Suikkaselle kenkää!

  • 180 572
  • 764

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tämä Tepsin peli täyttä paskaa. Yksilösuorituksilla ollaan saatu tähänastiset pisteet. Nyt tarvitaan valmentaja, jolla on tarjota pelitapa joukkueelle.

Jaloselle tai Kivelle tarjousta pöytään.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Täältä kannatusta uuden valmentajan hankintaan, ei tosta vaan tuu mitään eikä tätä kautta pitäis ihan vielä marraskuussa luovuttaa kokonaan tolla rosterilla. Suikkanen alkaa olla nyt nähty, niin uskomattoman valitettavaa kuin se onkin. Ei toi peli ota kehittyäkseen ja ne hävitään järjestään heti ekaan kymppiin. Niin kuin täällä monet on puhuneetkin, niin ei tolla joukkueella oo minkäänlaista pelitapaa ees vähää alusta.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tilanne on siis sama kuin viime vuonnna. Yksilötaitoon perustuu oikeastaan kaikki tuossaa pelissä ja ykkösketju, joka ottaa pirusti maaleja omiin. Muilla kentillä alkaa olla se tuttu kipsi päällä hyökkäyspäässä.

Suikkanen ulos! Näin se on nähtävä.
 

janitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei jumalaut mitä tuubaa. Kalliita pelaajia hankitaan ja samat viis jantteria pelaa jokaisen ylivoiman ja suurimman osan pelistä muutenkin. Ihan samaa huttua kuin edellinen kausi oli. Näillä näytöillä tuolla penkin päässä ei todellakaan tarvita yhtään "valmentajaa". Aki riittää hyvin vaikka yksinään ja tulos on sama. Ghos Busterssit kehiin, tää on jo yliluonnolista.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Jukka Jalonen nyt puikkoihin, ei tästä tuu lasta eikä paskaa! Joukkue on ihan Ryan Laschin yksilösuoritusten varassa. Ylivoima edelleen ihan kauheeta kuraa. Nyt vois ajatella kakkosylivoimalle antaa vähän enemmän aikaa kun Luceniuskin on mukana. Ei tossa pelissä vieläkään näy mitään punaista lankaa.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Tilanne on siis sama kuin viime vuonnna. Yksilötaitoon perustuu oikeastaan kaikki tuossaa pelissä ja ykkösketju, joka ottaa pirusti maaleja omiin. Muilla kentillä alkaa olla se tuttu kipsi päällä hyökkäyspäässä.

Suikkanen ulos! Näin se on nähtävä.

Hyvin tiivistetty vallitseva tilanne. Suikkanen itse vielä syventää tuota kuoppaa jatkuvasti järjettömällä peluuttamisellaan. Kylllä näyttää siltä että Suikkasen tie Turussa on tullut päätökseensä, kiitos ja näkemiin.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Ottamatta kantaa siihen onko valmentajan vaihto mielestäni hyvä vai huono asia, niin itsellä on vahvasti sellainen fiilis, että nämä mj-tauon kaksi peliä Lukkoa vastaan ovat Kaitsun vedenjakaja. Jos (kun?) näistä tulee turpaan, niin uskoisin, että HPK:ta vastaan mennään eri valmentajalla.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Ottamatta kantaa siihen onko valmentajan vaihto mielestäni hyvä vai huono asia, niin itsellä on vahvasti sellainen fiilis, että nämä mj-tauon kaksi peliä Lukkoa vastaan ovat Kaitsun vedenjakaja. Jos (kun?) näistä tulee turpaan, niin uskoisin, että HPK:ta vastaan mennään eri valmentajalla.

Harmi vain että jos sitä sitten vaihdetaan, niin sitä tulisi vaihtaa asap. Näin uusi koutsi ehtisi muuttaa tuota peliä pikkasen tauon aikana.

Surullista sinänsä, että TPS ei millään pääse kontrolloidusti keskialueen läpi kun TPS:llä tuo jo viime kaudella vuotanut laitapeli keskialueella vuotaa edelleen. Siellä tulee vastustajan laituri satasta vastaan kun meidän jätkä seisoo suorilla polvilla. Yritä siinä sit tehä jotai.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS:n pelaamisen syvin ongelma on siinä että Suikkanen ei osaa orkestroida puolustuspään hyökkäyslähtöjä, ja pahinta tuon lisäksi on aivan ehdottomasti tuo peluutus joka on täysin käsittämätöntä. Ei vittu taas järjen hiventä tänään tuossa ylivoimapeluutuksessa.

Suikkanen valmensi pakon sanelemana käsittämättömän yksiulotteisesti viime kaudella. No eihän se hyvin mennyt. Kaitsu valmentaa edelleen aivan samoin muotein vaikka rosteri on paperilla yksi Liigan kovimpia. Moniko Ari Vuorta tällä hetkellä kommenteillaan hakee, Pressiboxin lisäksi? Aivan.

Olin jo viime kaudella sitä mieltä että paskaahan tuo on. Tämän kauden kärkeen olin valmis antamaan Kaitsulle aikaa. Olenko enää? No en helvetissä. Kaitsu ulos ja heti. Tilalle joku oikeasti pätevä kaveri. Kiekolliseen peliin uskoja. Tuo yllätysmomenttiin ja nopeasti riistoihin reagoiminen on pelkkää paskaa. Niihin Suikkiksen peli perustuu, ja epäonnistuessaan kaikki vaikuttaa sille että TPS elää ja kuolee pelkän yksilötaidon varassa. Omasta mielestäni näin ei enää voida jatkaa.

Hallitus, munaa siihen touhuun. Teillä ei ole varaa ryssiä tätä kautta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Suikkanen valmensi pakon sanelemana käsittämättömän yksiulotteisesti viime kaudella. No eihän se hyvin mennyt. Kaitsu valmentaa edelleen aivan samoin muotein vaikka rosteri on paperilla yksi Liigan kovimpia. Moniko Ari Vuorta tällä hetkellä kommenteillaan hakee, Pressiboxin lisäksi? Aivan.

Kyllä tämä utj-ongelma on seurassakin tiedossa. Ihmettelen vaan miksei mitään tapahdu. Roolittaminen ja kokonaisuuden hallinta eivät ole A. Mountainin vahvuuksia noin viiden pisteen vihjeenä,
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Onko näistä CHL -matseista muuten olemassa lehdistötilaisuutta tai edes ottelun jälkeistä haastattelua, josta saisi kuulla Suikkasen kommentit?

Ässät -pelin jälkeisessä tilaisuudessa näin Kaitsun ensi kertaa nieleskelevän itkua kommentteja antaessaan. Sääliksi miestä kävi, mutta sen perusteella voisin kuvitella, että hallituksen suunnalta on jotain kommenttia nykytilanteesta annettu. Tai sitten kyseessä oli vain vahva turhautuminen omaan voimattomuuteen.

Edit.
Löytyihän ne kommentit Maikkarilta. Tyhjänpäivästä hokijargonia..
http://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/c...aikkia-ajatuksia-ei-kehtaa-edes-sanoa/4479596
 
Viimeksi muokattu:

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hei Kaitsu, viitsisitkö viedä roskapussin samalla pihalle lähtiessäsi? Passatin avaimen voit jättää toimiston pöydälle.

Keitäs valmentajia siellä on tarjolla? Urama vai Jalonenko on räätälillä tilaamassa TPS-pukua?
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Suurin ero oli mun mielestä tänään Lukkoon verrattuna se, että Lukko veti kiekon maalille saakka eikä 95% vedoista mennyt molarin logoon. TPS, no TPS teki juuri päinvastoin, joten lopputulos ei ollut kovinkaan yllättävä. Koskirantakin yritti varmaan maalissaan vetää logoon, mutta Setänen oli toisella puolella maalia ja logo piilossa, joten se siitä sitten.

E:Niin, että jos joku valmentajatiimistä viittisi tämän käsityksen maalipaikkojen käytöstä korjata, niin tuskin enää hävitään.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tämä utj-ongelma on seurassakin tiedossa. Ihmettelen vaan miksei mitään tapahdu. Roolittaminen ja kokonaisuuden hallinta eivät ole A. Mountainin vahvuuksia noin viiden pisteen vihjeenä,

Ei ole ensimmäinen kerta kun tuot tuon pointin esille. Tavallaan olen samaa mieltä, tosin tälläkin hetkellä jengissä on palasia aivan tarpeeksi hyvään roolittamiseen. Et kyllä voi hyvällä tahdollakaan väittää muuta ilman agendan melko kitkerää tuoksahtamista tänne saakka.

Kun tarkistellaan edelliskausien jengejä paperilla ja huomioidaan loukkaantumiset, voidaan nähdäkseni todeta aivan validisti että Ari Vuori on hoitanut leipätyönsä ihan ok verrattuna täällä käyneisiin koutseihin. Mikäli Arse päättää valmentajatkin niin ehdottomasti hänellekin fudut.

Lisäpointtina vielä että taitaapi olla sisäpiiriläisillä (ja yleiselläkin tasolla ollut esillä) tiedossa että etenkin aikaisempi hallitus linjasi melko pilkuntarkasti mitä puupennejä milloin minnekin viskataan.

En sano että mies on ansainnut minkään täydellisen synninpäästöön mutta kyllähän nuo ongelmat ovat kerta toisensa jälkeen pelaamisen organisoinnissa sekä pelillisen identiteetin löytämisessä.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Hyvää settiä, täysin samaa mieltä kaikesta!

Kuten moneen kertaan jo todettua, ei pelissä ollut taaskaan mitään järkeä. Suikkanen valmentaa suoraviivaista hurmoskiekkoa, jos tällaista termiä tuosta voisi käyttää. Se toimi mestaruuskaudella, jolloin vain kaikki palaset napsuivat kohdalleen ja pelaajien itseluottamus oli kaiken maailman aatuhämäläisiä myöten ihan tapissa. Nyt tilanne on kuitenkin ihan päinvastainen: pelitapa on scoutattu vastustajien toimesta, pelaajien itseluottamus on alhaalla ja mikään osa-alue ei toimi.

Kaikki joukkuepelaamista vaativat asiat ovat olleet Tepsille murheenkryynejä koko syyskauden ajan, lähtien ihan jo ylivoimalla kiekon saamisesta alueelle. Homma näyttää helvetin vaikealta oikeastaan joka kerta. Nyt siihen on löydetty ratkaisu, jossa pakki jättää kiekon keskialueella taaksepäin Laschille joka sitten kuljettaa kiekon alueelle ja tämä on toiminutkin toistaiseksi ihan kivasti, mutta kuvastaa hyvin sitä kuinka täydellisesti joukkue on jenkkilaiturin varassa. Lasch pelaakin vitun hyvin, mutta on vähän samassa tilanteessa kuin Sexton viime kaudella, eli on aika täysin yksin. Koskirannasta alkaa paistaa se tuttu turhautuneisuus läpi, jota on viime vuosina ihan riittämiin nähty, kun melkein joka pelikatkolla naama on norsunvitulla ja ottaa typeriä jäähyjä.

Kuinkakohan tosissaan hallituksessa Suikkasen fuduja tässä nyt mietitään? Siellä on ensi viikolla kolme vieraspeliä tulossa ja jos Suikkanen koutsina on niin oletusarvo on 0 pistettä, kun vastustajatkin ovat vielä Liigan kuntopuntarin kärkipäästä. Koutsia pitäisi siis vaihtaa niin pian kuin mahdollista, jos aiotaan vaihtaa. Hyväksyn vaihtamattomuuden vain siinä tapauksessa, jos tilalle ei ole tulossa jotain Juha Pajuojaa kummempaa nimeä, muuten en sitten mitenkään.
 

Silencie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun tarkistellaan edelliskausien jengejä paperilla ja huomioidaan loukkaantumiset, voidaan nähdäkseni todeta aivan validisti että Ari Vuori on hoitanut leipätyönsä ihan ok verrattuna täällä käyneisiin koutseihin. Mikäli Arse päättää valmentajatkin niin ehdottomasti hänellekin fudut.
Meillä on Tero Koskiranta ykkösketjun sentterinä, se jos mikä on anteeksiantamatonta paskaa. Jos Jalosta tai Kiveä ei saada niin sitten vaikka Petu, Stouni ja Antsa. Muutenkin ovat yhdessä aina hassuttelemassa A-Nuorten peleissä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meillä on Tero Koskiranta ykkösketjun sentterinä, se jos mikä on anteeksiantamatonta paskaa. Jos Jalosta tai Kiveä ei saada niin sitten vaikka Petu, Stouni ja Antsa. Muutenkin ovat yhdessä aina hassuttelemassa A-Nuorten peleissä.

Koskiranta ykkössentterinä on TPS:n organisaation pienimpiä ongelmiä tällä hetkellä. Lucenius-Koskiranta ovat aivan helposti kaksi kärkisentteriä vakavasti otettavassa jengissä, Suikkanen on valinnut peluuttaa Tertsiä jatkuvasti Laschin kanssa. Palaset ovat tässä jengissä kohdallaan, en itse ole hetkeäkään toista mieltä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
TPS:n pelaamisen syvin ongelma on siinä että Suikkanen ei osaa orkestroida puolustuspään hyökkäyslähtöjä - - -
Tuota... mä nyt kysyn! Mä ymmärrän jääkiekon "pelikirjoista" suunnilleen saman verran kuin kana Aapisesta.

Esim. kolmannen erän alussa oli tilanne, jossa Veli-Matti Vittasmäki seisoi Teemu Lassilan maalin takana aivan rauhassa. Ei pienintäkään paniikkia, kusenkeltaista paitaa ei näkynyt mailla ei halmeilla jne. Aikansa siellä seisoskeltuaan yksi raumalainen tuli johonkin Lassilan kilpikäden b-pisteen kaarelle. Tällöin Veikka lähtee pois maalin takaa Lassilan hanskakäden puolelta ja heittää 30m *toivotaan-toivotaan* syötön keskialueelle vasemmalla laitahyökkääjälle. Kyseessä saattoi olla Radek Smolenak, mutta en todellakaan ole varma. No eihän se sellaista pommia kiinni saanut rintamasuunnan ollessa vielä omaa päätyä kohti. Lukon oikea pakki häiritsi hieman syötön vastaanottoa => kiekko raumalaisten haltuun.

Onko tämä siis Suikkasen "pelikirja" hyökkäyksiinlähdön osalta? Eli eikö puolustaja saa tulla jalalla ylös omalta alueelta/oman maalinsa takaa? Tuossakin tilanteessa Veikalla oli suunnilleen neljäsosa koko kentästä aivan tyhjää baanaa, mutta ei... pitää vaan heittää se epätoivoinen roiskaisu keskialueelle - ja erityisesti vielä vartioidulle miehelle. Mä olen aina pitänyt sitä itsestäänselvänä, että nämä pitkät syötöt ovat pelaajien omia ratkaisuja. Poikkeukselliset lahjakkuudet - kuten Petteri Nummelin - nyt heittää noita onnistuneesti pari-kolme kertaa joka pelissä. Mutta kun joku Vittasmäki yrittää tuollaista, niin onko se käsky siihen tullut valmentajalta?
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Kuinka moni oikeasti uskoo, että tänne laahataan jostain vaikka Jalonen tai Kivi? Ei vittu ikinä tule tapahtumaan.

Ensinnäkin, näillä esityksillä tulee turskaa urakalla. Suikkanen on Liigan kallein. Siihen kylkeen toinen Liigan kallein tilalle? Kova olis riski.

Mun ehdotus on se Haapakoski. Uusi valmentaja on 9/10 tapauksessa entinen 2.valmentaja.

Kävi miten kävi, niin vittu jotain pitää tapahtua JA NYT HETI!!!!! Esitykset on umpipaskaa ja hävitään jokaiselle pystyyn 5-1 joka osa-alueella. Miten voi olla noin paskaa koko peli? Maalivahti hörppii kaiken, pakisto antaa tilaa kaikelle ja tekee helppoja virheitä. Ylösnousut ollut koko kaudella paskaa. Missä on pelitapa? Ai niin... ... sitähän ei ole. Ihan turha joka tapauksessa selittää, et paikkoja ja vetoja oli jne. Vastustaja teki meidän päätyyn 5(!!!!!) maalia. Se kertoo olennaisen.

Jännityksellä odotan sitä vieraskiertuetta, siitä tulee hauskaa!
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko tämä siis Suikkasen "pelikirja" hyökkäyksiinlähdön osalta? Eli eikö puolustaja saa tulla jalalla ylös omalta alueelta/oman maalinsa takaa? Tuossakin tilanteessa Veikalla oli suunnilleen neljäsosa koko kentästä aivan tyhjää baanaa, mutta ei... pitää vaan heittää se epätoivoinen roiskaisu keskialueelle - ja erityisesti vielä vartioidulle miehelle. Mä olen aina pitänyt sitä itsestäänselvänä, että nämä pitkät syötöt ovat pelaajien omia ratkaisuja. Poikkeukselliset lahjakkuudet - kuten Petteri Nummelin - nyt heittää noita onnistuneesti pari-kolme kertaa joka pelissä. Mutta kun joku Vittasmäki yrittää tuollaista, niin onko se käsky siihen tullut valmentajalta?

Silmiinpistävintä on ollut ehdottomasti toistaiseksi se että pakki tulee jalalla maalin takaa b-pistettä kohden, avaa kiekon b-pisteen ja siniviivan välissä seisovalle, seisovin jaloin olevalle laiturille joka hyvin harvoin saa kiekon omille enää järkevästi. Tämän lisäksi omaan silmääni yleisimpiä ovat olleet nämä toivotaan-toivotaan-rääpäisyt ja niiden ohella tietysti pakkien jalalla tuomiset siniviivalle asti jonka jälkeen menetetään itse tai vastustaja peittää jokaisen syöttösuunnan ja joudutaan heittämään propelli vain ns. omista helvettiin. Viisikon koontia, organisoidun hyökkäyspelin käynnistämistä omista kasatulla pelaajarintamalla yms. en ole nähnyt kuin aivan muutaman tälläkin kaudella vaikka välillä on mieli tehnytkin nähdä sellaisia siellä täällä. Viimeisin ja alleviivatuin pointti ollen taas ehdottomasti se, että isossa kuvassa ei tuossa touhussa ole yhtään mitään järkeä.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
En sano että mies on ansainnut minkään täydellisen synninpäästöön mutta kyllähän nuo ongelmat ovat kerta toisensa jälkeen pelaamisen organisoinnissa sekä pelillisen identiteetin löytämisessä.

Oli pakko tarttua tähän. TPS:n toimintatapa tuntuu olevan hommata parin vuoden välein valmentaja erinäisin perustein ja sitten vaihtaa lähes koko joukkue koska uusi valmentaja sattui suosimaan ihan erilaista lätkää. Toivottavaa olisi että toimistolla päätettäisiin millaista lätkää halutaan pelata (taisteleva luisteluvoimainen taitokiekko kunniaan vai miten olikaan määritelty) ja hommata sabluunaan sopivia valmentajia niin ei aina tarvitsisi puolta jengiä vaihtaa.

Harmittaa kyllä että Suikkanen näyttää olevan kovin maansa myynyt. Olisiko nämä viime kausien vaikeudet käyneet sittenkin vähän oman uskon päälle. Suikkasen pelikirja on niin ohut, että jos hä ei pysty antamaan 110%, niin joukkueella ei ole juuri mitään annettavaa. Suikkasen valmennustyyli on kyllä pirun raskas kun vuodesta toiseen pitäisi jaksaa joka ilta pumpata renkaat aivan täyteen. Turnas valmentajan hän varmaan olisi erinomainen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Silmiinpistävintä on ollut ehdottomasti toistaiseksi se että pakki tulee jalalla maalin takaa b-pistettä kohden, avaa kiekon b-pisteen ja siniviivan välissä seisovalle, seisovin jaloin olevalle laiturille joka hyvin harvoin saa kiekon omille enää järkevästi. Tämän lisäksi omaan silmääni yleisimpiä ovat olleet nämä toivotaan-toivotaan-rääpäisyt ja niiden ohella tietysti pakkien jalalla tuomiset siniviivalle asti jonka jälkeen menetetään itse tai vastustaja peittää jokaisen syöttösuunnan ja joudutaan heittämään propelli vain ns. omista helvettiin.
Vaikka mä olen nähnyt todella vähän - hävettävän vähän - TPS:n matseja tällä kaudella, niin samoja matseja ollaan katseltu.

Aivan samanlaisia havaintoja TPS:n avauspelistä on itsellänikin. Mutta... mun järkeeni ei mahdu se, että onko Suikkanen oikeasti käskenyt pelaajiensa toimia tuolla tavalla? Siis pakki avaa seisovalle, seisovin jaloin olevalle laiturille, joka hyvin harvoin saa kiekon omille enää järkevästi. Miksi helvetissä se laituri sitten seisoo seisovin jaloin siinä b-pisteen ja siniviivan välissä? Suikkasen käskystä, vai? Mä en nimittäin jaksa uskoa siihen hetkeäkään, että Suikkanen on käskenyt laituriensa tehdä tällä tavalla. Ilmeisesti tässä Vittasmäen syötössä kohteena oli Smolenak, ja paikka oli vähän ylempänä punaviivan paikkeilla, mutta lopputulos oli kuitenkin sama. Tai itse asiassa laituri ei saanut edes kiekkoa kontrolloidusti haltuunsa.

Toisaalta niissä peleissä, jotka mä olen tällä kaudella nähnyt, niin toiselta puolelta tullaan heittämällä läpi. Miksi Ryan Lasch sitten pääsee lähes joka kerta halutessaan kiekon kanssa alueelle ja useimmiten vielä heitettyä sen syötön omilleen? Mun nähdäkseni hän hakee jatkuvasti sitä paikkaa, että hänelle voidaan syöttää - ja nimenomaan täyteen vauhtiin. Mä olen lähes satavarma siitä, että Suikkanen haluaa kaikkien laitahyökkääjiensä - Radek Smolenakista Otto Karviseen - hakevan paikkaa ja pelaavan kuten Lasch. Mutta kyllähän se on pelaajat, jotka eivät sitä pelisuunnitelmaa silloin toteuta.

Palatessani takaisin kauteen 2009-10 eikö silloinkin joka kentässä kiekko tuotu itse alueelle? Ykkösessä Tomas Plihal, kakkosessa Michal Birner, kolmosessa Ilari Filppula sekä Ville Vahalahti ja nelosessa Antti Erkinjuntti polkivat sen kiekon kanssa sinne alueelle. Nyt musta tuntuu, että tuolla laitahyökkääjät lähinnä seisoskelevat - Laschia lukuunottamatta. Steven Seigolta mä olen nähnyt nyt muutaman hyvän ylösnousun kiekon kanssa, jossa laitahyökkääjä on kriittisillä hetkillä - esim. siniviivan ylityksessä - tehnyt sopivasti tilaa.

Mä en edelleenkään jaksa uskoa, että Suikkanen on käskenyt pelaajiaan olemaan kentällä kuin löysät paskat. Bolzano-matsin 9-0 -läpsyttelyn jälkeen mä olin todella ihmeissäni. Muutamaan vuoteen mä en ole nähnyt sellaista TPS:a - pitkät syötöt osuivat ja vastaanotettiin lähes sataprosenttisesti. Todennäköisesti tämä johtui enemmän vastustajan huonoudesta kuin TPS:n hyvyydestä. Kovempia vastustajia vastaan tämä ei enää onnistu. Miksi siis ei tulla enemmän jalalla - ja vastaavasti hyökkääjät eivät hae paremmin niitä paikkoja, että heille voisi syöttää? Jursin tärkeimpiä metodejahan oli: "jalat, jalat, uhkaa ensin itse, aina parempi kun itse, jalat, jalat" - ja pojathan toteuttivat sitä.
Viisikon koontia, organisoidun hyökkäyspelin käynnistämistä omista kasatulla pelaajarintamalla yms. en ole nähnyt kuin aivan muutaman tälläkin kaudella vaikka välillä on mieli tehnytkin nähdä sellaisia siellä täällä. Viimeisin ja alleviivatuin pointti ollen taas ehdottomasti se, että isossa kuvassa ei tuossa touhussa ole yhtään mitään järkeä.
Ässät-matsin (18.10.2014) kahdessa viimeisessä erässähän ylös tultiin polkemalla. Keskialueella pakilta helppoa (lyhyt-) syöttöä hyökkääjälle, jalalla alueelle tai sitten päädyn/ristikulman kautta, jonne toinen laitahyökkääjä oli ihan oikeasti menossa. Vastaavasti ensimmäisessä erässä oli miljoona näitä pitkiä pystysyöttöjä ja/tai keskialueen ylittäviä ristikkäissyöttöjä, joita Ässät sitten hyvällä prosentilla katkoi. Itse asiassa olisi helvetin mielenkiintoinen tilasto nähdä, kuinka monta kiekonriistoa ja/tai syötönkatkoa vastustajat pääsevät tekemään TPS:n yrittäessä ylittää keskialuetta pitkillä (poikittais-) syötöillä. Todennäköisesti pers'tuntumalla arvoiden näitä on aivan järjetön kasa.

Eli mun mielestäni tuo kertoo jotain pelaajien itseluottamuksesta, kun he eivät uskalla tulla - Laschia ja osittain Seigoa lukuunottamatta - itse jalalla kiekon kanssa ylös. Mun mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä Suikkasen "pelikirjan" kanssa. Mä epäilen, että siinä "pelikirjassa" ei takuuvarmasti lue mitään "oman maalin takaa 30 metrin toivotaan-toivotaan syöttö pystyyn keskialueelle seisovin jaloin seisovalle laitahyökkääjälle". Suikkasen ensimmäisellä tulemisella ensimmäinen kuntoon laitettava asia oli se legendaarinen "kahden metrin syötöt kolme metriä ohi". Nyt musta tuntuu, että niitä kahden metrin syöttöjä ei enää edes anneta. Mutta eihän sellaista kahden metrin syöttöä voi edes antaa, jos sitä kiekkoa roiskitaan sieltä oman maalin kulmilta edes yrittämättä tulla itse ylös/lähemmäs syötön vastaanottajia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös