Suikkaselle kenkää!

  • 180 650
  • 764

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Ei kannata vaihtaa. En usko että paranee vaihtamalla.

Toisekseen Suikkasella on ollut muutamia kausia kun keväällä on vasta alkanut kulkea.

Asemat Liigassa eivät tänään muuttuneet miksikään. Kärsivällisyyttä.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Oli kyllä niin kamalaa katsottavaa peli tänään. En tiedä mikä siitä tekee niin vaikeaa lähteä omista. Luulisi, että Suikkasellakin olisi jokin oma ideansa siihen, mutta ehkä ei vaan saa myytyä sitä pelaajille. Ässät pelin haastattelusta huomaa kyllä, että Suikkastakin vituttaa aika huolella tämän hetkinen tilanne, mutta minkäs teet kun ei vaan onnistu mikään.

Suikkasen jatkon miettimen on kyllä haastavaa, mutta onneksi ei ole minun murheeni.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suikkanen valmensi pakon sanelemana käsittämättömän yksiulotteisesti viime kaudella. No eihän se hyvin mennyt. Kaitsu valmentaa edelleen aivan samoin muotein vaikka rosteri on paperilla yksi Liigan kovimpia. Moniko Ari Vuorta tällä hetkellä kommenteillaan hakee, Pressiboxin lisäksi? Aivan.

Hep, äkkiä käsi ylös. Muuten meillä on kohta täällä taas konsensus siitä, että Vuori on tehnyt hyvää duunia ja joukkue sukeltaa hänestä riippumatta.

Ei sikäli, että tämänkertainen konttaus ensisijaisesti Vuoren syy olisi. Niin kuin ei välttämättä ollut viime vuonnakaan. Tai sitä edellisenä. Tai sitä edellisenä. Tai sitä edellisenä. Ja sitä edellisenä vuonnahan voitettiin mestaruus, mistä Arselle on sitä vastoin annettava älyttömät krediitit.

Uskon olevani aivan yhtä pettynyt ja vittuntunut Suikkaseen kuin kaikki muutkin kirjoittajat tässä ketjussa. En missään tapauksessa kyseenalaista näkemyksiä, joiden mukaan Kaitsu on ollut aivan kassalla (sekä pelitavallisesti että palkan osalta...) koko nykyisen TPS-pestinsä ajan. Kyllä, Suikkasen pitäisi saada tästä jengistä paljon enemmän irti. Olisi pitänyt saada viime vuotisestakin. Tässä ei nyt vain valitettavasti ole enää kyse yhdestä valmentajasta ja yhdestä kaudesta. Eikä kahdesta eikä valitettavasti kolmestakaan.

Se seikka, että Suikkanen on nyt vetämässä uraansa omin käsin vessasta alas, ei muuta isoa kuvaa TPS:n viime vuosien suoritustasosta. Ja se iso kuva on se, että peliesitykset ovat olleet pääsääntöisesti kamalaa paskaa viimeiset viisi vuotta putkeen. Aika monta valmentajaa on käynyt yrittämässä ja heistä käytännössä jokainen on saanut maksaa heikoista esityksistä työpaikallaan (Suikkanen voitaneen jo laskea tähän joukkoon ja Jukka Koivu on pestin jo etukäteen määritetyn lyhyen keston vuoksi vertailun ulkopuolella). Sen lisäksi on pistetty vaihtoon toimitusjohtaja ja hallitus ja melkein logokin. Kuka jää jäljelle? Kuka on vastannut joukkueiden kokoamisesta koko tämän ajan ja on vieläpä saanut pestinsä aikana lisää vastuuta? Kuka on se, joka on jos ei nyt valinnut niin vähintäänkin kartoittanut päävalmentajat, jotka on myöhemmin täytynyt laittaa kävelemään yksi toisensa jälkeen?

Lisättäköön, että vaikka nykyinen jengi on nimellisesti kova ja Suikkanen mielestäni eniten vastuussa tämänhetkisestä kurimuksesta, se ei tarkoita, että olisin näillä näppäimillä antamassa Arselle synninpäästöä tämän kauden osalta. Joka ainoa TPS:n kokoonpano viimeisen viiden vuoden aikana on näyttänyt paperilla kovemmalta kuin mihin se on kentällä pystynyt. Se, että nimellisesti hyvälle valmentajalle kootaan nippu nimellisesti hyviä pelaajia, ei vielä tarkoita, että joukkueen kokoaja olisi onnistunut tehtävässään. Hjallis Harkimolta lisätietoja.

On se kyllä sääli, miten Arsen talentti näyttää - ainakin joidenkin kirjoittajien silmissä - menevän tässä organisaatiossa hukkaan. Ensin oli ongelmana ilkeä hallitus, joka ei antanut rahaa pelaajiin eikä edes päättää siitä, keitä rekrytoidaan. Sitten tuli paskat valmentajat, joiden urat kääntyivät juuri Tepsissä laskusuuntaan - edellisvuosien aikana kerrytetty ja todistettu osaaminen ilmeisesti unohtui pakata muuttokuormaan. Mitäköhän seuraavaksi? Ja mitä Arsen oikeastaan pitäisi tehdä, että vastuu joukkueen urheilullisesta suoritustasosta ulottuisi myös häneen? Pitäisikö jättää koko jengi kokoamatta?

Tämä nyt Scissors kaikella kunnioituksella - arvostan kirjoituksiasi, vaikken niiden sisällöstä aina samaa mieltä olekaan - mutta en tiedä, kannattaako sinun täällä aivan ensimmäisenä syytellä muita kirjoittajia siitä, että heillä olisi jonkinlainen agenda Ari Vuoren suhteen. Viime vuosien aikana on oppinut luottamaan siihen, että muutosten kourissa olevalla jääkiekkorintamalla ainakin kaksi olosuhdetta ovat pysyviä: TPS:n konttaus ja se, että nimim. Scissors on Jatkoajan keskustelupalstalla kertomassa, että ei tämä kyllä Arsen vika ole.

Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin pettynyt kuin Suikkaseen tällä hetkellä olenkin, jotenkin kierolla tavalla haluaisin nähdä, mitä tapahtuisi jos nykyisellä valmennuskolmikolla jatkettaisiin kauden loppuun asti tuloksista riippumatta. Ajetaan sitten vaikka päin seinää jos tuo porukka ei saa suoritustasoaan ylös ilman pääkäskijän vaihtamista. Tämä toive on toki pelkästään teoreettinen, sillä ei seurajohto tällaista enää kauaa katsele, jos sitäkään. Kello tikittää.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mä oon aikalailla samoilla linjoilla Scissorsin kanssa. Suikkanen pitäisi savustaa nyt kohtalaisen äkkiä pihalle. Arse on taas hoitanut pelaajasopimukset mielestäni kohtalaisen hyvin ja on saanut koottua todella kilpailukykyisen rosterin tälle kaudelle. Mutta todellakin, jos Arse on ollut se, joka on päättänyt viime vuodet myös valmentajista, niin harkitsisin syvästi Arsen potkimista pellolle tai sitten päätymällä ratkaisuun, että Arse on mukana vain pelaajahankinnoissa.

Toisaalta meidän on helppo olla jälkiviisaita. Suikkanen oli tietysti aikoinaan kova haku mutta Leime ei pärjäisi edes puulaakiturnauksessa valmentajana. Riku-Petteri oli jo parempi ja Koivu hyvä ratkaisu. Sitten tuli Peka Virta tuomaan selkeää pelitapaa Turkuun. Jälkikäteen voi sanoa, että parempi olisi ollut jättää Virta palkkaamatta mutta kyllä tuotakin etukäteen kovasti hehkutettiin. Pajuoja oli fiaskoista fiaskoin Leimen jälkeen.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toisaalta meidän on helppo olla jälkiviisaita. Suikkanen oli tietysti aikoinaan kova haku mutta Leime ei pärjäisi edes puulaakiturnauksessa valmentajana. Riku-Petteri oli jo parempi ja Koivu hyvä ratkaisu. Sitten tuli Peka Virta tuomaan selkeää pelitapaa Turkuun. Jälkikäteen voi sanoa, että parempi olisi ollut jättää Virta palkkaamatta mutta kyllä tuotakin etukäteen kovasti hehkutettiin. Pajuoja oli fiaskoista fiaskoin Leimen jälkeen.

Jep, niin on. Mutta seurassa työskentelevältä jääkiekkoammattilaiselta, joka saa palkkaa joukkueen kokoamisesta, voidaan edellyttää enemmän kuin jälkiviisailta kannattajilta. Tässä on nyt käytännössä jokainen TPS-joukkue flopannut viimeisen viiden vuoden aikana. Se ei voi enää olla huonoa tuuria tai sattumaa.

Mietin ihan samanlaisia seikkoja kuin sinä Lert nyt sen ensimmäisen katastrofikauden 2010 - 2011 jälkeen: ehkä kaikki vain sattui menemään pieleen, oli poikkeuksellisen huonoa tuuria ja jälkiviisas on helppo olla. Sen jälkeen huomasin, että kyseessä ei ollut yksittäinen hutilaukaus, vaan iskemät ovat jatkuvasti ulkona taulusta. Kuka joukkueen urheilullisen suoritustason kannalta keskeinen toimija on ollut mukana koko tuon ajan? Niinpä.

Se seikka, saako Vuori päättää valmentajista yksin vai yhdessä, ei muuta isoa kuvaa miksikään. Jos seurajohto tekee päätökset liigajoukkueen kenties tärkeimmästä rekrytoinnista vastoin urheilutoimenjohtajan mielipidettä, niin siinä tulisi molempien tajuta, että tällaista yhteistyötä ei kannata jatkaa. Vuori vastaa asemansa vuoksi noista valinnoista, kuten toki vastaa päätöksen tehnyt hallituskin. Ja hallitushan on tässä on hiljattain vaihdettukin, kuten myös melkein kaikki ne valitut valmentajatkin, mutta Vuori sen kun porskuttaa. Virta päälle, kuten Daespoo sanoisi. Enkä puhu Pekasta tai Hantasta.

Jos TPS joskus haluaa nousta tästä jatkuvasta kurimuksesta, niin tällaisen - pardon my French - nössön päänsilittelyn on loputtava. Jos henkilövaihdoksia ruvetaan lähitulevaisuudessa tekemään, niin Suikkanen ansaitsee lähteä ensimmäisenä. Mutta heti seuraavalla ovenavauksella täytyy lähteä muutaman muun toimijan, ja Vuori kuuluu viime vuosien ns. näytöillään tähän porukkaan. Ja tässä on perusteena pelkästään urheilullinen suoritustaso, ei esimerkiksi seuralegenda Ville Vahalahden kohtelu, joka on aikamoinen kirsikka kakun päälle.
 
Jukka Jalonen tai Karri Kivi toisivat edes ripauksen uskottavuutta seuran "arvoihin" mitä ne sitten ovatkaan. Karri Kivellä taitaa olla ajankohtaan nähden verotustekninen ongelma, eli ei voi kalenterivuoden kuluessa oleskella liiaksi Suomessa, muutoin ikioma verokarhumme haukkaa Venäjän tienesteista melkomoisen palan.
Kukaan muu vapalla olevista valmentajista ei omasta mielestäni voi millään ilveellä kuulua TPS:n suunnitelmiin, kuten eivät myöskään Miika Emolo tai Juuso Nieminen.
En myöskään liputa Mikko Haapakosken puolesta, vaan koko joukolle käsipäivää ja morjens. Tai en ainakaan näe miten homma muuttuisi, jos ei näin tapahtuisi.

Halpa ei kuitenkaan ole mikään ratkaisu, sillä nykymeiningillä menetetään niitä euroja, jotka eivät kilise hallille saakka.

Eipä ole TPS:n markkinointiosastolla helppoa juuri nyt...sillä eilinenkin yleisömäärä oli melkoinen.
Toki ymmärrän, että CHL organisaationa on lapsenkengissään kohdemaiden markkinoinnissa ja asettaa määrättyjä rajoja...mutta myös Jokerien lippuhinnoittelua KHL:ssa voi kopioida kovemmalla kädellä...sorry pieni ot tähän loppuun, mutta kun kyrsii.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tuloksellisesti 3 viimeistä peliä aivan total katastrof.

Pelillisesti 2 viimeistä peliä aika total katartrof.

Pelissä on samat ongelmat kuin kauden alussakin. Isossa kuvassa ei todellakaan ole menty eespäin, päin vastoin viime pelit osoittaisivat romahduksenkin olevan mahdollista..

Miksi tässä pitäisi odottaa? Mitä tässä pitäisi odottaa? Ottaen huomioon viime vuodenkin, niin ei todellakaan hyvää päivää.

Nyt ollaan mielessäni siinä tilanteessa, jotta muutos olisi tehtävä vaikkei tuleva valmennus olisikaan Jalonen/Kivi. Liputan avoimesti kaksikon Jarno Pikkarainen/Juuso Niemisen puolesta.

Ps. Voi perseen perse, odotin Suikkaselta tänne tullessaan ihan eri otetta tuohon joukkueeseen ja peliin, olin toiveikas. Noh, kaikki loppuu aikanaan....
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Oli pakko tarttua tähän. TPS:n toimintatapa tuntuu olevan hommata parin vuoden välein valmentaja erinäisin perustein ja sitten vaihtaa lähes koko joukkue koska uusi valmentaja sattui suosimaan ihan erilaista lätkää. Toivottavaa olisi että toimistolla päätettäisiin millaista lätkää halutaan pelata (taisteleva luisteluvoimainen taitokiekko kunniaan vai miten olikaan määritelty) ja hommata sabluunaan sopivia valmentajia niin ei aina tarvitsisi puolta jengiä vaihtaa.

Juuri näin, tästä seuraa se ns. pitkäjänteisyys ilman että tarvitsee edes suorittaa sen kummempaa sitouttamista. Haetaan vapailta markkinoilta pelitapaan sopivat pelaajat, jos omista ei löydy. Toinen ongelma, mikä tässä ns. kokonaisuudessa on, niin A-junnut eivät pelaa samanalaista kiekkoa, kuin edustus, näin olen ymmärtänyt. Jos näin on, niin pelaajat jotka näyttävät hyvältä A:ssa eivät välttämättä koskaan pääse lyömään itseään läpi TPS:n edustuksessa vaan jossain muualla, jossa heidän vahvuutensa tulevat esiin, Ja toisin päin, ne jotka eivät sovi A:n sapluunaan saattaisivatkin sopia edustuksen vastaavaan, mutta mistä kukaan sellaisen tiedon saa selville? Arvaamalla? Nyt on yhteistyösopimus pelaajien kierrätyksestä eri seurojen kesken, mikä on askel oikeaan suuntaan. Mutta jos kokonaisuus on sellainen, jossa kaikki tekevät hommia täysin omista lähtökohdistaan, niin saadaanko tästä maksimaalinen hyöty. Hyötyä varmasti, mutta paras mahdollinen? Jälkimmäiseen varmaan pitäisi kuitenkin pyrkiä. Mutta ehkä se Turun seudulla on liikaa vaadittu ja tämä nykyinen malli on se meidän maksimi.

Lisäksi asia, joka minua ihmetyttää edelleen on jatkuva kaukalon ulkopuolisen toiminnan vähättely ja ylenkatsominen, kun juuri se voisi olla sitä ratkaisevaa eroa pitkässä juoksussa, tyyppiesimerkkinä SaiPa. Heille tämä on elinehto. Ns. pienet seurat ovat lakanneet voivottelemasta elämän kurjuutta ja pistäneet enemmän ja enemmän paukkuja kaikkeen siihen, johon voi vaikuttaa. Vuori on kasannut hyvän joukkueen tälle kaudelle, jos historiatietoja katsotaan. Mutta kuten osakemarkkinoilla, historiallinen tuotto ei ole tae tulevasta. On haettu kovat nimet, joiden vahvuudet ovat kenties joillain sektoreilla, mutta roolitus on edelleen "hieman" hakusessa ja nyt mennään jo marraskuulla. Suikkanen on varmasti osallistunut hankintojen perusteluun, joten nyt pitäisi sitten näyttää että hän saa pelaajistaan vahvuudet irti. Toistaiseksi on nähty väläyksiä, eheää 60min kokonaisuutta ehkä muutamassa kotiottelussa. Ja kirjoitinko jo, että nyt on jo marraskuu...??

Katsoin nettisivuilta, että Tepsillä on videovalmentaja, okei, mutta minulle täysin tuntematon suuruus (mikä ei sinänsä tarkoita mitään). Saadaanko sieltä osastolta parasta mahdollista tukea valmennukselle? Tällaisen kaverin pitäisi käsittääkseni olla se, jolta tulee korjaus- ja kehitysehdotukset joukkueen pelitavallisiin asioihin jne., olla tietyllä tapaa kaiken yläpuolella. Mutta miten tämä kaveri pystyy kävelemään missään asiapitoisessa pelitapa-asiassa Suikkasen yli, kun välillä pitäisi? Riittääkö osaaminen riittää vaikka pokkaa olisikin?

Suikkasen pelikirja on niin ohut, että jos hä ei pysty antamaan 110%, niin joukkueella ei ole juuri mitään annettavaa. Suikkasen valmennustyyli on kyllä pirun raskas kun vuodesta toiseen pitäisi jaksaa joka ilta pumpata renkaat aivan täyteen. Turnas valmentajan hän varmaan olisi erinomainen.

Tähän viittaisi sekin, että huonojen aikojen koittaessa kurssin korjaaminen kestää todella pitkään. Kuukausi tuntuu olevan minimi. Onko ainoa lääke saada se helpottava voitto tai pari?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä nyt Scissors kaikella kunnioituksella - arvostan kirjoituksiasi, vaikken niiden sisällöstä aina samaa mieltä olekaan - mutta en tiedä, kannattaako sinun täällä aivan ensimmäisenä syytellä muita kirjoittajia siitä, että heillä olisi jonkinlainen agenda Ari Vuoren suhteen. Viime vuosien aikana on oppinut luottamaan siihen, että muutosten kourissa olevalla jääkiekkorintamalla ainakin kaksi olosuhdetta ovat pysyviä: TPS:n konttaus ja se, että nimim. Scissors on Jatkoajan keskustelupalstalla kertomassa, että ei tämä kyllä Arsen vika ole.

Taisin olla liian radikaalilla linjalla liikenteessä, etenkin kun mainitsin yhden nimimerkin nimeltä hänen eilisiltaisen vihjailun perusteella. En tiedä muista mutta minusta tuollainen viiden pisteen vihjailu n:nen kerran haiskahtaa agendalta. Pahoittelut PB:n suuntaan nyt silti, en jatkossa tule mainitsemaan ketään nimimerkiltä tuolla tavoin tässä kontekstissa.

Lisäksi, vaikka sinä ainakin olet saanut tälläkin erää näköjään sen kuvan että puolustelisin Vuorta niin kirjoitin myös tekstissäni miten Arsen tulisi saada monoa mikäli hän on vastuussa valmentajista. Kirjoitin myös että olen Pressiboxin kanssa tavallaan samaa mieltä sillä tuntuuhan se taas sille että liki kaikki muu on vaihdettu. Lisäksi tämä viimeinen lauseesi on mielestäni paskaa, sillä minä en edes ole mikään Vuoren suurin puolestapuhuja, olen lähinnä argumentoinut hassuja juttuja vastaan täällä ja valinnut Arsen puolen sen vuoksi että hänen kontolleen viskatut asiat ovat olleet välillä perusteltuja niin heikolla rationaalisuudella ja epäloogisella päättelyllä. En minä tunne Ari Vuorta, ja olen loannut häntä eri konteksteissa myös tällä foorumilla. Esim. koskien Vaha-gatea olen todennut useita kertoja että ansaitsee jo pelkästään tuon epäonnistuneen sopimusneuvottelun vuoksi potkut. Muitakin syitä on ollut, olen mm. avoimesti kritisoinut viime kauden puolustuksen rakennetta. Siihen nähden vähän hassu hyökkäys tämä sinun tämänkertaisesi. Lähinnä Suikkasen potkujen tarpeellisuutta alleviivaten otin Vuoren mukaan tähän, ei oikeastaan muita tarkoitusperiä ollut. Edelleenkin olen valmis miestä kritisoimaan jos hoitaa työnsä päin vittua, ja olen valmis häntä puolustamaan jos argumentit ovat sellaisia että niitä esittämällä a) toistaa itseään joka viestissä b) ei osaa perustella niitä tai c) puhuu niillä itsensä aivan pussiin. Yksi nimimerkki kunnostautui tässä ylitse muiden ja siksi että hänen kanssaan väittelin niin olen nyt suuren yleisön silmissä Ari Vuoren fanipoika. Se on vitun hieno juttu se.

Vielä jatkaen vähän tästä tämän kauden jengin roolittamisesta ja sen koonnista. Tämä roolituskysymyshän on varsin hassu. Miten hyvin utj:n tulee oikeastaan olla perillä pelaajiensa mielentilasta ja sopivuudesta jengiin? Konsensus lienee että melko hyvin. Pystyykö joku, muulla tavoin kuin pelituloksilla, perustelemaan että TPS:n hankkimat pelaajat ovat olleet vääränlaisia, teksti-tv-tyyppisiä hakuja, myös tänä syksynä? TPS:ssä luistelee tällä hetkellä Liigassa ennen onnistuneita pelaajia. Tämän lisäksi siellä pelaa useita Suikkasen alaisuudessa ennen onnistuneita pelaajia, ja pelaajia joita Suikkanen nyt on jengiinsä halunnut. Suuri osa näistä vieläpä tilastollisesti kovia pelaajia. Noin muuten joukkueessa pelaa useita nuorten maajoukkuepelaajia, jotka ovat lahjakkuudessaan oman ikäluokkansa helmiä. Löytyypä tuolta yksi ensimmäisen kierroksen tuleva NHL-varauskin. Lisäksi jengistä löytyy myös eri tyyppisiä pelaajia. TPS:n hankkimat puolustajatkin ovat olleet selkeästi kartoitettuja kiekollisuus edellä muita ominaisuuksia (silti jostain syystä joukkue pelaa jotain aivan muuta lätkää kuin kiekollista sellaista). Roolittaminen tuolla rosterilla olisi omiin silmiini jopa helppoa, mutta silti tämänkin on oltava Arsen vika. Kyllä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aivan samanlaisia havaintoja TPS:n avauspelistä on itsellänikin. Mutta... mun järkeeni ei mahdu se, että onko Suikkanen oikeasti käskenyt pelaajiensa toimia tuolla tavalla? Siis pakki avaa seisovalle, seisovin jaloin olevalle laiturille, joka hyvin harvoin saa kiekon omille enää järkevästi. Miksi helvetissä se laituri sitten seisoo seisovin jaloin siinä b-pisteen ja siniviivan välissä? Suikkasen käskystä, vai? Mä en nimittäin jaksa uskoa siihen hetkeäkään, että Suikkanen on käskenyt laituriensa tehdä tällä tavalla. Ilmeisesti tässä Vittasmäen syötössä kohteena oli Smolenak, ja paikka oli vähän ylempänä punaviivan paikkeilla, mutta lopputulos oli kuitenkin sama. Tai itse asiassa laituri ei saanut edes kiekkoa kontrolloidusti haltuunsa.

----

Eli mun mielestäni tuo kertoo jotain pelaajien itseluottamuksesta, kun he eivät uskalla tulla - Laschia ja osittain Seigoa lukuunottamatta - itse jalalla kiekon kanssa ylös. Mun mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä Suikkasen "pelikirjan" kanssa. Mä epäilen, että siinä "pelikirjassa" ei takuuvarmasti lue mitään "oman maalin takaa 30 metrin toivotaan-toivotaan syöttö pystyyn keskialueelle seisovin jaloin seisovalle laitahyökkääjälle". Suikkasen ensimmäisellä tulemisella ensimmäinen kuntoon laitettava asia oli se legendaarinen "kahden metrin syötöt kolme metriä ohi". Nyt musta tuntuu, että niitä kahden metrin syöttöjä ei enää edes anneta. Mutta eihän sellaista kahden metrin syöttöä voi edes antaa, jos sitä kiekkoa roiskitaan sieltä oman maalin kulmilta edes yrittämättä tulla itse ylös/lähemmäs syötön vastaanottajia.

Ongelmallistahan tässä koko hommassa on se, ettei TPS:llä ole helposti tunnistettavaa pelikirjaa ollenkaan. Omasta mielestäni ydinongelma ei ole se, kuka on käskenyt tekemään noita täysin retardeja ratkaisuita kiekon kanssa omissa. Alleviivata pitää silti että Suikkasella on päävalmentajana vastuu siitä että tällainen "käskijä" (jos esimerkiksi hypoteettisesti kuviteltaisiin että tuo oma on joku Haapakosken älynväläysten aihio) pitää pienempää volyymiä ja että pelaajat tietävät tehdä ratkaisunsa paremmin. Suikkasella on vastuu joukkueensa pelitavasta, siitä suorittamisesta jonka se yleisölleen tarjoaa ja siitä mitä tulostaululla matsien päätteeksi seisoo. Mulle on sinällään aivan sama kuka tuolla käskee ja mitä, mutta vastuu on Suikkasen Kaitsulla.

Tuosta itseluottamus-aspektista vielä sen verran, että onhan Kaitsu valmentajatyyppinä tsemppari. Kaveri jota jo joku luonnehti oikein hyvin tuossa, eli pyrkii aina antamaan itsestään 110% ja sillä psyykkaamaan jenginsä iskuun. Tällä kaudella olen erottanut yhden tällaisen matsin muusta massasta, ja se oli tuo Ässät-kotipeli joka käännettiin voitoksi tappioasemasta huolimatta. Minkäännäköistä tervettä itseluottamusta ei pysty katsomoon näkemään, ja kun muuta annettavaa ei joukkueelle juuri ole kuin tämän henkisen puolen osalta niin jo siinä kohtaa tullaan nähdäkseni siihen miten syödyt ne eväät lopulta ovatkaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vaihtakaa Suikkanen Uramaan, siinä on mies joka saa pelitavan tehtyä, fiilisvalmentaminen on sitten vähän huonompaa. Lukossakin oli kaikilla kausilla selkeä pelitapa, haluttomuus ja virkamieskiekkomäisyys vaivasivat viimeisellä kaudella (josta sitten seurasi potkut). Veikkaisin että saisi tuon rosterin pelaamaan pelitavan mukaan vuoden alun jälkeen (siis sitä pelitapaa mitä Urama haluaa, tietysti heti alusta lähtien pelitapa muuttuu). Fiilis joukkueessa kasvaa sitten voittojen myötä ja hommat lähtevät oletettavasti rullaamaan.
 

RNK78

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SKA
Ei taida Suikkasen valmentamiseen kuulua muutakuin vittu ja saatana eikä sillä oikein pelitapaa luoda pidemmän päälle. Alkaa nämä tulokset jo kertomaan että aika olis vaihtaa. Vieraspeli saldo on lähes uskomaton. Markkinoilla olisi ihan varteenotettavia vaihtoehtoja tarjolla. Urama kuulostaa kyllä huonolta.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Uskon ja toivon että Haapakoski ei tule saamaan fuduja jos/kun vastuukoutsi vaihtuu. Tilanne ei tosin vaikuta hyvä potkujen toteutumisen suhteen.. Voin lyödä vetoa että jos tämän tauon aikana muutoksia ei tapahdu niin tämä kausi on menetetty tapaus.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Itsellä vielä löytyy luottoa Suikkaseen. Pelissä on hyvin paljon samoja elementtäjä, kuin oli viime mestaruuskaudella. Kotipelit ovat sujuneet mallikaasti. Eilenkin Lukolla hävittiin mielestäni lähinnä yksilötason epäonnistumisiin, joista ei kamalasti voi valmennusta syyttää.

Vieraspelit on ollut kyllä yksi saatanan huono läppä, mutta yleensä onnistumiset ja epäonnistumiset tasaantuu, eikä meillä ole niissä niin huono jengi kuin tilastot näyttää, joten eiköhän jossain vaiheessa sieläkin tule taasaantumista. Alkukaudesta pakisto oli sen verran heikko, että ei pelistä menestystä voi pitää edes mitenkään kovana flobbina.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Uskon ja toivon että Haapakoski ei tule saamaan fuduja jos/kun vastuukoutsi vaihtuu. Tilanne ei tosin vaikuta hyvä potkujen toteutumisen suhteen.. Voin lyödä vetoa että jos tämän tauon aikana muutoksia ei tapahdu niin tämä kausi on menetetty tapaus.

Sitten kun joskus tulee uusi valmentaja (oli se sitten tällä kaudella, ensi kaudella tai myöhemmin) niin on mielestäni ensiarvoisen tärkeää, että päävalmentaja on mukana valitsemassa alaisiaan. Valmennus toimii tiiminä ja sen toiminnan kannalta ryhmädynamiikka on ensiarvoisen tärkeää. Täten mielestäni Haapakosken jatkosta pitäisi päättää ennen kaikkea seuran seuraava päävalmentaja.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Valmennushan se taitaa olla tiimityötä. Jos joukkueen pelitapa on heikko, ja jos joukkueen peluutus on heikkoa, siitä on vastuussa ihan koko valmennuspoppoo - ei päävalmentaja näitä pohjoiskorealaisessa erinomaisuudessaan yksin sanele.

Suikkasen valmennustiimistähän on täälläkin huhuiltu, että fiilis pukukopissa ei ole paras mahdollinen. Täysin mahdollista. Eikä sekään olisi poikkeuksellista, että valmennukseen syystä tai toisesta kyrpiintynyt joukkue pelailisi valmennusta vähintään alitajuisesti pihalle.

Yhtä kaikki, sen tietää jokainen, että Suikkasen valmennustiimin armonaika on käymässä vähiin. Musta johto tekisi epäviisaasti potkimalla valmennusjohdon tässä vaiheessa paniikkiratkaisuna pihalle, mutta taas siinä toimisi viisaasti, että asettaisi selvän rajan sille, milloin valmennusta on vaihdettava. Se hetki voi olla lähellä, mutta mielestäni ei aivan vielä. Pari seuraavaa peliä näyttäköön suunnan.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Petun pyytäminen vaihtopenkin taakse oli jo eräänlaista paniikkinappulan painamista. Suikkanen ja valmennusjohto tietävät itsekkin että montaa peliä heillä ei enää ole armonaikaa.
Hallituksella ei ole paljon muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa valmentajaa jos halutaan että tästä kaudesta tulisi vielä jotakin. Pelaaminen Suikkasen alaisuudessa ei tule tuosta enää muuttumaan. Viime kausi oli mitä oli ja vaikka joukkue on vahvistunut entisestään niin samanlaista kaaosta se on vieläkin.
Pelaajien etäisyydet ovat valtavat, syötöt annetaan liian usein seisovilla jaloilla olevalle, syöttöjen laatu todella heikkoa, maalivahdin ja pakkien yhteistyö heikkoa jne. Joukkueen pelaaminen on sellasta päätöntä menemistä vailla mitään ideaa.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Petun pyytäminen vaihtopenkin taakse oli jo eräänlaista paniikkinappulan painamista. Suikkanen ja valmennusjohto tietävät itsekkin että montaa peliä heillä ei enää ole armonaikaa.

No jaa. Itse jos olisin valkku olisin tehnyt varmaan ihan samoin. Tuo jotai muutosta ilmapiiriin ja voi näin saada käännettyä kelkkaa. Joku nuori pelaaja olisi eri asia, koska muu jengi ihmettelisi että mikä valkun kaveri toi on, mutta Petun meriiteillä aika sama.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mikäs mahtaa olla Kiven tilanne? Omat lähteeni kertoili syksyllä että Karri tulisi ensikaudeksi, mutta sitten KHL sotki tilannetta. Haapakosken tulo valmennustiimin oli kuulemma vähä kaksi kärpästä tyylinen ratkaisu. Sopimus mallia 1+2 tarkoitus tuoda apua myös Kaitsulle tuttuna tämä kausi, ja mikäli Kivi olisi kiinnitetty seuraavaksi kahdeksi, olisi optio käytetty. Haapakoski oli viimeksi voittamassa suurta nimenomaan Kiven kanssa ja ilmeisesti Karrin hyväksymä kakkoseksi. Itse karsastan vaihtoa ainoastaan siitä syystä että viime vuosina ei ole tainnut kukaan tähän tahtiin vaihdella, niin mitä jos tällähetkellä maltettaisiin vähän, toisaalta voisi olla myös hyvä vaihtaa.

Kiveen luotan valmentajana kyllä, mutta en usko että mies ihan hetkessä tuota uomilleen saisi, oma aikansa menee siihen että hänen touhunsa joukkue sisästäisi. Oma mausteensa on sillä että Kivellä aika huono alkukausi alla, ja tuollainen voi itseluottamuksen kannalta hieman vaikuttaa kun pitäisi hilata uusi nippu suosta ylös lyhyessä ajassa. En usko että miehen taidot on minnekään kadonneet mutta saisiko ihmeitä aikaan vai olisiko parempi että joku muu vetäisi kauden loppuun ja astuisi remmiin vasta ensivuodeksi.? Toinen asia tietysti verotushommat, kannattaako tulla Suomeen? Sitä en itse sisäistä etteikö rahat riittäisi Suikkasen ja Lehtosen kenkimiseen, se on noin 10% pelaajabudjetista, se tulee menestyksen kautta kyllä takaisin äkkiä, toki vaihtamalla menestys ei ole taattu. Sama hinta kuitenkin maksettaisiin jos tilanteeseen reagoitaisiin esim niin että hankittaisiin joku kovanluokan sentteri nyt apuihin.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Petun pyytäminen vaihtopenkin taakse oli jo eräänlaista paniikkinappulan painamista.
Oliko Dufvaltakin viime vuonna paniikkinappulan painamista kun Petu pyöri Lukon penkin takana loukkaantuneena ollessaan?
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Jostain syystä tuli tuossa yön aikana sellainen olo, että Ari-Pekka Selin on Tepsin seuraava koutsi. Tosin en tiedä mihin tämä olo perustuu. Näkisin kuitenkin huomattavasti realistisempana kuin Jalosen Jukka on. Ja parempana kuin se yksi Rale.
 
Suosikkijoukkue
TPS
A-P Selinille peukkua alas. Samoin kuin Uramalle. Ja Haapakoskelle. Sekä Elomolle ja muille omille amatööreille. Sentään Kivelle varovainen ehkä.

Jalosen Jukkahan on, kuten palstatoverit ovat kirjoitelleet, valitettavan epärealistinen vaihtoehto - miksi ihmeessä Jalosen kaliiberin valmentaja muka tulisi Turkuun?

Mutta ei hyvältä haise, tämä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tarkoittaako Jalasvaaran tuntemukset ensi kautta, vai jo tätä kautta?

Minun tuntemukseni vain kasvaa kasvamistaan, valmentajaa ei vaihdeta kesken kauden. Jos hallituksella olisi ollut ajatus vaihdosta, eikö nyt olisi ollut otollinen aika? Taukoa pukkaa, jolloin uusi valmentaja saisi hieman aikaa ajaa systeemejään sisään ja tutustua joukkueeseen. Kun vielä pelillinen ja pisteellinen rohmahdus on lävähtänyt tuulettimeen.

Ainut mikä ajatuksiani häiritsee on ettei Össe antanut tukeaan Suikkaselle mainoskanavan haastattelussa. Tosin kun Össeä miettii, niin ei sitäkään voi ihmetellä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Oliko Dufvaltakin viime vuonna paniikkinappulan painamista kun Petu pyöri Lukon penkin takana loukkaantuneena ollessaan?

Tätä ennen Dufva ei pidätellyt kyyneleitä ja nieleskellyt itkua pressissä. Lukko oli silloin eri tilanteessa kuin Tps nyt.

Näkisin tämän ennen niin että Suikkanen kääntää kaikki kivet ratkaistakseen ongelmat. Onko Petu sitten oikea henkilö penkin taakse on sitten taas eri asia. Raumalla sukset meni ristiin pelillisissä ja peluutus asioissa. Homma toimi niin kauan kuin kiekko oli omalla joukkueella. Ongelmat alkoi kun pitäisi puolustaa mies miestä vastaan. Tietysti RD:n ja Petun näkemykset jääkiekosta poikkeavat suuresti. Ehkä Kaitsun kanssa synkkaa paremmin.

Suikkasen käyrä on ollut laskussa jo pitkään. Harvoin valmentajan vaihto on joukkuetta auttanut. Vaihtoehtona on tietysti aina luottaa porin ihmeeseen ja siihen yhteen palaveriin. Jos kenkää annetaan niin se pitää tehdä mahdollisimman alkukaudesta. Turhaa odottaa että viivaan on matkaa 15 pojoa tammikuun lopulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös