Tulppu kirjoitti:
Helsingintien yksikaistaisuus jaksaa edelleen ihmetyttää, samoin kuin kaksikaistaiset osuudet jotka ilman ennakkovaroitusta ovatkin yksikaistaisia, ilman viivoituksia tai liikennemerkkejä. Kauppakatu sentään alkaa olla koko pituudeltaan laitettu juuri sellaiseksi kuin kuuluukin, josta propsit. Tarpeeksi kun tekee, niin joskus onnistuukin.
Nythän tuo Helsingintien ja Skinnarilankadun risteyksen kaupunginpuoleinen pätkä muuttui jo kolmikaistaiseksi, eli kapungista Skinnarilaan tullessa on viimeinen liikennevalojen väli Helsingintiestä kaksikaistainen. Toimii muuten ihan mallikkaasti, mutta osa autoilijoista ei tajua, että samalla korvattiin oikealle kääntyviltä liikennevalot kolmiolla. Nyt siihen osa oikelle kääntyvistä kuskeista jää venailemaan, vaikka mitään estettä kääntymiselle ei olisi.
Lappeenrannan liikennejärjestelyista kyllä samaa mieltä, todella ihmeellisiä ratkaisuja ympäri kaupunkia.
Moottoriteillä ohittamisesta yleisesti, hirveä "minäminäminä" -ajattelumalli elää Suomessa. Tuossa pari viikkoa sitten ajelin Helsinkiin ja Porvoon motarilla painelin ihan reipasta vauhtia muutamasta rekasta ja pikkuautosta ohitse, vauhtia mittarin mukaan ~125-130km/h. Toisen rekan kohdalla perään ilmestyy toinen henkilöauto, joka tulee lopulta ihan puskuriin kiinni. Kun en ihan heti vaihtanut toiselle kaistalle (omasta mielestä märällä kelillä on reilua kuroa vähän sitä eroa ohitettuun autoon, ennenkun heittää takaisin oikealle kaistalle), alkoi hirveä valojen vilkuttelu ja puskuriin tultiin näppituntumalle. Ei saatana miten fiksua toimintaa.
Toinen mikä ärsyttää, on etusumuvalojen käyttö pimeällä, jos ei ole oikeasti sitä sumua, paistavat hyvin usein vittumaisesti vastaantulijaa silmiin ja konkreettinen hyöty sumuvaloista pimeällä on melko pieni.
Ammattiautoilijoista lähinnä positiivisiä kokemuksia, suurimmaksi osaksi maanteiden herrasmiehiä.