian, että vanha testamentti vanhentui lakisisällöltään siinä vaiheessa, kun Jeesus teki heidän kanssa uuden liiton, jonka varaan koko kristinusko myös rakentuu (ja itseasiassa sen määräykset eivät ikinä edes päteneet kuin juutalaisiin). Näin ollen kun kristitty lukee vanhasta testamentista, että äyriäisten syöminen on kuolemansynti, hän ymmärtää että kyseessä on historiallinen käsky, joka ei päde enää häneen. Jos hyvä muslimi lukee koraanista saman asian, hänen velvollisuutensa on olla syömättä äyriäisiä ja lisäksi kivittää kaikki niin tekevät.

Ovatko kaikki muslimit näin vanhoollisia? Eivät toki, mutta ne vallan kahvassa istuvat ovat ja tästä johtuen fundamentalistiopetukset ovat ne vallassa olevat teesit, joiden mukaan ihmiset kasvatetaan ja joiden mukaan islamistisissa maissa pelataan. Muutokset ovat hyvin vaikeita, sillä jos joku esimerkiksi uskaltaa ehdottaa, että ehkä ei olekaan OK hirttää homoja nosturin nokkaan tai heitellä pikkutyttöjä parvekkeelta koska nämä hymyilivät naapurin pojalle, hän saa vastaansa vihaisen väestön lisäksi viralliset tahot.

EDIT: ja ennen kuin joku kakkii kauhusta housuunsa, en ole sen enempää kristitty, muslimi kuin mikään muukaan uskova. Jos minun pitäisi määritellä kantani uskontoon, voisin todeta olevani agnostikko. Minulle on ihan sama, mihin kukin uskoo, kunhan eivät tule tyrkyttämään sitä minulle tai tee muille pahaa sen varjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Niin vituttaa minuakin. Minua vituttaa että Suomessa asuu ihmisryhmä, joka ei pysty esimerkiksi käymään uimassa muiden kanssa samassa hallissa, joka ei pysty käymään samassa lääkärissä kuin muut ihmiset, joka ei pysty monissa tilanteissa olemaan edes normaalissa kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa ja joka haluaisi kovasti kieltää muiltakin kaiken, mistä he eivät pidä. Minua vituttaa, että tämän ihmisryhmän kirkoissa saarnataan vihaa homoja, uskosta lähteneitä ja muihin kansallisuuksiin kuuluvia vastaan. Siinä sitä suvaitsevaisuutta.

Tästä kyllä samaa mieltä, eli kuten aikaisemminkin kirjoitin, niin maassa maan tavalla. Tiedossa kuitenkin varmaan (ainakin toivottavaa olisi) on se, että Suomi ei ole muslimimaa. Jos ei Suomen (tai minkä tahansa muun ei-muslimimaan) tavat ja kulttuuri ei maistu, täältä pääsee kyllä poiskin. Eli liiallisuuksiin suvaitsevaisuudessakaan ei voi mennä. Mutta se perussuvaitsevaisuus olisi suotavaa (once again, en usko että olet rasisti tms. enkä kohdista sinuun, puhun yleisellä tasolla) esim. niin, ettei muslimikämppään remppaa tehdessä ei välttämättä tarkoituksella tarvitse esim. hyppiä se rukousmaton päällä. Suvaitsevaisuudessa on tietysti kaikkien osapuolten kannalta parasta jos kaikki ovat suvaitsevaisia, eikä toiselta, tässä tapauksessa muslimi, puolelta aleta heittämään perusasioita romukoppaan.

Ja suurin osa muslimeistahan on aivan normiporukkaa, mutta se näkyvin osa on ikävä kyllä tätä fundamentalistipuolta joka särähtää meikäläiselle aivan yhtä pahasti kuin äärikristittyjenkin touhut.

Ja ei, en ole minkään uskontokunnan edustaja. Järjestäytynyt uskonto noin yleisesti ei herätä hurraahuutoja. Toki kuka uskoo mihinkin on ihmisen oma asia eikä se ole minulta pois
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Korjatkaa, jos olen täysin väärässä, mutta eikös tuo kiihkoislamilaisuus, joka varsinkin kärjistyy nykyään terrorismissa, ole aika uusi juttu? Alkanut joskus 60-luvulla varsinaisesti. Toki nyt uskonnossa kuin uskonnossa on varmasti omanlaisiaan ääriaineksia ollut iät ja ajat, mutta kuitenkin. Viimevuosikymmenien suuntaus, että islamia ollaan alettu käyttämään suurempana vihan välikappaleena länsimaita kohtaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös