Minä uskon, että Barkov tulee vielä parantamaan selvästi. Uskon, että Huberdeau tekee saman. Sitä pidän tällä hetkellä erittäin epätodennäköisenä, että Barkov kolkuttelisi joku päivä sadan tehopisteen rajaa.
Sitäkään en pidä lainkaan varmana, että Barkov saisi joskus itselleen NHL:ssä sen loistavan laiturin, joten sen varaan en lähtisi hirveästi laskemaan. Minun mielestäni tuollaista adjektiivia ei voi käyttää kovin monesta NHL-pelaajasta samaan aikaan. Ei Crosbyllakaan ainakaan toistaiseksi ole NHL-urallaan mitään loistavia laitureita ollut, mutta ihan kivoja tehoja mies on takonut silti.
Mitä taas tulee siihen nimimerkin Kyle ajatukseen, että 50 pisteen laiturin sentteri takoo oletusarvoisesti 40-60 pinnaa ja 80 pisteen laiturin sentteri 70-90 pinnaa, niin tässä hieman tehotilastoja Barkoviin usein verratun Anze Kopitarin joukkueista, Vaikuttaisi siltä, että ainakaan Kopitar ei ole tarvinnut laidalleen pinna per peli -miehiä takoakseen kovia tehoja:
Los Angeles Kings 2013-14 roster and scoring statistics at hockeydb.com
Los Angeles Kings 2011-12 roster and scoring statistics at hockeydb.com
Los Angeles Kings 2010-11 roster and scoring statistics at hockeydb.com
Los Angeles Kings 2009-10 roster and scoring statistics at hockeydb.com
Lisäksi kannattaa mielestäni miettiä sitä, kuinka paljon ne laiturin tehopisteet ovat riippuvaisia keskushyökkääjän tasosta. Itse en esim. usko, että Ovetshkin tai Voracek takoisi nykyisen kaltaisia tehoja, jos heidän nykyinen sentterinsä vaihtuisi Barkoviin.