Eli jos kuolemantuomio hyväksyttäisiin Suomessa, niin äkkiä kaikki sotaveteraanit köyden jatkoksi??????
Mielestäni nämä murhaajat, raiskaajat ja pedofiilit pitäisi laittaa lääketieteellisiin ja kosmetiikka-alan tutkimuksiin ,jotta viattomat rotat ja apinat saisivat elää rauhassa. Näin myös paskasta saataisiin jotain hyötyä irti.
Ei, vaan mielestäni jokainen kuolemantuomiota kannattava. Uskoakseni jokainen sotaveteraani ei automaattisesti kannata kuolemantuomiota. Näin siis kuolemantuomiota kannattavien ihmisten oman loogiikan mukaisesti he tuomitsevat myös itsensä kuolemaan.
Pahuus on analogista. Pahuutta on siellä, missä on ajatus pahuudesta. Kun pidät toista pahana, olet paha. Sarjamurhaaja tappaa, koska hän pitää uhrejaan pahoina.
Hän on lapsena ollut itse uhri ja hänen vanhempansa ovat oikeuttaneet käytöksensä. Lapsi ei kyseenalaista vanhempiaan, vaan itsensä. Lapsi on pitänyt itseään pahana, koska hän on ollut uhri. Hän on saanut vanhemmiltaan näin mallin sadismiin, koska hän kokee avuttomien ihmisten olevan pahoja.
Hän rakastanut vanhempiaan ja siksi syyllistänyt kärsimyksestään itseään.
Ihminen tekee pahaa niille, joita hän pitää pahana, mutta pahuus onkin pahana pitäjässä itsessään, sillä "kielen merkitys on sen käytössä".
Ihmisen täytyy olla jossain määrin häiriintynyt tehdäkseen pahaa. Jokainen, joka haluaa rankaista murhaajaa on analogisesti itse murhaaja ja rankaisee samalla itseään.
Kaikki pahantekijät ovat periaatteessa samassa veneessä. Matematiikka on kylmää.
Muistutan, että esitän tässä vain faktoja. Ajattelemme asiasta varmasti loppupeleissä ihan samallalailla.
Lisään vielä:
Niin siis tämä tyttö on tappanut niitä vammaisia, koska hän ei ole tiennyt sanoja sisällään oleville kamalille tunteilleen. Hän ei ole pystynyt käsittelemään kokemiaan asioita, vaan hän ilmentää, viestii niitä toiminnallisesti. Hän siirtää tunteensa uhreihinsa.
Tyttö käy tappaessaan jatkuvaa vuoropuhelua itsensä kanssa, missä hän pyrkii epätoivoisesti todistamaan, että "vanhempani eivät olleet pahoja, he rakastivat minua, minä olin paha, vanhempani olivat oikeassa kohdellessaan minua väärin, minä ansaitsin sen".
Tyttö tappaa itsensä aina tappaessaan uhrinsa, jotta hän tekisi enemmän todelliseksi sen, että hänen vanhempansa olivat oikeassa.
Samoin jokainen kuolemantuomiota kannattava tappaa symbolisesti itsensä tuomitessaan jonkun kuolemaan.
Lopulta mitään pahuutta ei ole ollenkaan olemassa, vaan ihminen näkee pahoina ne, joita hän ei ymmärrä.
Ymmärtämättömyys on sitä suurempaa, mitä suurempi on ymmärtämättömyys itseä kohtaan. Tämä tyttö ei pytynyt ymmärtämään itseään ollenkaan, koska hänen rakkautensa vanhempiinsa vaati säilyäkseen oman itsen pelkäämisen tiedostamattomuuden.
Tyttö näki muut pahoina ja teki siksi pahaa.