Niin... Itsehän vastasin tuohon pikkuvaimon kysymykseen, että missä ketjussa kuvitteellisesti oli MG:n paras olla, jotta saataisiin kaikki irti. Itsehän parjasin jo kotva sitten joko tässä tai Mikkeä koskevassa ketjussa menetetyksi lupaukseksi. Ja sitähän tuo tällä hetkellä vaikuttaa olevankin, kun ei tuosta taida näytön paikat enää hirveästi parantua, ellei saa hyvän treidin päätteeksi jotain näyttöpaikkaa, jonka lunastaa kuin ihmeen kaupalla samantien.
Kuten olen aiemmin sanonut ja sanoin jo ennen ensimmäisiä MG:n NHL-pelejä: Ihmiset ovat odottaneet ja osa odottaa vieläkin liikoja. Nauroin hypettäjille jo 2011 ja nauran nytkin, vaikka olisin toki mieluusti ollut myös väärässä. Hyvä peliäly ja kohtalaiset kädet eivät riitä, jos olet paska maalintekijä, max. keskinkertainen luistelija ja mikkihiiri.
Toiset odotti NHL:n supertähteä, toiset oli realisteja ja olisivat tyytyväisiä jos tuo joskus 50+ pisteen kauden tekee. Itse kuulun jälkimmäisiin, olen kuulunut ja tulen kuulumaan niin kauan kuin MG osoittaa minut vääräksi, mutta en todellakaan pidättele hengitystäni. Itse keskityn todellisen potentiaalin omaaviin nuoriin Barkov etunenässä. Taisin tuossa taannoin sanoakin, että lähes koko kansan kattava sokeus taisi vähän osua, kun kerrankin tuli joku junnu, jolla on jotain muitakin kykyjä kuin duunarin roolissa kekkaloiminen.
Jotain toivoa voisi olla, kun heitetään laitaan ja jätetään puolustusvelvoitteet sentterille. Sitten toiseen laitaan joku joka osaa painaa kiekon verkon perukoille, kuten täälläkin puhuttu. Mikke on kuitenkin sellainen pelaaja, ettei hänen vuokseen kannata koko ketjua värkkäillä ympärille ja tehdä kaikkea juuri hänen tarpeidensa mukaiseksi, jotta hänestä saadaan paras irti, koska sekään ei ole mitään poikkeuksellista. Paree laittaa kiertoon ja toivoa onnistumista jossain muualla edes säädyllisellä vastineella. Oikeasti hyvien pelaajien kohdalla ei tarvitse arvuutella, että mitä kaikkea se tarvii, jotta nappaa, kun samaan aikaan vierellä luistelee Parise ja taustalla häärii ison osan ajasta Suter. Kyllä sitä pitäisi jotain näyttöjä antaa ihan itsekin, eikä vain odotella, että kaikki on pedattu, jotta homma toimisi.