Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2023–2024

  • 379 428
  • 1 322

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Sä heräät sairastelun takia aamuyöstä ja käyt tsekkaamassa pelien tilanteita. 15 peliä ja ei yhtään suomalaista saanut pinnoja. Siel on Dallasissa painettu 4 maalia, nii miten ne onnistunut tekemään 4 edes vahingossa osumatta suomalaisiin. Käsittämätön epäonni. Vielä on eriä jäljellä...

Kakko pelannut alle 10 min. Järventie rapiat 7 min ja siihen aikaan -2 tehotilastoihin. Pärssinen onnistu saamaan plussia, mut jengin tehdessä 8, nii se ois jo vaikeeta olla niitä saamatta...ei edes kakkossyöttöä.

Onneksi aina voi kuitenkin luottaa Jesse Ylöseen. Hieno rankkari, jolla saatiin ratkaistua voitto mestarisuosikki San Josesta. Veska meni harhautukseen kyllä sen verran huolella, että kuvasti kyllä hyvin San Josen tilannetta tältä kaudelta. Älä lähre sinne.

Edit.

Lisätään vielä kuinka hienosti kierros eteni mm. Heiskanen -4 ja Hakanpää -3 sekä kunniamainintana Raanta torjuntaprosentti 42,9%.

Olihan tuolla posina Husso, Lankinen ja Luukkonen silti ja vielä voi Eeli yön pelastaa...
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sodassa haavoittunut vaarini kertoi minulle aikanaan, kuinka kovaa elämä Suomessa oli sotien jälkeen. Oli köyhyyttä, nälkää, sodassa tulleita henkisiä ja fyysisiä vammoja, pelkoa tulevaisuudesta. Mutta jollain piti jaksaa. Vaarilleni tuo henkireikä oli teksti-radion taajuus 23.5 Hz, jonka vaari viritti vastaanottimeensa innosta täristen niinä aamuina, kun Pentti Lundin joukkue oli yön aikana pelannut. Ne hetket, kun monotonisen amerikkalaisten ja kanadalaisten nimien seassa teksti-radiosta tuli Pentti Lundin suomalaisenvihreä nimi, auttoi vaariani jaksamaan, vaikkei Pentti koskaan saanutkaan myyttistä 20 pisteen rajaa rikottua.

Kyynel silmäkulmasta valuen, ääni täristen, vaari kertoi myös niistä pettymyksen aamuista, jolloin Pentti Lundin nimeä ei mainittu laisinkaan, vaikka Pentin joukkue oli pelannut. Erään kerran minä kysyin vaariltani alahuuli väpättäen, että vaari, voiko vielä nytkin käydä niin että suomalaiset eivät tekisikään pisteen pistettä NHL:ssä. Silloin vaari pyyhki omat kyyneleensä, taputti minua rauhoittavasti poskelle ja sanoi että ei hätää poika, nyt meillä on Kurri, meillä on Skriko, Ruotsalainen, Sinisalo. Meitä on monta. Enää ei homma ole vain Pentti Lundin harteilla, enää ei tarvitse pelätä pisteetöntä kierrosta. Vaikka jollekin suomalaiselle tulisikin pisteetön peli silloin tällöin vastaan, toiset kyllä paikkaavat. Näistä vaarini viisaista sanoista huoleni kaikkosivat, ja pystyin katsomaan tulevaisuuteen reippain mielin.

Mutta nyt, herran vuonna 2023, kun meillä on NHL:ssä yli joukkueellisen verran suomalaispelaajia, osa aivan eliittitasolla. Siellä pelataan 15 pelin kierros, jonka aikana 25 suomalaista kenttäpelaajaa plus muutama maalivahti on tulessa - ja kukaan, ei kukaan, tee pisteen pistettä! Nolla, plus nolla, on nolla. Millä minä selitän nyt tämänaamuisen omalle pojalleni? Millä minä saan selitettyä itselleni, että tästä huolimatta tulee jaksaa eteenpäin, ja katsoa tulevaisuuteen, purra hammasta, puristaa nyrkkiä taskussa, ja vain jatkaa eteenpäin.

Vaarini ja Pentti Lund pyörivät haudoissaan. Miten me olemme voineet antaa ihmiskunnan luisua takaisin tähän tilaan? Missä kohtaa olemme tehneet näin karmeita virheitä, että olemme päästäneet tilanteen näin surkeaksi?

Eeli Tolvasella on vielä erän verran aikaa näyttää meille, vaarilleni ja Pentti Lundin haamulle, että tilanne ei ole vielä menetetty. Tunnelin päässä on yhä valoa, pilvillä hopeareunukset, ruohoa on aidan takana ja se on vihreää. Vihreää kuin teksti-TV:n sivulle 235 aamuisin piirtyvät suomalaisnimet. Miten kaunis vihreä se onkaan. Emmehän me ole sitä iäksi menettäneet? Emmehän?

Eeli Tolvanen. Sinä olet ainoa toivomme.
 

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Sodassa haavoittunut vaarini kertoi minulle aikanaan, kuinka kovaa elämä Suomessa oli sotien jälkeen. Oli köyhyyttä, nälkää, sodassa tulleita henkisiä ja fyysisiä vammoja, pelkoa tulevaisuudesta. Mutta jollain piti jaksaa. Vaarilleni tuo henkireikä oli teksti-radion taajuus 23.5 Hz, jonka vaari viritti vastaanottimeensa innosta täristen niinä aamuina, kun Pentti Lundin joukkue oli yön aikana pelannut. Ne hetket, kun monotonisen amerikkalaisten ja kanadalaisten nimien seassa teksti-radiosta tuli Pentti Lundin suomalaisenvihreä nimi, auttoi vaariani jaksamaan, vaikkei Pentti koskaan saanutkaan myyttistä 20 pisteen rajaa rikottua.

Kyynel silmäkulmasta valuen, ääni täristen, vaari kertoi myös niistä pettymyksen aamuista, jolloin Pentti Lundin nimeä ei mainittu laisinkaan, vaikka Pentin joukkue oli pelannut. Erään kerran minä kysyin vaariltani alahuuli väpättäen, että vaari, voiko vielä nytkin käydä niin että suomalaiset eivät tekisikään pisteen pistettä NHL:ssä. Silloin vaari pyyhki omat kyyneleensä, taputti minua rauhoittavasti poskelle ja sanoi että ei hätää poika, nyt meillä on Kurri, meillä on Skriko, Ruotsalainen, Sinisalo. Meitä on monta. Enää ei homma ole vain Pentti Lundin harteilla, enää ei tarvitse pelätä pisteetöntä kierrosta. Vaikka jollekin suomalaiselle tulisikin pisteetön peli silloin tällöin vastaan, toiset kyllä paikkaavat. Näistä vaarini viisaista sanoista huoleni kaikkosivat, ja pystyin katsomaan tulevaisuuteen reippain mielin.

Mutta nyt, herran vuonna 2023, kun meillä on NHL:ssä yli joukkueellisen verran suomalaispelaajia, osa aivan eliittitasolla. Siellä pelataan 15 pelin kierros, jonka aikana 25 suomalaista kenttäpelaajaa plus muutama maalivahti on tulessa - ja kukaan, ei kukaan, tee pisteen pistettä! Nolla, plus nolla, on nolla. Millä minä selitän nyt tämänaamuisen omalle pojalleni? Millä minä saan selitettyä itselleni, että tästä huolimatta tulee jaksaa eteenpäin, ja katsoa tulevaisuuteen, purra hammasta, puristaa nyrkkiä taskussa, ja vain jatkaa eteenpäin.

Vaarini ja Pentti Lund pyörivät haudoissaan. Miten me olemme voineet antaa ihmiskunnan luisua takaisin tähän tilaan? Missä kohtaa olemme tehneet näin karmeita virheitä, että olemme päästäneet tilanteen näin surkeaksi?

Eeli Tolvasella on vielä erän verran aikaa näyttää meille, vaarilleni ja Pentti Lundin haamulle, että tilanne ei ole vielä menetetty. Tunnelin päässä on yhä valoa, pilvillä hopeareunukset, ruohoa on aidan takana ja se on vihreää. Vihreää kuin teksti-TV:n sivulle 235 aamuisin piirtyvät suomalaisnimet. Miten kaunis vihreä se onkaan. Emmehän me ole sitä iäksi menettäneet? Emmehän?

Eeli Tolvanen. Sinä olet ainoa toivomme.
Olipa ihana teksti. Olin ajatellut päättää oman apatiani viimeiseen heittoon, joka olisi kuulunut seuraavanlaisesti. Tuus nyt @FASlapsi ihan itte selittää miten tää nyt meni. Päätin jättää tämmöisen hakamussuttelun pois suruajan kunnioittamisen vuoksi, mutta onneksi et pettänyt minua. Sinä tulit. Tulit ja kerroit tämän sydäntäsärkevän tarinasi lohduttamaan meitä kaikkia. Vaikka ei siinä kyllä mitään lohdutusta ollut, vaan sitä samaa epätoivoa, kuin muillakin, mutta on edes kanssa surijoita. Kertoiko vaarisi muuten koskaan mitään Pudaksesta, että näkyikö Pudaksen nimeä koskaan yhtään missään? Kiitos!
 

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Eeli sai vain -1 tehotilastoihin, et ei hän meitä pelastanut.

Mut Rangereille teki kuitenkin kaks häkkiä muuan Mika. Ilman suomalaista naista ei näitäkään maaleja olisi syntynyt, joten tällä nyt elän tämän päivän.
 

Nick Neim

Jäsen
Laskinkohan oikein? 96 maalia kaikkiaan kierroksella kun voittomaalikisojen maalit lasketaan pois, 29 suomalaista pelaamassa joista kenttäpelaajia 25 kappaletta, ja tuloksena on nolla tehopistettä. Ylönen ratkoi rankkarit, mutta eihän siitä pistettä saa. Nolla plus nolla, on nolla.

Siihen päälle rapsakka -16 vielä +/- lukemaksi. Nyt kirjoitetaan historiaa sitten ihan urakalla.

Seuraavaksi sitten Ortio imitoimaan Jortikkaa Viaplayn studioon, kiitos.

 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä häpeen
Erittäin hieno allekirjoitus. Aivan kuten Auschwitzin hirveydet, tämäkin ilta meidän on muistettava. Vain siten voimme estää, että näin. Ei. Enää. Koskaan!! Pääse tapahtumaan.

Laitan tämän vielä tähän ylös, jos satut joskus allekirjoitustasi vielä vaihtamaan:

24.-25.11.2023 0p. (0+0): Tolvanen 0+0, Lindell 0+0, Hakanpää 0+0, Heiskanen 0+0, Kiviranta 0+0. Rantanen 0+0, Barkov 0+0, Luostarinen 0+0, Lundell 0+0, Mikkola 0+0, Raanta 0+0, Aho 0+0, Teräväinen 0+0, Kotkaniemi 0+0, Järventie 0+0, Jokiharju 0+0, Granlund 0+0, Ylönen 0+0, Vaakanainen 0+0 Haula 0+0, Laine 0+0, Kapanen 0+0, Pärssinen 0+0 Määttä 0+0, Kakko 0+0. KIITOS! SUURIN NIISTÄ ON TEKSTI-TV!

Tämä on totta. Tätä ei auta piilotella. Tämä synkkä, epätoivoinen hetki tulee iäksi piirtymään historianlehdille. Niin se vain on. Tämä on kohdattava. Tästä on parannuttava.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Erittäin hieno allekirjoitus. Aivan kuten Auschwitzin hirveydet, tämäkin ilta meidän on muistettava. Vain siten voimme estää, että näin. Ei. Enää. Koskaan!! Pääse tapahtumaan.

Laitan tämän vielä tähän ylös, jos satut joskus allekirjoitustasi vielä vaihtamaan:

24.-25.11.2023 0p. (0+0): Tolvanen 0+0, Lindell 0+0, Hakanpää 0+0, Heiskanen 0+0, Kiviranta 0+0. Rantanen 0+0, Barkov 0+0, Luostarinen 0+0, Lundell 0+0, Mikkola 0+0, Raanta 0+0, Aho 0+0, Teräväinen 0+0, Kotkaniemi 0+0, Järventie 0+0, Jokiharju 0+0, Granlund 0+0, Ylönen 0+0, Vaakanainen 0+0 Haula 0+0, Laine 0+0, Kapanen 0+0, Pärssinen 0+0 Määttä 0+0, Kakko 0+0. KIITOS! SUURIN NIISTÄ ON TEKSTI-TV!

Tämä on totta. Tätä ei auta piilotella. Tämä synkkä, epätoivoinen hetki tulee iäksi piirtymään historianlehdille. Niin se vain on. Tämä on kohdattava. Tästä on parannuttava.
Jos olisin ilkeä ihminen ja omistaisin tatuointilaitteen, niin kävisin tatuoimassa tämän jokaisen "änäri"pelaajan mahaan, kun nukkuvat.
 

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat
Ja vielä lauantaina, miten voi enää nauttia viikonlopusta kun se on näin rumasti turmeltu heti alkuunsa?
Ja vielä ihan tosissaan, vaikka tämä on "vain" jääkiekkoa ja siitäkin vain yksi kierros, niin kyllä se vaan oikeasti pistää vituttamaan. Mutta FASlapsen vaarin hengessä jaksetaan jatkaa, sisulla saatana!

Ja hei Ovetskin 0+0!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Sodassa haavoittunut vaarini kertoi minulle aikanaan, kuinka kovaa elämä Suomessa oli sotien jälkeen. Oli köyhyyttä, nälkää, sodassa tulleita henkisiä ja fyysisiä vammoja, pelkoa tulevaisuudesta. Mutta jollain piti jaksaa. Vaarilleni tuo henkireikä oli teksti-radion taajuus 23.5 Hz, jonka vaari viritti vastaanottimeensa innosta täristen niinä aamuina, kun Pentti Lundin joukkue oli yön aikana pelannut. Ne hetket, kun monotonisen amerikkalaisten ja kanadalaisten nimien seassa teksti-radiosta tuli Pentti Lundin suomalaisenvihreä nimi, auttoi vaariani jaksamaan, vaikkei Pentti koskaan saanutkaan myyttistä 20 pisteen rajaa rikottua.

Kyynel silmäkulmasta valuen, ääni täristen, vaari kertoi myös niistä pettymyksen aamuista, jolloin Pentti Lundin nimeä ei mainittu laisinkaan, vaikka Pentin joukkue oli pelannut. Erään kerran minä kysyin vaariltani alahuuli väpättäen, että vaari, voiko vielä nytkin käydä niin että suomalaiset eivät tekisikään pisteen pistettä NHL:ssä. Silloin vaari pyyhki omat kyyneleensä, taputti minua rauhoittavasti poskelle ja sanoi että ei hätää poika, nyt meillä on Kurri, meillä on Skriko, Ruotsalainen, Sinisalo. Meitä on monta. Enää ei homma ole vain Pentti Lundin harteilla, enää ei tarvitse pelätä pisteetöntä kierrosta. Vaikka jollekin suomalaiselle tulisikin pisteetön peli silloin tällöin vastaan, toiset kyllä paikkaavat. Näistä vaarini viisaista sanoista huoleni kaikkosivat, ja pystyin katsomaan tulevaisuuteen reippain mielin.

Mutta nyt, herran vuonna 2023, kun meillä on NHL:ssä yli joukkueellisen verran suomalaispelaajia, osa aivan eliittitasolla. Siellä pelataan 15 pelin kierros, jonka aikana 25 suomalaista kenttäpelaajaa plus muutama maalivahti on tulessa - ja kukaan, ei kukaan, tee pisteen pistettä! Nolla, plus nolla, on nolla. Millä minä selitän nyt tämänaamuisen omalle pojalleni? Millä minä saan selitettyä itselleni, että tästä huolimatta tulee jaksaa eteenpäin, ja katsoa tulevaisuuteen, purra hammasta, puristaa nyrkkiä taskussa, ja vain jatkaa eteenpäin.

Vaarini ja Pentti Lund pyörivät haudoissaan. Miten me olemme voineet antaa ihmiskunnan luisua takaisin tähän tilaan? Missä kohtaa olemme tehneet näin karmeita virheitä, että olemme päästäneet tilanteen näin surkeaksi?

Eeli Tolvasella on vielä erän verran aikaa näyttää meille, vaarilleni ja Pentti Lundin haamulle, että tilanne ei ole vielä menetetty. Tunnelin päässä on yhä valoa, pilvillä hopeareunukset, ruohoa on aidan takana ja se on vihreää. Vihreää kuin teksti-TV:n sivulle 235 aamuisin piirtyvät suomalaisnimet. Miten kaunis vihreä se onkaan. Emmehän me ole sitä iäksi menettäneet? Emmehän?

Eeli Tolvanen. Sinä olet ainoa toivomme.
Tä pitäis saada Virkkusen äänellä ulos.
Kiikaripojille tiedoksi, että tulkaa nyt vittu kotiin sieltä!!
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Carolina Hurricanes
”Me ollaan sankareita kaikki…”
Tällä hetkellä me taidetaan olla antisankareita kaikki.

30 joukkuetta askissa, ja suomalaisten tehot 0+0 = 0. Ei siinä yksi Ylösen rankkarimaali lohduta, kun siitäkään ei kerry pisteitä. Piti käydä katsomassa muiden maiden pisteitä, ja siellä näköjään Ruotsi kävi tekemässä 29 pistettä. Jopa eräs epävaltio pääsi 21 pisteeseen. Syytän tästä Patrik Lainetta ja Pascal Vincentiä. Laine taisi näyttää valmentajalle sentteriä, jolloin Vincent laittoi hänet kokoonpanoon sentteriksi ja sittemmin poppareille, ja nyt kaikkien suomalaisten NHL-pelaajien peukalo on päätynyt sentteriksi keskelle kämmentä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös