Summasen seuraaja

  • 17 006
  • 110

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kun tällä joukkuekohtaisella aluejaolla oli kaiketi tarkoitus päästä eroon "Jokerit 2003-04" tyyppisistä ketjuista, aloitan tämän otsikon alle keskustelun Raimo Summasen seuraajasta Jokereissa.

Ensi alkuun on varmasti kohteliasta kiittää Summasta näistä menneistä vuosista ja toivottaa onnea tämän kauden loppurypistykseen ja tulevalle uralle maajoukkueen ykkösvalmentajana. Kiitos Rami !

Toivoisin että Jokereissa ylläpidettäisiin määrätynlaista jatkuvuutta, jonka takia sydämestäni toivon että ainakin Waltteri Immonen jäisi tulevaan valmennustiimiin. Jukka Ropponenkin voisi mielestäni jäädä, kun taas Jouko Lukkarilalle toivottaisin hyvää jatkoa muualla.

Ensi kauden valmentajasta minulla ei ole tietoa, vaikka itsekin luulin sen varmuudella olevan H. Jortikka. Koska tämä tieto ainakin Kummolan ja muutaman lehden toimesta ammuttu alas, eikä toisenlaista vahvistusta ole saatu, pitänee lähteä siitä, että Jortikka valmentaa muualla kuin Jokereissa ensi kaudella.

Ketäs sitten jää jäljelle ja kenet haluaisimme.

Hannu Aravirta; näillä näkymin ainakin ottamassa siis 20-maajoukkueen valmennusvastuun, mutta voi hyvinkin olla että velmentaa liigassa ensi kaudella. Itse uskon kuitenkin että Kärpissä, eikä Jokereissa. Itse ottaisin miehen vastaan mielihyvin, tuntee organisaation ja on näyttöä menestyksestä Jokereissa.

Jukka Rautakorpi; miehen tulevaisuudesta ei ole tietoa, joko 20-maajoukkueeseen tai naapuriin. Antaa mennä vain. Ei voittavan joukkueen valmentaja.

Alpo Suhonen; vapautunee HIFK:sta kauden jälkeen. Meillä ei ole käyttöä tällaisille valmentajille. Pena pliis, tee jatkodiili Apen kanssa äkkiä, ettei tarvi elää pelossa !

Kari "Piri" Eloranta; en tarkkaan tiedä mikä miehen status on, mutta tässä olisi ehkä yksi mahdollisuus jonka voisin itse hyväksyä. Kovat näytöt kapealla materiaalilla Pelicanseissa.

"Dave King"; ulkomaan eläviä on varmasti tarjolla, mutta jotenkin tuntuu että ei niillä ole sen kummempaa tarjottavaa kun kotimaisilla käskijöillä. Eri asia jos joku Ted Satorin tasoinen kaveri olisi tarjolla.

Tarkoitus ei ollut tarjota mitään konkreettista, sillä täällähän sitä valmentajapäätöstä ei tehdä, mutta kyllä fanien mielipiteitä täällä käydään lukemassa. Sikäli mikäli valmentaja ei ole jo valittu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Gags
Ensi kauden valmentajasta minulla ei ole tietoa, vaikka itsekin luulin sen varmuudella olevan H. Jortikka. Koska tämä tieto ainakin Kummolan ja muutaman lehden toimesta ammuttu alas, eikä toisenlaista vahvistusta ole saatu, pitänee lähteä siitä, että Jortikka valmentaa muualla kuin Jokereissa ensi kaudella.

Voit luottaa minun tietooni tässä asiassa. Se on kahdesta tämän asian 100 % varmuudella tuntevasta lähteestä. Jokereiden valmentaja kaudella 2003-2004 on Hannu Jortikka.
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse pidin Jortikkaa omien kuulostelujeni perusteella jo täysin varmana ja julkistamiskelpoisena asiana Summasen maajoukkueluotsi-nimityksen yhteydessä mutta asia ei taida kuitenkaan niin selvää vielä olla. Niin kuin Cobol sanoi, mitä ilmeisemmin tämä mestarivalmentaja on kuitenkin Jokereiden koutsi (vuodet 2003-2005?). Ja tästä minä olen iloinen! Ramin jälkeen Jokereiden aitioon tarvitaan ehdottomasti persoona, ja mielellään vielä sellainen kuka osaa hoitaa sen valmennuksen siinä sivussa. Tästä syystä esim. Eloranta ei todellakaan kuulu omiin suosikkeihini, ja toivon todella ettei myöskään Harkimon. Menestyvää persoonaa ei Suomen markkinoilta ihan tuosta vaan käydä hakemassa ja nyt kun siihen on mitä ilmeisemmin loistava mahdollisuus niin ilman muuta nimeä paperiin!

Jortikan tulo Jokereihin aiheuttaa suuria ristiriitoja niin stadissa kuin Turunkin suunnassa mutta mikäs sen parempi. Julkisuusmylly pyörii ja Hjallis hieroo käsiään yhteen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Summasen seuraaja

Viestin lähetti cobol
Voit luottaa minun tietooni tässä asiassa. Se on kahdesta tämän asian 100 % varmuudella tuntevasta lähteestä. Jokereiden valmentaja kaudella 2003-2004 on Hannu Jortikka.

No, okei sitten. Mennään sitten näillä. Mitä odottaa Jortikalta ?

Minulle henkilökohtaisesti kauheinta aika oli Areenan alkuaika, jolloin jäällä luisteli joukko laiskoja paskoja. Joo, ei ne kaikki paskoja olleet, mutta laiskaa ja hengetöntä oli meno. Tätä haluan välttää näkemästä, vaikka sitten menestyksen kustannuksella. Tästä yksinkertaisesta syystä Jortikka "kelpaa" minulle, sillä käsitykseni mukaan Jortikka antaa aika herkästi palautetta löysäilystä. Minulle tulee kuitenkin olemaan erittäin vaikea hyväksyä Jortikkaa persoonana, mutta mikäli menestystä tulee, se kummasti helpottaa hyväksymistä. Niin kävi myös Summasen kanssa. Minä näen Jortikassa aika paljon samoja ominaisuuksia muutenkin kun Summasessa, jonka takia tämä valinta olisi ihan hyvä Jokereille jo jatkuvuudenkin kannalta.

Pelonsekaisin tuntein tietenkin odotan tuota mixun ennakoimaa tuomiopäivän julistusta, kun kerrotaan Jortikan tuovan Rauteen, Tuokon ja Kiviharjun mukanaan...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Summasen seuraaja

Viestin lähetti cobol
Voit luottaa minun tietooni tässä asiassa. Se on kahdesta tämän asian 100 % varmuudella tuntevasta lähteestä. Jokereiden valmentaja kaudella 2003-2004 on Hannu Jortikka.

Täältä tulee kolmas taho, tai siis oikeastaan neljäs, joka toteaa, että asia on pläkki. "Jalat jalat!"

EDIT: Nyt vasta huomasin ensi kertaa jonkun jokerileiriläisen ottaneen kantaa Summasen/Jortikan samankaltaisuuteen ja suoranaiseen jatkumoon. Kyllä näin on, että Raato on viimeisen päälle "jalat jalat" -kulttuurissa uransa loppuaikojen opit ammentanut. Tosin Jursin alaisuudessa, mutta samoin kujein kuin Jortsu ennen Jursia ja Jursin jälkeen. Mielestäni Jortikan valinta Jokereihin on kaikkea muuta kuin yllättävä. Nyt vain odotan, että joku keksii meilläpäin, että nyt on todellakin markkinarakoa ryminäjengille. Ja sitten saataisiin huimia paikallisia nykyisten kinkereiden sijaan. Ei kai joku luule Nordiksella, että Jortikka kaadetaan taitokiekolla...? Äijä on ollut 8 kertaa SM-liigan finaalissa ja poistunut joka kerta voittajana.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Summasen seuraaja

Viestin lähetti cobol
Jokereiden valmentaja kaudella 2003-2004 on Hannu Jortikka.

Yllättävän hyvinhän Jortikan tuleva pesti on salaisuutena pysynytkin. Kuusituhatta nauruhymiötä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viimeistään Saipa- reissun aikana vakuutuin siitä että Jortikkahan se seuraava Jokerivalmentaja on. Niin paljon asiasta dösässä puhuttiin ja osa jengistä oli ehdottomasti vastaan ja osa taas puolesta. Jortikan vastustus tuntuu kohdistuvan hänen persoonaansa ja taustaansa, kun taas puolustajat katsovat kylmästi faktoja ja saavutuksia. Launtain IS:n mukaan Aravirta oli jo valmistautunut paluuseen Jokeriruoriin, mutta hänpä ei enää kelvannutkaan ja äkkiä piti keksiä hänelle homma 20-vuotiaitten parissa. Tiedä häntä.

Ei kait tässä auta muu kuin suurella varauksella hyväksyä Jortikka, sillä eihän tarkoituksena ole mitään Mr Nice Guy- kisaa pitää. Auta armias jos homma ei ala toimimaan Jokereissa. Turha väittää, että Harkimo ja Jortikka tällöin keskustelevat asioista sivistyneesti viinilasin ääressä.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Mietteitä Jortikasta

Jos nyt lähdetään siitä olettamuksesta, että Jortikka on Jokereiden tuleva valmentaja (joka ainakin allekirjoittaneelle passaa vallan mainiosti), niin miksi asian julkistamisen kanssa pihtaillaan?

Harkimo on sanonut, ettei häntä tällä hetkellä kiinnosta valmentajakysymys ollenkaan, vaan asia tulee ajankohtaiseksi vasta ensi vuoden alussa. Kuitenkin on muistettava, että jo nyt katsotaan ja mietitään ensi kauden hankintoja (tai ainakin toivottavasti näin tehdään) ja hankintoihin vaikuttaa aina vahvasti valmentaja. Onko siis Jortsu jo antanut haluamansa nimilistan eteenpäin Matille, vai aloitetaanko värväys vasta, kun uuden valmentajan nimi on virallistettu?

Tästä päästäänkin mielenkiintoiseen aiheeseen; miten Jortikan mahdollinen tuleminen vaikuttaa meillä jatkaviin, meille haluaviin tai meidän haluamiimme pelaajiin?

Jortikan saavutuksia ei kukaan voi mennä vähättelemään, mutta aivan kuten Summanen, myös Jortikka on ollut varsin rajusti erilaisia mielipiteitä herättävä valmentaja. Vaikuttaako siis hänen (ainakin vielä toistaiseksi vain "mahdollinen") valintansa positiivisesti vai negatiivisesti pelaajien haluun pukea ylleen Narripaitaa?

Menestystähän haluavat varmasti kaikki pelaajat, joten siinä mielessä Jortikan näytöt varmasti painavat vaakakuppia Jokereiden valintaa puoltavaksi, mutta tapa, jolla tuo menestys mahdollisesti saavutetaan, voikin olla painolastina vastapuolella vaakaa.

Ymmärtääkseni jossain vaiheessa esim. Juha Lindin oli sanottu kieltäytyneen Jokeripaidasta niin kauan kuin Summanen on valmentajana. Syytä tähän Juhan tapaukseen en tiedä, mutta ilmeisesti Ramin tunnettu "omistautuminen lajille" ja varsin intensiiviset harjoitukset, eivät ole kaikkien makuun. Mene ja tiedä.

Olisikin mielenkiintoista tietää löytyykö samanlaisia mielipiteitä muilta, ehkä jopa hyvinkin merkittäviltä mahdollisilta paluumuuttajilta/pelaajilta Jortikan suhteen. Vai olemmeko jo kenties käyneet läpi sen "pahimman mahdollisen" valmentajan?

Entä miten on nykyisten pelaajien laita? Tuleeko nimi jatkopaperiin helpommin Jortikan alaisuudessa vai esim. Aravirran mahdollisesti ollessa Narrivalmentajana?

Millainen olisi Jortikan metodi valmentaa Jokerien tyylistä joukkuetta, joka sisältää niin kokemusta, kuin myös paljon junnuja.
Kaikkihan muistavat varmasti Jortikan TPS:n kultavuosilta, jolloin joukkue oli paljolti kuten Jokerit nyt; täynnä kokemusta ja tähtiä ja pelasi todella voittavaa lätkää. Tällöin myös sanonta "virkamieskiekko" nousi aika useasti esiin ja ehkä se paikoitellen Tepsin pelitapaa kuvasikin.

Mutta millainen rooli on Jortikalla ollut junioreiden valmentamisessa? (Kysyn tätä vilpittömästi, koska en tiedä, en provosoidakseni).
Summanen (ja Westerlund) ovat molemmat tunnetusti loistavia kehittämään nuoria pelaajia ja Jokerit on aina ollut tunnettu junioreistaan, mutta kuitenkin minulle on aina ollut sellainen kuva, että se varsinainen juniorivalmentaja Turussa on ollut Jursinov. Jortikka on ollut enemmänkin "tähtien" valmentaja. Tällä tarkoitan, että Jortikka osaa valmentaa kokeneita pelaajia ja saa tähdetkin tekemään töitä, mutta ei ole antanut itsestään kuvaa junioreiden kehittäjänä. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

Mielestäni kuitenkin omissa junnuissa on se Jokereidenkin kestävän menestyksen salaisuus, joten tulevan valmentajan olisi oltava sellainen, joka pystyy tätä nousevaa kehityskaarta jatkamaan joukkueen menestyksen siitä kärsimättä. Onko Jortikka sellainen valmentaja? Entä ketä muita valmennusjoukkoomme tulevalla kaudella kuuluu?
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Jortsun valinta oli tietääkseni jo kohtuullisen varmaa kauden alusta alkaen, kun tiedettiin että Summanen lähtee, näin ainakin allekirjoittaneelle kerrottiin jo joskus alkukeväästä. Jortikka ei ole pelkästään tähtien kasaaja, viimeisin mestaruus TPSn leivistä jo pelkästään osoittaa sen. TPS on ollut aina vahva junnujen kehittäjä ja mikä julkisuudessa on jäänyt vähälle huomiolle myös aktiivinen junnujen “ryöstäjä”. Mm. Oulun seudulta siirtyi iso määrä junnuja TPSn rinkiin aikoinaan ja Jursi ei ollut ainoa syy.


Jortikka on myös vuosien saatossa pehmentynyt, eikä kommentointi pelaajille ole enää yhtä radikaalia kun ennen. Jortsuhan on tuota samaa koulukuntaa kun Summanenkin, joten en odota mitään dramaattisia muutoksia valmennusmetodeissa. Oman pään kautta ja kovaa luistelua, kuten JHag tuossa totesi, että jalat, jalat, jalat. Samanlainen tiukka suhtautuminen kiekkoon ja pelaajien 100% omistautuminen on Jortikankin periaate. Palaute tulee nopeasti ja kaartelematta, joten heikkohermoiset eivät viihdy.


Enemmänkin kiinnostaa allekirjoittanutta mikä on tuo ensi kauden kokoonpano. Omien tietojeni mukaan, melkoinen kato on taas käymässä mm. hyökkäyspäässä Peltosesta alkaen. No, tätä ehtii tietysti spekuloida toisella palstalla
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Mietteitä Jortikasta

Viestin lähetti yyz
Jos nyt lähdetään siitä olettamuksesta, että Jortikka on Jokereiden tuleva valmentaja (joka ainakin allekirjoittaneelle passaa vallan mainiosti), niin miksi asian julkistamisen kanssa pihtaillaan?

Samaa olen ihmetellyt. Ainoa suurempi syy on Jortikan TPS:n työtehtävien vuoksi. Pienempi syy on varmasti se, että asiasta saadaan aikanaan tiedotustilaisuudella "nyt paljastamme sen kuka..." sopivasti palstatilaa -;)
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Itsekin uskon tuohon Cobolin versioon, Jortikkaa pidetään salassa suuremman julkisuuden saannin takia. Voi tietysti olla, että ko. sopimuksessa on pykälä, joka mahdollistaisi Jortikan ottavan vastaan jonkun toisenkin homman esim. ulkomailta ja tämän vuoksi asiaa ei julkaista vielä ennenkun täysi varmuus saadaan.
 

Karde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, LA Kings
Aravirtaa ja Jortikkaa

Hannu Aravirta lienee paras vaihtoehto jokereiden ruoriin. Aravirralla on kokemusta hommasta ja saataisiin vanha kunnon "taitokiekko" takaisin joukkueen pelityyliin. Menestyisikö joukkue Aravirran alaisuudessa on aivan eri asia. Aralla olisi myös jokerifanien tuki takanaan, kun taas Jortikka tuskin olisi kovin suosittu naama areenan käytävillä.

Jortikka on myös varsin ristiriitainen ja "värikäs" persoona, joten on paha sanoa, kuinka kauan Hjalliksen tunnetusti lyhyt pinna kestäisi jos menestystä ei tulisikaan. Jortikka on menestynyt TPS:ssän ruorissa, mutta TPS ei ole Jokerit ja asiat Helsingissä toimivat eri tavalla kuin turussa. Toimiiko midaksen taika areenan penkillä saattaa selvitä ensi syksynä.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paras mahdollinen

Paras mahdollinen valmentaja Jokereille olisi mielestäni Erkka Westerlund. Ilmeisen selvää kuitenkin on, että ruoriin asettuu kapteeni Jortikka. Hyvä mies hänkin.

Erkka tarvitsisi varmasti jonkun "piiskurin" aisaparikseen. Hänen etunsa on kiistattoman syvälle viety pelianalyysi. Pelejä ei voiteta tietokoneanalyysejä tekemällä, mutta tämän kauden Jokerit osoittaa sen, mitä tarkoittaa kehityksen kärjessä kulkeminen. Modernin jääkiekon kuva on tämän kauden Jokerit, joka on vastustajan pelitavan purkava ja omaa tekemistään koko ajan petraava joukkue. Kerho-pelin laukaisukartta oli ilmeisen tylyä luettavaa: lähes kaikki Jokereiden vedot tulivat maalintekosektorilta ja lähes kaikki Kerhon vedot muualta. Tulos näennäisestä Kerhon hallinnasta huolimatta 5-0.

Tämän kehityksen kärjessä kulkee vastisuudessakin Suomen kiekkoprofessori nro. 1: Erkka Westerlund. Mies on vaikuttanut viime vuosien suomalaiseen jääkiekkoon ja erityisesti siihen tapaan, millä sitä pelataan enemmän kuin kukaan muu. Kulkemalla askeleen muiden edellä, olet voittaja. Erkka on askeleen muita edellä.
 

kkorpela

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hammarby IF
Re: Mietteitä Jortikasta

Viestin lähetti yyz

Mutta millainen rooli on Jortikalla ollut junioreiden valmentamisessa? (Kysyn tätä vilpittömästi, koska en tiedä, en provosoidakseni).
Summanen (ja Westerlund) ovat molemmat tunnetusti loistavia kehittämään nuoria pelaajia ja Jokerit on aina ollut tunnettu junioreistaan, mutta kuitenkin minulle on aina ollut sellainen kuva, että se varsinainen juniorivalmentaja Turussa on ollut Jursinov. Jortikka on ollut enemmänkin "tähtien" valmentaja. Tällä tarkoitan, että Jortikka osaa valmentaa kokeneita pelaajia ja saa tähdetkin tekemään töitä, mutta ei ole antanut itsestään kuvaa junioreiden kehittäjänä. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

Mielikuvasi on pitkälti oikea, Jursinovhan se varsinainen junioreiden kehittäjä ja pelaajavelho oli. Sanoisinkin että Summasessa on hyvin paljon samaa kuin nimenomaan Jursinovissa, Rami TPS -vuosiensa aikana teki tarkkoja muistiinpanoja Jursin kuvioista ja keskusteli tämän ja J.Koivun etc. kanssa valmennuksesta paljon jo pelaaja-aikoinaan. Jortikka ei pelaajien kehittäjänä ole samaa luokkaa, oikeastaan viime vuosina aivan huipulle Jortsun aikana nousi ehkä vain Tomi Kallio. Toki esim pelaajat kuten Vahalahti, Sahlstedt, Virta etc. Jortsunkin aikana eteenpäin menivät, mutta mistään junnuistahan heidän kohdallaan ei juuri Vahalahtea lukuunottamatta voi puhua.

H. Jortikka on kuitenkin nähdäkseni paras valmentaja ottamaan materiaalista kaiken irti, Joren joukkueet eivät alisuorita. Mies osaa käsitellä pelaajiaan, ja puhutaanpa että äijä olisi kehittynyt nimenomaan ihmissuhdetaidoissaan siten, että palaute ei ole pelkkää kurkku suorana huutoa. Kun joku Kai Nurmisen tapainen primadonna takoo 41 maalia kaudessa, kai henkilökemioiden jollain tapaa täytyy pelata. Jorella on, niinkuin muillakin valmentajilla, toki omat suosikkipelaajansa. Yksi sellainen Hannun hyvä kaveri on Virran Toke, henk. koht. pelkoni onkin että Toke vaihtaa Minnesotan Ilmalaan, kun Jortikka Jokereihin siirtyy. En usko että Jortikan tulo mitään pelaajakatoa aiheuttaa, päinvastoin Jore on erittäin suosittu pelaajien keskuudessa. Ammattimies, joka ei vähästä hätkähdä.
 

Kaknoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jortikka kelpaa....

.... mutta se kauhuskenaario että toisi mukanaan Tomi Kallion ei pahemmin naurata. Muutenkin pikkasen hämää ajatus että tänne tulisi muutama pelaaja TPS:n ringistä. Toivotaan että näin ei käy. Hmmmm.... toisaalta Alatalolle voisi löytyä paikka.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin..

olen seitsemäs tai kahdeksas taho joka toteaa...Jortikka....Ja Kallio ei taas mielestäni olisi todellakaan pöllönpi kaveri Jokeri nuttuun....
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Hupsista

Viestin lähetti Wares
Kirjaillaan nyt sitten tänne, kun aihekin on tuttu eli Jortikka ja ensi kauden pelimiehet. Mitäs täältä löytyisi: Tomi Kallio, Kai Nurminen, Tony Virta, Kimmo Rintanen, Petteri Nummelin... täällähän on kivaa ja lämmintä... Helsingin Palloseurako tämä on vai mikä? Kyseleepi pitkän, pimeän, surkean, kojoottimaisen ikävän syksyn kypsyttämä Wares. Eipä millään pahalla.

Mistä ihmeestä on joillekin turkulaisille tullut sellainen käsitys, että Jokereihin huolittaisiin puolijoukkuetta TPS:n parhaat päivänsä nähneitä eläkeläisiä? Olen parhaillaan Turussa ja kun asiaa täältäkin selvitin, niin tulos on tämä: Jokereissa pelaa kaudella 2003-2004 tasan 0 pelaajaa Waresin listasta... (Waresista tulee mieleen tämä onneton turkulainen dekkarinkyhäilijä).
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta millainen rooli on Jortikalla ollut junioreiden valmentamisessa? (Kysyn tätä vilpittömästi, koska en tiedä, en provosoidakseni).

Moni sanoi, että Jortikka ei hallitsisi pelaajien (lue: junnujen) kehitystä niin hyvin kuin vaikkapa Summanen tai Jursinov. Täytyy kuitenkin muistaa, että Hannu aloitti valmennuksensa Kärppien B-junioreissa (korjatkaa jos muistan aivan väärin). Joten kokemusta nuoremmasta pelaajakaartistakin löytyy. Kukaanhan nyt ei Jursinoville vedä vertoja pelaajien kehittämisessä, ei edes Raato, mutta ei H.Jortikka mielestäni kovin kauas tämän kaksikon jälkeen.

Noniin, kaikkihan huomaavat yllä olevasta kappaleesta, että Jortikka on toiveeni Jokereihin. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, miten mahtuu Jortikka ja Harkimo samaan organisaatioon.
 

Papa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, FC Bayern
Re: Re: Summasen seuraaja

Viestin lähetti cobol
Voit luottaa minun tietooni tässä asiassa. Se on kahdesta tämän asian 100 % varmuudella tuntevasta lähteestä. Jokereiden valmentaja kaudella 2003-2004 on Hannu Jortikka.

Coboliin kannattaa luottaa tässä asiassa. Itse olen saanut saman tiedon lähteestä, joka tuntee sekä Hjalliksen että Chappen. Jortikka on seuraa Jokerivalmentaja. Asia on sovittu jo aikaa sitten, mutta se julkistetaan vasta ensi vuonna.

-Papa-
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jortikka

Muutama vuosi sitten Hannu Jortikka ja Jokerit tuntui yhtä todelliselta yhdistelmältä kuin James Bond ja Lada, mutta nyt on uudet tuulet.

Perusteluja miksi "Jortsu" pitää ottaa
1) Tarvitaan vaativa valmentaja
2) Tarvitaan VOITTAVA valmentaja
3) Ehdokkaat muuten vähissä
4) Kokemus
5) Välivuosien jälkeen ääretön kunnianhimo

Tosin jos Jortikan ego ei sovi Jokerien tärkeimpien pelaajien kanssa yhteen, niin ongelmia on tulossa.
Mutta uskon että Jortikka sitoutuu tehtävään ja oppii tulemaan toimeen kaikkien kanssa.

Turkulaisille tällainen temppu olisi varmasti niin äitelää hunajaa että toipuminen varmaan kestäisi pienen eliniän.

Uskokaa tai älkää niin TOIVON että Jortsu tulee!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onkos kenelläkään muuten tietoa tämän Jortsun sopparin julkaisemispäivästä?

Tässä on tullut lyötyä jo eräs veto erään narrifanin kanssa kyseisen retkueen ensi kauden valmentajasta, ja mielelläni lunastaisin tuon kurkunkostukkeen pois kaveriltani maleksimasta...
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulevaisuus huolestuttaa

OK, uskotaan, Jortikka se vissiin sitten on. Jos näin, niin kaksi seuraavaa vuotta lienevät turvatut.

Jortikka on astunut ennenkin toisen voittavan valmentajan saappaisiin ja hyvä on tullut. TPS ei tosiaankaan notkahtanut, kun Jursin kausi päättyi.

Huolestuttavampaa on kuitenkin tulevaisuus, aika Jortikan jälkeen.
Jos nyt julkinen totuus on, että "Aravirta ei enää kelpaa Hjallikselle", niin ovet on suljettu monilta huippuvalmentajilta. Kuka Jortikan jälkeen, kun kaikki huiput ovat jo Jokereissa olleet?

On ihan paskapuhetta, että Aravirta olisi muutamassa vuodessa unohtanut, miten seurajoukkueita valmennetaan. Tai että hän olisi kyvytön oppimaan uusia valmennusmetodeja.

Jokereilla ei ole hätäpäivää niin kauan, kun Hjallis saa penkin taakse miehen, jonka haluaa. Toistaiseksi on toki saanut.

Mutta koko tilanne kertoo mielestäni suomalaisen jääkiekon ohuesta kulttuurista. NHL:ssä ja vaikkapa jalkapallon Englannin liigassa arvostetaan kokemusta. Scotty Bowman, Pat Quinn, Terry Venables ja Sir Alex Ferguson ovat kaikki saaneet huipputöitä vielä yli kuuskymppisinä. Suomessa ei tunnuta arvostavan ketään sen ikäistä valmentajaa, paitsi Jursinovia.

Luotetaanko Jokereissa, että Skriko, J. Jalonen tai joku muu vastaava kasvaa vastuulliseksi voittajien tekijäksi muutamassa vuodessa? Vai mitä h-vettiä teemme Jortikan jälkeen...
 

LD #7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HT Vatikaani
Jortikka

Pari vuotta sitten kaikki Pasilassa jääkiekkoa seuranneet valittivat Jortikan "ämmämäisyyttä tai neitikiekkoa" Nyt nämä samat tyypit haluavat Hannu Jortikan valventajaksi?
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Jortikka

Viestin lähetti LD #7
Pari vuotta sitten kaikki Pasilassa jääkiekkoa seuranneet valittivat Jortikan "ämmämäisyyttä tai neitikiekkoa" Nyt nämä samat tyypit haluavat Hannu Jortikan valventajaksi?

Kaikki? Jotkut ihan oikeasti arvostavat Hannun saavutuksia valmentajana. Ilmeisesti kommentin kirjoittaja on itänaapurin fani ja eksynyt väärän joukkueen palstalle. Kaappijokeri !
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti tumba17
TPS on ollut aina vahva junnujen kehittäjä ja mikä julkisuudessa on jäänyt vähälle huomiolle myös aktiivinen junnujen “ryöstäjä”. Mm. Oulun seudulta siirtyi iso määrä junnuja TPSn rinkiin aikoinaan ja Jursi ei ollut ainoa syy.

Tässähän tullaankin hauskasti samankaltaisuuteen Jokereiden kanssa. TPS teki tätä pitkään varsinkin juuri Oulusta, josta itse puhuin mm. kiekkopesässä. Moni ei tuota huomannut tai myöntänyt(varsinkaan Turusta), samoin Kalpaa TPS on ryöstänyt pitkään ja jatkaa niin kauan kun Kalpa pysyy liigan ulkopuolella(toivottavasti ei siis pitkään). Ja mikä on se yhdistävä tekijä. Se että Jokerit tekee aivan samaa, mutta paljon pienemmällä alueella. Alueena toimii Uusimaa ja homma on tämän takia jopa tehokkaampaan, kun on pienempi alue, mutta silti valtaisa määrä pelaajia ketä viedä. Niinpä Jortikka voi jatkaa nuorten kehittämistä, kun ns. kasvattajaseuroja on valtaisa määrä.

Ja tämähän ei oikeastaan liity sitten Jokereihin, mutta joku voisi vetää pieniä johtopäätöksiä myös välillä Kärppien nousu----> TPS'n pelaajamateriaalin kehitys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös