Tuskinpa Suikkaselle kovin helpolla tullaan potkuja antamaan ainakaan tällä kaudella. Jos tästä kaudesta tulee aivan totaalinen pannukakku, niin kauden jälkeen ei muuta kuin tervemenoa. Pelejä on vielä jäljellä paljon, mutta voittoja pitää alkaa tulemaan huomattavasti paremmalla tahdilla kuin tähän asti, jos edes kuuden joukkoon halutaan runkosarjassa. Tasaisuutta pitää löytyä otteisiin. Pelkällä tsempillä ja hyvä jätkät huudoilla ei mennä mihinkään. Pitää olla joku järki ja tarkoitus pelaamisessa.
Toki ei kesä ollut kovin helppo Suikkaselle ja joukkueen lähes totaalinen tyhjentyminen ei ainakaan helpottanut Suikkasen työtä. Toisaalta Suikkasella ja Kärpissä pelaajia hommaavilla henkilöillä on ollut mahdollista hommata tuonne ns. Suikkasen näköisiä pelaajia ja varmasti Suikkanen on itse saanut siihen vaikuttaa milllaisia pelaajia kokoonpanoon tulee. Vai onko Suikkanen ollut niin kiitollinen saamastaan mahdollisuudesta, että hän ei ole jämäkästi vaatinut kunnon äijiä tuonne. Ei se rahasta ole kiinni. Mutta onko Suikkasella vetovoimaa pelaajien keskuudessa? Sekin on yksi kysymys mitä itse tässä olen miettinyt. Ei minulla ainakaan kauheasti värähtynyt lahkeessa, kun Kähkösen, Lehtosen, Leskisen tai Saarisen sopimukset julkaistiin. Eikö tuossa kuitenkin oli aika monta kaveria, joilta lähtökohtaisesti odotetaan tulosvasuuta? Kuinka moni on onnistunut?
Itseä ei juuri kiinnosta sekään, että puhutaan ettei meille vittuilla ja ollaan niin äijä joukkue. Sanat sanoja ja teot sitten erikseen. Se on hienoa ettei vittuilla, mutta jos menestytä halutaan, niin valmentajan työkalupakista on syytä löytyä muutakin kuin isoja sanoja. Suikkasella on nyt näytön paikka, pistää joukkue pelaamaan ja näyttää että tästä kaudesta jää muutakin käteen kuin isot puheet. Jätetään se itkeminen loukkaantumisista ja aletaan tekemään perkeleen paljon parempaa duunia niiden jätkien kanssa joita on käytössä. Toki jos tätä enempää näistä veljistä ei Suikkanen saa irti, niin sitten ei voi mitään. Mutta tämän hetkinen tulos ei voi tyydyttää ketään organisaatiossa. Pelkkä osallistuminen ei voi riittää. Oli uusi projekti tai ei.