Tämä on kyllä taas yksi sketsi muiden joukkoon. Vaalit lähestyy, ja nyt opetusministeri kertoo, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä, ääniä kalastellen. Sama henkilö olisi voinut tehdä asioille jotain jo oman kautensa aikana, mutta ei.
Li Anderssonhan ilmoitti tänään
Samaa mieltä näistä kaikenmailman Seta ja Pride -rummutuksista mutta nää tyypit kyllä vesittää oman sanomansa täysin kun samaan hengenvetoon vaaditaan raamattu kourassa lisää Jeesusta kansalle.Laitetaan vaikka tähän ketjuun tämä uutinen eli kansanedustaja Pekka Aittakumpu kritisoi Setan järjestämiä työpajoja kouluissa. Nyt voi olla luvassa somemölinää, popparit tulille.
Laitetaan vaikka tähän ketjuun tämä uutinen eli kansanedustaja Pekka Aittakumpu kritisoi Setan järjestämiä työpajoja kouluissa. Nyt voi olla luvassa somemölinää, popparit tulille.
Kansanedustaja: Setan asema Suomen kouluissa mennyt liian pitkälle
Kansanedustaja Pekka Aittakummun (kesk) mukaan on käsittämätöntä, että Suomen koululaisilla olisi velvollisuus osallistua Pride-liikkeen ja Setan opetukseen.www.iltalehti.fi
No näin sählyvalmentajana (tuossa ikäluokassa) noita kaikkea paitsi kohottamista yritetään kitkeä pois. Toki ymmärrän pointtisi vaikka olen eri mieltä.Rävväytettäänpäs tuoho eilisen koluliikuntatunnin sählynpelin säännöt (3lk) Tämä nyt menee vähän koululiikuntapainotteiseksi mutta olin tarkoittanutkin ketjun avoimeksi koulua koskevaksi keskusteluksi.
- Omasta päästä ei saa tehdä maalia
- yksin ei saa mennä läpi
- vanhanaikaisella ei saa tehdä maalia
- kohottamisesta saa jäähyn
Vähänhän minua sylettää että tuolla estetään osaavia poikia painamasta muuta luokkaa kannikkaan.
Toisaalta nuo kaksi ensimmäistä sääntöä voisi olla ihan hyvin ohjatun harjoitteen sääntöjä jossa pakotetaan syöttöpelaamista. Tässä tapauksessa ei tietenkään ole siitä kyse, vaan siitä että liian hyvät eivät saa loistaa.
Koululiikunta kun on tätä tehdäänkö tässä nyt sitten liikunnasta kaikille hauskaa vai mitä?
Oma poika ei osallistunut koska on jottain maailman lopun hinkuyskässä mutta oli sentään älynnyt sanoa opettajalle, että "minulle tulikin hiki jo näitä sääntöjä kuunnellessa".
No näin sählyvalmentajana (tuossa ikäluokassa) noita kaikkea paitsi kohottamista yritetään kitkeä pois. Toki ymmärrän pointtisi vaikka olen eri mieltä.
Eikö parhaat voisi loistaa siten, että tuottaisivat onnistumisia muillekin? Eikö syöttöketju ole ihanin asia urheilussa, kenties jopa elämässä ylipäänsä?
Li Anderssonhan ilmoitti tänään, että S2 resursseja on vaan edelleen lisättävä. Lisää opettajia ja koulunkäynti-
avustajia, kustannukset ei ratkaise. "Olemme epäonnistuneet maahamuuttajalasten kouluttamisessa."
Vastuuta voisi tietysti jakaa moneenkin suuntaan, halutessaan.
Mistä enää saadaan suvaitsemattomia ihmisiä, jos lapsille opetetaan koulussa yhdenvertaisuutta?Laitetaan vaikka tähän ketjuun tämä uutinen eli kansanedustaja Pekka Aittakumpu kritisoi Setan järjestämiä työpajoja kouluissa. Nyt voi olla luvassa somemölinää, popparit tulille.
Kansanedustaja: Setan asema Suomen kouluissa mennyt liian pitkälle
Kansanedustaja Pekka Aittakummun (kesk) mukaan on käsittämätöntä, että Suomen koululaisilla olisi velvollisuus osallistua Pride-liikkeen ja Setan opetukseen.www.iltalehti.fi
Ajattelin tätä keskustelunpätkää tänään kun töissä eskarissa triggeröidään lukutaitoa puhkeamaan erilaisilla sanaleikeillä.Noinhan minä oikeastaan kirjoitin. Ite valmennan lätkää ja olen pelannut 12 vuotta säbää sekä ohjannut muksuja ~5 vuotta ja tästä syystä myös ymmärrän mitä kirjoitat mutta tuota kysymystä en ymmärrä kun jo lainatussa tekstissä vastaan koko asiaan.
Olen valmennusmetodeista vähän eri mieltä ilmeisestikin. Kieltäminen on perseestä jos kieltämisen lisäksi ei ohjata.
Aika sakea päätelmä. Oletko siis sitä mieltä, että peruskoulussa ei opeteta tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta ilman Setaa?Mistä enää saadaan suvaitsemattomia ihmisiä, jos lapsille opetetaan koulussa yhdenvertaisuutta?
Kuuntelepa viime viikon Ruben Stillerin jakso. Haluaisinkin lukea palstan opettajien mielipiteitä Halttusen ajatuksista.Itse en ole oikein perillä tästä nykykoulusta, kun lapsetkin ovat jo aikuisia, mutta kaiketi tämä rehtori on ainakin jäljillä, että mikä siellä mättää.
Erittäin hyvin sanottu. Tietyillä ideologisilla ja poliittisilla(juu kyllä Setalla on poliittinen ohjelma) tahoilla on vapaa pääsy vaikuttamaan koululaisten ajatteluun. Opettajien pitää olla se taho, joka koulussa opettaa. Edelleen sukupuolia on vain kaksi, mutta sukupuoli-identiteettejä voi olla monenlaisia. Tämä asia halutaan hämärtää ja hämmentää herkässä vaiheessa olevien koululaisten ajattelumaailmaa.Aika sakea päätelmä. Oletko siis sitä mieltä, että peruskoulussa ei opeteta tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta ilman Setaa?
Pointtini oli se, että koulun tulisi olla vapaa ideologisista ja aatteellisista yhdistyksistä ja järjestöistä, edustivat nämä mitä suuntausta hyvänsä. Jos ovi avataan yhdelle, niin se pitäisi yhdenvertaisen kohtelun perusteella avata kaikille, eikö? Vai ketä päästetään sisään ja ketä suljetaan ulos ja millä perusteella? Parempi lienee pitää kaikki ulkopuolella ja mennä kaikkialla kouluissa opetussuunnitelman mukaan, joiden sisältöihin kuuluu myös tasa-arvoasiat, yhdenvertaisuus jne.
Meidän kouluun yrittivät Gideonit päästä jakamaan Uutta testamenttia, mutta ovi pysyi kiinni. Takavuosina kävi Jehovan todistajien, Helluntaiseurakunnan ja evlut. seurakunnan tyypit pitämässä päivänavauksia keskusradion kautta, mutta eivät käy enää. Samoin tulisi toimia, jos Elokapina, Greenpeace, Oikeutta eläimille, AY-liike, poliittiset puolueet jne. yrittäisivät päästä pitämään työpajoja koululaisten pariin.
Kuuntelepa viime viikon Ruben Stillerin jakso. Haluaisinkin lukea palstan opettajien mielipiteitä Halttusen ajatuksista.
Elämmekö jytkyn partaalla? | Ruben Stiller
Luokanopettaja Tiina Halttusella on yli 30 vuoden kokemus opettamisesta. Hän kertoo oman näkemyksensä heikentyneistä oppimistuloksista ja pedagogisista muotivirtauksista. Miksi Pisa-tulokset muistuttavat Suomessa Pisan tornia? Taloustutkimuksen Juho Rahkonen kertoo mitkä äänestäjäryhmät...areena.yle.fi
Älkää antako linkin otsikon hämätä, se kun kertoo ohjelman toisesta osuudesta.
Mielenkiintoinen juttu! Ainoa mitä näin maallikkona epäilen on pienten koulujen lakkauttaminen, koska voisi kuvitella nimenomaan isommissa kouluissa olevan esimerkiksi erityistä tukea enemmän tarjolla. Lisäksi kyläkouluissa joudutaan usein turvautumaan nimenomaan noihin rehtorin arvostelemiin yhdysluokkiin. Itsekin sellaista kävin - tosin minusta se oli ihan toimivasti toteutettu ratkaisu.Itse en ole oikein perillä tästä nykykoulusta, kun lapsetkin ovat jo aikuisia, mutta kaiketi tämä rehtori on ainakin jäljillä, että mikä siellä mättää.
Kokenut rehtori: Nämä yhdeksän syytä ovat johtaneet suomalaisen koulun alamäkeen
Rehtori on huomannut, että viimeisen kymmenen vuoden aikana koulua on alettu uudistaa ulkoapäin tavoilla, jotka eivät ole pedagogisesti järkeviä. Samaan aikaan lasten tuen tarve on kasvanut rajusti.www.is.fi
Kohtalaisen ylimielinen toteamus sekä opettajia että erilaisissa pedagogisissa kehitystehtävissä työskenteleviä kohtaan. Pakko kysyä, millä hauiksilla toteat näin?Mutta ei ne varmaan kuuntele, koska radion kuunteleminen pidempään kuin Rihannan biisin ajan lienee liian vaivalloista.
Ihan OT, mutta biologisessa mielessä tilanne on kaikkea muuta kuin tuo.Edelleen sukupuolia on vain kaksi, mutta sukupuoli-identiteettejä voi olla monenlaisia.
Kohtalaisen ylimielinen toteamus sekä opettajia että erilaisissa pedagogisissa kehitystehtävissä työskenteleviä kohtaan. Pakko kysyä, millä hauiksilla toteat näin?
Kohtalaisen ylimielinen toteamus sekä opettajia että erilaisissa pedagogisissa kehitystehtävissä työskenteleviä kohtaan. Pakko kysyä, millä hauiksilla toteat näin?
---
Tuo opettajien kuuntelu on sitten vähän monitahoisempi juttu. Otan ensin kiinni oman kokemukseni kautta noihin kahdeksaan kohtaan ja avaan näkökulmaani myöhemmin lisää.
1. Lasten tuen tarve on kasvanut rajusti – digilaitteet eivät auta
Tämä on hyvin ristiriitainen kappale otsikoinnista lähtien, ja luulenkin, ettei toimittaja ole aivan täysin ymmärtänyt pointtia suuntaan tai toiseen. Videotykkien ja älytaulujen kritisointia en nyt ymmärrä edes vähää alusta, koska kai se materiaali, joko opettajan käsin tuottama tai digitaalinen, johonkin on projisoitava. Vai pitäisikö palauttaa liitutaulut? Millä tavalla lapsi jää kohtaamatta sen läppärin takaa enempää kuin kirjan takaa? Vai olisiko opettajan oma ennakkoasenne tässä vahvempana kuin aito pelko kohtaamisen vähyydestä?
Pointti lienee ollut ruutuajan kritisoinnissa, missä on osin perusteensa. Tässäkin vain eteen tulee se, ettei sitä läppäriä tartte tunkea joka oppiaineeseen mukaan. Ja toisaalta, miksi helvetissä niitä esseitä pitäisi jossain historiassa teettää kynällä ja paperilla, jos laitteet on hommattu sitä varten. Lopulta kyse on myös oppijan oikeudesta digitaitoihin, eikä vain opettajan oikeudesta vältellä niiden hyödyntämistä. Tätäkin nimittäin on aika paljon.