Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 019 953
  • 12 416

Luiro

Jäsen
Mutta ylläolevasta Luiron viestistä taas heijastuu sellainen ihanan perussuomalainen oonvitunkateellinen-vituttaaollaroskakuski-miksajattesaksalaisillaautoilla-haistapaska -mentaliteetti, että ihan turha odottakaan mitään kovin iloista asennetta muilta autoilijoilta. Jos on itse asenteeltaan noin kiero kyrpä, niin muut ovat varmasti sitä takaisin.
Harvemmin sulle hymyilläänkään, jos itse olet naama norsunvitulla.

Tuo nyt oli pelkkä empiirinen havainto, että paskimmat autoilijat löytyvät näiden uusien ja kalliiden autojen ratista. En tiedä, mistä johtuu, mutta näin se vaan on. He ovat myöskin röyhkeimpiä ja luulevat, että maailma pyörii heidän ympärillään.

Toisekseen, en ole kateellinen ihmiselle, joka on niin tyhmä, että sijoittaa yli 30 tuhatta euroa autoon. En todellakaan. Luulisi että tuolla rahalla olisi myös varaa sijoittaa siihen autolla ajamisen taitoonkin. Enkä muuten myöskään ole asiakaspalveluammatissa, enkä odotakaan, että mulle ihmiset hymyilevät. Toisaalta tekisi joskus mieli vähän kolhaista jonkun kusipään bemaria, kun siihen tulee tööttäilemään.

Ja niin, mua ei todellakaan vituta tämä ammatti. Sille tienaa leipänsä, voita leivän päälle ja kaikenmoisiin särpimiinkin on varaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Yhtä vaikeaa kuin murtaa jokin lukko, joka on tehty vain hidasteeksi. Millä kontrolloit sen ettei tälläinen henkilö osta tai vuokraa jotain halpaa käytettyä autoa vaikka yksityiseltä henkilöltä?
Kännissä aamuyöstä siellä poikamiesboksissa? Herätetään naapurin mummo ja aletaan hieromaan kauppaa Micran sopivasta vuokrahinnasta. Nämä selitykset miksei alkolukkoja saisi asentaa rattijuoppojen autoihin alkavat olemaan kyllä melkoista NRA-kamaa. "Ei rynnäkkökivääreitä kannata kieltää, sillä muuten rikolliset veistävät sellaiset saippuasta"

En tiedä nimimerkki Salamasta, mutta minä ainakin tunnustaudun niin kädeksi, että tuskin saisin naapurin Puntoa lähtemään käyntiin vaikka kuinka haluaisin. Kysymys ei ole siitä kunnioittaako Sergei lukkoja vai pelkäänkö niitä, vaan siitä että en saa autoa käyntiin.

Edelleen kyse on estää humalaista pääsemään rattiin. Mielestäni rattijuopon oman auton saatavuuden helppoudella on ihan pikkuriikkisen tekemistä sen todennäköisyyden kanssa, että muuttuuko juoppo rattijuopoksi.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Tuo nyt oli pelkkä empiirinen havainto, että paskimmat autoilijat löytyvät näiden uusien ja kalliiden autojen ratista. En tiedä, mistä johtuu, mutta näin se vaan on. He ovat myöskin röyhkeimpiä ja luulevat, että maailma pyörii heidän ympärillään.
Valitettavasti tämä havainto tuntuu pitävän enemmän kuin hyvin paikkansa. Arvoautot vetävät lähes poikkeuksetta törkeimmin päin punaisia ja hiillostavat takakontissa kiinni. Mitään korpifilosofiointeja näiltä ihmisiltä tuskin voi odottaa.

Tietysti jokaisella meistä on omat puutteemme, mutta ylellinen varallisuus tuo toisilla ne vielä korostetummin esille.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Artsihan on sanomassaan täysin oikeassa, sillä nyt rangaistuksen saamisen pelko aiheutti pakomatkan ja sitä kautta poliisin kuoleman.

No nythän on sitten hyvä tilaisuus osoittaa tuleville teuvoille, että karkuun lähteminen on vielä kehnompi vaihtoehto.

Ehdotettu auton menettäminen valtiolle kuulostaa kaikinpuolin toimivalta ratkaisulta. Jos auto on oma, itsepähän kärsii; jos lainaa autonsa känäkuskille, eipä lainaa toiste; jos hönöilijä ottaa auton lupaa kysymättä, se on varastettu. Kukaan syytön ei kärsisi.

Koska Suomessa ei ole ensimmäistäkään väylää, jossa saa ajaa yli 120 km/h, miksei asennettaisi jokaiseen autoon rajoitinta, joka estää ajamasta nopeampaa kuin 120 km/h. Saataisiin ainakin nuo kakaroitten yliviritetyt ja kaiken hallinnan ulkopuolella sinkoilevat asteroidit pois liikenteestä. Kukaan syytön ei kärsisi.

'Yksi tie ja kaksi suuntaa' toimi ehkä vielä silloin, kun kuljettiin hevosilla ja pysähdyttiin vaihtamaan kuulumiset naapurin isännän kanssa kyläraitilla. Mutta kun nykyään kulkuneuvot painavat tonnista sataantonniin ja kulkevat toistasataa kilometriä tunnissa, saattaisivat nuo kyläraitin isännät pitää moista yhtälöä jokseenkin älyvapaana. Eli motareita ja keskikaidebaanoja lisää niin saamme kenties elää.

Ja jos jotakuta lapsettaa, menköön ajeleen jokkaria, suzukarttia tai Särkänniemen törmäilyautoja. Yleinen liikenne ei edellenkään ole minkään sortin näytön paikka äijistelijöille.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lukisit näitä viestejä a) ajatuksella ja b) useamman kuin yhden, niin ymmärtäisit ehkä kirjoittajan pointin.

Artsihan on sanomassaan täysin oikeassa, sillä nyt rangaistuksen saamisen pelko aiheutti pakomatkan ja sitä kautta poliisin kuoleman.

Eikä tässä kukaan ole käsittääkseni väittänyt/väittämässä, että rattijuoppoja ei pitäisi rangaista. Mutta kyllä asennekasvatus, lukot ja kiinnijäämisrikin kasvattaminen ovat parempia ennakkokeinoja kuin rangaistusten koventaminen.

Mukava havaita, että muutamat kirjoittajat havaitsivat pointtini, vaikka sen esiin toinkin pikkuisen provosoivalla tavalla ja kiertoilmisuna.

Rangaistusten vertaaminen on aika vaikea juttu, enkä itsekkään osaa sanoa, kumpi on suurempi rikos jos verrataan yhden promillen rattijuoppoutta ja kahdeksan kympin ajamista viidenkympin alueella. Yhtä lailla, kuin pitää kritisoida näitä rattijuppouksia, pitää ymmärtää, että nämä viimeaikaiset hirvittävän suuret ylinopeudet lisäävat vaaratilanteita valtavasti.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koska Suomessa ei ole ensimmäistäkään väylää, jossa saa ajaa yli 120 km/h, miksei asennettaisi jokaiseen autoon rajoitinta, joka estää ajamasta nopeampaa kuin 120 km/h. Saataisiin ainakin nuo kakaroitten yliviritetyt ja kaiken hallinnan ulkopuolella sinkoilevat asteroidit pois liikenteestä. Kukaan syytön ei kärsisi.

Tuossa oli mielestäni hyvä idea, eli autoilija joka kärähtää esim. yli 50% ylinopudesta, joutuisi hankkimaan autoonsa nopedenrajoittimen. Alkolukkoja kannatan ehdottomasti törkeissä rattijuopumuksista heti kerrasta ja vaikka pienemmistä toisesta kerrasta.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rangaistusten vertaaminen on aika vaikea juttu, enkä itsekkään osaa sanoa, kumpi on suurempi rikos jos verrataan yhden promillen rattijuoppoutta ja kahdeksan kympin ajamista viidenkympin alueella. Yhtä lailla, kuin pitää kritisoida näitä rattijuppouksia, pitää ymmärtää, että nämä viimeaikaiset hirvittävän suuret ylinopeudet lisäävat vaaratilanteita valtavasti.

Tuohon täytyy lisätä että se ylinopeus ei välttämättä ole vaarallista. Sen sijaan liian suuri tilannenopeus on aina ja sen voi ylittää vaikka ajaisikin nopeusrajoitusten mukaan. Samoin sen 80 km/h 50km/h alueella törkeys riippuu täysin olosuhteista ja tiestä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
mutta annas olla jos joku muu soveltaa sääntöjä rekkakuskin tapaan

Niin, kummalla itse soveltaisit, sillä 60 tonnia painavalla yhdistelmällä vai tavallisella henkilöautolla? Kun nuo isot autot ovat niin kankeita ja tilaa vieviä, niin ymmärrettävästi ne tarvitsevat vähän soveltavia sääntöjä.

Ajatella, rekka ajoi ylinopeutta? Kummatkohan ajavat suhteessa enemmän ylinopeuksia, rekat vai henkilöautot? Jumalaton jeesustelu ajotaidottomien keskuudessa silloin, kun rekka sattuu näin tekemään. Pysykää kotona, jos ette pärjää isojen autojen kanssa samoilla teillä.

Koska Suomessa ei ole ensimmäistäkään väylää, jossa saa ajaa yli 120 km/h, miksei asennettaisi jokaiseen autoon rajoitinta, joka estää ajamasta nopeampaa kuin 120 km/h.

Nimenomaan tätä olen itsekin ihmetellyt. Suomessa ei saa tuon kovempaa missään ajaa, niin miksi esimerkiksi Saabin Aero-malleihin lyödään rajoitin 250km/h kohdalle, eikä 120km/h?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Rangaistusten vertaaminen on aika vaikea juttu, enkä itsekkään osaa sanoa, kumpi on suurempi rikos jos verrataan yhden promillen rattijuoppoutta ja kahdeksan kympin ajamista viidenkympin alueella.

Mää ainakin osaan sanoa että tiellä, jossa tietyömaan tauollaolosta/valmiiksitulosta huolimatta nopeusrajoitus on edelleenkin väliaikainen 50 km/h normaalin 80 km/h sijasta, nopeusrajoituksen tahaton huomaamattajääminen on -ainakin moraalisesti- pienempi rikos kuin promillen seipäässä samalle tielle lähteminen, sillä promillen känän huomaa jo aktiivisempikin tissuttelija.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mää ainakin osaan sanoa että tiellä, jossa tietyömaan tauollaolosta/valmiiksitulosta huolimatta nopeusrajoitus on edelleenkin väliaikainen 50 km/h normaalin 80 km/h sijasta, nopeusrajoituksen tahaton huomaamattajääminen on -ainakin moraalisesti- pienempi rikos kuin promillen seipäässä samalle tielle lähteminen, sillä promillen känän huomaa jo aktiivisempikin tissuttelija.


Olikin oikein hyvä esimerkki. Pitäisikö minun vastata, että pidän tuota ylinopeutta paljon pahempana rikkomuksena, kuin auton käynnistämistä suljetussa autotallissa, kun siellä ei ole muita ja autosta on kumit pois.

Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei Tampereen keskustassa ole hirvittävän vaarallista ajaa 80 nopeudella (eikä pelkästään moraalisesti, vaan myös fyysisesti)? Älkää hemmetissä vähätelkö näitä viimeaikaisia suuria ylinopeuksia.
 

Rocco

Jäsen
Nopeudenrajoitin ei mielestäni ole perusteltua autoissa, ainakaan 120km/h. Joskus ohitettaessa joutuu polkaisemaan kaasua jos vastaan tuleekin auto tms. että pääsee turvallisesti ohi, tai rekka kiihtyy alamäkeen siinä ohitettaessa eikä pääsekään niin nopeasti ohi kuin olisi tarvetta. Mitäs sitten tehdään kun vastaan tulee Paunun bussi, tai yhtäkkiä vastakkaiselle kaistalle tulee joku traktori pellolta ja auto ei kiihdykään? Aina tällaisia tilanteita tulee eteen vaikka kuinka yrittää suunnitella ohitusta turvallisesti. Ihan perus liikenneturvallisuuden takia rajoittimet eivät ole perusteltuja.

Ja mitäs jos mennään sellaisella autolla ulkomaille missä saa ajaa vaikka 130km/h, tai jos on niin hurja että ajaa Saksassa Autobahnilla?

Se mitä rattijuoppoihin tulee... mielestäni jokaisesta yli 1.0 promillen humalasta suoraan linnaan. "Jo judge, no jury". Linnaan vaan. Humalaisen käsissä auto on tappava ase, eikä tappavan aseen kanssa pidä kulkea julkisesti missään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei Tampereen keskustassa ole hirvittävän vaarallista ajaa 80 nopeudella (eikä pelkästään moraalisesti, vaan myös fyysisesti)? Älkää hemmetissä vähätelkö näitä viimeaikaisia suuria ylinopeuksia.

Höh, no en tietenkään ole sitä mieltä, en oikeasti enkä leikisti. Onkos joku muka niin hölmöjä höpötellyt, ettei se olisi vaarallista tai vähätellyt niitä jotenkin? Jos mää sanon, että raittijuoppous on vaarallista, se ei samalla tarkoita, että ylinopeus ei ole vaarallista. Ihmeellistä koplaamista.

Samalla logiikalla sun mielestä on sitten ihan OK ajella kaupungilla hönössä hurua, vai?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäs sitten tehdään kun vastaan tulee Paunun bussi, tai yhtäkkiä vastakkaiselle kaistalle tulee joku traktori pellolta ja auto ei kiihdykään? Aina tällaisia tilanteita tulee eteen vaikka kuinka yrittää suunnitella ohitusta turvallisesti. Ihan perus liikenneturvallisuuden takia rajoittimet eivät ole perusteltuja.

Ihan pikku vinkkinä voin suositella painamaan hätätilanteessa sitä kaasupolkimen vieressä olevaa pedaalia. Sitä sanotaan ammattikielellä jarruksi ja sen tehtävänä on hiljentää vauhtia ja joskus se jopa pysäyttää ajoneuvon liikkeen kokonaan.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan pikku vinkkinä voin suositella painamaan hätätilanteessa sitä kaasupolkimen vieressä olevaa pedaalia. Sitä sanotaan ammattikielellä jarruksi ja sen tehtävänä on hiljentää vauhtia ja joskus se jopa pysäyttää ajoneuvon liikkeen kokonaan.

Ja on kaiken lisäksi otettava huomioon, että niilla teillä, missä saa ajaa 120 km/h ei niiden Paunun bussien pitäisi tulla vastaan, joten 120-130 voisi vallan hyvin olla maksiminopeus. Helpottaisi muuten näissä takaa-ajotilanteissa poliisinkin toimintaa.

Tämä nopeuden rajoitin ei olisi ongelma ulkomaillakaan, koska Euroopassa vain Saksan autobaanoilla saa ajaa kovempaa. Jos haluaa siellä kovempaa ajaa, niin kannattaa sitten vuokrata paikallinen auto.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Höh, no en tietenkään ole sitä mieltä, en oikeasti enkä leikisti. Onkos joku muka niin hölmöjä höpötellyt, ettei se olisi vaarallista tai vähätellyt niitä jotenkin? Jos mää sanon, että raittijuoppous on vaarallista, se ei samalla tarkoita, että ylinopeus ei ole vaarallista. Ihmeellistä koplaamista.

Samalla logiikalla sun mielestä on sitten ihan OK ajella kaupungilla hönössä hurua, vai?

Kuitenkin hait tuohon edellisessä viestissäsi tekemääsi vertailuun pohjaksi tuollaisen teoreettisen yksittäistilanteen, kun minä puhun ylinopeuden vaarallisuudesta yleisellä tasolla. Missä minä vähättelin rattijuoppoutta? Sanoin vain viestissäni, että tällaiset törkeät ylinopudet ovat yhtä vaarallisia. Etkö tosiaan ymmärtänyt sitä, vai halusitko vain tavan vuoksi ...ttuilla.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Edelleen kyse on estää humalaista pääsemään rattiin. Mielestäni rattijuopon oman auton saatavuuden helppoudella on ihan pikkuriikkisen tekemistä sen todennäköisyyden kanssa, että muuttuuko juoppo rattijuopoksi.

Minä tiedän tämän asian. Nuorena miehenä olin töissä Nurmijärven poliisipiirissä siiv.. siis apulaisnimismiehenä.

Sen verran taustaa asialle, että isäni on ollut Liikkuvassa poliisissa ja isoveljeni on kännissä vetänyt pakun Herttoniemessä kallioleikkaukseen, muun muassa. Itselläni ei ole sakkoja tai muita asian tiimoilta.

HUOM. Alkoholistia ei mikään saa pysymään pois auton ratista, jos autoa tarvitaan viinan hankintaan. Ei siinä auta alkolukot, eivät avainten piilottamiset eikä mitkään. Aito alkoholisti sinä pienenä selvänä hetkenään keksii kyllä keinot huijata alkolukkoa, eihän siinä tarvita kuin fillarin pumppu, tai teettää toiset avaimet kun ne on ekan kerran jemmattu. Ja niin edelleen; alkoholistilla toimii yllättävän hyvin kuuppa kun on kysymys siitä, miten on saatava lisää alkoholia.

Satunnaisryyppääjiin alkolukot ja hyvät kaverit useimmiten auttavat. Mutta kuten tässä bemaritapauksessa huomattiin, niin nekään eivät aina auta. Niin tylsältä kuin se kuulostaakin niin tapakasvatus jo pienestä pitäen lienee suurin piirtein ainoa keino vaikuttaa asiaan. Kun kasvetaan isommaksi, on alunperin jo porukalla viikonloppuna sovittuna ajovuorot eli kuka ajaa minäkin päivänä, Ja silloin kuski pitää huolen muista, ja siitä että on itse selvä. Näin se meillä juniorina meni.

Nykyään yleinen vähättely asioihin vaikuttaa nuorisossa. Ei sillä niin väliä jos vähän ottaa. Ei sillä niin väliä jos vähän huijaa ja pankkikortti vinkuu viikon miinuksella. Eikä sillä väliä jos vuokrat on rästissä, pappa betalar. Ei sillä väliä jos joku bimbo tulee tiineeksi, hoitakoon sen pois. Ja niin edelleen.

Ei tähän asiaan ole olemassa yksiselitteistä ratkaisua. Tapajuopot ajelevat 5-15km reissujaan kaljan ja viinan hakuun, teki mitä hyvänsä. Ympäristölle pahimpia ovat nämä uhoilijahommat, kun pitää näyttää. Jos ihmisen itsetunto ja ymmärrys vastuun kannosta olisi kunnossa, ei noita tapahtuisi noin paljon.

En minä moralisoi, on vaan tullut oltua liikenteessä jo yli 30 vuotta sekä pyörällä että autolla ja nähtyä kaikenlaista. Itsestä ja kotikasvatuksesta sekä muiden ihmisten arvostamisesta se lähtee, kuitenkin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nimenomaan tätä olen itsekin ihmetellyt. Suomessa ei saa tuon kovempaa missään ajaa, niin miksi esimerkiksi Saabin Aero-malleihin lyödään rajoitin 250km/h kohdalle, eikä 120km/h?

Heh.

Saabia, Audia, VW:tä ja muita merkkejä kiinnostaa varmaan hirmuisesti mikä on nopeusrajoitus automarkkinoiltaan kärpäsenpaskan kokoisessa Suomessa.

Tuo 250km/h on tehtaiden välinen herrasmies sopimus.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Heh.

Saabia, Audia, VW:tä ja muita merkkejä kiinnostaa varmaan hirmuisesti mikä on nopeusrajoitus automarkkinoiltaan kärpäsenpaskan kokoisessa Suomessa.

Tuo 250km/h on tehtaiden välinen herrasmies sopimus.

Nimenomaan.

Ongelma ei tietenkään ole autoissa, vaan ihmisissä. Auton vauhdin rajoittaminen on ideana naurettava, pikemminkin voitaisiin lisätä panosta ihmisten liikennekulttuurin muuttamiseen. Miten se tehtäisiin, siihen minulla ei ole vastausta.

Oulussa ihmisille tuottaa suuria vaikeuksia ymmärtää mitä varten on kiihdytyskaista. Miksi, oi miksi, siitä kaistalta pitää siirtyä liikenteen sekaan 80km/h, kun rajoitus on 100km/h. Tämä aiheuttaa päivittäin riskitilanteita ruuhkaliikenteessä. Ja sama liittymästä poistuttaessa, nopeus lasketaan 70km/h 200m ennen rampille ajamista. Käsittääkseni vauhti kuuluisi pudottaa vasta poistumisrampilla.

Itsehän olen täydellinen kuski.
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Oulussa ihmisille tuottaa suuria vaikeuksia ymmärtää mitä varten on kiihdytyskaista. Miksi, oi miksi, siitä kaistalta pitää siirtyä liikenteen sekaan 80km/h, kun rajoitus on 100km/h. Tämä aiheuttaa päivittäin riskitilanteita ruuhkaliikenteessä. Ja sama liittymästä poistuttaessa, nopeus lasketaan 70km/h 200m ennen rampille ajamista. Käsittääkseni vauhti kuuluisi pudottaa vasta poistumisrampilla.

Täsmälleen sama ilmiö on havaittavissa myös Kuopiossa. Itse ajan päivittäin töihin moottoritietä pitkin ja minua korpeaa suuresti papat/muut neropatit, jotka jarruttavat kahdeksaankymppiin juuri ennen ramppia ja mielellään tekevät äkkijarrutuksen ramppiin käännyttyään, vaikka matkaa liikennevaloihin on vielä lähes 300m. Ei minkäänlaista tajua siitä, mitä varten nämä kiihdytyskaistat/poistumisrampit ovat. Kuopiossa moottoritie on ollut jo iänkaiken, mutta silti joiltakin puuttuu taju "säännöistä" moottoritiellä.

Tuntuu ah-niin-miellyttävältä ajaa tasan satasta rampista sisään ja tehdä äkkijarrutus heti katkoviivan jälkeen, kun joku patu kyntää nissanillaan kuuttakymppiä Puijonlaakson rampissa...

Ja täsmennettäköön, että en edes yritä väittää olevani täydellinen kuski...
 
No niin en halua mitenkään puollustella rattijuoppoja mutta heitänkin ilmoille kysymyksen tekikö poliisi virheen yrittäessään pysäyttää bmw kuskin.
Eli mitä helvettiä se seiso keskellä tietä jos auto tulee 200 km/h kohti oliko vauhti arvioitu vääräksi ja miksi se ei seisonu suojassa kun matto oli leväytetty keskelle tietä.Tämmösiähän kukaan ei varmaan tutki.Vähän happea ja pientä rotia tuohon juttuun joka tuntuu käyvän kuumana.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin en halua mitenkään puollustella rattijuoppoja mutta heitänkin ilmoille kysymyksen tekikö poliisi virheen yrittäessään pysäyttää bmw kuskin.
Eli mitä helvettiä se seiso keskellä tietä jos auto tulee 200 km/h kohti oliko vauhti arvioitu vääräksi ja miksi se ei seisonu suojassa kun matto oli leväytetty keskelle tietä.Tämmösiähän kukaan ei varmaan tutki.Vähän happea ja pientä rotia tuohon juttuun joka tuntuu käyvän kuumana.

Ei tainnut seistä keskellä tietä, vaan pientareella ja yritti väistää autoa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707046312435_uu.shtml
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
No niin en halua mitenkään puollustella rattijuoppoja mutta heitänkin ilmoille kysymyksen tekikö poliisi virheen yrittäessään pysäyttää bmw kuskin.
Eli mitä helvettiä se seiso keskellä tietä jos auto tulee 200 km/h kohti oliko vauhti arvioitu vääräksi ja miksi se ei seisonu suojassa kun matto oli leväytetty keskelle tietä.Tämmösiähän kukaan ei varmaan tutki.Vähän happea ja pientä rotia tuohon juttuun joka tuntuu käyvän kuumana.

Eilisestä Iltapulusta olin lukevinani, että tämä yliajaja päätti kiertää sulun ojan puolelta, ja huonoksi onnekseen tämä poliisimies oli sitten kohtalokkaasti sijoittunut herran vaihtoehtoiselle ajoreitille.

Mutta aika erikoisen kysymyksen heitit tässä vaiheessa ilmoille. Tuskin tuota nyt pystyy mitenkään virheeksi tulkitsemaan. Kaikki tapahtui silmänräpäyksessä eikä välttämättä ollut ennakoitavissa, että bemarikuski lähtee vielä sulkua kiertämään.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707046312435_uu.shtml
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Tämä nopeuden rajoitin ei olisi ongelma ulkomaillakaan, koska Euroopassa vain Saksan autobaanoilla saa ajaa kovempaa. Jos haluaa siellä kovempaa ajaa, niin kannattaa sitten vuokrata paikallinen auto.

Muistaakseni Man-saarella on vapaanopeuksinen tie. Myöskään Nepalissa ei ole kattonopeutta. Sitä en tiedä onko sillä mitään väliä, sillä jakkihärällä ei kuulemma pääse kovin kovaa.

Ja mitä tulee tuohon 250 km/h herrasmiessopimukseen, niin se on jo laitettu varovasti takavasemmalle. Tahi autossa on namiskuukkeli, jota painamalla se kulkee JÄRJETTÖMÄN kovaa. Jos yleensäkään yli 150 km/h:n on mitään järkeä, paitsi jossain kisoissa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kysymys,

Kummalla tiellä kirjoittajat ajavat mielummin?

1. Kuskit ajavat 20-30km/h ylinopeutta

tai

2. Kuskit ovat n 1,0 promillen humalassa
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Kysymys,

Kummalla tiellä kirjoittajat ajavat mielummin?

1. Kuskit ajavat 20-30km/h ylinopeutta

tai

2. Kuskit ovat n 1,0 promillen humalassa

Kovin vaarallista tuntuisi olevan kummallakin näistä teistä. Taitaisin jäädä kotiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös